Félreérted. Tényleg kíváncsi vagyok, hogy miért jobb egyik, mint másik... Környékben nem tudok senkit, aki állványon is megnézné a kereket. Épp gumicsere előtt állok, nem restellek többet fizetni, ha valaki jobban megcsinálja.
...per pill azon a szinten vagyunk, hogy örülök, ha a súlyokat nem nagykéssel kaparják le a felniről... :-(
Ja még valami. Nem kell, hogy a lámpa önként elaludjon azokat nem olyan fából faragták. :)
Valószínűleg a vevőt nem is érdekelné a P420. (félsötét mélygarázsban, próbaút nélkül vette meg úgy, hogy én közben többször mondtam neki, hogy menjünk már ki a fényre)
Igen, ez a bajom nekem is hogy van mindenféle. Reméltem, hogy valakinek ismerete is van róla, hogy melyik kell, ezért írtam a motorazonosítási adatokat.
Viszont lehet, hogy igaza van alant a hozzászólónak és a diagban volt a csevely, megkérdezem ott is.
Senki nem fogja azt mondani, ezt vagy azt szereld be és amint elviszik az autót, 5km múlva elalszik a lámpa. Eleve menni, járni kell az autóval ,hogy mi válik be, és törölni a hibát előtte. Plusz azt sem tudni, mi fér oda, van ebből már derékszögű, kisfuratos, nagyfuratos, stb.
Egy olcsó japán autó, ha jó, jön megy megáll, csak kicsit rohad, legkisebb szokott lenni ,hogy ég-e a sárga tengeralattjáró vagy sem.
Azt a lukat én kb leforrasztanám, ki sem venném a dugót, púpot a tetejére, aztán follyon az olaj ha tud.
És ez szerinted jól van így? Én ezt is elfogadom, de akkor nem érdekel a sírás, hogy rövid a gumis szezon...
Motorgumit meg manapság nem kell már spájzolni. Letárgyaltam a gumissal, hogy mire vigyem a motort, meg milyen gumit szeretnék rá, aztán úgy volt. Elvileg 1-2 nap alatt ott a gumi...
Nincsenek "fals" emlékeid, én is emlékszem rá, persze nem a konkrétumokra, hanem a témára. Talán a fórum nem stimmel, lehet, hogy az Autó diagnosztika-ban volt ez napirenden anno.
Nem mindenkinek van szpottere vagy CO-ja. :) Menet- és csigafúró több helyen akad. De az is lehet hogy egyik sem fér oda. :) Csak ötleteltem, a lényeg ott van hogy én valahogy kicserélném nagyobbra.
Azok a körök nem jelölések hanem a gyártás során rákerült technológiai jellegű dolgok amelyeknek semmi köze az olajszinthez. Így már tisztább számodra a kép?
"katalizator hatasfok hiba, amiben a toyota nem nagyom szokott tevedni. nem ismerem a szonda kiemelest, majd valaki ir rola."
Pedig istren bizony úgy emlékszem, hogy itt olvastam....
"szerintem egy m18x1.5 kozdarab nem a vilagvege, aztan lehet kiserletezni.."
Ha tudnám a magasságot már hívnám is az esztergályost. Kísérletezni nincs idő, az autó nincs napi forgalomban legközelebb talán akkor fog miozdulni amikor jön érte a vevő. Örökségből maradt és eladtuk, nem akarok költeni rá, nem akarok foglalkozni vele, de szégyellném odaadni sárga lámpával. (Már al van adva de december végén lesz aktuális a cserebere pénzmagra.) Azt viszont még bevállalnám, hogy kitekerem a lambdaszondát és betekerem egy közdarabba azt meg a kipuffba.
Akkor még egyszer hátha valami most olvassa aki korábban nem:
"Uraim.
Toyota Corolla 2002 - 1.6 benzin - 3ZZE motor
Lambda fals hiba esetén olvastam itt régebben, hogy ki kell emelni a gázáramból egy kicsit, más nem segít.
Ehhez milyen távtartó kell, van valakinek linkje beszerzési forrásra vagy esetleg meg tudja mondani a méretet?"
a gumisműhely (ezek a dömpingszerelők) nem foglalkoznak motorgumizással mert 1, nem vesz adaptert a centrírozó gépére, és nem fog statikusan centrírozni (mert nem is tud?)
2, mert macerásabb mint le-fel légkulcsozni bármilyen szgk, suv, akármilyen kereket
3, motorra gumikészletet pláne nem fog spejzolni mert Te sem mész oda hisz géppel egyensúlyoz :)
van néhány a városban aki rá van állva és ennyi. a motorosok pedig ezeket ajánlják egymásnak
2003as Merci Vaneo 1,7 D 668914 automata váltóval.
A problémám a következő
Kb. 10-12óra állás után, az első sebességbe rakáskor ( D vagy R ) fék nyomása mellett.
Lefullad.
A következő indítás után már jó álltalában és akkor egész nap jó még akkor is ha pár órát áll.
Ha próbálkozom sebességbe rakni de mielőtt lefulladna kiveszem és ezt párszor megcsinálom akkor utána már nem fullad le ha sebességbe rakom ( lehet olyankor feltöltök egy járatot olajjal, vagy megmozgatok egy szelepet?)
Ma csináltam képeket a nívópálcámról,mert nekem nem egyértelmű az értelmezése.Ehhez még hozzátartozik,hogy a kezelésiben 3-fajta van(leírva) bemutatva,de ez nincs köztük.A pálca két oldalán vannak jelölések,de azok eltérnek.Melyik oldalt kel figyelembe venni,vagy hogy is van ez?A gyári megadott olajmennyiség 3,8 liter,ennek a pálcán meddig kellene érnie.Nálam a 3,8 lit a hetedik strigulánál van,a képen fekete nyíl jelzi.A piros nyilak az észlelt jelölések.Gyárilag ezzel jött ki,csak akkor nem értem miért nincs bent a kezelésiben?Ha valaki találkozott ezzel a fajtával,vagy tudja értelmezni légyszi írja le.Előre is köszi.
Bizony nem akarom megérteni azt, amit saját szememmel látok, hogy működik...
Egyik oldalon megy a sírás, hogy jajj szegény gumisok, milyen rövid kis szezonokban kell nekik megkeresni a pénzt, a másik oldalon meg ördögtől való lenne a kavicsokat rugdosás helyett motorgumikkal játszani. Nálunk érdekes módon ilyen statikus centrírozó állványon játszik a motorgumikkal a motorszerelő is és a gumis is...nekik megéri...pont azért, hogy betöltsék a lyukat a szezonokon kívül is, ne álljon munka nélkül a gumiszerelő személyzet. 100 Euró magasságában kérnek egy első-hátsó gumicseréért, ki és beszereléssel együtt, számlával...Legyen csak fele Magyarországon...egy óránál tovább még soha nem tartott, az ügyesebbeknek (motorszerelő) elég fél óra is.
egy gumisműhely nem fog statikus centrírozó állványon játszadozni
a rendes gépre pedig sokszor ennyi az adapter.
de sosem fogod ésszel felfogni hogy az itteni igények motorgumizásra a töredéke az ausztriaiaknak. van három négy nagyobb cég aki ezzel foglalkozik (Strausz, Kékhold stb) és a motorosok sem keresik az ilyen "betanított" segédmunkásokkal dolgozó műhelyeket.
mint elmondtam nem is akarod megérteni mit próbálok a számodra felhomályosítani.
Köszönöm, még annyit kérdeznék, hogy a feszítőn a 0.6 Nm előfeszítés az mennyire fontos? Márhogy ebben az esetben kicsavarják a láncfeszítőt, és ezt a 11 9 340-es szerszámot teszik a helyére.. enélkül nem lesz pontos a vezérlés?
Már, ha nem vacak a szűrő, mert valamelyikkel jártam már úgy, hogy a fedél tekerésénél hallottam egy halk roppanást és szépen letört az a kis pöcök a szűrőről. :-O
Sajnos nem emlékszem már, hogy melyik gyártmány volt, de jó messze repült a telepen.
Én is az első módszert használom.A pontos pozícionálás fontos,a fedél meg nem tekeri el a szűrőbetétet,csak belepattan a betétbe és abban szabadon elforog lehúzásnál a fedélben lévő,enyhén kúposra kiképzett csatlakozó.
Melózok most éjszaka....így van időm keresgélni :O , Egy külföldi fórumon is felvetette valaki ezt az elmés kérdést, és megállapította magának, hogy 2 iskola van, két tábor ebben a tekintetben. Könnyen be lehetett csavarni, így remélem a helyére került. Illetve Purflux szűrő, amint van még két gallér, így vélhetően egyféleképpen ment be.
itt rengeteg gumisműhely nem rendelkezik a centrírozáshoz szükséges adapterrel
de volt már olyan eset hogy az idióta droid megbontotta a fék hidraulikát az elsőkerék kiszerelésekor és végül a márkaszervizben kellett légteleníttetni az ABS-es fékrendszert.
engem felesleges győzködnöd nem fog sikerülni, de ezt már évek óta játsszuk, kb mintha vaknak magyaráznám hogy virrad....
Nekem egy sima gumismühelyben csinálják, kerék ki-beszereléssel együtt...annyira azért nem megoldhatatlan feladat ez szerintem egy gumis számára, különösen ha azt nézzük, hogy nyáron kevesebb a munkájuk...ezzel legalább el lehet játszani...St, a legtöbb autószervizben elvégzik a motorok általános karbantartását is (folyadékok cseréje, fék, sérülések javítása, stb.), és műszakiját is...saját tapasztalataim szerint lelkiismeretesebben, mint a motorszervizek...
Az a bajom vele, hogy nem mindig csinálja, legalább állandósulna az jó lenne. Van mikor 2-3 napig semmi, utána a 4. nap jelentkezik de csak egy 5-6 km-en, utána elmúlik.
Lehet csak le kellene vennem a hengerfejet, annak tekintetében meg pláne, hogy tipushibának írják a hengerfejtömítést ennél a tipusnál.
Tsi, fsi motorokból van olyan széria már, amiben javították már a korábbi gyerekbetegségeket? Benzin vw csoportos autót szeretnénk, de tudnunk kellene, hogy melyik a legkevésbé kockázatos verziójuk, évjáratuk.
Sajnos ez nem az a fajta felületi rozsda, ami távozik az első fékezéssel, szépen megrohadtak a tárcsáid. Fékezd szárazra őket mielőtt leállítod az autót, és sose csinálj olyat, hogy lemosod az autót az udvaron és aztán állni hagyod. (Ha normális a kereskedőd, kicseréli, de fogadásom van rá, hogy a "kedvezőtlen használati profil" állandósult szókapcsolatot fogod hallani tőle :)
Fabia fórumban nincs erre tény? Golf 4/Toledo stb sűrűn berohadt,fabiarol nem hallottam ezt,de nem lehetetlen,vagy intervallum hiba,bármi lehet. A link nem mén...
Üdv, kicseréltem az ablaktörlő lapátokat Bosch-ra ~ 3000 ft körül volt, mert ugyanilyen szakaszosan,- darabosan törölt. Mi okozhatja ezt a jelenséget? Mit tehetek? Autómosó után egy darabig enyhébb ez az akadozás, de nem szűnik meg. Skoda Fabia 6y2 2003
Azt hiszem a cikkben pont az van, hogy ember hiányában ő áll be bepiszkolni a kezét. :D
Viszont ha olvasgatod Novoth Tibi itteni írásait (sajnos egyre ritkábbak) akkor abból azért eléggé lejön, hogy bizonyos méret fölött már kell egy ember aki a papírokat, beszerzést, kalkulációt, stb intézi és ez a méret nagyon hamar eljön. Na annak az embernek a bérét is ki kell termelni a többieknek, hogy egyáltalán tudjanak dolgozni, mert ha ez az ember nem lenne és ők csinálnák, akkor a munkaidő negyedében nem tudnának pénzt keresni (ha a tulaj csinálja akkor mondjuk kétszeres bért. :P)
Volt itt már ilyen kérdés,kb fél éve,szintén vw csoport ha jól remlik,nem dolgozott a munkahenger,vagy beszorult a betét...megrozsdásodott a tárcsa. A tárcsa külső fele is ilyen?
