Keresés

Részletes keresés

tomci Creative Commons License 2000.12.15 0 0 949
Szóval:

A H&K Edition1 erőlködőm full tranyó. Nem állítom, hogy lemossa a csöves dolgokat, de kulturáltan szól és az ár/minőség viszonya szerintem igen korrektnek mondható.

Egyébként szerintem a hangzás megítélése - még ha vannak is általánosan elfogadott normák - nagyon nagyon szubjektív dolog. Én nem állítanám hogy egy tranyós erölködő hangja tuti és 100% csak sz'abb lehet mint egy csövesé.

Visszatérve még a H&K-hez, két ismerősöm is a Club Reverb full tranyó modelljüket használja és igen elégedettek vele. (Én is az lennék. Sőt, megkockáztatom, hogy Figyusz is erre az erősítőre gondol. Bár lehet, hogy létezik Tour Reverb is.) Nem tudom ki tekinti mérvadónak, de ezt a modellt anno Szabó Sándor is agyondícsérte a ZM-ben.

Ja, a látszat ellenére nem fizet a H&K, hogy reklámozzam őket. :)))))) Bár ezek után lehet, hogy megkeresem Medgyesit.:))))))))))))))

Más: ha vkit érdekel
Sokatszidott Szekeres Tamás 16-án 21 órától az Erkel Ferenc Műv. Házban (Budakeszi, Fő út 108.) koncertezik. Ellőtte 19h Kiru és a James Band, 20h Grant, egyébként meg előtte egész nap, meg még másnap egy darabig kiállítás mindenféle Peavey cuccokból.

A peavey se fizet. :)))))

Patkó Creative Commons License 2000.12.15 0 0 948
BIBIKE!
Megfigyeltem hogy sokan hozzá szólnak itt a dolgokhoz. Szerepel itt minden réteg: vannak profik, amatörök, vidám és elkeseredett emberkék. Van aki bejegyzését el sem olvasom, mert unom a "minden fika" bejegyzéseket. Amit Te írsz azt nem hagynám ki, van hogy csak azért ugrok ferl, hátha írtál valamit. Viszont az előbbi hozzászólásodhoz hozzá fűzném a saját vélaményemet. Elfogult vagyok, ezzel kezdem. Több mint 20 éve gitározok, annyi gitárom volt már, meg sem tudnán számolni. Nekem a Fender az isten. Kb. 10 különböző Fender volt már a kezemben, régi, új egyaránt, de még szar Fenderrel nem találkoztam. Most is egy vaci új Fenderem van, és tud mindent, amit kell. Szóval ezt a "Fender betegség" csepüt nem tudom megenni.
BIBIKE Creative Commons License 2000.12.15 0 0 947
Pro - kontra téma:
A régi csöves cuccok típusgondja volt, hogy aki a tranyós cuccokhoz volt szokva, és áttért csövesre, szembetalálkozott a késleltetéssel. Valóban: egy egyszerűbb csöves ercsi nem tud olyan felfutást produkálni, mint egy tranyós, egészen más érzés játszani rajta. Eleinte én is bénáztam emiatt egy csomót. De persze a hangzás kifogástalan, az pótol mindenért.
A mai csöves cuccok már technikailag ott tartanak, hogy ez a lassabb felfutás már szinte észrevehetetlen: nagyon ütős marad minden hang eleje. (Bár szerintem a régiekkel is ütős, csak fura egy kicsit)
Tehát a játékstílusodban kíván némi kompromisszumot: de ezt úgyis megszokod pár nap alatt.
Persze a digitális modellezésnél ez szóba se jöhet. A tranyók vagy a FAT-ek minden mérhető adata jobb mint a csöveké, de ez megint csak matek. A cső meg jobban szól, és innen kezdve nem érdekelnek a mérhető adatok. Ha digitális modellezés: mindenki tudja, hogy nagyon bonyolult áramkörök, amit nem biztos, hogy a hosszú élettertamra terveztek. Én már hallottam 1964-es Fender Twin Reverbet eredeti állapotában (még a hangszóró is) szólni, és eldobtam az agyam olyan jó. Nem tudom, hogy a mai nyomott árú gyártástechnológia mellett melyik az a cucc, ami akár csak 10-15 évet ki fog bírni. Mivel a csöves cuccok egyszerűbb felépítésűek, nem kell más, csak pár évente ránézni, kimérni pár dolgot, ugyanis a passzív elemek idővel öregednek, cserélni kell őket, de filléres dolgok. A Mezey Béla (nekem mondta) kb 1-2 eFt-ér évente megnézi, kiméri, stb: ennyit megér, ha már százezreket ölt bele az ember.
Nézzük csak a digitális modellezést! Ha bármi beszarik, futhatsz a gyártóhoz, vagy a hazai forgalmazóhoz, aki iszonyatos árn az egész panelt kicseréli neked...
Villamosmérnök vagyok: szentül kéne hinnem a modern fejlesztésekben. Hiszek is bennük, de nem egy ilyen világban, ahol mindenen spórolnak, hogy nagyobb hasznuk legyen. És persz, mint írtam, fejlesztik a csöves technológiát is...
Pro -kontra: világítson, fűtsön, szakadjon le a derekam, amikor cipelni kell, de olyan jól szól, hogy szóba se jöhet más!!!

