Lazitani nem kell de eleg erossen kell huzni, hogy a fogantyuban levo tusket elemeld (es a kihuzott allapotban tartva lehet mozgatni le-fol).
Nem tom nekem nem mozog hossz iranyba egy grammot sem, popecul all, de egyebkent is ha a kes megkezdi akkor hatrafesziti es ha lenne kotyogas akkor sem zavarna. Sokkal inkabb zavaro a kis szan hossziranyu kottyanasa a menet holtjatekabol kifolyolag.
>A menetes kapaszkodó ami az előtolást indítja? ( az elnevezésekkel én is hadilábon állok )
Az.
>A vonóorsót hol tudom fixálni?
Hatul van ket kar, az egyik markolatat kell hatrahuzni es igy 3 allasba lehet allitani: le, kozepre, fol (elore forgas, fixalas, hatra forgas). A masik a sebvalto, az csak ket allasu nem lehet osszekeverni oket.
Nem ismerem ezt az erba300-at de a hosszanti vonoorsot fixalod es razarod a szán menetes kapaszkodojat (bocs nem tom mi a szakneve).
Kemnyfemlapkason mit ertesz sajtolt vagy cserelheto betetest. Sajtoltbol van tobb meret (viszonylag kicsik is). De lehet gyorsacelbol is koszorulni egy homlok élû kest es szog alatt befogni, ha meg mar felbovult a lapkashoz akkor onnantol azt.
az erba 300-as esztergán van valami lehetőség vagy trükk, hogy a hossz-szánt le tudjam rögzíteni?
Meg még az érdekelne, hogy ti mekkora furatátmérőtől tudjátok használni a keményfémlapkás furatkést. Én fúróval 16-osra még fel tudom szenvedni, de ez még kevés a furatkéshez, mert leköszörülve is hozzáér a kés szára a furat palástjához. Így gyakorlatilag az első mm-t csak letúrom és után kezd el funkcionálni.
Ez telleg jo, szepen folspecizte a kis gepet, par dolgot lehet, hogy idovel en is megcsinalok mert ra fog ferni. A gomb eszterga is otletes, mondjuk a tachometer egy kicsit tulzasnak tunik:)
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy megterveztem magamnak egy autó hajtókart. Tudtam szerezni kovácsolt vas nyersanyagot, csak ki kellene marni a rajz alapján. Van olyan cég aki ezt meg tudná csinálni? Persze, gonolom mindenki meg tudja csinálni, de nem mindegy mennyiért. Kaptam egy árajánlatot 6 db hajtókar csapágytartóra. (Csak a csapágytartóra, a hajtókarra nem!) és ez kerülne 900.000 ft-ba. Hát ezen sajnos még röhögni sem tudtam, pedig a humorérzékemmel nincsen bajom. Szóval, ha akad valaki itt, aki ismer olyat, vagy esetleg saját maga le tudná gyártani, az jelentkezzen. Az alapanyag Chrome Moly ötvözet.
Úgy fest sikerűlt találnom egy komoly "műhelyt". Ez inkább egy gyár, mindenesetre, nagyon rugalmas és segítőkész a brigád. Igaz, ajánlással érkeztem, de akkor sem hajtottak el. Esetleg akinek ilyen marással, esztergálással kapcsolatos problémája van, merem ajánlani ezt a céget. Az én problémámat szerdára megoldják, pedig csak ma délután vittem be.
Komoly géppark, igazi szakik, nem pályakezdők.
G-I Flex Szerszámgyártó Kft. 1089 Budapest, Vajda Péter utca 45-49. (1)333 1196
Lehet volt neki, de a szerszámok nagy részét az idők során privatizálták.Mivel neki nem kell, nem is pótólták... Nem nagy műhely, de a marója pont elég nagy. Lehet az lesz, veszek egy ilyen marót és felviszem neki. De ha itt akad egy szaki, aki bevállalja, azt sem utasítom vissza.