Aha, úgy látom nálatok havi 988 fontig nincs SZJA afölött sávos, és a TB százalékos értéke is a fizetéstől függően változik 700 fonttól felfelé kell csak fizetni. Mindezek mellett ha elvállaltam volna két éve a manchesteri ajánlatot a bruttó béremnek összességében a 72%-át tarthattam volna meg. Nem tudom erre a munkáltatónak mennyi teher jön még rá, de azért ez egészen más sarcnak tűnik.
Szóval nagyon úgy tűnik, hogy az ominózus pénzért nem fog embert találni, amíg munkaerő- kereslet van.
Marad az, hogy a tulajdonos saját maga végzi el a munkát. Mivel közgazdász, gondolom kiszámolta már párszor a tutit. Ami érdekes az az, hogy vajon miért éri meg alkalmaznia valakit havi 500 bruttó kiadással, mikor azt a pénzt megspórolhatja azzal, ha ő dolgozik?
Vagy lehet, hogy neki sem éri meg bepiszkolni a kezét ennyiért?
Kérdésem,olajcsere , citroen xsara picasso 1,6 hdi 9hx 2008 motorolaj szűrő betéten van egy kiálló (szelep o gyűrű van rajta ) a szűrőházban található hasonló méretű furat ,a szelepnek pontosan a furatba kell mennie?( be kell illeszteni vagy magától helyre megy? )
Kérdésem,olajcsere , citroen xsara picasso 1,6 hdi 9hx 2008 motorolaj szűrő betéten van egy kiálló (szelep o gyűrű van rajta ) a szűrőházban található hasonló méretű furat ,a szelepnek pontosan a furatba kell mennie?
Aztán azt a maradékot mindet elköltöd a boltban, minimum 27 százaléka még bemegy a pártkasszába. De ha piát, bagót, benzint veszel akkor még több... Csoda hogy élünk.
Persze hogy faszság. Ezért próbálom azt megvilágítani, hogy aki 250 ezer nettót kevésnek tart az döbbenjen már rá, hogy azért a pénzért a munkaideje minden órájában 3500 forint HASZNOT kell termelnie. Nem bevételt. Hasznot. És ekkor még a cég mínuszos. Ahhoz hogy a gépek ára amivel dolgozik. A fűtése a villany amit elhasznál, stb mind meglegyen ahhoz óránként 5000 kell.
Mint ma ebben az országban szinte semmi, mert nincsen meg a kkv-kat szipolzyózó és az élőmunkát terhelő megfizehtetelen mértékű adóterhelés és elképesztő mértékű újraelosztás mögött az a gazdasági erő, nyers országos szintű bevétel forrás, ami a szolgáltató ipar munkadíjait legális leadózott munkaerővel fedezné."
Zseniális , kompakt megfogalmazása a helyzetnek. :-)
"Az szép teória, hogy majd magas áron megszereljük egymás kerekét, meg beszárítjuk egymás haját, stb, és mindeki sokat keres, de a valóságban ez nyilván nem működik."
A munkáltató által rád költött összegből 53%-ot kapsz meg.
Itt egy kalkulátor felülre beírsz egy összeget (bruttó bér) alul meg kijönnek a sarcok, meg hogy végül mennyit tarthatsz meg belőle, illetve legalul hogy ez mennyibe került a munkáltatónak.
Szerintem ma Magyarországon nem túl életszerű gumisműhely esetében úgy számolni, hogy az alkalmazottnak bejelentve évi bruttó 4,7 milliója van. Ha be van jelentve egyáltalán, akkor vagy minimálbérre, vagy kissé fölé, (hogy az Apeh ne járjon állandóan a nyakukra), netán 4 vagy 6 órás melóra. idényen kívül lehet, hogy ki is jelentik "jobb helyeken".
mindenki dolgozik, ezert minden honapban mindenki fizetest kap. *
az, hogy ez az osszeg alkatreszbol/munkabol keletkezik..tok mindegy, mert bevetelnek hivjak.
* es akkor innentol fassag az egesz, mert a fonok a faszat veri az asztal alatt, es harom havonta nyaralni megy.
------------
no, fureszeljetek meg egy kicsit..
majd ha lesz fizetokepes kereslet a minosegi munkara, es ennek gyumolcset nem raboljak le a megvalasztott vezetok.. akkor majd gondolkozatok a mierteken.
Kb. 1000km-enként tönkre megy az 1-es henger gyertyája, rángat, durrog.
Trafók, gyertyakábelek, gyertyák újak, sőt még a motorvezérlő is ki lett cserélve.
Ha hengerfejes, az okozhat-e gyertya tönkremenetelt? 2 éve kicsit bugyog a víz a fűtőradiátor felől, előtte sosem csinálta(6.5 éve van meg). Kicsit fogy a víz, de nem vészesen, 2-3000Km-enként öntök utána egy decit kábé.
Már csak a hengerfejességre tudok gondolni, más mi lehet? Itt ugye "dupla" gyújtás van, ha a trafó lenne rossz akkor a 4-es henger gyertyája is rosszalkodna. Tavaj lett bele téve Marelli gyujtáskábel, azt kicseréltem Kugler kábelre ugyanúgy megvan a hiba, sőt visszaraktam a gyári kábeleket is, sajnos megmaradt a hiba. Gyertyák BKR5EZ a 2. garnitúra, a hiba megmaradt.
Kompressziót megmértem, jónak tünik. Szelephézagok megfelelőek, azokat is megmértem. Élő adatban nézve minden jeladó megfelelő(főtengely jeladó, Map szenzor, trafók, előgyujtás).
Nem valami drága a tömítés(3000Ft), csak a munka sok vele, amiatt kérdezősködöm, járt-e már valaki így vagy hasonlóan?
És a gumi eladás hasznából miért kellene részesednie annak a munkásnak? Hiszen erről szól a fáma nem? Hogy milyen kurva sokat termel a gumizással és azzal lenyúzza a bőrt a melósról. Erre írtam hogy alkudjon meg a főnökkel, hogy az a munkájáért és csak a munkájáért fizessen. 80% a bevétel ezen részének teljes összegéből az már döfi nem?
No meg az is egy lehetőség, hogy a gumisok árat emelnek és 5000 forint lesz egy kerék le és felgumizása abból tudnak majd nettó 350 ezres fizetést adni.
Ott viszont már megérkeztünk a nyugati árakhoz, amit magyar fizetésekből nem igazán fognak kifizetni az ügyfelek. (4x5e = 61 EUR, pont ennyit fizettem legutóbb.)
Ez pont az, ami egy emberrel nem fele olyan gyors, hanem sokkal-sokkal lassabb, és az elviselhetetlenségig fárasztóbb is.
A többivel egyetértek, én is sokallnám, ha valahol 10 feletti munkadíjból akarnák az autót átgumizni, ugyanakkor ez legálisan még így sem éri meg, teljesen jól kiszámoltad.
Mint ma ebben az országban szinte semmi, mert nincsen meg a kkv-kat szipolzyózó és az élőmunkát terhelő megfizehtetelen mértékű adóterhelés és elképesztő mértékű újraelosztás mögött az a gazdasági erő, nyers országos szintű bevétel forrás, ami a szolgáltató ipar munkadíjait legális leadózott munkaerővel fedezné.
Az szép teória, hogy majd magas áron megszereljük egymás kerekét, meg beszárítjuk egymás haját, stb, és mindeki sokat keres, de a valóságban ez nyilván nem működik.
Úgy hogy azt a 20 percet nem számolják a munkaidőbe tehát 8 órás munkaidő esetén a munkahelyeden 8 óra 20 percet kell tartózkodnod - amiből csak 8 órát dolgozol. Aki órabérben van az 8 óra munkaidőnek megfelelő bért kap ilyenkor is aki meg havibérben annál igazából mindegy.
Mivel nem órabérben hanem havi bérben van a fizetés megjelölve így ha csak 12 órát dolgozol abban biztosan van egy ebédszünet is minimum. :) De ahogy írták is, a munkaszerződésed szabályozza. Én csak azt akartam kihozni hogy számolgassunk már egy kicsit. Szezonban mondjuk van 6 hét ősszel, meg 8 tavasszal. Ha egyedül dolgozik valaki egy autón akkor mondjzuk 30 perc alatt meg tudja csinálni egy autó átgumizását onnantól, hogy beáll odáig hogy kiáll. (én 15 percet szoktam várni és ketten dolgoznak rajta). De legyen hogy négyen dolgoznak rajta és akkor ugyan negyede idő alatt megvan de akkor 4 felé oszlik a pénz, szóval 30 perc alatt ugyanott vannak (tökmindegy, hogy egy álláson 4 kocsi vagy 4 álláson darabonként egy.) Az óránként 2 autó és legyünk nagyvonalúak hogy ezalatt senki sem ebédel így 24 autó /fő megvan naponta 36 + 48 napon át egy évben. A maradék 8 hónapban (mert két hétre évente mondjuk szabadságra is megy a bácsi), legyen napi kettő. Gyorsan megnéztem gumiszerelés árakat legyen minden beeső autó alufelni és 2500 darabja - ebből az alku alapján legyen 2000 ft az övé. Az összesen (((21x8)x2) + ((36+48)x24))x2000 = 2352 gumi x2000 ft = 4 704 000 ft.
Minden szar járulék meg szja levonása után az nettó 2 433 900 ft évente, tehát havi 202 825 forintot kerestél. És azt neked kell beosztanod mert a valóságban keresel egymilliót ősszel, háromnegyedmilliót tavasszal a maradék hónapokban meg havi húszezret.
Ehhez képest a 250 000 fix havonta nekem nem tűnik olyan nagyon alacsonynak. Ahhoz hogy meglegyen a 250 ezer havonta meg kell csinálni szezonban több mint 30 gumit naponta és fejenként. Vagy nyáron és télen sokkal többet.
No meg az is egy lehetőség, hogy a gumisok árat emelnek és 5000 forint lesz egy kerék le és felgumizása abból tudnak majd nettó 350 ezres fizetést adni.
Igen van ebben is kavar és úgy tűnik az új MT szerint Neked van igazad!
Az MT szerint: " Nem minősül munkaidőnek a munkaközi szünet (a készenléti jellegű munkakör esetét kivéve), továbbá a munkavállaló lakó- vagy tartózkodási helyéről a tényleges munkavégzés helyére, valamint a munkavégzés helyéről a lakó- vagy tartózkodási helyére történő utazás tartama."
Viszont!
A munkavállaló részére, ha a beosztás szerinti napi munkaidő vagy a munkaidő-beosztástól eltérő (rendkívüli) munkaidő tartama a hat órát meghaladja, húsz perc, míg, ha az a kilenc órát meghaladja, további huszonöt perc munkaközi szünetet kell biztosítani. A munkaközi szünetet a munkavégzés megszakításával, főszabályként legalább három, legfeljebb hat óra munkavégzést követően kell kiadni. A felek megállapodása vagy kollektív szerződés a munkavállalók számára legfeljebb hatvan perc munkaközi szünetet biztosíthat.
Nem ennyire fehér-fekete! Egyrészt ezt a munkaszerződésed szabályozza, másrészt pl. ha a konyhában megbotlasz az üzemi baleset, tehát a MT ezt az időt munkaidőnek tekinti.
A havi fizetésed ha havi akkor rohadtul független attól, hogy te mennyi forgalmat csinálsz neki éppen. Mert ő a holtidődet is fizeti amikor a búrádat tömöd.
HA ennyire kevésnek találod akkor van megoldás. Egyezz meg a bácsival, hogy oké, te hajlandó vagy nála dolgozni teljesítménybérben, és mondjuk 1000 forintért szerelsz meg egy gumit, 200 meg az övé. (vagy az éppen aktuális szerelési ár 80%-a a tiéd 20 pedig az övé, ebből fizeti a fűtést a műhelyt a gépeket súlyokat, stb.....) Amennyit megcsináltál az lesz a szuperbruttó béred azon a héten vagy hónapban. Befizeti a munkáltatói járulékokat a munkavállalói járulékokat és a maradékot megkapod nettóban a számládra, kézbe, stb......
Szídom is őket rendesen, mert olyan, mintha multis gyerekek kapkodták volna össze az egészet tervezéskor két meeting között, aztán sok szèttörős hulladék műanyagból megvalósították.. Odavinném Münchenbe, hogy nézzék már meg, mit műveltek :-)
Motor végig bent volt, de a szívócsonk ha ki volt szerelve, akkor se ment be, pedig úgy könnyebb hozzáférni. Most már fent van a szívócsonk, ott már mindent visszakötöttem, többet le nem szedem. A külső disa lapát is bele volt esve, mert letört a tengelyről, az is cserés volt, úgy kellett kihalászni a leszerelt szívócsonkból. Ehhez az egész konstrukcióhoz csak gratulálni tudnék..
