Keresés

Részletes keresés

khiraly Creative Commons License 2008.06.21 0 0 2713
noh radugtam a halozatra a toltot uresen. Tehat nem volt rajta semmi se (akku).

Elkezdett zizegni es olyan 2 masodperc mulva hatalmasat pukkant a kezemben es feher fust tort elo belole.
Szetcsavaroztam, es a fem burkolat alatt az elko ugy eldurrant hogy a femlemezt is meghajlitotta. Ilyen gennyszeru anyaggal teritve be mindent a kornyeken.

Kar hogy pentek este van, pedig megkerdeznem szivesen akitol vettem, hogy ennek megis hogyan kene mukodnie...;)

A vicc az, hogy van benne egy biztositek a legelejen (rogton a 230V bemenetnel), aminek kutya baja (nem szallt el).
Előzmény: khiraly (2712)
khiraly Creative Commons License 2008.06.21 0 0 2712
Sziasztok!

Szereztem saruprest, amivel a 6.3-as sarut normalisan meg tudom preselni.
Ezek kellenek az akkukhoz. Az akkukat 1.5mm2-es kabellel kotottem ossze.

Mindent osszedugtam szepen leellenoriztem, hogy osszesen 51V-ot mutatott a multimeter. (egyenkent meg 12-ot, es szepen sorban is megvolt).

Radugtam a toltott (a tolto nem volt bedugva a halozatba), es hatalmas ivet huzott, es a toltobol szabalyszeru fust szallingozott folfele es eleg eros egett szag is van.

Szetszedtem a toltott es ujra egy pillanatra hozzaerintettem, es a tolto kimeneti vegen a vas lemez alatt fustol valami.

Most mar elegge felek radugni a toltott a halozatra is. (eddig csak azon paraztam, hogy a szar csatlakozojan nincs normalis foldeles).

Valaki jart mar igy?


TeternalGIone:

"Haromagu saru" nincs. Alapvetoen en 3 dolgot otvozok:
- Az akkukat kabelsaruval dugom ossze (mivel saru van rajtuk), ehhez 6.3-as kabelsaru jar.
- csokikat hasznalok az osszekotesek nagy reszenel (akksi--bekapcsolas-vezerlo)
- kabelsarut a motorhoz (bar lehet, hogyha nem valik be ide is csoki megy
- csatlakozot a gazkar es a vezerlo kozott. Egy 3 polusut (5v, hall kimenet, 0v) es egy 2 polusut (0V, 48V a ledekhez)

Ahol csokit hasznalok oda teszek erveghuvelyt is. Ha tobb kabelt kell ugyanabba a csokiba beleszuszakolni, akkor egy erveghuvelybe teszem a tobb kabelt.

Teszek fel majd kepeket, ha igenyled.

Az egesz cucc bekapcsolasat 48VDC relevel fogom megoldani. (Es ki kell kapcsolni mikor majd toltom).

Előzmény: TeternalGIone (2708)
zeku Creative Commons License 2008.06.20 0 0 2710
Hogy számoltad a visszatöltött áramból a fogyasztottat? A 1óra 20perc 6,6 A, vagy mint a NiMH-nál 6,6-ot még osztani kell 1,4-el a töltési veszteség miatt? NiMH 1,4 szer kér több áramot, mint amennyit visszaad.
Előzmény: mario1111 (2697)
zeku Creative Commons License 2008.06.20 0 0 2709
Valamhol olvastam, hogy a nem szabad felfordítva használni ezt a savas aksitípust (sem). De a ferdeségről nem írtak. De hogy mi a külömbség a 180 meg a 60 fokos tárolás között, azt nem tudom.
Előzmény: freex (2699)
TeternalGIone Creative Commons License 2008.06.20 0 0 2708
Megtiszteltetes Marió mester :)

felvettelek!

kozben meglett a kulso belso gumi :)
Előzmény: mario1111 (2707)
mario1111 Creative Commons License 2008.06.20 0 0 2707
Írtam emailt,h vegyél fel msnre.
Előzmény: TeternalGIone (2706)
TeternalGIone Creative Commons License 2008.06.19 0 0 2706
khiraly:


csatlakozokat honnan szereztel?
mi az a kabelkorbacs?
mi az emil cimed? :)

msn van itt valakinek vagy skype vagy barmi chat?

ertekeznunk kene...koszi
Előzmény: khiraly (2687)
TeternalGIone Creative Commons License 2008.06.19 0 0 2705
Itt a csomag!