Hat nem tom milyen mester akinek ekkora munkadarabhoz van gepe de csak 45mm hosszu maroja van... Elmesz a noniuszba es veszel egy >100mm-est, nem fog foldhoz vagni persze eleg a legolcsobb (koltsegvetest nem ismerem). Elotte nem art tudni mekkora a tokmanya vagy patronja.
Na ilyen esetben szokott a mester marót alkotni. a 6 mm átmérőjűről esetünkben le kell mondani, de alumíniumba már jól működik a tizes ezüstacél rúdból készített egyélű alkalmi marószerszám. Jó ha edzett, de ha nem, hát időnként meg lehet élezni. A sarkokat persze reszelni kell, de csak akkor, ha elengedhetetlen a sarkos forma. Megjegyzem: combosabb dörzsárból kiváló marót készítettem többet is. Ha a projekt pénzes, akkor legegyszerűbb megvenni a Nóniusz-nál.
Nem értem a Mestert -akinél jártál -, hogy miért nem készített hozzá szerszámot ? Lehet, hogy unta a cumót ?
Lenne egy 62cm átmérőjű, 30 cm magas kör alakú munkadarabom. Aluminium. Ennek a munkadarabnak kellene a közepébe vagy kimarni vagy lézeres/vizes eljárással belemarni egy cca:42*150es téglalapot.A munkadarab vágási mélysége 40-100mm között van, tehát egy 100as maró kellene hozzá a szerint a marós szerint, akinek nem volt ilyen hosszú marója. Házilag már nagyjából megcsináltam, de mivel reszelővel nem tudtam párhuzamot alkotni a szemben lévő oldalakkal, így sajnos nem pontos a furat. Ebbe belemenne egy ellendarab, aminek a külső sikja párhuzamban kell menjen a munkadarab síkjával.(remélem érthető voltam.:-) ) Szóval az lenne a kérdésem, ki tudna ilyet vállalni és kb milyen költséggel kellene számolnom? Jelenleg egy 40*145 körüli furat már van, ezt kellene pontossá tenni és párhuzamot alkotni az oldalak között. Ne kiméljetek, akár hétvégén is házhoz viszem a munkadarabot!:-) Pesten-Budán esetleg a környékén is.
Köszi! Közben sikerült beszereznem egy 100-as kis tokmányt, sajnos csak hárompofás. Viszont nem olyan kecses, mint az órástokmány. Ez pofákkal együtt 68mm magas. :) De pillanatokon belül kiderül, hogy tudom-e illeszteni a padra. A marógép tárgyasztalára tökéletes, oda már felpróbáltam a felépítményekkel együtt.
Síktárcsába eltolt középpontú palást kialakítása esetén indokolt rúdanyagot befogni. De ha az hosszú, akkor a megtámasztás nagyon problémás. A képen egy kifordítható és egyenként állítható pofás síktárcsa látható. Nem túl hosszú rúdanyag befogásához, és decentrálásához. Központos megmunkálás esetén csak a tokmány az alkalmas.
A szobanforgo gepezeten felul van a marofej, nem patronos(mi is lenne az?), a keresztasztal meg 3(?!) szabadsagfoku. xyz tengelyek menten mozgathato. Ezen a gepen a marofej forog, lehet, hogy akkor ez egy famarogep?
Hello drehas, Mi is az az vertikalis ipari marogep? Az a gyanum, hogy nekem is van egy ilyesvalamim a garazsban. A marofej fixen all(forogna, ha lenne motor), a munkadarabot lehet oszze-vissza tologatni.
Hat sztem a tarcsaban vannak a hornyok (forditott T ugye) es a masik oldalon muanyag pofak (mi azt hasznaltunk) ezek oldalrol nyomjak, persze nagy huzo erot nem lehet adni neki mert kirantja. Ha hosszu az anyag akkor allocsuccsal megtamasztod szembol. Esetleg ha lehet az anyagba furatot tenni akkor egy atmeno furattal es egy csavarral odahuzatod.