Keresés

Részletes keresés

Filewalker79 Creative Commons License 2016.11.06 0 0 93306

Emlékeim szerint nekem sem osztott volt, elkopott a kormánylemez, vettem bele háromszöget, rátettem a kormánylemezre, megrajzoltam, levágtam a kormánylemezből a háromszög helyét és simán beleraktam. Azért ellenőrizd le hogy meg van-e a csavar helye a háromszögnek. 

Előzmény: Tibcsi95 (93303)
Mobiles Creative Commons License 2016.11.06 0 0 93305

Sziasztok!

 

Megtudná mondani valaki, hogy mezőgazdasági vontatónál mi a különbség a piros, a fekete és a zöld rendszám között?

előre is köszönöm.

kavicsos64 Creative Commons License 2016.11.06 0 0 93304

Először az előtét lemezt vedd meg, és próbáld oda ahová való és az megmutatja hogy kivitelezhető-e! Neten rengeteg helyen árulnak hozzá alkatrészt !

Előzmény: Tibcsi95 (93303)
Tibcsi95 Creative Commons License 2016.11.05 0 0 93303

Üdv.!

 

Megpróbálom akkor így letesztelni a tápszivattyút, mostmár értem, köszönöm.

 

Lajta ekéhez hol lehet olcsóbban alkatrészeket venni? Beforgatólemezek, kormánylemeztoldatok, ekenádak, kellenének. Ezen nem osztott kormánylemez van, de ha levágnám a sarkát és vennék hozzá előtétlemezt meg lehetne-e csinálni cserélhetőre, mert sajnos eléggé megkoptak már a kormánylemezek sarkai?!

kavicsos64 Creative Commons License 2016.11.05 -1 0 93302

Nyomásnak kell lennie akkor is, és pótolni meg kézzel is tudod csak nyomkodd a tápszivattyú lökőtalpát ,a bütykös tengely is ezt teszi !,és nem kell full gázon járnia a trakinak csak alapjáraton ! 2-3 percig biztosan járni fog és ez elég ahhoz hogy eldöntsd mi a hiba oka !

Előzmény: Tibcsi95 (93298)
Tibcsi95 Creative Commons License 2016.11.05 0 0 93301

Értem, köszi!

Előzmény: Atyus 77 (93300)
Atyus 77 Creative Commons License 2016.11.05 0 0 93300

Üdv.

Tápszivattyút szereld le , kösd vissza a csöveket úgy hogy a hátulja szem előtt legyen . 

Van a hátuljában egy dugattyú ami egy pálcát nyom , a pálca mellett engedheti át a gázolajat ha nem jó a tömítettsége. Itt töröld szárazra ,ezután a dugattyút nyomkodd meg (mintha a "bötyköstengely" nyomná).

Kézi pumpát is megnyomhatod párszor. 

Ezután nézd meg a pálca környékét ,ha jól tömít akkor nem lehet ott gázolaj.

Előzmény: Tibcsi95 (93298)
gjoni1978 Creative Commons License 2016.11.05 0 0 93299

Na ez jó  kérdés!egyél ilyen tápszívattyut ez az eredeti próbáld 'ki egy ilyennel! 

Előzmény: Tibcsi95 (93298)
Tibcsi95 Creative Commons License 2016.11.04 0 0 93298

Hogy indítsam be a motort, ha a tápszivattyút már leszedtem?

Előzmény: kavicsos64 (93288)
vagnerd Creative Commons License 2016.11.04 0 0 93297

38as felniben 3 fajta van. 11, 14 és 15 col széles. de a 15 colosra azt írja mehet a 18,4es gumi. 

Előzmény: csoppika (93296)
csoppika Creative Commons License 2016.11.03 0 0 93296

Szerintem azt kéne megtudnod, hány fajta szélességű felnivel hozták ki ezeket az mtz-ket...