Megneztem a kollekciot es ugy latom kell drotokat szednem a 3 akkuhoz es egy 3 agu csokit hogy be tudjam dugni !
Milyen vastagsagu drot kellene az szamit?
Azt mar tudom, hogy csuszosaruval kell megoldani a csatlakozast a gari miatt es hogy sorba kell kotni, de nem tudom hova teszem a zarat es a biztositekot es foleg hogyan 
Nagyabol ossze van dugva a cucc es latok par szabadon levo zsinort ami valszeg nem is fog kelleni remelem.
A doboz helye meg nincs meg jo lenne ha a vezerlo is bele ferne majd meglatjuk es azt is hogyan szerelem fel es hova

szoval sok itt meg a melo ezzel, de nem csuggedek egyenlore, majd kuldok kepeket is kesobb, meg kulso belso gumit kell szereznem mert a regit nem raknam uj felnire plane hogy sérve is van neki!

amugy nagyon szep kepeket lattam itt lentebb gratulalok mindenkinek nekem meg szoritsatok ok  koszi
freex Creative Commons License 2008.06.19 0 0 2704
A vezérlőt megnézem otthon, a motorszámról meg közeli kép a 2421. hsz-ben.
Előzmény: mario1111 (2703)
mario1111 Creative Commons License 2008.06.19 0 0 2703
Tudnál képet készíteni a vezérlődről? Lehet,h más a vezérlő mert te más szállítmányból kaphattál. Esetleg a motorodra gravírozott számot is felírhatnád,h egy sorozat e.
Előzmény: freex (2702)
freex Creative Commons License 2008.06.18 0 0 2702
Ja, 2-3 hosszú táv után. De nekem elsőre is 53-at forgott üresen.
Lehet, hogy hibás a gázkar nálad. Majd holnap megpróbálom szétkapni és megmérni. De meg lehetne próbálni valahonnét stabil 5 V-ot ráadni a vezérlőre, azzal nem hiszem hogy el lehetne rontani.
Mindenre gondoltam (töltésvezérlés, valamiféle trükkös mérés stb.), csak arra nem hogy erősítő megy a pda-ról, amit a bringa lát el power-rel.
Előzmény: mario1111 (2701)
mario1111 Creative Commons License 2008.06.18 0 0 2701
Akkor ezek szerint egy idő után ment csak 42-vel?
Nekem üresen is csak 42-őt forog. Viszont a gázkar csak 4,7 voltot kap tápként ami üresjárási és ha rá van kötve a kar akkor lemegy 4,4 voltra. Visszajelezni meg csak max 3,7-et ad. Ezt esetleg megmérheted ha majd lesz rá módod, h nálad mennyit ad.
Nem hiszem,h gond a ferde akku.
A képen a pda hangfrekivel vezérel egy erősítőt ami a hangfalat hajtja és a tápja a bringa.
Előzmény: freex (2699)
freex Creative Commons License 2008.06.18 0 0 2700
A pda mi célt szolgál? Csak nem hangfrekivel vezérelsz valamit?
Előzmény: mario1111 (2698)
freex Creative Commons License 2008.06.18 0 0 2699
Hali!
Elvileg jól mérte, mert egyrészt először gps-sel mentem, és 36-37-et mért, majd vettem bringa km-órát, megnéztem a kerékátmérő beállítást (gyárilag 26"-on volt"), ezzel is ugyanazt mérte. Többször használva a gépet, és tornáztatva hosszú távokon, edzésben tartva 42-43-at megy mostanság. Bár amint írtam, 1 hét pihi után de full töltés mellett ismét csak 37-38-at ment. Esetleg mérd meg, felemelt első keréknél full töltéssel max. gázon mennyit forog óra szerint. Nekem 53-54 km/h volt.
Különben az első villa vázát nekem is meg kellett babrálni, a tengely helyét kicsit megreszelni, meg (asszem 3-as) savállóból csináltunk elfordulás gátlót. Pár oldallal visszább van is közeli kép róla. A tengelyre rá volt pakolva 1 rakás alátét meg távtartó, csak azt használtuk fel, amit ésszerűnek tartottunk.
A csomagtartón az a cucc az 5 A-es töltő? Töltéskor nem gond, hogy az első aksik nem vízszintesen vannak?
Előzmény: mario1111 (2691)
mario1111 Creative Commons License 2008.06.18 0 0 2698
:)
mario1111 Creative Commons License 2008.06.18 0 0 2697
Na ma mentem vele 20 km-et. Volt benne hegymenet oda-vissza. Hegyen fölfelé kis tekeréssel tartota a 32-őt. Hazaértem és rádugtam a töltőre. A 20 km-et 1 óra 20 perc alatt visszatöltötte az 5 amperes töltő. De a 20 km után is ment még 36al mint az elején. Nagyon tetszik a gép:D
XS Creative Commons License 2008.06.18 0 0 2696

mario1111

 