Ne add lejebb Te sem,és más kolega sem, a jó szakembert fizessék meg!, és tartsák tiszteletben, és a hibátlan, szakszerű munka elvégzéséhez, hivatalosan, jogtisztán, biztosítsanak minden feltételt.
Ez nagyon bonyolult,kérdés,mindenki más szintű tudással rendelkezik,a munkahelyek is eltérnek egymástól,ezért a fizetés is különböző,nekem a 250e ft netto már 4 éve is kevés lett volna.A tudás dönt!a tovább képzés,saját magunktól megkövetelt mindenkori precizitás,napi 8 órában!
Kb. 4-5 mm-t ez is bemegy, de nem tovább.. és a kisebbiknél, ahogy forgatom a főtengelyt, érezni, ahogy a lendkereket súrolja, aztán beugrik a lendkeréken lévő lyukba. A nagyobbnál semmit nem érzek, csak felkoppan valamire, belül oxidálódna ennyire a furat? Ez durva
Érdekes a cikk, bár mostanában úton-útfélen ezt szajkózzák.
De nem értem mi a gond. Piac van. A munkaerőnél is. Vagy a kapitalizmus csak addig buli, amíg munkanélküliség van és az emberek eldolgoznak „sz.ré-h.gyé”? Én speciel nem sajnálom egyik vállalkozást sem, hiszen 8-10 éve a válság idején ők sem sajnálták a sok munkanélkülit, akikből mazsolázhattak és a vérüket szívhatták. Amikor munkaerő kínálat volt, mindig azt mondták, ha nem bírod, számolj le.
Na most én is ezt mondom, amelyik vállalkozás nem bírja, az húzza le a rolót.
Aki vartyogott egy kicsit külföldiül és pénzt akart keresni az elporolt nyugatra. Hallgattak a ferkóra, ugye. Most meg megy a csodálkozás, hogy nincs, aki megsüsse a kenyeret. Szerintem nem is lesz ebben változás, amíg a fiataloknak csak az egyetem a perspektíva. Valahogy melósnak senki sem szeretne elállni, inkább valami irodába beülni vagy vállalkozóként más munkáján gazdagodni.
A cikkben említett összegnél én spec többet keresek (jóval) és mégsem érzem úgy, hogy túl lennék fizetve. Sőt! Szégyen, hogy 215 az átlag. Amíg a fizikai munkát nem akarják idehaza megfizetni, addig várhatják, hogy épkézláb munkaerő betoppanjon!
De hogy ne legyek teljesen offtopik. Az egyik autómat pár héten belül vinnem kell garis éves olajcserére. Végigtelefonáltam pár műhelyt, egy nyamvadt olajcserére meg átvizsgálásra ( 1 éves kocsinak mi baja lehet nagy átlagban??) 55-75 közti szórással adtak ajánlatot. Ilyen árak mellett talán a szerelők bére is lehetne magasabb, szerintem.
Ennek az embernek a szerelője akire vágyik még nem született,meg vagy már meghalt!Csinálj neki 10mill forgalmat 16 órában és legyen 6 kezed.250e ft ért! Már 4 éve is elfogadhatatlan netó volt!Közgazdász.
Mert nem szerelőt keres, hanem pénztermelő kulimunkást.
A gumis üzletág eleve kemény, amíg jól ment, volt egy ritmusa, nem fizettek túl sokat, de ezért volt a nagy decemberi pörgésből némi pulykapénz... természetesen feketén, mint akkoriban kb minden..
Más rabszolgamelókhoz (mert ez az) képest egészen jó pénz volt rajta, meg ezt nézve is, hogy betanított munka, tolongtak az emberek, nem is vettek fel, szinte csak ismerőst a jobban menő műhelyek..
Mert egy mosóban, vagy építkezésen gipszkartonozással, stb, még ennél is kegyetlenebb munkakörülmények közt (pláne télen!) lóf@szt nem fizettek.
Nyáron meg egésznap kint fociztunk a műhely mellet, meg hülyítettük a csajokat.
(mint a klímásnak, de még a kütyüpiacnak is megvannak a maga szerzonjai, ahol be kell a pénzt egész évre "aratni"....a gumis kb ugyanez, tavasszal jobban elnyúlik a nyáriszerelős szezon, az igazán kemény amikor berobban a tél)
Aki már bizonyított, és nem ilyen fél-idénymunkás jelleggel járt be, annak régen volt maszek is, gumi beszerzési áron (ami most kb a netes ár) szerelgethetett eztazt magának, volt felakasztva P rendszám is.....és egyéb okosságok.
A lehető legrosszabb konstrukció emellé a mostanra bukóban működő, roppant kis pénzt hozó, de kegyetlenül megterhelő betanított fizikai muinkához hozzátenni az autószerelést mint közepesen bonyolult szakmunkát.
Aki kereket emelgetett aznap csak 3-4 órát, és már "csak a lendület viszi", már nem fog pontosan és odafigyelve még közepesen durva műveleteket, olacserét, betétcserét sem csinálni.
Ráadásul ami elmegy egy gumisműhelyben, kosz, sár, stb, ((néha esősebb évszakban gyakorlatilag slagoztuk a falakat, a gépeket, mindent, télen meg ülsz a havas latyakos, olvadó sós mocsokban és nem tudsz mit csinálni..))
Na ez egy közepesen kultúráltabb műhelyben, ahol nem nyúlnak csak mechanikához és futóműhöz, már elgéggé tré, egy rendes szervizben pedig, ahol minden van, klímaszerelés, motorjavítás, üzemanyagrendszer, ki-be kell állni az autókkal, be kell ülni, próbakört menni, esetleg autóvillanyt vagy mást szerelni utastérban, már teljesen elfogadhatatlan.
De a közgazdász vállalkozó akárki főmufti nyilván a számok felől néz mindent, ami egyfelől érthető, az ő pénze van benne, csak rossz helyre tette, és beleragadt a légypapírba...másfelől szorítja a torkát a napi xar, gondolni sem tud olyanra, hogy valami preciziósabb vagy speciálisabb szakmunka felé nője ki magát, kínlódik ebben ami van.
Egyébként a hazai gumisszakma is önmagát ejtette csapdába, annakidején még a gumitárolást is az tolta be a köztudatba, hogy úgy akart számolni mind, jön mancika téliztetni, az kemény 1-2 hét alatt, de jön majd valamikor tavasszal, és akkor nem évi 1x hanem évi 2x szedjük be a lét, tavasszal kicist jobban elnyújtva.
Ettől van a nyári-téligumi fétis is, ami mostanra úgy átitta a szaksajtótól kezdve mindenki agyát, gyerek-ön és család-tömeg-gyilkos aki csak ki meri ejteni a négyévszakos gumit mint szót.
Naná, mert az null költség körül fent van éveket a kocsin, aztán miből élünk,...
... mostmeg, hogy már mindenki becsuk vagy lelép, túlkereslet nem túlkínálat van, fuldoklik a biznisz a saját maguk által telinyomott trágyagödörben.
Köszönöm, a linket ismerem, az első dugattyún elvileg TDC. A képen látható kisebb szerszám (nem erre való, tudom) simán bemegy a helyére, csak ugye valamennyire lötyög.. A normál szerszám semmi módon, mi lehet a trükk, ha van? Miért nem kör keresztmetszetű a hozzá való szerszám? Egyszerűen nem megy bele, csak a fotón látható kopásig (gondolom az a blokk anyagvastagsága) nem létezik, hogy ennyit kelljen kínlódni vele..
Egy kis technikai infóra lenne szükségem. Mercedes Bosztály (W245, 2006) hátsó ajtó zár probléma. A központizár lezárásakor a bal hátsó ajtógomb 1-2 miliméter híjján nem megy le teljesen és ezért nem záródik be az ajtó, viszont ha zárás után kézzel lenyomom azt az 1-2 milimétert akkor bezár és kívülről nem nyitható, tehát maga a rudazat nem szorul.
A kérdés az lenne hogy ilyen esetben a mechanikai zár van megkopva, vagy a központizár motor gyengélkedik?
(a mechanikus zárat már megkentem amennyire tudtam, de csak kívülről!)
Találtam ilyet a neten vmelyik kipufogós cég oldalán... Rozsdamentes, 6 rugó darabja. No, olyat se fogok venni.
Meglátjuk, azt gondoltam hogy ez egy filléres cikk a megfelelő boltban, de ha mégsem akkor majd megoldom másképp.
Korábban mindig a Mogyoródi útra jártam, van ott egy kipufogós mókus aki nem drágán dolgozik, de mióta "tudok" hegeszteni nem jártam nála, mer én még attól is sokkal olcsóbb vagyok... :-) Vagy tényleg bontó lesz, vagy levágom az új cucc végét aztán én is összehegesztem fixen. Úgy ingyé van, csak csúnyaság.
Van itthon még két másik teljes kipufogó, de azokból is már kirohadtak ezek a karima elemek, mindkettő egybe darab, mint az aktuális.
Ezt sem ismertem, de nem ilyenre gondoltam. Megvettem pl. egy új leömlőt (alant), ami tartalmaz egy flexi részt és a vége a katalizátorra menne.
Rajta van a szokásos ovális vég a két lyukkal az átmenő csavarokhoz, de ugye az én katalizátoromról már hiányzik az ellendarab. A cső jó, elvágás után rá lehetne hegeszteni a megfelelő párt, csak hát honnan ugyanolyat... Valaki is egyszer régen nem kapott és az elporlott csatlakozót levágva fixre hegesztette.
Van egy ilyen megoldás bosal 265-687,ez bardiban biztos van,gyakorlatilag az összes cső átmérőre kínálnak ilyet,ez persze akkor tud működni ha egyforma,ép átmerőket akarsz “összekötni”. Van olcsóbb kivitele is,amikor a két cső vége csak fel van vágva és 1-1 bilinccsel szorítod meg. Nem tudom ilyen megfelelne e neked?
Tudtok-e olyan boltot Pesten, ahol tudnék venni kipufogóhoz olyan felhegeszthető elemet, amivel aztán egymáshoz tudom csavarozni a részeket?
Az idők során kvázi az egész össze lett hegesztve egy hosszú rendszerré, de most egyes részeit újra cserélném és kéne felhegeszteni ilyen karimát a maradó részek végére.
A vezérlés azóta rossz, mióta a hengerfejezés és ezzel együtt a vezérműlánc csere történt, mostanra nyúlt meg annyira a lánc, hogy a vezérlés annyira elment, hogy visszaégés jelentkezik; az apró durrogást hallottuk kattogásnak - vezérműlánc és feszítők, vezetők cseréje, beállítása szükséges
2.
Hangos a motor, mert talán kevés olajat kap - át kell nézni, hol az üvegnyak az olaj áramlásban, tisztítás, olajcsere, szűrőcsere
3.
Fojtószelep ház repedt, szivárog a hűtőfolyadék, ragasztás sikertelen volt (ezt a nyáron átsöntöltem egy csővel a motorblokk és a tágulási tartály között - folytószelep-ház csere.
4.
Elektromos probléma: a km óra digitális része nem megy -javításra szorul
Tételezzük fel, hogy egyéb disznóság nem derül ki. Érdemes javíttatni?
Amúgy meg tartaléknak/adapternek stb is jó, én a CTEK meg a régi lidlis mellé vettem egyet,ha másra nem akkor arra jó lesz, hogy a 12V-os csörlő akkuját szintentartsa....
a797 és 798 kép ugyanannál az állásnál készült, abból látható az eltérés.
A gyertyák lehetnek attól feketék, hogy a vezérlés el van állítódva?
Nyúlhat 15 láncszemnyi hosszon ennyit a lánc? (831-es képen számoltam le a fogaskerekek legfelső pontjai hözött a láncszemeket)
Azt a bizonyos gyanús olajszűrőt merre találom?
Ha látom, már tudni fogom, hogy le tudom-e szedni, vagy sem.
De úgy tűnik, eleddig mindenki javíthatónak véli a motort. Végülis, aki a kukát javasolta, ő is elvállalta volna, csak azt mondta, benne van a pakliban, hogy a hiba feltárása benne lenne 20-30 ezerben, és utána azt kell mondania, hogy kuka.