Előzmény: vagnerd (93293)
csoppika Creative Commons License 2016.11.03 0 0 93295

Nem csökkenő a nyomás, hanem keveset(jobban mondva lassan) enged át... Amikor fékezel, minél hirtelenebben esik le nullára a nyomás, annál jobb. Akkor a kocsi fékszelepében egy rugó(meg talán a pótkocsitartály nyomás?) el tud nyomni egy dugattyút, ezáltal összenyitja a féktartályt a köcsögökkel. Mikor lelépsz a pedálról, akkor hirtelen megint ott a 6 bar(a kocsi tartályában már kevesebb), ami ezt a dugattyút jobban visszaüti, mint a töltő helyzet, így a köcsögök a külvilággal kerülnek kapcsolatba, így lefúj...régen szedtem szét ilyet, lehet 2 dugattyú is van egy tengelyen, nem emlékszem. De havernak a dugattyú tengelye volt megkopva, lötyögött a dugattyú rajta, így az a pár mm hiányzott, hogy lefújjon...neki fixen nem működött...vagyis hogy csak azért oldott ki, mert el volt kicsit repedve az egyik fékcső a köcsögnél:-))) Fékezés után 20mp-et állt mindig:-)))

A másik hiba, ha a lábszelep átenged... ekkor sincs meg a kiengedéshez szükséges nyomás különbség...

Nálam hiba volt a traktoron a kutyafejig menő cső dugulása...eleinte közbe nem engedett ki a fék...aztán már nem is akart rendesen feltermelni, meg nem akart rendesen fékezni...

Előzmény: kavicsos64 (93283)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.11.03 0 0 93294

Attól még elmehetsz egy gumishoz annak kell legyen táblázata !

Előzmény: vagnerd (93293)
vagnerd Creative Commons License 2016.11.03 0 0 93293

Én fogom itthon felszerelni. Csak nem akarom megvenni a gumikat és utána meg itthon mosolyogni rá, mert pont nem jó.

A felni tuti 14 col széles. Azt hittem úgy mint a motor guminál a traktorokhoz is van táblázat, hogy x széles felnire milyen méretű külsőket lehet felszerelni.

A 892-n 16 col széles a felni, bár azon 18,4 gumi van és az nem áll hülyén.

Előzmény: kavicsos64 (93292)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.11.03 0 0 93292

A felninek van száma beleütve, és bármelyik gumis műhely megmondja ugyanezeket neked ! Gondolom úgy is viszed valahová szereltetni ,előtte elmégy és megkérdezed !

Előzmény: vagnerd (93291)
vagnerd Creative Commons License 2016.11.03 0 0 93291

Akkor jó. Ha lehet picit fentebb menni. Sehol nem találtam táblázatot ami leírja, melyik külsőhöz milyen széles felni illik.

Előzmény: kavicsos64 (93290)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.11.03 0 0 93290

Nekem más márkájú trakim van és a kereke 11,2 hivatalosan de én 12,4-t vettem rá és nincs dudor !

Előzmény: vagnerd (93287)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.11.03 0 0 93289

Milyen dudor ? A pánt méretnél 1 collal felé és alá is lehet menni a gumi mérettel ,nem lesz dudor a közepén ,csak akkor ha felfújod 3 bárra ,de azt ne tedd 1-1,2 bőven elég bele !

Előzmény: vagnerd (93287)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.11.03 0 0 93288

Mindenesetre először a tápszivattyút vizsgáld át alaposan hátha az a ludas ! Leszereled úgy ahogy van , de előtte engedd ki az olajat az adagolóból minden leeresztő csavart vegyél ki ! Indítsd be a motort és kézzel nyomkodjad a tápszivattyú lökőtalpát ,és így látható lesz a különbség hogy honnan folyik a gázolaj ,ha a lyukakon folyik kifelé ,az adagolóelem a hiba ,ha a tápszivattyú lökőtalpa alól dől a lé akkor a tápszivattyú !

Előzmény: Tibcsi95 (93279)
vagnerd Creative Commons License 2016.11.03 0 0 93287

Én csak a kidudorodástól félek középen. Csak itt a környéken nincs senkinek így és ezért félek.