A manóba, én pont azért fűztem 24-es kerékbe, mert elégnek tartottam a 40-et, és inkább jobb gyorsulást meg mászóképességet akartam! De ha a 26-osban "csak" 36-ot megy, akkor nekem 33-at fog... :-(  ki kéne már próbálni, de még mindig nem állt össze minden, nehézkes ez a tárcsafék adaptáció erre a nagy motorra, de már a finisben vagyok! :-)

 

XS

Előzmény: mario1111 (2691)
mario1111 Creative Commons License 2008.06.18 0 0 2695
Nekem meg nem passzolt a telos villába. Túl nagyok voltak az alátétek és nem ültek bele egy mélyedésbe. Megfogtam azt flexen leesztergáltam. Nem akartam,h ferdén szorítsa a villát.
Előzmény: Face88 (2694)
Face88 Creative Commons License 2008.06.18 0 0 2694

Halló!

 

A dadogás normális, alacsony fordulatnál ezek a motorok nem olyanok mint a kefés DC. Itt, ha még áll a forgórész akkor a vezérlő érzi, hogy nem megy, és próbálgatja rugdalni a tekercseket. Kis fordulatnál ezért érzed a dadogást, olyankor még "darabos"-nak hat mikor egyik tekercsről a másikra kapcsol.

 

Én most festem az enyémet. Királykéknek készült, de inkább babakék az a festék. (francba)

 

Nekem a megnövelt nyopmaték ára az lett, hogy szanaszét csavarta a tengely elfordulás gátló acélfület az egyik oldalon. Szerencsére vissza bírtam ótvarkodni (kalimpács, satu) de lehet hogy mégsem az a szívós anyag, ha oda is hajlott meg vissza is.

 

No mindegy, az is lehet hogy kicsit rosszul tettem be.

 

Tegnap voltam havernál, kiszedtem minden kütyüt ami tiszta alumínium. Kerékagy, fékdob, fékkar és tükköre kipolíroztuk. Ha kész akkor teszek fel képet. Holnap talán már lesz.

Előzmény: mario1111 (2693)
mario1111 Creative Commons License 2008.06.17 0 0 2693
Hát ameddig zöld nem lesz. Sikerült a motort szóra bírni? Nekem az indulásnál kicsit dadog. De amúgy nagyon bejön a cucc csak ajánlani tudom. Az 5 amperes töltő is elég jónak tűnik. Most néztem az előbb és feltöltötte az akkukat.
Előzmény: khiraly (2692)
khiraly Creative Commons License 2008.06.17 0 0 2692
Legeloszor hany orat kell tolteni a 48V-oshoz adott kinai toltovel?

(Ket napja csak varrom az aksikat fel a biciklire, de meg nem vagyok kesz)
mario1111 Creative Commons License 2008.06.17 0 0 2691

Üdv! Na Márió is belépett az agymotorosok klubjába. Nekem csak 36 ot megy.
freex! Nem lehet,h nem lőtted be a km órádat? Mert gyárilag az enyém se 26 colra volt állítva. Amúgy nagyon tetszik. Főleg,h kapar:D
263.10 Creative Commons License 2008.06.17 0 0 2690
Délután még alakítgattam kicsit.Már van lábtartó,és az egyik akku középen lesz ebben a dobozban,ne akarjon állandóan egykerekezni.Kellett még egy szögvasat hegeszteni a motortartóhoz merevítésnek,mert csavarodott az egész terheléskor.
e.t. Creative Commons License 2008.06.17 0 0 2689
kiscit régi, kicsit nyűt, de látni rajta 1-2 +oldást - én is ebből javítottam meg a gázmarkolatomat (nem hallos kapcsolás is van):

http://www.users.bigpond.com/solarbbq/throttles.htm
Előzmény: khiraly (2687)
khiraly Creative Commons License 2008.06.17 0 0 2688
>Azért nem old le, mert váltóáramú cucc. Legalábbis ezt mondták:D
>25 ampernél több nem igazán folyhat.

Ha kinyitok egy katalogust, akkor ott megadjak, hogy mennyi a minimalis uzemi feszultseg.

Pl: ABB S 200
Nevleges aram: 0.5<=In<= 63 A (tipustol fugg)
Minimalis uzemi feszultseg: 12VAC, 12VDC

Ennek alapjan en szerintem egy 6A-es kismegszakitonak 48VDC 6A mellett le kellene oldania.