Egyébként már 2 hónapja áll az autó, csak tovább nem akarom halogatni a döntést.
A lánc klt valóban a vége majd,a többi megvan lent-fent,nem kell a vez.deknit bántani így/addig. Esetleg egy új olajszűrő hacsak nem totál ép-szép a mostani.
Úgy tűnik a tengelyeid épek,lehetne rájuk alapozni(kevés pozitívum egyelőre). Kéne neked egy olajnyomás mérés,kompresszio-veszteség mérés(majd megmondják melyik miért vagy miért nem),teknő levétel a lehetséges trutymó lerakódás megvizsgálásra,egy olcsó vezérlés rögzítő klt(kb 5-7000Ft),kb ezek,és még mielőtt valaki a sorrendet elemezné megnyugtatom,ez csak fesorolás...A szívósorod nem változtatható,egy gonddal kevesebb,a gyertyák jó feketék isten tudja miért,a teljes lánc készlet sem halálos pl INA-ban,gyanús hogy max egy láncot kapott és könnyen lehet rosszul lett a vezérlés beállítva igen. Ha otthon/magad/rokon baráttal nem megoldható akkor ezek szerelő kötelesek,majd látod,meg ugye hogy mennyire is ér rá az autó stb. Van még kérdés,jut eszembe olajszűrő ház esetleg,más már hirtelen nem. A kidobás legyen az utolsó szerintem.
Most lehet a Lidlben kapni 3.8 amperes automata csepptöltőt, annak van AGM funkciója is (legalábbis a gépkönyve azt írja hogy azt kell AGM-hesz használni) 14,7 V-al. 4999 ft.
Tudod normál töltővel is tölteni ha nagyon muszáj (ugyanazzal az IUoU-jelleggörbével kell tölteni, mint a hagyományost), csak nem lesz tele, mert a töltési végfeszültsége magasabb (14.7V). Ha valami komolyabb műhelytöltőd van, nézd meg, nincs-e hozzá firmware-frissítés (a Voigt & Haeffner pl kiadott ilyet anno az AGM akksikhoz).
Sajnos a lámpát is tartani és egy kézzel fényképezni elég macerás volt, nem lett jó a kép.
Ha a két hasítéknak párhuzamosnak kell lennie, akkor az egyik bütyköstengely szimplán 1 láncszemmel arrébb van, mert egyértelműen nem párhuzamosak.
Továbbmegyek, ha párhuzamosnak kellene lenniük, akkor a vezérműlánc csere alkalmával nem a helyére tették vissza a láncot. De beindulhat így a motor???
Közben ezt találtam. A repedés még fekete, szóval friss és amikor eléri a rezonanciszintet, akkor a közepe kimengleng picit. Úgy néz ki Ő az elásott kiskutya.
Üdv. Van egy gondom a Yarissal. 1500 és 2000 fordulat közötti tartományban bevibrál a motor, pont olyan mint amikor rosz az alapjárat. Sem alatta, sem fölötte nem csinálja. A motortérből nem nagyon érződik, viszont az utastérben már igen, felerősíti a kasztni. Motorteljesítmény jó, olajfogyasztás nincs, gyertyákban 40k van, ékszíjtárcsa nem ver, check lámpát nem gyújt. Hibakódot még nem néztem. Ötlete valakinek? Motorláb lenne?
Cam, ha még valamit lehet ezen fényképezni, mondd, hogy mit, lefényképezem, aztán visszaszerelek mindent, úgyis csak "tátom a mafla pofámat" nem tudok vele mit kezdeni.
Sziasztok, egy könyvtárba tettem a készült videókat, fotókat, a leszedett szelepdeklivel az átforgatást most konvertálja a google. Rövidesen az is megtalálható lesz... Nekem semmi nem tűnt fel, szemre szépnek látszik a lánc, de ez semmit nem jelent, most láttam életemben először vezérműláncot.
Városi autónak aztán tényleg nem... Sr1 éppenséggel nem városban használja főleg, de sokan mások igen. Azok pedig pusztán divatból veszik. Aztán nem férnek vele a belvárosban.
Követ el az ember hibákat amikor a divat meg a csalóka vágyai után megy.
Én pl. kiköltöztem a városból megspórolva akkor egy ingatlan árát, úgy gondolván hogy 30 km a városközpontig az semmi. Aztán a várostól valóban elszakadni mégsem sikerült semmilyen szinten és mára már hárman három felé megyünk benne... Rengeteg stressz, idő és költség a közlekedés és hát igen, mi is ott tipródunk a városban olykor két autóval is egyszerre, növelve a dugót és a szmogot. Van hogy reggel és este külön kanyart kell csinálnom, így keresem a pénzt.
Lehet csinálni, csináljuk is nap mint nap, de összességében nem volt jó ötlet semmilyen szempontból. Ha megérem a nyugdíjat akkor majd látom a hasznát is, de az még odább van.
Bár ehhez már kevés a videó,térben,valósan kéne hallani,de mi a véleményed,nem lehet,hogy a lefutásnál az a kattanás jöhetne akár nem a motorból,hanem egy perifériájáról is,konkrétan a generátor halni készülő szabadonfutójára gondolok...
Lassan úgy vagyunk mi itt, mint amit Moldova írt az "Akit a mozdony füstje megcsapott" c. könyvében: már csak a hülyék és a megszállottak maradtak... :-D
Évek óta ismerem, nem egy lehúzós típus a srác, amit idáig javított nekem, az mind rendben volt, Egy bajom van vele, hogy soha nem ér rá, hónapokat kell rá várni. Az igaz, hogy ha valamit elvállal, akkor aztán a vállalt határidőt kivétel nélkül mindig teljesíti. Ami árat mond, az is meg van mondva, soha nem srófolja fel, de olyan már volt, hogy kevesebb lett, mert rosszabbra számított, mint ami aztán kiderült. Bár lennék olyan helyzetben, hogy a szamai kompetenciáját is meg tudjam ítélni (akkor nem is kellene szerelőhöz járnom :-).
Egyre inkább az a kép rajzolódik ki, hogy esetleg korai lenne további vizsgálódás nélkül leírni az autót. Ha Erdőkertes környékén van megbízható szerelő javaslatotok, akkor azért futnék még egy kört vele...
Jól mondja cam. A bontóban ott pihen egy olajteknő megrepesztett,vezerműdekni menet kiszaggatott csoda jó ideje,garantáltan fedett helyen tárolva beépítési garanciával...,ha nem vagy motorkódos forgalmiban akkor kis papírmunka vagy a bele tenni kívántnak a motorszámát elvarázsolni(ha jó és megy a motor és úgy kell számbűvészkedni hogy ne tűnjön szándekos beavatkozásnak) és még az alap dolgokról nem is beszéltünk.
Olvastam há’ ,én írtam a szívósor esetleges zörgéséről is(ami most itt elenyésző lehet a többi gond mellett). A vázszámod meg tudod adni csupán kíváncsiságból? W0L0XCF...
Köszönöm a hozzászólást, holnap sort kerítek a kipufogó felőli felvételre is. A levegőszűrő-házat is megnézem, de szerintem azzal nem lesz baj. Nem tudom, olvastál-e előzményeket: a szerelő, akinél járt a bontót javasolta, hacsak nem találok hozzá egy olcsó, de jó motort :-(
Izom jó lett a videó,kevés ilyen jól rögzített szokott készülni,ez így nagy segítség a profiknak. Fülre Escort 1.3 veztengely/lánc bajos hangja van,vagy clio I C3 motorral(sajnos ezek jutnak eszembe,és tudom rogadjak is meg). A kipufogó felől tudsz még esetleg rögzíteni,hallható egy kis pufogás,vagy rögzítezlen lev.szűrő ház,stb hang is.
Holnap leveszem a szelep deklit és fényképezek. Olaj van benne bőven. Az látszik valahol, ha ennek ellenére kevés a kenés? Olajnyomás hibajelzőnek nem kellene égni? (a check engine egyébként ég egy ideje)
Ha vezérmú tengely törött, azt látni fogom, ha a szelep deklit levettem?
Ha megtehetném hogy ennyit költsek autóra, akkor sem vennék ilyet, de neked kívánom hogy használd sokáig egészséggel és hibamentesen!
"Imádom" az úton az ilyen batár autókat.... Lassan csak alattuk tudok átnézni, hogy mégis milyen lehet a forgalom arra előrefelé. :-)
Múltkor egy 500-as Fiat tornyosult előttem, tiszta vicces volt hogy annak is a lökhárítója van szinte az orrom magasságában. Olyanok a mai személyautók, mint a mesebeli ökörbéka amelyik egyre jobban felfújja magát.
Szeretnék megjegyezni itt a szakiknak, hogy vettem egy VW Toureg Style V6-os dízelt, ami meglepett.
Mert ez:
- egy szabadidőautót, aminek semmi köze nincs a telepjárokhoz,
- a motor 5ooNm-es, a hajtás Torsen 4x4, 8-as ZF váltóval, a kocsi üressen 2 tonna és akkora batár, hogy alig fér el a garázsba, de az első 1700 km után, egy 233km-res közúti (kétsávos) etapon, tele kanyarral és forgalommal, 74km/h átlaggal ( úgy hogy minden településen 6o-65-el haladtam, egy utassal és fullba csomagokkal -igaz nem tul nehezekkel) az autó 6.5 litert fogyasztott százon.
A 2o15 -ös gyártású E6-os Skoda O3-as Scout-om, kb. ennyit fogyaszt, az 15oo kilójával, mert hetente megjárom oda -vissza ezt az útszakaszt.
Ezt ha a fogyasztást átszámitom széndioxid kibocsájtásra dízel esetén: 6.5x 2640/100=171.6g/km (benzin esetén a szorzó 2392 lenne). A gyári széndioxid kibocsájtási normája ennek a kocsinak 187g/km. Az átlagfogyi az első 1700km-en 7.5 volt, de ebbe volt vagy 25okm város, meg 4ookm +14o-tempójú pálya szakasz is.
Az autó besorolása E6d-temp és nem hazudik a gyártó a fogyasztással. Nagyon keményen dolgoztak azért, hogy ne kelljen hazudjanak. Semmi szélzaj nincs, úgy siklik az autó az úton, mintha lebegne. Ha megvan a sebesség, kilómétereket lehet vitorlázni egyenes és szabad útszakaszon, viszi a tehetetlensége és alig csökken a sebessége.
Az autót úgy rendeltem meg áplilisban, hogy a típus sem létezett, még prospektus se volt- csak 1o sor, hogy mit tartalmaz a konfiguráció- többet az értékesítő sem tudott. Az átvétel előtt nem is vezettem- (csak a büdös drága nagytestvérét- tele értelmetlenséggel: százra 6.1 másodpercel gyorsuló 600Nm-res motor, agyonextrázott és agyonkromózótt kivitel+TV méretű fejegység), mert szeptember közepén küldték el az első Touareg Style modeleket. Rendelés kvázi fix konfiguráció szólt, csak pár extrát lehetett hozzácsatolni, de megvan benne szinte minden extra- ami használható- és alig van rajta krom, valamint egy emberközelibb fejegységgel és műszefalllal látták el, amin van néhány gomb is, amit meg lehet újjal nyomni.
Úgy néz ki, hogy most az egyszer jó lapot húztam egy új autóval. A tapasztalatom az, hogy egy új dízelnek kell legalább 2o-3oe km, hogy a motor- hajtáslánc- felfüggesztés összeálljon és így elsőre nagyon kellemes az autó viselkedése, dinamikailag és minden más szempontból.
Olyanom nekem is van kb 5-10db😉. Sok dolog lehet,nem volt a készletben,nem is készletet kapott hanem csak egy szóló láncot és ahhoz max zsírpapír jár,egyebek,ezt már senki meg nem mondja.
Nem hülyeség,sőt😉. Esküszöm irtam volna az elring/reinz/corteco gyárnak hogy vegyen példát a másikról mert ha amazok meg tudják a szerszamot csinálni akkor az a másik miert nem? Lehet a “rossz” a jó mert nem nyújt annyit a teflonon🤔,talán ez magyarázhatja.
Tényleg jó,sőt majdnem elengedhetetlen a vezető szerszám,de ott sem mindegy melyik gyártótól. Peu 206nál a három gyártó közül most meg nem tudom mondani melyik volt a jó,de az elsőhöz olyan kúpot adtak ami nem csúszott rá kicsit sem a főtengelyre és a kritikus ponton elbillent,mínusz 8000. Tudom ez gyakori,rutin kell hozzá,de mégis ciki ha nem megy fel és azonnal nincs is másik.
