Emlékeim szerint nekem sem osztott volt, elkopott a kormánylemez, vettem bele háromszöget, rátettem a kormánylemezre, megrajzoltam, levágtam a kormánylemezből a háromszög helyét és simán beleraktam. Azért ellenőrizd le hogy meg van-e a csavar helye a háromszögnek.
Megpróbálom akkor így letesztelni a tápszivattyút, mostmár értem, köszönöm.
Lajta ekéhez hol lehet olcsóbban alkatrészeket venni? Beforgatólemezek, kormánylemeztoldatok, ekenádak, kellenének. Ezen nem osztott kormánylemez van, de ha levágnám a sarkát és vennék hozzá előtétlemezt meg lehetne-e csinálni cserélhetőre, mert sajnos eléggé megkoptak már a kormánylemezek sarkai?!
Nyomásnak kell lennie akkor is, és pótolni meg kézzel is tudod csak nyomkodd a tápszivattyú lökőtalpát ,a bütykös tengely is ezt teszi !,és nem kell full gázon járnia a trakinak csak alapjáraton ! 2-3 percig biztosan járni fog és ez elég ahhoz hogy eldöntsd mi a hiba oka !
Tápszivattyút szereld le , kösd vissza a csöveket úgy hogy a hátulja szem előtt legyen .
Van a hátuljában egy dugattyú ami egy pálcát nyom , a pálca mellett engedheti át a gázolajat ha nem jó a tömítettsége. Itt töröld szárazra ,ezután a dugattyút nyomkodd meg (mintha a "bötyköstengely" nyomná).
Kézi pumpát is megnyomhatod párszor.
Ezután nézd meg a pálca környékét ,ha jól tömít akkor nem lehet ott gázolaj.
Nem csökkenő a nyomás, hanem keveset(jobban mondva lassan) enged át... Amikor fékezel, minél hirtelenebben esik le nullára a nyomás, annál jobb. Akkor a kocsi fékszelepében egy rugó(meg talán a pótkocsitartály nyomás?) el tud nyomni egy dugattyút, ezáltal összenyitja a féktartályt a köcsögökkel. Mikor lelépsz a pedálról, akkor hirtelen megint ott a 6 bar(a kocsi tartályában már kevesebb), ami ezt a dugattyút jobban visszaüti, mint a töltő helyzet, így a köcsögök a külvilággal kerülnek kapcsolatba, így lefúj...régen szedtem szét ilyet, lehet 2 dugattyú is van egy tengelyen, nem emlékszem. De havernak a dugattyú tengelye volt megkopva, lötyögött a dugattyú rajta, így az a pár mm hiányzott, hogy lefújjon...neki fixen nem működött...vagyis hogy csak azért oldott ki, mert el volt kicsit repedve az egyik fékcső a köcsögnél:-))) Fékezés után 20mp-et állt mindig:-)))
A másik hiba, ha a lábszelep átenged... ekkor sincs meg a kiengedéshez szükséges nyomás különbség...
Nálam hiba volt a traktoron a kutyafejig menő cső dugulása...eleinte közbe nem engedett ki a fék...aztán már nem is akart rendesen feltermelni, meg nem akart rendesen fékezni...
Én fogom itthon felszerelni. Csak nem akarom megvenni a gumikat és utána meg itthon mosolyogni rá, mert pont nem jó.
A felni tuti 14 col széles. Azt hittem úgy mint a motor guminál a traktorokhoz is van táblázat, hogy x széles felnire milyen méretű külsőket lehet felszerelni.
A 892-n 16 col széles a felni, bár azon 18,4 gumi van és az nem áll hülyén.
A felninek van száma beleütve, és bármelyik gumis műhely megmondja ugyanezeket neked ! Gondolom úgy is viszed valahová szereltetni ,előtte elmégy és megkérdezed !
Milyen dudor ? A pánt méretnél 1 collal felé és alá is lehet menni a gumi mérettel ,nem lesz dudor a közepén ,csak akkor ha felfújod 3 bárra ,de azt ne tedd 1-1,2 bőven elég bele !
Mindenesetre először a tápszivattyút vizsgáld át alaposan hátha az a ludas ! Leszereled úgy ahogy van , de előtte engedd ki az olajat az adagolóból minden leeresztő csavart vegyél ki ! Indítsd be a motort és kézzel nyomkodjad a tápszivattyú lökőtalpát ,és így látható lesz a különbség hogy honnan folyik a gázolaj ,ha a lyukakon folyik kifelé ,az adagolóelem a hiba ,ha a tápszivattyú lökőtalpa alól dől a lé akkor a tápszivattyú !
Én csak a kidudorodástól félek középen. Csak itt a környéken nincs senkinek így és ezért félek.
Tuti jobb lenne az a méret. Felnit mindenképp cserélnem kell. Meg a szélesebb első gumival javulna a hatékonysága az első keréknek is, nem beszélve, hogy még kényelmesebb is lenne. A 892-n pont ilyen van és álom vele menni, bár annak hátul 34-es felni van.
Ha a nevemhez tett idézőjellel a mérnöki tudásom is kétségbe kívántad vonni, akkor tájékoztatlak, hogy én a diplomámat erősáramú szakon szereztem! Szerény gépészeti tudásom autodidakta módon és saját tapasztalatok (jelenleg 26db traktorom van T-16-tól a K-701-ig) alapján szereztem, a gépek nekem csak hobbi. A nevemre rákattintva érdemes elolvasni rövid bemutatkozó soraim!
Én még csak olyat láttam, amin vagy nyomás volt látható, vagy semmit mutatott az óra ,de olyat nem láttam ,hogy csökkenő nyomás lett volna ! Ilyenkor mi a hiba ? Pedál szelepe ?
MTZ 80-as adagolójának a fordulatszámszabályzó regulátorjába belefolyik a gázolaj, már a tetején jön ki. Szerintetek mi lehet a baj, mit kell cserélni?
"...ott pedig a fék levegő csatlakozón alap állapotban a teljes légnyomásnak meg kell lenni..."
Én ezt úgy módosítanám, hogy meg kellene lenni! Márpedig nekem két traktoromon se volt meg! A traktor fékszelepén kellett állítanom. Az pedig tény, hogy nálam ezek után feloldott a fék a póton! Nem értek hozzá, de talán azzal magyaráznám, hogy mivel a kutyafejen csak kis nyomás jelent meg nálam, a fékpedál felengedése után, a kis nyomáskülönbség hatására, csak egy idő után váltott át a pót fékszelepe. Azt is próbálgattam, ha egymás utáni gyakori fékezgetéssel, elhasználtam a pót légtartályából a levegő egy részét, akkor azonnal feloldott a fék! Én akkor szereltem egy kutyafejre nyomásmérő órát, és azóta is csak utána állok neki a póton keresni a hibát, ha a traktorra csatlakoztatott feszmérő azt mutatja, amit te is helyesen leírtál: "a fék levegő csatlakozón alap állapotban a teljes légnyomásnak meg kell lenni, és a fékpedál lenyomásával arányosan kell hogy csökkenjen a nyomás a csatlakozón"
Továbbra is tanácsolom mindenkinek, hogy mérjen, (ezzel nincs mit veszteni) és érheti meglepetés!