Van (e85ktf-s Hunflex Deluxe), de ki akarom cserélni opel16v (Gábor) kartárs (http://www.opelforum.hu/index.php?s=c0b9f35df662bad884d3103cbfdf86c4&showtopic=1484&st=4440&start=4440) programozható kontrollerére.
Ha valakit érdekel tavasszal a Hunflex Deluxe (i.a. 15.000 Ft), jelezze. Segíthetek beépíteni is (megegyezés esetén).
Apropó, ombre.meriva, megkaptad a doksikat a mail-ra?
Üdv A féket azt nézesd meg mihamarabb, vagy szervó vagy valamelyik munkahenger. A kormány szervóval kapcsolatban itt korábban irták, hogy az elektromos csatlakozását kell befújni contact spray-vel. Volt akinek ez miatt kormányt cseréltek. Próbáld ki mert lehet hogy az érintkezők oxidálódtak. Egy próbát megér.
Sziasztok! A segítségeteket kérném! Van egy 2005-ös 1,4-es Twinport motoros Merivám. Kettő problémám van vele. 1. Ha reggel leállítom és délután indulok vele, akkor az első pár fékezésnél gyengén fog a fék, a fékpedál is kicsit kemény, de nem annyira, mint amikor nem működik a rásegítő. Ez egyre sűrűbben előfordul. 2. Hosszabb utakon pedig az is előfordul, hogy egyik pillanatról a másikra elmegy az elektronikus kormányszervó. Ha valaki találkozott már ilyen problémával, akkor ossza meg velem a tapasztalatot, megköszönöm. Vagy bármilyen ötletet szívesen fogadok. Előre is kösz!
Köszönöm. A lámpa ma reggel egy hosszabb út után magától elaludt, azóta nem tért vissza pedig utána mentem még kb. 200 kilométert. Az oldalt mindenképpen megnézem. Még egyszer mindenkinek köszönöm a segítséget.
fék és gáz lenyom. gyújtás rá. villogó sárga lámpán megszámolni a villogást. 10 villoás=0 1 villogás=1 a 4.ik villogás után kis szünet. majd újra villog. (ha van egyéb hiba.) http://www.autodiagnosztika.com/obd2_hibakodok.html itt pedig megtalálod a kódot. Egyébként mi a hibajelenség? Az akkusarut lekaptad már? ha nem folyamatosan visszatérő hiba, akkor elvileg elalszik a lámpa.
Köszönöm a választ. Sajnos nem alszik el, gondolom szervizbe kell menni vele, hogy kiolvassák mi a hiba, vagy esetleg computer nélkül is meg lehet találni?
Helló! Amire te gondolsz aza MIL lámpa, ami az elektromos meghibásodásokat hivatott jelezni. Akkor jó, ha elalszik az indítás után. ha nem akkor lehet fejet vakarni. :)
Abban kellene nekem segítség, hogy hol találom a benzinszűrőt, esetleg ha valaki tudna róla rajzot feltenni azt nagyon megköszönném. 1.4-es benzines meriváról van szó. Köszi a segítséget.
Belső tükörről kérdeznék hátha tudod. Elvileg van olyan, amiben van egy kis lámpa, és megvilágítja a középkonzolt. Ez a fényre sötétedőben lehet? EPC szerint csak kettő féle van, de erre a lámpára ki sem tér. Elvileg változtatja a fényerejét. Ez a tükörben lévő érzékelő csinálja?
Van a cd30mp3-hoz ez bemenő adat kábel. Ennek a másik végét gyárilag hol helyezték el a kardán alagúton?
Gondolkoztam azon, hogy nekem igazából csak a fűthető tükörlap kellene, mozgatni nem. Kábelezés kevesebb lenne?
Ha ezt konkrét autóra kell nézni, akkor amikor küldöd a tis-t, akkor visszaküldöm az alvázszámomat.
Igen, mind a CD30mp3 rádiót, mind a GID kijelzőt hangolni kell mind a kocsihoz, mind önmagukhoz. Ha használtat veszel, akkor nagy a valószínűsége, hogy nem lesznek visszaállítva a gyári értékekre, ezért dekódolni kell őket. Ez nem egyszerű (és pénzbe kerül), de Gábor a www.autocomputer.hu -ról tud ebben segíteni.