A rugó nélküli szimering beszereléséről mik a tapasztalatok ? Én eddig féltem tőle, de egyes típusokhoz csak ilyen létezik, és félek hozzányúlni mert nem lesz jó. Hogyan kellene ezt szakszerűen beszerelni ?
Megnéztem a matricát, km óra állás, dátum rubrikák vannak rajta, meg egy egy egy vezérműszíj rajz, tehát lehet, hogy semmi köze a ténylegesen beszerelt darabhoz :-S
Hogy ez olyan szívósor e mint a G astrában,ahol a lamella sor furán tud zörögni,kattogni. Ha ez nem iyén akkor nem szóltam. Nem olyan rég láttam egy ilyen veztengelyét,totál le volt kopva,fura matt szürkék voltak a bütykök,nem volt fent semennyi olaj. Én nem dobnám el,de ha nem kerül tapasztalt emberhez akkor sokba lesz az tény. Conti lánc szettet nem is látok hozzá,bár múltkor is beégtem a 2.0 dízel Ford motorkóddal(ha nem irod elé hogy Ford,egy v6 Hyundai lánc szettet ad a Google😏).
erre tennem a voksom..mert bar irtad hogy cseres volt.,lehet rossz minoseg kerult bele, "
A vezérműlánc csere alkalmával Contitech matricát ragasztottak rá, bár , hogy mi került bele, azt csak az tudja, aki beszerelte (Nem az volt, aki a motorcserét javasolta)
2003-as Opel C Corsa, 1l-es Z10XE1 motorkódú járgány motorjából rendszertelen kattogó hang hallatszik, egyenetlenül jár, előfordult, hogy le is állt. A szerelő, aki megnézte, esetlegesen motor cserét javasolt, mivel egyébként is sok gond volt a motorral.
(hengerfej tömítés cserére szorult, fojtószelep-ház törött/ragasztott, vezérműlánc csere a hengerfejezéskor volt, kb.10000 km-rel ezelőtt, most alapjáraton csörög)
De inkább a bontót javasolja, mert nagyon lutri egy másik motor. Szerinte ez a modell konstrukciósan is ócskavas.
Szerintetek is?
Nemrég volt a teljes futómű felújítva, toronycsapágyak, gólyalábak, szilentek, kipufogó elejétől a végéig frissen cserélve (több, mint 200K HUF), nem rohad, nem volt törve. Mehet minden a kukába?
Jelenség, hogy a fogyasztása egyre jobb az elmúlt 1 évben. Kis lépésekben (1-1 decinként) egyre kevesebbet fogyaszt. Éveken át 6-6,6 közt volt, mostanság a rekordja 5,45l/100Km. És szubjektív megítélésem szerint egyre erősebb is. Mintha egyre inkább dinamikusabb gyorsításra lenne képes. (önmagához képest)
További vélt jelenség, mintha egyre rángatósabb/egyenetlenebb lenne az alapjárat, és talán mintha erősebb lenne a motor/kipufogó hang, de ez a leggyengébb erejű változás...
Ismérvek: 1.5 DCi motoros, leggyengébb változat a 65 lovával. Már vásárlásakor 300E km-t sejtettünk bele, így mostanra a 400E felé kanyarodik. Vélhetően mi gyilkoltuk (juk) igazán a szokásos kis-városi forgalommal, előtte Olasz-Magyar kereskedő cég ingázó autója volt. Nálunk, a motor terén kuplungcsere; turbófelújítás (nem halott állapotában); és egy vezérműszíj szakadás miatti bordás kerék cserén túl csak további kopóalkatrész cserék voltak az egyéb részein a kocsinak. De mind 2 évnél régebben, jóval a fogyasztáscsökkenés kezdete előtt...
A páciens egy mitsubishi motoros, 2005-ös évjáratú SMART forfour 1.1 benzin, motorkód 134910.
Egy tipikusan csapágyszerű, búgó hang jön a motorból, legerősebben 2500-as fordulaton. 2000 alatt és 3000 fölött nem hallható. Hideg motornál kissé erősebb a búgás. Álló helyzetben is jön a hang, tehát biztos, hogy a motorból. Ha a hosszbordás szíjat leveszem, akkor is búg, tehát vízpumpa, generátor, klímakompresszor kizárva.
Gondolom valamelyik csapágy lehet a bűnös, de melyik a legnagyobb eséllyel?
Az ABS blokkon az elektronikán lévő szám: 0 273 004 089.Vettem egy bontottat ,hozza a posta. Ha a gumifékcsöveket elszorítottam,akkor ugyanúgy beesett a pedál.Ha a főfékhengert ledugóztam,akkor kemény volt a pedál,nem esett be. Ha az abs kockába beengedtem a nyomást,de ki már nem akkor is beesett a pedál.... Te mire gondolnál? Ja és végig néztem az alját ,tényleg nincs fékerőszabályzó. Magyarán a rendszer tartalmaz egy főféket,ami új és kipróbálva is jó,egy ABS kockát,ami nem túl meggyőző és a féknyergeket,amik ugye a fékcső elszorításával ki lettek iktatva...
Kedden kicserélem az ABS kockát ,ha nem javul meg tábortűz lesz belőle....
Ha a fécsövet szorítod el, akkor az ABS kockát már beleveszed a körbe, azaz fékcső elszorítással kemény, akkor az ABS feltehetően jó, így a nyeregnél van a hiba.
Még egy dolog, mielőtt rá lesz locsolva az autó értéke:
Szabad-e a régi porlasztók mellé betenni egy újat (bontott aggályos nekem)? Össze lehet-e, kell--e szinkronizalni a motort? Ultrahangos tisztítás ér-e valamit a többinek?
Én felgyújtanám szívem szerint a kocsit, de a gazdája nem tud mást venni.
Én a főfékhengertől indultam,először ledugóztam a két kijövö ágat,így kemény,mint a kád széle.utána az első fékkört visszakötöttem,lelégtelenítettem az ABS kockáig,majd az ABS kockánál ledugóztam az első kör két kimenő ágát,a hátsó kör még mindig le van dugózva a főféknél. Így már beesik a pedál a francba. Lehet,hogy valahol megszopattam magam,de nekem nagyon úgy néz ki,hogy az ABS kocka szar. Csak akkor azt nem értem,hogy mitől dolgozik és miért nem ír hibát???
Ha hagyományos gumi fékcsöves (nem "teflon"), akkor szorítsd el a négy fékcsövet patentfogókkal.
Ilyenkor a pedálnak olyannak kell lennie, mint amit lehegesztettek.
Egyenként vedd le a fogókat és nézd meg, mikor nő meg a pedálút, amit már nem érzel normálisnak.A hiba annál a nyeregnél lesz.
Hátsó féknyeregnél néhány típusnál van a betéten egy kis kiálló biztosító tüske, ami a fékdugattyút akadályozza meg az elfordulásban. Összeszereléskor ilyenkor a dugattyúnak pozicióban kell lennie különben, nem fekszik fel, és csak ezt a kis tüskét nyomja. Rugózik, lélegzik az egész, puha, nyúlós a pedál.
Ilyenkor látszik a nyergen, egy erős fék nyomása közben, hogy hajlik, csavarodik.
Újabb epizód a Vito fék sagában,kicseréltem a szervodobot,igaz nem újat raktam,hanem egy jól működő autóé lett átrakva. De ugyanolyan fos. Rövidesen szalonnát sütök a lángjánál....
A gyár szerint a kilencvenes évek végén élettartamra feltöltött 722.6-os Mercedes automatáknál az élet bebizonyította,mindenki jobban jár a 60 000 kilométerenkénti cserével.
Sajnos nem tudom mitől lehet. A kürt gombját rosszul ugye nem lehet összerakni,mert akkor folyamatosan szól. A régi ventillátorral ha nem volt ilyen gond akkor minden jel szerint az új miatt történik mindez. Ezeknek legendásan gyenge a biztosíték aljzatuk,ha nem lágyult ki az érintkező vagy hasonló bajok nincsenek akkor kérdezz meg egy elektromos szerelőt milyen erősségű biztosítékot lehet beletenni. Nem tudom a most bele tett ventillatornak nem e volt reléje amin keresztül üzemelt pl?
Vettem már ezt-azt Bluperintből, nem volt velük gond. Ez is biztos működik, csak a gyári mellé téve nagyon kis gyengének tűnik. Vékony, nincs benne anyag, kis öntési sorják itt-ott... nem teccik.
Ezt nem tudtam, így pont nem sok értelme volt annak sem. Hiszen pont a váz az ami nehezen javítható ha rozsdás... meg a külsőt az ember úgy is befesti, mert mondjuk piros autót akar.. oda azért sem telitalálat a szálcsiszolt rm lemez.
Nálunk szűrő és fék sok fogy. Gömbfej volt már panaszos,lehet simán véletlen is mert miért ne. Tartottam tőle,inkàbb a bevált filtron a vonal,az meg gondolom nálatok nincs annyira,legalább van comparison most rögtönözve😉.
Ja, lehet szeretni, ha az ember nem presztízst keres benne. A rozsdával most is kardoztam két napot, biztos hogy előbb-utóbb az fog legyőzni, de egyelőre még játékban vagyok. Ma is egész nap lent voltam, alvázvédelmet újítottam a kritikus helyeken . Ritka mocskos munka és milyen lassú. Ebből se élnék meg. A Wankel motorral kínlódás helyett csinálhattak volna savállóból kasztnit, mint a DeLorean :-)
92-es 323-on eltettük mi is a gyári fedelet,egyik u.gy. sem tudta a közepes szintet sem megütni. Az utolsó próba egy beru volt,abba bele volt csomagolva egy jó benyomást keltő és végre pontos valami amivel most is megy. Nagyon szereti a rokon,a rozsda tábort vert bele finoman fogalmazva...
Urak! Caddy 2005 2.0 sdi manualis váltó. Olajválasztó szerint 2.1 liter kell bele. Lejött kb. 1 liter de a szint jelzőnél beöntve nem is kell több. Kinek higgyek?
Az egész világ rákfenéje ez. Oltári olcsón állítanak elő rengeteg árut, de azt a hatalmas mennyiséget el is kell adni valakinek hónapról-hónapra, hogy meglegyen a haszon, vagy egyáltalán működjön a méregdrága infrastruktúra, ami erre képes. Sőt, elvileg ugye folyamatos növekedés kell. Ezen brusztolnak világszerte, hogy ki-kinek mennyit adjon el.
Másfelől viszont egy 500 eurós motor az ugye 160 ezer forint körül van... Megjött a csomagom a tegnap, tulajdonképpen csak egy full tömítés-szűrő-olaj csomag a motorcseréhez és pár apróság még. 100 ezer forint volt. Ez akkor azért elég drága alkatrésznek. Igaz tömítésekből majdnem mindenből a legdrágábbat (remélem a legjobbat is) választottam. Ha hozzászámítom ami már volt itthon régebbről (pl. vízpumpa, szelepszár szimmering készlet) akkor még drágább.
Ami az apróságokat illeti pl. a BluePrint elosztófedél egy ezresért annyira gagyi, hogy sztem maradni fog az eredeti. Quattromannak is igaza volt, a generátor szénkefékkel kapcsolatban. Most, hogy van új, látom hogy bőven 60 százalékos az is ami benne van. Nincsen értelme kiforrasztgatni, összeraktam új csapágyakkal és megyen vissza a helyére.
Én is elcsodálkozom, mikor Hanula mindig elmondja, hogy egy átlagos motort úgy kell megtervezniük, hogy annak a gyártási költsége 4-600 Euro között legyen.
Nem írtam el, Ő pedig biztos nem mondta rosszul...
Ez egy korszerű motorblokk hengerfejjel, segédberendezések nélkül.
El sem tudom képzelni, hogy egy teljes gyártósor, ahonnan kijön egy kész motor a nullából az mekkora munkát, befektetést igényel.
Több tucat állomásból, több száz CNC gépből, nagyon sok alkalmazottal képes kiköpni magából ez az üzem egy 500 Eurós motorblokkot.
Nehéz elképzelni, legalábbis nekem nehéz, hogy a tömeggyártás mennyire hihetelenül olcsón tud valamit előállítani és még profitot is termelni.