Ja: Kramer téma: iszonyatosan jó hangszerek voltak a Kramerek, bővítve a lent látható listát a Moby Dick legénységével, Eddie Van Halennel, stb. Precízen voltak összerakva minőségi alkatrészekből, sokszor gyárilag Kahler, vagy Schaller híddal, Duncan pick-upokkal.
A hangszerkészítő haverjaim is dícsérik őket, és a régi darabok még mindig stabilak, jól szólnak.
Az újról inkább nem beszélek: teljesen más, csontig leegyszerűsített Koreai szutyok, semmiképp nem vennék. Nem véletlen olyan olcsók. Be kell menni az Eldorádóba, és meg kell nézni őket... Állítólag a Gibson kezei alatt folyik a gyártás, de én inkább az adidasra tipplenék, legalábbis annyira hasonlít a hangszerekhez...
Egy tízéves jó állapotú Kramer-ért tűzbe merném tenni a kezem, az újak csak a nevet használják, hasonlóan a Fender betegségéhez...


Előzmény: Figyusz (942)
Figyusz Creative Commons License 2000.12.15 0 0 946
Szeva Patkó!
Köszi az érdeklődést, igazság szerint 180-nál kevesebbet nem szeretnék kapni érte, az alá nem nagyon mennék. Gondold át, ha érdekel, jelezd a fórumba, vagy az emilemre és megbeszélünk vmit. Addig is további jó gyakorlást, miegymás. Szeva!

Más. Most kaptam választ a BauerSound-tól, ha érdekel vkit:
1. Egy készlet Fender Texas Special pickup 48 rugó. Stevie Ray féle hangszedő.
2. Az amerikai Richie Sambora modellben lévő elektronikát, ez egy 12 db-es középbooster, be lehet szereltetni utólag is. Állítólag érdemes.
Mindenjót!