Sokkal valoszinubb, hogy lomha (C) biztositorol van szo es ezert nem old le rovid ideju tulterhelesre.

Khiraly
Előzmény: mario1111 (2672)
khiraly Creative Commons License 2008.06.17 0 0 2687
Jahm en voltam. Fel oraig bajcsevegtunk, de semmi hatarozott dolgot nem mondott.

Ezt a kondorfalazast nem szeretem. Megkerdeztem, hogy hol vannak a csatlakozok parjai, erre azt mondta, hogy ez nem elektromos kerekpar csak egy szett.

MEgkerdezem erre, hogy jo, akkor hol tudom megvenni a csatlakozo parjait, erre azt mondja, hogy egyedi szabvanyt kovetnek. Mondom jo, de megis milyen szabvanyt? Erre azt mondta, hogy a gyarto altal kovetett szabvanyt.

A beszelgetes korulbelul ilyen mederben zajlott vegig. Rajzot igert hogy kuld (legalabb a 36V-os rendszerrol), azt azota is varom.

Egyebkent lehet pluszban(!) kabelkorbacsot venni, ahol adnak csatlakozot.


Egy szo mint szaz, megvettem az osszes csatlakozot, kb. 3000 Ft-ba kerult. Nagyjabol ennyire erzem magam atvagva is.

A csatlakozasra annyit mondott, hogy lehet szgepcsatlakozo, de ezt nem szabad.
Lehet forrasztani, de akkor nem oldhato.
Lehet relevel megoldani, de ahhoz ok 12V-ost hasznalnak es DC-DC konvertert, de ez is tonkremegy idovel.

Rajzot azert nem kuldott, mert akkor megkevert volna a 36V-os rajzzal (48V-os nincs neki), a csatlakozot azert nem vagta le, mert akkoris megkevert volna.

Egyebkent is ez egy szett, nem pedig elektromos kerekpar.

---

A gazkarbol lattam huvelykujjast. Arrol valaki tud mutatni egy fenykepet ahol latszik is valami? Mert a markolat amit kaptam, nem lehet ratenni a bicikli kormanyara. Ezert erdekelne, hogy hogyan nez ki a huvelykujjas gazkar.

Udv,
Khiraly
Előzmény: TeternalGIone (2682)
padisah Creative Commons License 2008.06.17 0 0 2686

Vettem 2x18 Ah zselés aksit, meg egy kerékpáros túratáskát, amibe majd bekerülnek. Holnaptól szerelem, most egyelőre melóznom kell.

mario1111 Creative Commons License 2008.06.17 0 0 2685
Megjött az agymotor!
Most megyek és építek egy bringát:D
263.10 Creative Commons License 2008.06.17 0 0 2684
Hahó!

Építek egy biciklit,már a próbaúton túl vagyok.
Az adatok:
-osztrák összecsukható kemping bicikli volt(most már nem összecsukható)
-7 sebességes Shimano agyváltó
-Tech-Mobile féle 36Volt 350 Wattos hajtóműves motor
-Tech-Mobile féle 36Volt 21 Amperes vezérlő
-egy elektromos roller gázkarja
-3X12V 12Ah használt akku

A tapasztalatok:sík úton 7.sebességből simán indul,20-22 a végsebesség.Mi extrém emelkedős helyen lakunk,azért kellett a váltó.Ahol a gyári Angell 370 AGDT (48V 350W)el sem indul emelkedőn(jobbanmondva elindul,de 2 méter után megáll)ez 4-esben felmegy.1-esben 8 km/h a sebesség.

Fejlesztések következnek.Már megvettem 3 db 12V 28(!)Ah-s használt akkut,ezeket kell felszerelnem.Esetleg a hátsó lánckereket kisebbre cserélem,hogy gyorsabb legyen a végsebesség,még meglátom.

Most így néz ki:
mario1111 Creative Commons License 2008.06.16 0 0 2683
Gondolom a 250est is lehet ésszerűen átalakítani. De ha elkötsz valamit akkor az nem garis már. Szóval jön egy szikra fordított táprakötéstől akkor nem is érdemes próbálkozni. Most tényleg nem jött email. Eddig legalábbis. Nekem is mondta,h volt reklamálás:D

Közben csináltam egy hátsó csomagtartót, mert ugye nem kell majd az a bazi nagy lemez. Már le is festettem. Holnap, ha megjön a motor akkor már csak össze kell rakni és nem is kell lakatosmunka.
Előzmény: TeternalGIone (2682)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!