Az talán még magyarázható, hogy pl. egy 3-as BMW miért lesz 10-szer drágább, mint a gyártási költsége, de az alkatrész árak vajon miért lesznek 20-30-50-szer drágábbak?
Az a citroen/peugeot/Mitsubishi villanyautó nem hasonlítható a mai rendes villanyautókhoz.
Kezdetleges gyenge kis jószág. Kis akkuval 70-90km hatótávval és nem hőszivattyús fűtéssel.
14,5kwh akku 67Le.
Új Leafben 40kwh akku van 150Le motor. A pillanatnyi fogyasztást külön jelzi a képernyőn a motorral, a klímára(fűtésre), és a segédberendezésekre(pl világítás ablaktörlő, ülés, kormány fűtés stb). Általában fél kilówattot fogyaszt a klíma. Amivel akár napokig is működhetne, mondjuk napi 10órában az napi 5kwh elvileg 7-8napig is mehetne minden nap a klíma akkuról álló autóban.
Nem tétel. Lassú haladásnál min 400km-t elmegy egy ilyen, de nálam is 200-250km a hatótáv, taposva neki sokszor. Autópályán meg 150km 150-el, 200km 110-120-al. Természetesen klímával vagy fűtéssel nem eco módban. Autópályán alig előznek meg óra szerint 149-es tempóval haladva, városban meg senki. 65-ig úgy megy mint egy 200Le turbo benzines.
Egy kérésem lenne a tisztelt társulathoz: adott egy fékhibás Mercedes V200 benzin,korábban már ötleteltünk róla,de azóta sem sikerült végére járni a történetnek. Sok mindent javítottam,cseréltem már,mindig egy kicsit jobb lett,de még most sem tökéletes.Ma fékpadra raktuk,az első fékerő megfelelő,de csak nagy pedálerőnél,a hátsó fék gyenge,mint a lepkefing.A pedál kb középig bemegy,onnan kezd fogni valamit. Az autó eredetileg gyári légrugós volt,vissza lett alakítva tekercsrugósra még az előző gazdinál.A főfékhenger vadi új,hátsó féktárcsák -betétek újak.Első betétek újak,tárcsák vastagok,nincs válluk.Rendszer lelégtelenítve,az ABS kocka külön is.Na most a kérésem az lenne,hogy tudna-e esetleg találni valaki egy sémát az autó fékrendszeréről? Biztos én vagyok béna,de nekem nem sikerült. Valahogy nem tudom elképzelni,hogy egy ekkora autóba nem volt fékerőszabályzó és mivel az autó gyárilag légrugós volt,tehát az alvázmagasság elvileg állandó,így sima rudazatos nem lehetett,csak valami olyan,ami a lérugónyomás alapján szabályoz. Szerintem ez szivathat,mivel most légrugónyomás nincs,így vagy nagyon kevés nyomást enged át,vagy beállt,mint a gerely. Ha esetleg segít,akkor az alvázszám:VSA63821413014946 Előre is köszönöm! Azt is,ha valaki elmondja,hogy miért nem jó a gondolatmenet!
Aha, szóval hűtő-fűtő klíma van benne... Azért kérdeztem, mert egyik vendégem Kecskemétről szokott érkezni egy elektromos Citroen valamivel, hogy Pesten ingyen tudjon tankolni, de csak tavasszal meg ősszel. Nyáron meg télen másik autóval érkezik, mert az övé nem bírja ki az utat klímával/fűtéssel együtt.
Mivel hőszivattyús fűtés, klíma van pl a leafben alig fogyaszt. Kb 0.5kwh napokig mehetne álló helyben a klíma. Tehát igen mindig megy a klíma/fűtés. Eco módot se használom, a padló gázt viszont sokszor.
Soha nem aggódott a 100-ezres számlák miatt, ami más autón tízezres tétel.
Ezt már én is rohadt nagy lehúzásnak éreztem. Pollenszűrő nem egy Rubik kocka.
Biztos szó nélkül kifizeti, de ha megkérdezi tőlem, hogy mégis, szerintem nem lett volna valami megoldás arra, hogy ne 160 ezret fizessen száz gramm papírért, akkor jogosnak éreztem volna a számonkérést.
Másik az, hogy ki a fontosabb nekem? Egy jó ügyfél, vagy a nyomorult autóipar, ami 50 eurocentes cuccot árul 300 euróért?
Nekem ezt már nem veszi be a gyomrom, inkább fizetek az itteni szakinak, aki félve kért a kettőért egy tizest, mert sablont is kellett csinálnia, de ígérte ha több is kell, az sokkal olcsóbb lesz...
Ne sirjon nar hogy sokat eszik, meg draga az alkatresz, mert nyugodtan ki tehetne a valagat egy olcsobb fentartasu jarmube ha ezt nem tudja fentartani.
... A roman cigany jut errol eszembe aki 15en lakik a szomszed negy szobasban.. De felevente csereli a szarat hogy a harmastol mar a hetesig jar, vasarnap reggelente meg szappanal torolgeti..
Miért kéne bármilyen akkupakk. Új autót veszek vagy újszerűt pár ezer km-rel. 8év 160ezer km gari van szinte mindenhol az akkura/kapacitásra, teslánál meg 8év km korlát nélkül, nem kell akkupakkot vennem soha, addig nem tartom meg.
Viszont az elektromos autós közlekedést szerintem ha valaki kipróbálja nem akar utána visszaülni belső égésű motoros autóba, én is így vagyok vele.
Simán lehet menni egy model s vagy model 3-al is 200 felett pl balatonig, messzebbre már nyilván nem, viszont messzire is eljut ráadásul ingyen(S), ezért lehet némi kompromisszumot vállalni.
Leaf-el is csutka gázon megy balatonig. 149 óra szerint végig. Nincs értelme lassabban menni meg spórolni, mert tök mindegy hogy 30%-al érek oda vagy 40% van az akkuban ha lassabban mentem.
Nem mostanában az biztos, de addig lehet ideiglenesen jó lesz egy model s.
Már nézegetem megint a kicsit sérülteket, valami újszerű jöhet csak szóba nagyon kevés km-rel kis, könnyen javítható sérüléssel jó áron, ami eu modell ingyen sc-al.
Ha majd elment az ls akkor ráérek vele foglalkozni. Teslával balatonig a nagyobb tempó is meglehet.
Pár év múlva pedig csak lesz valami értelmes ami tetszik és meg tudom majd venni.
Sok minden nem drága hozzá, ez a fékbetét is csak ehhez drága, a 2007-2009-ig csak harmincezerbe kerül a gyári ami filléres tétel.
Igazából mindig is ki akartam próbálni egy ilyet, most tessék sikerült, elég is volt eladnám inkább.
Persze ez nem ilyen egyszerű ezeknél, de mivel olcsón vettem és az autó alapvetően jó, ha nem megy el akkor megmarad egy darabig, és majd 1-2 év múlva eladom árában.
Elég lesz nekem a leaf addig amig nem tudok venni valami rendes elektromos autót.
Annyira megszerettem az elektromost hogy belső égésű már nem fog többet kelleni.
Azért mert a legtöbb keresőben rosszul van benne ez a típus. LS600h alatt ők a 2007-2009-et értik és hiába adsz meg akár 2012-t akkor is a réginek a fékjét hozza hozzá.
A hozzá való fékre a legkönnyebb úgy rátalálni hogy ls460 sport 2010 utánira keresel.
Nekem is elment vele egy kevés idő mire találtam hozzá pár utángyártott fékbetétet, azzal megint egy csomó idő mire itthon pl a unixnál is találtam, mert az autóhoz nem hozza, de a fékbetét cikkszámára keresve volt belőle 1db raktáron az országban, de autótípusra keresve egyáltalán nem azt írta hozzá. Féktárcsa ugyan ez, de ott annyira olcsó a gyári hogy azt vettem némi kedvezménnyel. Olajszűrő volt azonnal hozzá, meg légszűrő, pollenszűrő is.
TRW GDB3506 lesz a következő de itthon nem találtam csak valami kinti magyar nyelvű webshop hozza huszonezerért.
Azért ennél már rendben van az ajtócsukódás de sok minden más nincs. Egyszerűen sok területen béna az autó. Pl a fabetét közönséges műanyag, sok felület festése felületkezelése gyenge hamar sérül kopik. Tele van hülye megoldással, viszont pl a kárpitpatentok és egyéb rögzítők elég tartósak és többször is jól használhatók, tehát ha szétszedek valamit akkor azt össze is lehet rakni úgy hogy nem törik el és nem fog zörögni, nem kell új patent sehova. Összességében elég jól szerelhető belül.
Ebben a konkrét autóban bent mindenhol puha minden és leginkább bőr, meg alcantara.
Szép lassan haladok vele, alapvetően nincs semmi baja, de apróságok azért vannak, kapott eddig új motorolajat szűrőt, légszűrőt, pollenszűrőt, akksit, új gumik, új fékek elöl(ezt még be kell szerelni), 2 nap múlva első, hátsó, középső difi olajcsere, meg a váltóba is, volt futóműállítás, polír. Lesz még szerintem új gyertya. Kipucoltam a belsejét alaposan, volt egy kopás a bal ajtókárpiton egy kis részen, azt megfestették, a kormányon is van egyik oldalon egy kis területen, azt is festik majd.
Valami kotyog bal elöl a futómű felől, de a futóműves szerint nem a gömbfejek szilentek, azok mind jók. Ezt meg kell oldani mert idegesítő. 160felett hátulról valami szélzaj szerű kezd lenni, de nem kintről jön hanem a hátsó kalaptartó egyik szellőzőjéből. Na ez se lesz egyszerű kinyomozni mi okozza. Ilyen apróságok de foglalkozni kell vele hogy tip top állapotban legyen.
Ez csak a 2010-es modellfrissítés óta ennyi, akkor kapta meg a sport féket az ls460 sport-al együtt.
Utángyártott ettől még van olcsón de nagyon bosszantók bizonyos alkatrészek árai ehhez az autóhoz.
Egy rohadt Toyota és pl egy navigáció 4M-ba kerül, nem hittem el és nincs hozzá bontott.
Egy német luxusautót olcsóbb eltartani mint egy ilyet.
Ez a difiolajcserélés még azért is bosszantó mert a könyv szerint 30ezrenként kell cserélni az első hátsó difibe is az olajat, ebből a hátsóba kell drágább olaj. Pl egy a8-nál nem kell egyáltalán cserélni, persze attól még kell de nem 30ezrenként. Ezen kívül egy ilyen autó sehol sincs pl egy a8-hoz képest autópályán semmilyen téren, egy billegős fos nulla fékkel.
az a8-al (D4 v8 4.0tfsi volt eddig) egész nap csak pályáznék legszívesebben 200+ tempó is nyugis gurulás neki, de minden tempónál élvezet vele menni. Ez a túlhízlalt Toyota meg borzasztó pályán, 150-el el lehet vele gurulni, de az egész viselkedése sokkal szarabb minden téren, egyszer megnyomtam 200-ig, elég is volt, biztosan nem tudna lelassulni ha valami miatt kéne, meg egy kanyart bevenni sem 200-al. Alapvetően japán párti vagyok voltam sokáig hiszen mindig is volt a német mellett japán autóm is pl 7 évig gt-r, de ez egyszerűen meg sem közelíti a németek szintjét.
A sávfigyelő és a vészfék (front assist) ugyanazzal a kamerával működik, ami a tükör felett van felszerelve a szélvédőre?
A sávfigyelőt nem lehet kikapcsolni, minden gyujtásnál visszakapcsol. Szerintem veszélyes közlekedni vele városban. Kikapcsolni két gombbal lehet a kormányról, de mindig meg kell csinálni...
Corolla verso 2.0 d4d 116 lovas motor vezérműfeszítőjén a kar tetején találtam némi fém port.Ez jöhet a kar mozgásából adódóan?A tetéjén van egy lyuk oda lett befújva kenő anyag.
Ledes fényszórói vannak, de nem mátrixosak és kanyarkövetés sincs.
A konfigurátorba azt írta, hogy automatikusan állitja a fénycsóva távolságát. Ez mit jelent? A használati utasításban se írja, tekerőgomb nincs a le -fel állítására az autó terhelése miatt.
Érdekes,hogy a tecdoc nem adott trw-t vagy remsat,persze ettől eltekintve simán lehet jó neked,sokszor előfordul,aztán ha méretet egyeztetek be is bizonyosodik ez vagy az.