Patkó Creative Commons License 2000.12.15 0 0 945
Figyusz!
Mondj egy árat a Fender Roc Pro-ra, ha tényleg ki akarsz szállni belőle, lehet hogy találunk megoldást.
Előzmény: Figyusz (942)
Blindmouse Creative Commons License 2000.12.14 0 0 944
Nemtom.. nekem az ATX120-as H&K-m relatíve harapósan szól.. nem olyan mint egy csöves motyó de itthonra megteszi a 400Wattos ládával..
Előzmény: Les Paul (938)
pele_ Creative Commons License 2000.12.14 0 0 943
Figyusz!
Most adtam el a TRIAMP ládámat.A H&K -ek azt hiszem nem a legjobbak az alcsony árban (kibétel a basszus kombókat). A mexikói Fenderhez én is csak pozitívan tudok hozzászólni. Alapjáraton, azért nem vagyok fender megszállott. Mondjuk 2. vagy 3. gitárnak.
Ha valakit érdekel egy csöves fej , PowerState 100W, 1U magas rack hely van benne : 35e Ft (eladom a cuccaimat, már említettem a TRIAMP ládát, azon már túl vagyok). Ha már itt tartok megemlítem az eladó Gibson Les Paul Studio -t 180e Ft 91'-es (új ár 425e Ft).
Nekem a kisvasútakkal mindig a zajzár volt a problémám , vegyek a kisvasútba 15e -ért egy nois gate -et? , ráadásul egy féle torzítás? mindig ugyanaz a kórus, daley tempó? nekem ezek unalmasak? akkor inkább csak a fej és a láda vagy kombó, de abból olyan hang jöjjön ami nagyon jó!
Van itt valaki, aki szokott otthon fölvenni zenét pc-vel? (gitárt)
Figyusz Creative Commons License 2000.12.14 0 0 942
Hey BIBIKE!
Köszi a véleményt, maximálisosan osztozom. Első erősítőm egy Marshall Valvestate 8080-as volt, de a Stratóval csak nem akart megszólalni. Még hangosan sem. Erőtlen, gyenge, vékony hang. Egy haverom Les Paul koppintásával már volt vmi, de én fenderbuzi voltam világéletemben (na jó, meg MusicMan, meg MXG). Eladtam és vettem egy Fender Roc Pro-t. Szól, mint a vadállat, de csak olyan hangerőn, ami BS-be is sok volna (tudod, ami ma már Colosseum, hehe). Szóval, ezért gondolkodom, hogy eladom. Veszek vmi kisebbet, ami gyakorolni is jobban lehet. Így jött a képbe a H&K Tour Reverb. Full tranyós, de baromi jó. És olcsóbb is. Igazi álmom 2 van: egy Rivera M100-as fej, vagy egy H&K Triamp. Mindegyik 400 körül, vagy felette. Magyar ember ezt nem tudja megfizetni.
Igazából szerintem napjainkban sound ügyben igencsak zavarban van a gitáros. Megjelentek a különböző digitális modellezésű előfokok, kurva jól szólnak, tényleg nem mindig hallod meg a különbséget. De a hangod már digitális. Viszont egy jó erősítő, fasza torzítóval, egy párhuzamos effekt looppal, két kispedállal mégiscsak más, nem. Tudod, hogy végig analóg a cuccod, az erő igazi erő, tényleg lelke van a dolognak. ez a dilemma lényege szerintem. ezen érdemes vitatkozni. Pro és contra. Vélemények?
Ahogy az öreg Mezey mondaná: CSŐ VELETEK!
BIBIKE Creative Commons License 2000.12.14 0 0 941
De ez azért általánosan igaz: van egy jó márkájú erősítő, de drága, és kihozzák az olcsóbb tranyós modellt, ami egy rakás szar, csak küllemre hasonlít az eredetihez. (Lásd Marshall valvestate, vagy az összes olcsó tranyós combó) Mindegyikre ráírják, hogy csőszimulátor, meg minden, de a hangja...
Egy tranyós cuccot sem hallottam még, mai jól szólna, és ez nem vicc. Megismerkedik az ember a csövekkel, és többet hallani sem akar a tranyós erősítőkről.
Néhány kellemes meglepi, ahol az előfok csöves, és a végfok FAT vagy tranyó: a Fender RockPro, vagy a Laney-nek van egy kb 3 éves fejlesztésű kombója.
Ezt a melegséget, ami kijön egy végfokcsőből (Na jó, kettőből vagy négyből) nem lehet szimulálni: bele kell tenni a csöveket és kész.

Mexikói Fender ügy: sok tapasztalatom mincs vele, dícsérték páran. Ami viszont biztos: a mai USA stratóktól, legalábbis az egyszerűbb szériáktól mentsen meg az ég mindenkit. Javítottunk annak idején egy tök új darabot: alumíniumból volt a nyakmerevítőpálca, le is kopott a menete, és nem a nyak faanyagába illeszkedett, hanem egy U alakú alumínium vezető csőbe tették: ez volt a leg ótvarabb megoldás, amit valaha láttam nyakmerevítésre. És persze jó drága volt, mert amarikai. Nem tudom, a mexikóiba milyet tesznek, de ha uj stratót vennék, valószínűleg én is azt választanám, aztán a hátuljába betolnék valami jó pick-upot, és kész egy frankó hangszer.(nem a Fender pick up hangja a gond, hanem a zaja, ha betorzítod egy kicsit, a Lace Sensoros hangszerek meg drágák.)

Zenei igény kérdése: nem azért sírok, mert nem gazdagodom meg a zenélésből: másból élek (borhamisítás, olajszőkítés, és van pár lány, akit futtatok)
De a zenélés öröme egyszerűen nem fejezhető ki pénzben, antasztikus dolog. Ha van hozzá értelmes közönség, azt se bánom, ha anyagilag bukok a bulin. DE! Nagyon ritkán adatik meg az, hogy igazán jó közönséga van az embernek. (Most Vácon, 10-én teljesen korrekt közönség volt, jó volt a buli, buktunk is rajta 15-öt, de legalább teszett az egész: üdv a váciaknak ezúton is.)

