"Megváltoztatod a fékerőt az első tengelyen és az első erősebb fékezésnél megpörög az autó!" Azért ezt te sem gondolod komolyan? Ha egy jobban fogó tárcsát+betétet raksz előre akkor is jobban fog fogni, mégsem pördülhet ki tőle az autó...
Mindazonáltal tényleg nem kell variálni a fékkel, mert szerintem egy megfelelően karbantartott fék rendesen megfogja az autót. Nem a polc legaljáról kell venni alkatrészt cserekor és nagy baj nem lehet belőle.
Ha gyengének érzed a féket, akkor a vákumos fékrásegítőt kell megnézetni. Lehet elég kicserélni a szivacsot a rásegítő bemeneténél vagy megnézni a csöveket, hogy jó-e a tömítettség.
Nem fér be a vastagabb tárcsa. Megváltoztatod a fékerőt az első tengelyen és az első erősebb fékezésnél megpörög az autó! A féktárcsa vastagságától egyébként nem lesz jobb a féked. Az a súrlódó felület nagyságától és a munkahenger "erejétől" függ. A hűtött tárcsát az erősebb motorral szerelt autókba szerelik a nagyobb végsebesség miatt.
Akkora változtatást nem akarok csinálni hogy szembetűnő legyen. Léghűtéses tárcsa+ a hozzávaló fékbetét. A féknyereg ha lehetséges marad az eredeti. Nem extra fékerőt akarok hanem ha egy kicsit tempósabban kell mennem bírják. Amúgy mindenképp engedélyeztetni kell? Új műszaki vagy egyéb más?
Átalakításnak minősül, ha más tárcsát és nyerget szerelsz be. A féket gyárilag méretezik, változtatás esetén engedélyeztetni! Én TRW tárcsát és betéteket vettem. Van olcsóbb, de a féken nem szoktam spórolni.
Tanácsot akarok kérni. Ez elkövetkező 6 hónapban cserélni fogom a féktárcsát/betétet. És azután szeretnék érdeklődni hogyha a tele helyére felrakok egy szellőztettet akkor nyerget is cserélnem kell?
A tele tárcsa 12mm. a szellőztetett 20mm
Megéri amúgy ha szellőztetettet veszek? Mármint teljesítményben jobb? Adatok a tárcsához.
D 237,7 x 20.1 mm, szellőztetett Beépítés helye: első tengely, átmérő: 238, Magasság: 41, Tömeg: 8,3, Szellőztetett, féktárcsa vastagság: 20, Min. vast.: 17,7, Lyuksz.: 4, Centrírozási átmérő: 61, Meghúzási nyomaték: 80, Lyukkör-átmérő: 100, Készlet, csavarokkal
A leállításkori pittyegést nem az autó eredeti elektronikája adja. Annak olyan hangja van mint nyitott ajtónál a világítás felkapcsolásakor.
Érdekes a kilométeróra működése. A műszerfalat lehet tesztelni. Folyamatosan nyomni a napi számláló gombját és ráadni a gyújtást, amikor mozognak a mutatók a gombot elengedni. A műszerek lépkednek a lámpák világítanak.
Ha nem automata váltós az autód, akkor az önindítónak forogni kéne. Akkumulátor-gyújtáskapcsoló-önindító behúzó tekercs-önindító szénkefék-önindító test-motor-karosszéria-akkumulátor test.
A felkapcsolt lámpánál látszik, hogy nincs nagy áramfelvétel indítózáskor, tehát valahol szakadt a fenti áramkör. Egy legalább 21W-os izzóval meg lehet nézni, hogy az önindító megkapja-e a feszültséget a gyújtáskapcsolóról. Önindító vékony vezeték lehúz és az izzót a test és a vezeték közé kötni és indítózni. Ha világít, akkor önindító csere. Ha nem akkor gyújtáskapcsoló vagy biztosíték (utastér F5 (15A)), de érdemes megnézni a motortérben a nagy biztiket is (két 60A-es biztosíték). Az önindító vagy gyújtáskapcsoló hibáját nem fogja jelezni a diagnosztika.
A sűrű pityegés az hogy rajt felejtettem a világítást, meg leállításkor van 3-4 pityegés mindig. Héten ki lesz olvasva a diagnosztikával hát ha mutat valamit (NAGYON REMÉLEM)!!!!!! Munkahelyemen megmutattam pár embernek és csak nézték tátott szájjal, hogy ezt hogyan, meg miért :D Én szépen szolidan annyit mondtam hogy mostanában voltak hacker támadások és szerencsétlen kis autóm áldozata lett :D:D:D:D 4 éve van nálam, 159 ezerrel vettem, most 234 ezer, mindig 10 ezrenként olaj csere, összes szűrű, kap tőlem néha leszabályzást, száguldást, de mellette rengeteg törődést :) Már nagyon kíváncsi vagyok mi lesz bibi, de szívesen meghallgatok másokat is hát ha megjavul :)
Gondolom még az autó életébe nem volt fékfolyadék cserélve. Én azt is megejteném, mivel elfolyt egy része úgy is, az ára meg nem egy nagy összeg, és légteleníteni úgy is kell, szóval...
A munkadíj ne tudom hogy mennyi lesz. Remélem a betét nem lett olajos mert az akkor kuka. Munkahenger nem vészes szerencsére. kb 4000ft darabja. + a munkadíj. De az max 5000ft sacolom nem lehet több. leszedni a dobot és visszatenni nem több harminc percnél főleg hogy előtte való napokban szétnyitották és nincs összeragadva
Tőlem 50km. Annyira nincs messze. Nem tudom hogy miért klett oda vinni. :( De mivelhogy nem az én nevemen van így beleszólhatnak sok mindenbe. Jambrik annyival jobb lenne?
Igen volt baj a fékkel. Az automata állítója be van rohadva. A kedves szaki meg csak mint kiderült gyorsan cserélt betétet és ennyi. Belőtte annyira hogy a műszakin átmenjen. Nem is csinálta meg rendesen. Aszem 1-2 pofont kiosztok neki. Mondjuk a vizsgabiztos volt oly kedves hogy nem rántotta meg az autót de mielőtt pecsétet adni meg kell csináltatnom csütörtökig azután csak fékpados teszt lesz már. és ha sikerül gurulok az utakon vele.
Ahogy már leírtad, az az autó annyira el volt hanygolva, hogy az nem is csoda, hogy ilyen előfordul...
Egyébként annak sem örök az élete és valószínű, hogy a fékpadi mérés már erős volt neki. Mintha múltkor már írtál volna valamit, hogy volt valami gixer már a fékkel...
Én pl.a fékfolyadékot is cserélem kb 2 évente tuti. A hétvégén talán lesz időm rá. Már meg is vettem hozzá a folyadékot. Apósomnak kb 3hete cseréltem először az első tárcsával együtt, az autó 2005-ös van benne 140ekm. Neki eddig jó volt így is...
A másik autóm egy meganeIII azon még a szervíz cserélte 2 éves korában, most lesz négy éves, így azon is esedékes lesz.
Aszem engem ver az isten a kocsimmal. Ma volt a műszakija. Rendesen felkészítve kicsinosítva. Felújítva ahogy kell. De hogy ne érezzen jól magam eldurrant a fékdobban a munkahenger.
Adjatok neki valami jó nevet mert én eltemetem a kutyát. :D
Hidd el, elektromos hiba lesz biztosan. A biztosítékokat ne csak nézd meg, hanem cseréld is ki, mert lehet ránézésre jó, pedig mégsem! A féklámpád működik? Nekem az a bizti volt a hibás egyszer, amikor így jártam!