Szóval egy társaságban is elhintetttem. Erre kaptam egy tippet, hogy miért nem mégy el "Csibesz"-hez mert neki biztos van. Még a rendszerváltás után Hollandiából hurcolászta be a traktorokat, kombájnokat meg mindent, és hozott be komplett szélkerekeket is. Azok azóta is ott vannak a falu szélén egy volt TSZ udvarban, bent az istállókban meg az udvaron. Gyommal, akáccal, bodza bokrokkal benőve.
Nosza elmentem megnézni.
Valóban ott van vagy 8db kompletten. Tornyok, lapátok, gondolák, orkúpok, hajtómővek generátorok, vezérlők.
Csak itt jön a de. A legkisebb orkúp is akkora mint egy indián törzsfőnök sátra, a lapátok 30-42m közöttiek, a gondolákat nyugodtan lehetne teherautó garázynak használni, a tornyok 70-150m közöttiek.
Ki veszi ezt meg? Csak vas árában is több milla. Maj be kerül egy MÉH telepre.
Barbárok szétrombolják a komoly generátorokat. Mondjuk, ez már megszokott dolog. Kevesen fogják közülünk megvenni a 400 kg-os generátort, akármilyen komoly. Írja: "...20 év körüli lehet" Kinézete alapján akár 50 éves is lehet.
Ez a Zindex kezd egyre inkább McDouglas felügyelőhöz hasonlítani. Hozzászólás elküldése után 15 perccel még az előző állapotot mutatja. Mégegyszer: Ha igazán hatékony áttételt szeretnél, vegyél fogazott ékszíjat, bordás hevedert (vezérműszíj+vízszivattyú), vagy hosszában sokbordás ékszíjat (újabb autók nagyteljesítményű generátor és légkondi hajtása). A laposszíj és a hozzá tartozó méreteknél már belépnek a nagy tömegek okozta súrlódási veszteségek, sőt már a légellenállásnak is kezd szerepe lenni. Hiába tűnik olyan könnyűnek a laposszíjhajtás.
Ilyen áttételeknél már nem a szíj hajtogatása viszi el az energiát, hanem a csapágyazás, súrlódások, sőt ilyen méreteknél már a légellenállásnak is szerepe van. Ha alacsony energiaveszteségű, mégis komoly teljesítményt átvivő áttételt szeretnél, vegyél bordázott ékszíjat, fogazott hevedert (vezérmű+vízszivattyú), vagy sokbordás ékszíjat (automata mosógépek, újabb autók generátor és légkondi meghajtás). A laposszíj, akármilyen könnyűnek is tűnik a járása, nem energiatakarékos az átvitt teljesítményhez viszonyítva.
Silver Bosch gondozásmentes: én kaptam. Míg működött, jó volt, de egyik napról a másikra elhalálozott. Felbontottam a tetejét, volt benne elektrolit. Nem kell Silver Bosch. Ha veszek, olyan akkut veszek, aminek letekethető a cellafedele.
Nem azt mondtam, hogy durranógázt fejlesszen, a nagy áram valóban kivégezné előbb-utóbb. Az 1 A sose. Nekem '95 óta volt 2 Bosch gondozásmentes akkum az autómban, mindegyik 2 héttel élte túl a garanciát, a harmadik meg egy hagyományos Perion, ami tavaly ősszel csutra lemerült, a fesszabályzó elhalálozása miatt, de rendszeresen töltöm, és ugyebár ez már 10 év...
A vizet pótolni kell, az tény.
Tavaly ideírtam a mérési eredményeket, mennyi áram kell, hogy az önkisülést pótolja, annál többet nem kell tolni.
Azt kell elintézni, hogy a termelt áramból csak annyi menjen az akku felé, a többi meg a terhelésre ( már ha olyan jól fúj a szél).
Ha durranógázt akarsz fejleszteni, jó a nagyobb feszültség, de mi értelme pezsgetni az akkut? Nem felitatott elektrolitosnál kihullik az ólom a rácsból a gázbuborékok miatt.