Előzmény: Les Paul (938)
MuzX Creative Commons License 2000.12.14 0 0 940
Hali

Én is nemrég próbáltam Fendert, eredeti amarikait, de csalódtam.

Semmivel se volt jobb, mint a kis egyszerű Yamahám, na jó, a hangja más.

Stevie Ray Rulez!!! Tényleg érdekes a soundja...

Erôlködök: nekem egy Laney Hardcore 50-esem van, állyítólag FET-es végkfokkal, úgy szól, mint az atom, és jó a beépített overdrive is... Bár igazából én nem kimondottan kemény zenét játszom, de akkoriban erre futotta...

Előzmény: sztyepp (932)
sztyepp Creative Commons License 2000.12.14 0 0 939
Csak nem leégett a cucc? :) Egyébként ilyesmiket hallottam én is.
Előzmény: Les Paul (938)
Les Paul Creative Commons License 2000.12.14 0 0 938
a csoves Hughes & Kettnerek nem tudom milyenek, allitolag nem gaz. De a tranyos sorozatok nagyon rosszak. Egyszer egy turnera vittunk ilyesmit. A technikusok szagolgattak igy ideig, majd mondtak, hogy legkozelebb ne hozzuk oket.
Előzmény: sztyepp (937)
sztyepp Creative Commons License 2000.12.14 0 0 937
Ez csöves cucc?
Előzmény: tomci (936)
tomci Creative Commons License 2000.12.14 0 0 936
Én mondjuk sajna nem vagyok egy színpadokat koptató zenész, (leginkább otthon zenélgetek) de nekem is egy Hughes&Kettnerem van (Edition1) és gond nélkül működik immár 3 éve. a hangját is szeretem.
Előzmény: sztyepp (934)
Figyusz Creative Commons License 2000.12.14 0 0 935
Ja, és még az elébb említeni akartam a NYERS zenekart, akik szerintem az egyik legígéretesebb, legtutibb banda, akik az utóbbi időkben tűntek fel. Igaz ők már régebben, de az első lemezük is még mindig aktuális. Utalnék itt az Elmúltak a buta zenék..... c. nótára, ami sajnos napjainkban új értelmet kapott. De ez csak egy példa, baromi jók, na. Slussz.
sztyepp Creative Commons License 2000.12.14 0 0 934
Állítólag a H&K cuccok nem igazán tartósak. Sokan mondják, hogy egy év után már cserélni kell bennük az alkatrészeket.
Előzmény: Figyusz (933)
Figyusz Creative Commons License 2000.12.14 0 0 933
Egyébként meg az lenne a javaslatom, hogy nyissunk egy új topicot, Zenészsors Magyarországon, avagy biztos módzser az éhhalálhoz címmel. Ezen topic keretében pedig kanyarodjunk vissza a dolog kellemesebbik feléhez, éspedig: Hogyan alkossuk meg a magunk szerény anyagi kereteinkhez képest a legeselegjobb gitársound-ot, ami csak összehozható??? Egész jó úton haladtunk még az ART-nél. Hallotta már valaki a Hughes&Kettner Tour Reverb nevű, 100W-os kombóját. Ezen filózom. Eddig nagyon jó tapasztalataim voltak a H&K cuccokkal, szerintem állat jó hangjuk van.
Vagy pl. Más. Stevie Ray Vaughan. Gondolom, aki hallotta már a fickót, az libabőrös lesz, ha a gitárhangzására gondol. Azonkívül, hogy 13-as húrok, meg lapátkéz, hogy csinálja??? Ilyen hangzáshoz mi kell legjobban cucc szinten?
Remélem, nem találtam süket fülekre.
Szevasztok!
sztyepp Creative Commons License 2000.12.14 0 0 932
Egyébként most már a mexikói meg távol-keleti Fenyók jobban, mint az új amerikaiak. Egy hangszerboltban egyik hétvégén próbálgattam a gitárokat (szerencse volt, hogy haverok az eladók, mert ugyebár nálunk a normális modelleket ki nem nagyon engedik kipróbálni a bunkó boltosok) és kint volt egy amerikei meg egy kínai Strató. Kapásból lefikáztam a kínait, erre mondták, hogy csak próbáljam ki egymás után mind a kettőt. Előbb játszottam az amerikain. Nem voltam tőle elájulva. Aztán a kínain. Apám, majdnem hanyatt dobtam magam. Fogólap nélküli modell volt, piszok kényelmes és egyszerűen kiszakadt belőle a hang. Sokkal jobb volt, mint az eredeti amerikai.
A Fender gyakorlatilag már csak a nevéből él. Az új modellek nem túl jók.
Előzmény: Figyusz (931)
Figyusz Creative Commons License 2000.12.14 0 0 931
Egyetértek BIBIKÉvel. Szerintem már olyan szinten szar a helyzet, hogy tényleg örülni kell az ilyeneknek, mint pl. Eleven Hold. Nálam a Heaven Street Seven a favorit ebből a szempontból. Ők sem kimondott rockzene, inkább pop, de értelmes szövegekkel, ÉLŐ zenével nyomulnak, szimpatikus arcok, nem a szokásos beképzelt, buta szövegeket nyomják, pl a Zmeg-en láttam őket nyilatkozni. Vagy másik yo példa szerintem a Quimby. Sajnos még egyik sem igazi sztárzenekar, mint ahogy a Kimnowak vagy a MEX sem bírt igazán befutni, de az ígéret megvan. Az tiszta sor, hogy ha a Dream Theater magyar zenekar lenne, már rég éhendögöltek volna. De amit BIBIKE írt az általános szellemi nyomorról, ami ebben az országban uralkodik, az teljesen igaz. Amíg jimi (és sanos nem a hendrix) a király, meg az ideál, meg a lajcsi, (úristen, még leírni is szörnyű ezeket a neveket!!!), addig tanult könnyűzenész, akinek ráadásul mondanivalója van, nem fog megélni a zenéből. Sajnos, az embereket nem arra tendálják, hogy bevegyék a "Nem adom kölcsön a szívem..." frázisnál mélyebb és többetmondóbb gondolatokat. Sajna, ez van.
A cucckérdésben anatol-nak:
A mexikói Fender szerintem manapság az egyik legjobb vétel a piacon. Egy haverom most vett, szuperjó. Kényelmes, igényes, hangja mint az amerikai álom (persze a startóra gondolok itt is).
Na pusszantás mindegykinek!
BIBIKE Creative Commons License 2000.12.14 0 0 930
Hát, ha a mi közönségünk, is a 16-18 éves csajokból állna jórészt, asszem nem akasztanám fel magam :)))
Régen a hasonló dallamos rockot kajálták a csajok, ma inkább a buziötösfogatok jönnek be nekik. Ez van.