A remsa jobb mint a nipparts,trw is NÉV aztán a használat megmutatja mi a szitu.
Szóval igen,igaz hogy drága,őrülten fura az árképzés.Kicsit fura ez a lexus image,luxus akar lenni,közben egy 430 ajtó csukódás olyan mint a corolla,többször kipróbáltam,nem hittem az érzékszerveimnek,egy 96-os C merci elitebb.Abszolút nem bántásnak írom,nagyon szeretem a japánokat,de ez gáz volt és kész.
A terv ha nem válik be a remsa akkor ilyen trw-t veszek.
Tehát nem az a baj hogy nincs hozzá fékbetét hanem hogy a gyári brembo toyotás cikkszámmal 180ezerbe kerül.
Olajat már rendeltem hozzá gyárit mindenből, találtam kicsit olcsóbban.
11e ft/L az LX LSD olaj, 5,5e ft az LT az első difibe, és 4,5e ft/L a WS gyári váltóolaj. Összesen 55e ft az még kifizethető. A baj az hogy itthon nincs red line amsoil stb amik biztosan jók bele, mannol-t meg ravenol-t nem merek bele tenni.
Még gyertya fog kelleni 8db Denso iridium FK20HBR11, megnézek egyet és ha nem újszerű akkor csere mert nemrég kellett volna cserélni és tartok tőle hogy nem cserélték.
Lengőkar szilentek is jók lennének hozzá, mert be van rohadva mind a négy alsó nagy lengőkar szilentje, ez állítólag Toyota kórság.
Az alábbi hibajelenség most kezdődött el, 2008 1.5 dci 210e km
Szó szerint hullámzik a járása a motornak. Ha pl 100-ra állítom a tempomatot nem egyenletesen jár, hanem egy periódikus hullámzás indul el. A fordulatszámon ez apró rezgésként jelentkezik is, de érezhető. 3000 fordulat felett feketén füstöl (eddig nem), az eddig menetdinamika 90%-át tudja, elindul de mégse úgy mint korábban. A fogyasztás 0,1 dl-el növekedett, 5,8 volt eddig stabilan. Mindig ugyanott van tankolva.
10 000-ként olajcsere, csak hosszútávra van használva. Indulással semmi gond. Most lett gázolajszűrő és levegőszűrő cserélve, de ezek se oldották meg a problémát.
Ebből esetleg tudtok valami konkrét hibára következtetni vagy vmit nézzek még meg?
Ugyanitt hozzáértő szerelőt keresek az fenti probléma megoldására Bp környékén.
Hidd el tisztában vagyok az árakkal, és ez nem a legjobb autóm hanem az elmúlt évek egyik legolcsóbb autója. Viszont ettől még gusztustalan árak vannak ehhez a nagyranőtt Toyotához.
A8 volt az elmúlt 20évben, új vagy max 1év 5e km-rel véve de ilyen árak ott sincsenek, illetve a fékbetét náluk is ennyi de a kerámiafékesnél ami nekem volt 100ezer km alatt nem kell fékebetétet cserélni, tárcsát meg soha.
Ezen már nem a 357mm-es tárcsa van az 1-2 dugattyús féknyereggel hanem 380mm-es tárcsa
43512-0W080 és 43516-0W010 6dugattyús brembo nyereggel.
Gyárit akartam venni, mert a 357-es tárcsás régihez 30ezer kb egy gyári első fékbetét.
Vettem egy Remsa-t egyelőre a unixban 15ezerért(30ezer a kisker ára), ha nem válik be veszek egy trw-t 25-ért, de lesz többféle utángyártott hozzá. Brembo gyártmány a gyári betét létezik már utángyártott is belőle csak venni nem lehet.
Az olaj/olajszűrő, meg a fagyálló cseréhez(rendszer légtelenítéshez... milyen színű fagyálló való ebbe?) van valakinek leírása? (kint babrálta már vki, de ha ezt a sz@ros csövet sem cserélte ki, akkor ki tudja az olaj meg a fagyálló milyen...)Még elviszem egy nem hivatalos előműszakira, oszt ha nincs nagy gebasz, mehet vissza németbe használatra... (ha van, akkor bejelentem szerelőhöz, csak az min 3hét)
De őszintén, mire számítottál, amikor megvetted? :-)
Féktárcsa 5000, betét 7000 Ft, olaj meg ingyen?
Egy japó prémium termékéhez nem kapsz Lada alkatrészt, valamiért prémium termék lett.
(Akiknek gyártják, azoknak nem okoz gondot ameddig megvan hogy márkaszervízbe hordják, és megkapja a 180.000 forintos fékbetétet is. És nem aggódnak a fizetésnél, egy cseppet sem.)
Ez egy nagyra nőtt Toyota, ráadásul ez az olaj nem ehhez a lexushoz van kimondottan hanem minden Toyotához amiben limited slip difi van. Innentől meg egy lehúzás ráadásul elvileg 30e km-enként kéne cserélni a difikbe az olajat. Gondolom eddig se gyárit raktak bele ha egyáltalán cserélte bárki a difi olajakat, mert simán lehet hogy nem. 119e km van most benne, elvileg garantáltan ennyi, de nem márkaszervízbe volt hordva. Amit a lehúzós árazás miatt meg is tudok érteni csak kimondottan az ls-t büntetik ilyen árakkal.
Pl a gyári féktárcsa 28e ft volt darabja (380mm-es brembo), egész jó ár, de a fékbetét 180ezer, nem vettem gyárit. Ráadásul a fék egy kalap szart se ér a kerámiás a8-hoz képest.
Toyota gyári difi olajat hol lehet kapni normális áron, mivel lehet kiváltani ami biztosan jó?
Az áldozat egy 2010-es faceliftes LS600h amibe szeretnék első hátsó difibe olajat cserélni meg az osztóműbe, és a váltóba is.
Hátsó difibe és az osztóműbe Toyota gear oil LX 85w90 GL5 való sperrdifibe való olaj ez. Hátsóba 1,35L, osztóműbe 0,7L(összesen 2,05L emiatt biztos nem veszek 3L-t), első difibe ugyanennek az LT változata ami nem sperr-be való, oda 0,75L. Váltóba meg Toyota ATF WS 5,5L.
Ebből a Ws és az LT nem vészes áron van, talán megérdemli a gyárit, de az LX 14e ft egy liter ami botrányos. Nincs valami kintről hozós toyotás bolt ahol van ilyen normális áron vagy más olaj ami jó lenne bele?
gondolom mar eleg sok minden atlett nezve, igy csak egy tipp.
felso munkahenger nyomorudjat nezzetek meg, elkepzelheto hogy eltunik a hezag,
ilyenkor nincs utantoltese a munkahengernek. > nem fog eleget > emelni a kuplung. "
Szia!
A fenti leírásod szerinti hiba okozhatja azt hogy kiemel a kuplung, de nagyon lent fog? Vadiúj minden. Lendkerék, tárcsa, szerkezet, villa, csapágy, alsó -felső mhengerek.
Évtizedek óta használnak a gyárak ATF-et kéziváltókba. Persze ezek a váltók ehhez vannak megépítve, így a hajtóműolaj nem alkalmas hozzájuk. (csökkentett foghézag, apró fogazású fogaskerekek, más anyagú szinkronok, zárt, zsírkenésű csapágyak........) Annak a pt-nek a váltójában is 2RS csapágyak vannak.
Volt egy kocsi/ ford/ amibe bontott kuplungcsapágy került mielőtt megvettem és azt is keverték egy kicsit atf el hogy jó legyen a váltásérzet aztán akadt meg recsegett stb stb... Csere után jobb lett de addigra kicsit megadták magukat a szinkrongyűrűk
itt is az alapgond a kuplung kiemelésével volt és nem az olaj miatt történt a szinkronkopás..
Hozzál 50 példát :D még 20 at. nekem váltótól függetlenül 5-30 as 75-140 váltó olajat meg az atf et hozta fel.
2.4 benzin manuálishoz atf et írnak példának okáért, vagy 5-30 as full szintetikust...
Érdekes talán a kezelési könyvbe le van írva neki, de nekem váltó olaj problémának tűnik.
Volt egy kocsi/ ford/ amibe bontott kuplungcsapágy került mielőtt megvettem és azt is keverték egy kicsit atf el hogy jó legyen a váltásérzet aztán akadt meg recsegett stb stb... Csere után jobb lett de addigra kicsit megadták magukat a szinkrongyűrűk ezért voltam oly bátor a váltó olajat felhozni példának.
"ha áll a motor és könnyen beveszi a sebességet, ha forog a motor akkor meg nehezen akkor szerintem az szinkrongyűrű probléma"
Álló autónál nem feltétlenül. Sőt. Ha kivár 2-3 másodpercet a kuplung kinyomása után és akkor is nehezen veszi, az inkább kuplung. Nem áll le a kuplungtárcsa. Álló autónál, ha már leállt a nyelestengely, nincs jelentősége a szinkronnak.
A gond azzal lesz hogy az automata pt be a legjobb atf 4+.... felmelegszik nem lesz olyan viszkozitás stb stb persze hogy akad. Tetes bele rendes váltó olajat ha mákod van még nem baszott haza semmit a váltóba.
Azt vettem észre, hogy ahogy melegszik az autó, vagyis reggeli elindulás után kb. 15-20 kilométerrel elkezd a váltó akadozni, egyre nehezebben veszi be a fokozatokat. Először az egyest, majd ha tovább megyek akkor már a 2-est is. Nos ez télen jóval hosszabb idő ( megtett távolság ) után jön elő. Gondolom ezért is köze lehet a melegedéshez. Elvittem szerelőhöz. Azt mondta kuplung szett, kicserélte, de a probléma továbbra is megmaradt, le lett cserélve valami tuti váltóolajra, de nem oldódott meg a probléma. Az elindulás első 10 percében, nagyon szépen vált az autó, csak utána jönnek a gondok. Ha leállitom az autót és nem jár a motor tökéletesen tudok váltani,ezt nyáron ki is használtam, BP-en nagy dugóban, piros lámpánál mindig leállítottam a motor be egyesbe és szépen elindultam, járó motornál többszöri kuplung benyomásra is csak akadozva nagy erővel tudtam berakni egyesbe.. A kuplung nem csúszik, 1-esben, 2 ben, sőt még 3-ban is simán elindulok vele. Alapba hangja nincs, ha reggel elindulok munkába az első 10 km-re gyönyörűen vált.
Két kuplung munkahengere van. Azt mondják felső meg alsó. Ahogy utánaolvastam, az egyik a főmunkahenger meg hidraulikus munkahenger. Ez az én is úgy érzem feleslegesen lett kicserélve a kuplung. Ezért is írtam, hátha van valaki aki már találkozott ilyen problémával.
az OK hogy volt kuplungcsere (lehet hogy feleslegesen) de mi van a kuplung hidraulikával?
nem ismerem olyan mélységben ezt a modellt, de nincs ennek a főtengely végében megcsapágyazva a nyelestengely? annak a szorulása elég "tréfás" helyzeteket teremt...
Ok. De fontos hogy csak egy idő után jön elő. nem csak akkor ha áll az autó, hanem több, akár 10-20 km-ig de ha nincs dugó akkor akár 50 km-ig is jól müködik. Csak azt mondom, ha megy a motor és nehezen vált már, de ilyenkor leállok akkor tökéletesen megy. Csinál ilyet a szinkrongyűrű?
többszöri kuplung benyomásra is csak akadozva nagy erővel tudtam berakni egyesbe.
Nem vagyok kimondott szerelő de ha áll a motor és könnyen beveszi a sebességet, ha forog a motor akkor meg nehezen akkor szerintem az szinkrongyűrű probléma
MOPAR ATF +4 Tudom ez automata váltóolaj. De a PT-be azt mondják ez a legjobb. Vagyis gondolom nem ezzel lesz a probléma. De a szerelőm is arra gondolt, hogy rossz váltóolajat raktak be a kuplung csere után.