Nekem a postai ktg 12 EUR volt. Ha nem nyulaz a kábelekhez, akkor nem fog működni a fogyasztásmérés (hisz a mostani kábelben hiányoznak a vezetékek a motorvezérlő számítógéphez, az üzemanyag szintjelzőhöz, a szervokormány számítógéphez, és a kábelben meglévő tápvezetékek is kevesek. Ezeket én pótlólagosan behuztam, így a BC tökéletesen működik.
Utólag teszek bele cd30mp3-t és szerzek egy gid-t. Kábelezéshez nem nyúlok. Mi fog látszani(bc)?
A verdában még sosem volt se cd se gid. Tudom, hogy össze kell hangolni.
Ebay gid-t (ha az eredeti tid-el üzemel már a cd30mp3) rá kell majd hangolni gondolom a verdára. Ez az ebay-n nullázva adják? Mennyi volt a szállítási költség? Hogyan érkezett?
Ez nem jó a Merivához. Ha gyári BC-t akarsz, akkor grafikus szürkeárnyalatos GID vagy színes CID kijelzőt kell venni, a hozzá tartozó házzal együtt. Nekem az ebay-en sok keresgélés és türelmes várakozás után sikerült venni egy használt, de tökéletes állapotú GID kijelzőt a házzal együtt 60 EUR-ért.
Meriva BC-vel kapcsolatban kérdeznélek, hogyis van ez a G astrás kijelző is jó.
Az említett weboldalon semmit sem találtam.
Az ebay.de-n hírdetnek g astra kijelzőt:http://cgi.ebay.de/NEU-MID-Boardcomputer-Display-Opel-Astra-G-OPC-COUPE_W0QQitemZ160404641229QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item2558dc95cd
Sziasztok! Segítség! Opel Meriva 1,6 8v 2003. üzemanyagszint jelzője mutatja az üzemanyag szintet, de a visszajelző sárga lámpa villog, mintha már a végét járná. Tipp, ötlet, javaslat? Előre is köszi a segítséget! Sürgős lenne. Peti
Nem szabad kétségbe esni! A motorhibákat nem mindig az elektronika okozza (pontosabban a legritkábban), hanem maga a vas.
Akkor kezdjük a teendők listáját: 1. Nézd meg (ill. nézesd meg) a hengerek kompresszióját, az előgyújtás megfelelő beállítását, a kartergázok mennyiségét (előfordulhat gyűrű vagy dugattyú törés),
2. Végeztesd el a motordiagnosztikát, különös tekintettel az aktív hibakódokra!
3. Ellenőriztesd le az üzemanyag ellátó rendszert (üzemanyag szivattyú szállítási kapacitása), ü.a. szűrő, ü.a. nyomásszabályzó megfelelő működése és az ü.a. porlasztók működése - pl. el lehet rakódva, ill. csepeghet a porlasztó.
4. Sokan elfelejtik, de nagyon fontos szerepe van a kipufogó traktusnak is, előfordulhat a katalizátor vagy a rezonátorok eltömődése.
1. A motor néha, ötletszerűen megállt. Nemsokára kigyulladt a hőn szeretett EGR szelep jelző sárga izzócska. A szelepről lehúztuk a csatit, így a motor szépen muzsikált, csak a lámpa világított, amit meg lehet szokni...
2. 3 héten át gyűjtöttünk és elhatároztuk, hogy kicseréljük.
3. Kicseréltük, mire nemsokára - szintén ötletszerűen - elkezdett háromhengerezni az autó.
4. Hibakód kiolvasása után kicseréltük a gyertyát és a trafósort. A trafósor először utángyártott volt, majd beruháztunk egy gyárira (potom 50e)
A hiba még mindig jelentkezik.
Jelenleg ott tartunk, hogy ráköltöttünk az autóra kb 80-90 e forintot és még mindig nem működik. Házi szerelőtől kezdve az Opel márkaszervizig mindenki széttárja a karját.
Felmerült, hogy vezérlés gond lehet.
Találtam a neten egy törökbálinti szerelőt, aki a vezérlésekkel foglalkozik. Ő sokat segített, mert elmondta hogy tudja mi a probléma. Kár volt kicserélni a trafót, és nem a vezérlés a hiba. Hogy mi a baja, azt nem mondta el, csak annyit, hogy durván 100-120 e forintért megjavítja és elege van abból, hogy másnak ingyen segít. Véleménye szerint mindenki máshoz viszi javíttatni az autóját. Csoda azok után, hogy ennyit kér érte?
Kérném a segítségeteket, hogy hogyan tovább, mert gyakorlatilag van is autóm, meg nincs is.