Az Eleven Hold-ról nem azt akartam mondani, hogy világmegváltás, hanem azt, hogy ez már egy kicsit az igényesebb vonal felé mutat. (Vesd össze a Fekete vonattal!)
Nem Dream Theater vagy Toto, de már zeneének is nevezhető, és élő, és hangszeres, nem gépek és samplerek végterméke.

Mi lett Pl az OFF nevű csapattal? Kb egy éve egy marha jó számuk ment mindig a még létező SzívTV-n, és úgy gondoltam, végre valaki, aki dallamos rock-kal áttör, de semmi folytatás.
Ha tudtok róluk valamit, írhjatok, kár egy ilyen csapatnak eltűnni, szerintem ötletes volt.

Előzmény: consono (928)
sztyepp Creative Commons License 2000.12.14 0 0 929
Nézzétek. Végül is az Eleven Hold popzene. Mégha gitárpop, akkor is. Kicsit nyálas is, meg olyan lázadó tinédzser hangulata van az egésznek. Nem hiszem, hogy minden üzleti megfontolás nélkül csináltak nekik lemezt. Nekem a banda kifejezetten ellenszenves egyébként. Nem szeretem ezeket a "nagy tanítókat", akik piszok érzékenyek ám, meg nagyon romantikusaknak látszanak. A zene meg abszolút gáz. Az a gitározás... Szerintem.
Előzmény: consono (928)
consono Creative Commons License 2000.12.14 0 0 928
Hááááát... nem tudom, de azért az Eleven Hold sem az igazi... Voltam a lemezbemutató koncertjükön a Wigwamban, tetszett is volna, ha csak öt számot játszanak, de sajna több mint két órán át nyomták a teljesen egyforma számokat. Én hama eluntam magam, de ahogy láttam nem is én voltam a célközönség, mert a hallgatóság 70%-át 16-18 közötti lányok tették ki :)
Előzmény: BIBIKE (927)
BIBIKE Creative Commons License 2000.12.14 0 0 927
Hallottam az Eleven Hold zenéjét, a dobosunk látta őket élőben is. Igen, ők talán ide tartoznak az 1% közé. Viszont a szövegeik általában nagyon el vannak csaszve.
De ez magyar betegség: benne maradnak a szövegben olyan igénytelen frázisok, hogy lehúzzák az egész számot.