Sziasztok, hátha tud valaki ötletet mondani. Van egy chrysler Pt-m, de gondolom mindegy is milyen az autó. Megvettem és azt vettem észre, hogy ahogy melegszik az autó, vagyis reggeli elindulás után kb. 15-20 kilométerrel elkezd a váltó akadozni, egyre nehezebben veszi be a fokozatokat. Először az egyest, majd ha tovább megyek akkor már a 2-est is. Nos ez télen jóval hosszabb idő ( megtett távolság ) után jön elő. Gondolom ezért is köze lehet a melegedéshez. Elvittem szerelőhöz. Azt mondta kuplung szett, kicserélte, de a probléma továbbra is megmaradt, le lett cserélve valami tuti váltóolajra, de nem oldódott meg a probléma. Az elindulás első 10 percében, nagyon szépen vált az autó, csak utána jönnek a gondok. Ha leállitom az autót és nem jár a motor tökéletesen tudok váltani,ezt nyáron ki is használtam, BP-en nagy dugóban, piros lámpánál mindig leállítottam a motor be egyesbe és szépen elindultam, járó motornál többszöri kuplung benyomásra is csak akadozva nagy erővel tudtam berakni egyesbe.. A kuplung nem csúszik, 1-esben, 2 ben, sőt még 3-ban is simán elindulok vele. Alapba hangja nincs, ha reggel elindulok munkába az első 10 km-re gyönyörűen vált. Remélem lesz valakinek jó ötlete, eddig már közel 300 ezer elment erre problémára. Egyébként az autó nagyon egyben van, kevés km-el. ÉS gyönyörűen megy. Csak ne lenne ez a váltógond.
Hali Zoli, nekem a Zastavám most azt csinálja, hogy jobbról a 2. biztosíték kimegy állandóan, amióta a dudám leesett kábelét visszaraktam, így egy darabig van duda, és hűtőventilátor de amikor kiolvad a biztosíték para van.
Ezt a ventilátort Z Gyuri adta, valami Opel ventilátor , amíg dudám nem volt nyáron szépen üzemelt, fele annyi idő alatt levitte a hőfokot , mint az eredeti ventilátor.
Gondolom én a nagyobb teljesítmény miatt a duda már nem fér bele, de mit tegyek? mit tesz majd vele a villamossági szerelő szerinted?
Még jó, hogy tegnap hűsebb idő volt, a Mátrában túráztam, szépen ment, bár 3 személlyel nem annyira "tépte" az aszfaltot.:)
Á,ez nem is az a hsz. Arra gondoltam cam írjon egyet mert amit írt motorkód arra a google bonyolultnak tűnő lánc szettet adott,olyan v6 szerűt,aztán A feltette a cam által irt motorkodhoz tartozó hengerfejet és vilagossá vált hogy valami tévesztés van a google infókban,kb ennyi.
Tudomásom szerint a MK4 2.0 diesel Mondeók olyanok,amit Te írsz.Fogasszíj hajtja az egyik vezérműtengelyet,arról meg belül meg a hfej másik végén egy biciklilánc a másikat.
hiba- jelenség leirásomat utoljára kissé korrigálnám .,csak a föllépő félreérthetøségek miatt :
Ha a leirt display- s hibaüzenetek jelen vannak akkor , akko már garantáltan nincs vezérelve az öninditózás sem., tehát nem olyasmi van hogy igy vagy ugy hajt, csak éppen nem indul el akármiért. Bocsi.
Itthon inkább 1.6-os dízelek vannak,de jó autók.Ha ez kétliteres,akkor gondolom,a Mondeo blokkja van benne,annak sincsenek nagy történetei és a bontókban hegyekben van hozzá minden.
A kuplung-kéttömegű lendkerék-kinyomócsapágy max. 300e-t megy el,az az egyetlen húzós tétele.Vezérlés csere 180e-ként,jó üzemanyag,rendszeres olajcsere és kimegy a világból.A befecskendező rendszerére eddig nem hallottam panaszt,lényegesen jobb,mint a MK3 2.0 tdci-é volt.
Nem jól fogalmaztam.., Bocsi..., helyesen igy hangzik a hibajelenség: NEM Indul az autó.., és nyilvánvalóan kb 99 %- ig nem akkuhiba miatt., annak ellenére hogy egy nem induláskor esetleg ilyen látszat is adódhatott..,mintha valami feszprobléma is lehetne..,egyébbként kétszeri kajakos müterheléssel kb 15mp- ig.., sem esett 10.5Volt alá .., ami ugyanis korrekt..,továbbra is örülök minden segitökész hozzászolásnak..., mivel 99.99% hogy nem oldja meg az uj akku sem..,ilyesmit olvastam külföldi forumokon is.
Ebből a motorból kettő fajta van. Amelyikből már kiesett a támcsapágy, és amelyikből ki fog esni....... ://
Erősen (nevetségesen) alulméretezett az a csapágy. Ha a blokkot még nem rágta szét, akkor főtengely cserével javítható, annak ellenére, hogy a gyár szerint ezt nem szabad szétszedni. Ha a blokkot is megette, akkor motorcsere.
Sajnos nem hiszem hogy akksihibás.., mert legközelebb már akkor se inditott .,amikor totållra fólvolt tóltve..,bár egy probát még teszek egy másik akksival is.., de félek hogy nem oldja meg ezt a rém tõrténetet.., bár tudjuk hogy "ABS- ék " feszúltségérzékenyek..,
12.3 az kuka.Terhelést kellene mérni.Cellazárlatot szemmel ugysem látod.Próbáld másik "jó" akkuval.Egyszer rendesen szivatott engem is,villamosságishoz is majdnem elvittem,off autón. Sacc/kb mennyidős az akkud?
Ezt a rejtélyt már eljátszotta többször.,megjavult .,de véletlenül...,sajnos nem tudni miért...,mert megint ugyanaz a szitú.
Tegnap este volt utoljára problémamentesen inditva---minden Okésan müködött sokszor inditottam stb !!!! Akkusarú nem lett levéve,kulcs kilett véve.,ajtó becsukva,(nem központival).
Ma reggel már nem inditott.,öninditó nem hajt .,Hibaüzenetek a display-én :
Akku fesz 12.3V---fényszóróval 12V volt a sikertelen inditások alatt.., Kajakra föltöltve és elindult..,De valószinüleg mégsem akkus., mert utána hiba volt isméltelgetve többször is ez a elöbbi kajakra föltés.,mert nem indul azóta.
1ASR-off hibaüzent.,ASR kapcsoló is világit.
2.ESP és Hill Holder nem áll rendelkezésre. . 3.Sebváltóelektronikához nem lehet csatlakozni---nem válaszol stb.
4.U1711-87 Hibakód nem törölhető---Can hálozati hiba.,NCM és NCR között nincs kapcsolat. (Motor ECU és Sebváltó ECU között nincs kapcsolat!
5.ESP és HillHolder nem áll rendelkezésre üzenet van.
6.Sebváltóelektronikához nem lehet diaggal csatlakozni.
Sajnos tudok mentést feltölteni---erre is jó volna valami segitség., korábban sikerült.., ha már ennyire béna vagyok..,
Vagy szobeszéd vagy lehet alapja is,ez a blokk képes “vetemedni” ha nagyobb javítás miatt megbontják,persze lehet csak a csavarokat kellett volna újakra cserélni a korábbi javításnál és akkor nyomatékra húzás után nem lazultak volna meg,és még mennyi minden lehetett ezzel ki tudja.
Sziasztok szakik. Nekem van egy golf 4esem. 1.4 motorral. 2001es kiadás. Adódott egy kis gond vele. Olaj lámpa kigyulladással kezdődött. Autot nem régen vettem. Olajcsere, filter csere azonnal megvolt. Olajnyomas mero gomba is kilett cserelve. Problema nem oldódott meg. Tovabb turtam a motrot. Levettem a kartert. Volt mit latni. Támcsapagyak nem voltak a helyükön :).. De tobbi csapagy is eleg kopott es be marodas is volt bennük. Vezér mű tengelyt megcsiszoltattam. Ujj csapágyak. De a kerdesem, mitol birtak a tám csapagyak kiesni? Kiesés elott korbe is marta a tengelyt. Ez mitől lehetett ? Köszi a válaszokat Udw
Gondol egyet és izzítás lámpát villogtat, majd menet közben megáll. Pihenés után, vagy féktisztítóra gazdi szerint elindul.
Másik eset, hogy leállítás után nem indul (akár hidegen, akár melegen is). Ezt játsza random hetente, kéthetente egyszer.
Ma hoztam el, hazafelé (40km) semmi hiba. Boltnál megálltam, utána már nem indul. Első pillanatban elkapja, majd leáll.
Diag hiányában csak küsztettem, sok tekerés után elindult. Itthon újra nem indul.
P1211 és P0251 hiba volt ekkor benne.
A lenti képen több indítózás végül egy hosszú tekertetés.
Látszik, hogy minden indításra röffen egyet, ekkor 200bar felett a rail nyomás, majd leesik és megáll. Ilyen leállás utáni hosszú tekertetésre 500bar fölé is felmegy.
Ez után egy spricc féktisztítóra tényleg indul és a hiba azóta sem jelentkezik.
A két fenti hiba sem jön vissza.
A teljesen random előfurdulás miatt ki merre indulna?
Melyik emlékről beszélsz? A max száz-százötvenezret bíró keleti motorokról? Úgy gondolod, hogy ez már szépítés? :P Vagy arról, hogy az eggyel korábbi motorgeneráció nagy része elment 200-300 ezret is? Épp erre reagáltam. Az meg se nem emlék, se nem szépítés hogy a mostani motorgenerációk mennyit bírnak.
2001-es Passat B5,5, sötétszürke, 2,5 TDI, de nem 4x4, csak elsőkerekes.
Bal külső féltengelygumiharang februárban cserélve. Augusztusban (kb. 10000km) újra lyukas, garanciában csere, majd most újra nyomja a zsírt. Utángyártott cucc. Gyári alkatrész kell neki, vagy mi lehet a gond? Semmi egyéb külső tényező (ág, stb.) nem látszik.
Voltak vala gyerekkorunkban az autók, amelyeknek 100-150 ezret bírt a motorja - utána generál. Aztán jöttek az egyre jobb minőségű motorok, amelyek egyre többet bírtak és mindenki örüle vala. Most megint olyan motorokat kezdenek gyártani ami csak 100-150 ezret bír, és ezt technikai fejlődésnek nevezik? :P
Nehéz lenne ezt pár mondatban összefoglalni, sokszor volt már erről itt szó.
Alapvetően arról van szó, hogy ezek a mai modern motorok jóval érzékenyebbek, mint azt elhitetik velünk.
A motorok kisebbek, könnyebbek, jobb hatásfokúak, sokkal nagyobb teljesítményűek, ezáltal sokkal jobb kenést, hűtést igényelnek. Ezt nem mindig kapják meg.
Vagy az elbaltázott konstrukció miatt, vagy felhasználó hibájából.
Az elmúlt pár év alatt szétszedett 20-30 korszerűbbnek mondott motorból azt tudom mondani, hogy legtöbb esetben a bekokszosodott gyűrűk okozzák a megnövekedett olajfogyasztást. Különösen az olajáteresztő "besülése".
Sokat futott motornál ez akár természetes dolog is lehet, de első tulajos 60Ekm-t futott motort is szedtem szét, aminek ez volt a baja. Az majdnem 1.5 liter olajat evett ezer km-en.
Másrészt kit érdekel már a fogyasztói társadalomban egy 200-300EKm-t futott autó? Ezek már nem a '90-es évek autói.
Nem sok? Te jó ég! Természetesen nem a szavaidat vonom kétségbe de gondolj bele...! 460 ezerrel 3 decit cseppentett el 10 ezrenként a dízel 2.1-es, hengerenként 3 szelepes motorom amit nagyrészt rövid távon hajtottam de volt, hogy forszírozott előzéskor 170 fölött kapcsoltam ötbe és közben fiatal, jó állapotú modern autók ilyen magas olajfogyasztásokkal futnak amit a szakszervizek és a gyártók rendben lévőnek mondanak. Milyen technológiai megoldás okozza ezt a magas olajfogyasztást? Ki volt égve a kipufogóm rendszeresen. Manapság sok benzines gazdája sem lát ilyet.
Köszönöm a tippet de nem volt semmi látható mechanikai probléma. A perselyek rendben voltak amin csodálkozom kicsit mivel ez egy 22 éves autó és talán még nem volt bontva az indítója bár....! A Peugeot 2.1-es dízelemben is 22 évesen (380 ezernél) kellett keféket és csak azokat cserélnem amikor gond volt vele. A jelek szerint jól összerakták akkoriban az önindítókat. A belógó alkatrészt, hogy érted? Nem volt a forgórészen semmilyen nyoma bármilyen súrlódásnak vagy nem erre gondoltál?