Tuti jobb lenne az a méret. Felnit mindenképp cserélnem kell. Meg a szélesebb első gumival javulna a hatékonysága az első keréknek is, nem beszélve, hogy még kényelmesebb is lenne. A 892-n pont ilyen van és álom vele menni, bár annak hátul 34-es felni van.

Előzmény: kavicsos64 (93285)
mérnökferi Creative Commons License 2016.11.03 0 1 93286

Ha a nevemhez tett idézőjellel a mérnöki tudásom is kétségbe kívántad vonni, akkor tájékoztatlak, hogy én a diplomámat erősáramú szakon szereztem! Szerény gépészeti tudásom autodidakta módon és saját tapasztalatok (jelenleg 26db traktorom van T-16-tól a K-701-ig) alapján szereztem, a gépek nekem csak hobbi. A nevemre rákattintva érdemes elolvasni rövid bemutatkozó soraim! 

Előzmény: Grumi Maci (93274)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.11.03 0 0 93285

Ezt csak te tudod mi jobb vagy olcsóbb ! A lehetőség előtted áll ! Én csak a méreteket mutattam meg!

Előzmény: vagnerd (93281)
gjoni1978 Creative Commons License 2016.11.03 0 0 93284

Vagy egy új

Előzmény: Tibcsi95 (93279)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.11.03 -1 0 93283

Én még csak olyat láttam, amin vagy nyomás volt látható, vagy semmit  mutatott az óra ,de olyat nem láttam ,hogy csökkenő nyomás lett volna ! Ilyenkor mi a hiba ? Pedál szelepe ?

Előzmény: mérnökferi (93278)
gjoni1978 Creative Commons License 2016.11.03 0 0 93282

Teljes felújítás

Előzmény: Tibcsi95 (93279)
vagnerd Creative Commons License 2016.11.03 0 0 93281

Arra értve, hogy nem érdemes arra cserélni?

Jó lenne kis sebességet is nyerni illetve a jobb rugózás sem lenne egy gyenge szempont.

Előzmény: kavicsos64 (93277)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.11.03 -1 0 93280

Tápszivattyú, adagolóelem ,lehet választani !

Előzmény: Tibcsi95 (93279)
Tibcsi95 Creative Commons License 2016.11.03 0 0 93279

Sziasztok!

 

MTZ 80-as adagolójának a fordulatszámszabályzó regulátorjába belefolyik a gázolaj, már a tetején jön ki. Szerintetek mi lehet a baj, mit kell cserélni?

Előre is köszönöm!

mérnökferi Creative Commons License 2016.11.03 0 0 93278

"...ott pedig a fék levegő csatlakozón alap állapotban a teljes légnyomásnak meg kell lenni..."

 

Én ezt úgy módosítanám, hogy meg kellene lenni! Márpedig nekem két traktoromon se volt meg! A traktor fékszelepén kellett állítanom. Az pedig tény, hogy nálam ezek után feloldott a fék a póton! Nem értek hozzá, de talán azzal magyaráznám, hogy mivel a kutyafejen csak kis nyomás jelent meg nálam, a fékpedál felengedése után, a kis nyomáskülönbség hatására, csak egy idő után váltott át a pót fékszelepe. Azt is próbálgattam, ha egymás utáni gyakori fékezgetéssel, elhasználtam a pót légtartályából a levegő egy részét, akkor azonnal feloldott a fék! Én akkor szereltem egy kutyafejre nyomásmérő órát, és azóta is csak utána állok neki a póton keresni a hibát, ha a traktorra csatlakoztatott feszmérő azt mutatja, amit te is helyesen leírtál: "a fék levegő csatlakozón alap állapotban a teljes légnyomásnak meg kell lenni, és a fékpedál lenyomásával arányosan kell hogy csökkenjen a nyomás a csatlakozón"

 

Továbbra is tanácsolom mindenkinek, hogy mérjen, (ezzel nincs mit veszteni) és érheti meglepetés!

Előzmény: Grumi Maci (93274)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.11.03 0 0 93277

A 15,5 coll az 39,5 cm a 16,9 meg 43cm úgy hogy elhanyagolható a különbség szerintem !

Előzmény: vagnerd (93276)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!