Angol szövegekben is van sok ilyen, csak arra azért annyira nem vagyunk érzékenyek. De azért egy "close your eyes"-os közhelynél felkapom mondkuk a fejemet. Védem az angol szövegeket azzal, hogy sokkal szegényesebb nyelv, mint a miénk (viszont lágyabb, énekelhetőbb, és egy kicsit több ember érti, mint a magyart)
Tehát benne kell hogy maradjon néhány klisés elem, mert nehéz máshogy kifejezni. A szövegek összhatása dönti el, hogy jó, vagy rossz, nem az elemek.
De a magyar szövegekben igenis van lehetőség kiküszöbölni az ehhez hasonló dolgokat, és lehet olyan szövegeket írni, ami nem hordja magában a jól megszokott testem szívem lelkem, stb faszságokat.
Trend inkább, hogy a közhelyes építőkockákból készül el valami, ami semmit nem mond, viszont a szerzője szerint nagyon elvont, és mély tartalmú. (Nézd meg Ákos újabb szövegeit, hányok tőlük: a régiek közt voltak kifejezetten nagyon jók!!!)

De azért elismerésem az Eleven Hold felé, remélem szerepük lesz az áttörésben: valahogy felszínre kell hozni az oigényes zenét, mert különben a gitármánia topicot is elnevezhetjük "kilóg a seggünk a gatyából" topicnak.

Előzmény: tomci (923)
Patkó Creative Commons License 2000.12.14 0 0 926
OFF
Tomci!
Nem akarok túlzottan rátelepedni a topicra. Küldök neked egy bemutakozó levelet.
Les Paul Creative Commons License 2000.12.14 0 0 925
Hat igen.

Kedvenceim:
Love in Vain Solo(azt hiszem 71 Leeds)
Can't You Hear Me Knocking - ilyen nincs megegy
Moonlight Mile
Time Waits For No One - meg is kellett gyorsan hallgatnom.
Ha valaki megis csak az Angie-t ismeri, ajanlom az 1973-es Brusszeli koncertet, kulonosen Mick Taylort.

Keith gitarjatekanak elbiralasahoz talan hallgassuk meg a Monkey Man-t, vagy a Thief in The Night-ot(extranak a szeles triolak eneklese kozben jatszott riffeket, kulonosen koncert verzioban)

annyira szeretnek ilyen gyatra lenni!

:)

Előzmény: Exile (895)
tomci Creative Commons License 2000.12.13 0 0 924
OFF (?)

Szóval az a gond hogy későn, vagy korán(?), de biztos nem jó időpontban születtünk. A 80-as években a hard rock, heavy metal és általában a rockzene volt a csúcson, mert a pénzemberek (akik egyben a média, s ezáltal a közizlés irányítói) abban láttak fantáziát. No persze az akkori itthoni rockzenekarok nemigen ezért voltak népszerűek, viszont őket meg az segítette, hogy volt egy nagy közös ellenség, akit együtt lehetett utálni, és így együtt lehetett lázadni. (Legalább is én így gondolom.)

Ma már nincs olyan dolog (rendszer) amivel ilyen egyértelműen szembe lehetne helyezkedni. A pénzemberek is meggondolták magukat, nem csoda hisz a playback és a masina által szolgáltatott kíséret lényegesen olcsóbb, és így lényegesen nagyobb a profit.

Ezek ellenére én azért reménykedek, hogy egyszer majd csak változik a helyzet.

tomci Creative Commons License 2000.12.13 0 0 923
BIBIKE!

Háát... mondjuk az Eleven Hold? Igaz nem ismerem a teljes albumot, csak amit itt ott lehet látni, de az nekem tetszik. (Hallottam őket néhányszor a fehérvári dalostalálkozón, amikor még utcazenész stílusban nyomták.) Igaz én jó báli zenekart is meg tudok hallgatni józanon is. (No persze nem mindegy, miből áll a repertoár.)

Meg aztán pl. a Black Out-ék sem olyan nagyon vének. (Bár a topic örökbecsű alakítója, guitarGod pl. utája őket.)

Nekem mondjuk a korábban általad említett Venus jön be kevésbé. Igaz elsősorban az "imidzs" meg a diszkós megszólalás miatt - amik persze tudom, pont a piac feltételeihez való igazodás kényszere (?) folytán alakultak így.

Mindezeken túl mélyen egyetértek azzal, amit az általános állapotokról írtál, és engem is bánt. (Már csak azért is, mert ha eredeti szakmámat űzném, művelődésszervező lennék.)

Patkó

Borsodban merre? Még a végén kiderül, hogy földik vagyunk.

BIBIKE Creative Commons License 2000.12.13 0 0 922
Patkó barátom!

Szép dolognak tartom, hogy egy gitározásról szóló topicban be mered vallani, hogy olyan zenével foglalkozol, ahol nem a gitározás a fő szempont. Tulajdonképpen még irigyellek is azért, mert ez neked tetszik és megtalálod benne a számításaidat. Ismerek jónéhány zenészt, aki a szórakoztató műfajt szívvel lélekkel űzi, és persze pénze is van belőle.
Az is igaz, hogy ez nem egyenlő a zenei igénytelenséggel, ismerek jó példákat erre is, de nem ez a trend.
Hallottam már báli zenekart igényesen szólni, stb, és a közönség is észreveszi többé kevésbé, de ritkaság.

Viszont én ezt a műfajt olyannyira utálom, hogy el se megyek bálba, vagy ha már el kell mennem, leiszom magam minél előbb, hogy el tudjam viselni.

És persze másból élek, nem pénzt várok a zenéléstől.
De minden határon túl ráfizetni sem szeretek.
Nem jó, amikor a fuvaros, a kocsmáos, a klubvezető, stb mindenki kaszál, csak te, aki valójában dolgozol vele, te fizetsz rá mindig. Már sokmindennel próbálkoztunk, sajnos kevés sikerrel.

És nem a báli zenész tehet róla, ő csak a lehetőséget használja ki. A média viszont tehetne az ugy érdekében, mert sajnos az ország minimum 99%-a befolyásolható. Nemcsak a zenei ízlésre gondolok, hanem az általános értékrendre. Addig, amíg a Dáridó a főműsorszám, melyben király dzsimi barátunk hamisan playbackel, meg a butító sorozatok, amerikai faszkodások stb, addig itt mindenki csak butulni fog.
A maradék 1%-ra oda kéne figyelni.
Miért nem találok igényes rádióadót?
Miért csak amerikai akciófilmek vannak este a TV-ben? (Na jó ritkán van valami más is, de jórész tömegtermék)

Na jó nem szídom a rendszert... Szídják elegen.
Nekem nem az fáj, hogy a báli zene működik, hanem az, hogy pl az igényesebb jazz, blues rock stb műfajok le vannak radírozva a magyar palettáról.
Mutass nekem egyetlen lemezt, amit fiatal magyar előadók játszanak, az utóbbi 2-3 évben jelent megés bármi köze van pl. az igényes rockzenéhez!

Előzmény: Patkó (921)
Patkó Creative Commons License 2000.12.13 0 0 921
Sztyepp!
Nem sértődtem meg - ez a Te véleményed. Senkit nem akarok meggyőzni semmiről. Jól érzem magam mint tánczenész, annak ellenére hogy időnként tele van a hócipőm. Sosem lett volna olyan felszerelésem amilyen van, ha mereven ragaszkodtam volna a Büszke Nagymenő image-hez. Életem a zene, és büszke vagyok rá hogy meg tudok élni belőle. Az pedig hogy: aki jobb, az játszik, az itt is érvényesül, hiszen mi is felkérésre játszunk. Felkérések pedig vannak folyamatosan, sőt általában félévre előre bevagyunk táblázva.
Előzmény: sztyepp (916)
TMW Creative Commons License 2000.12.13 0 0 920
En is arra gondoltam.
Előzmény: Patkó (918)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!