Valaki mondjon róla valami rosszat is. Beszéljetek le, hogy miért ne vegyek. Eddig semmi rosszat nem találtam róla (népítélet), és persze tudom, hogy kevés van, de hátha van még a népítélőkön kívül is, aki tud valami ÉRDEMLEGESET mondani. Előre is köszönöm! (Hja, D5-ös motorra gondoltam, nem vagyok gyorshajtó, langzamspacíren... de évi kb. 60 000 km)
1. Mi a véleményetek a benzines Volvokról? Melyik a legmegbízhatóbb? (fogyasztás nem érdekel) Úgy tudom 4 féle van, 2.5 Turbo, 2.9 TwinTurbo, 3.2 I6, 4.4 V8.
2. Mennyire hajlamosak az "túlzott" olajfogyasztásra, illetve melyik ilyen szempontból a legtakarékosabb?
3. A kasznik rozsdásodásra hajlamosak?
4. Milyen gumiabroncs márkát ajánlotok rá, ami ár/teljesítményben megfelelő lehet?
5. Mik a típushibáik?
6. Melyik évjárat sikerült a legjobban, honnan illetve mettől meddig kéne nézelődnöm? (időszámításuk után 2008 a pénztárcám vége)
7. Műszerfal illetve ajtók hajlamosak zörgésre idősebb korukban?
Egy esetben már találkoztam olyen esettel, akkor egy nagyon jó minőségű, verseny chip tuning volt az ECU-n. Semmit nem engedett olvasni. Frissítés gyárira, a szervízben, utánna mindent lehetett.
Black: nem arra vagyok kiváncsi, hogy szted az autó milyen müszaki állapotba van és hogy a régi tulaj mennyit locsolt rá. A kérdésemhez ennek semmi köze, olvasdd el mégegyszer amit irtam. Az autó másképp hibátlan, semmi mellékzaj, élmèny vezetni. A hibakódokkal kapcsolatban, elég ha egy Abs senzor elromlik, nehogy azt hidd utána, hogy csak az Abs lámpa gyulhat ki! A svédek meg nem arról hiresek, hogy hazudjanak, vagy átverjenek! 100 kmre volt a kocsi, a lábán hazajött, és elmondom neked, hogy olyan vezetési èlményt egy ùj Dacia v Suzuki nem adna, mint amilyet ez a kocsi adott "betegen" a kanyargós vidéki utakon.
Plusz itt mezei munkásként is hozza lehet férni az országos gépkocsinyilvántartó adatbázishoz, elôtte lenéztem mindent, egy applikáció www.transportstyrelsen.se
Itt mindent megtalálsz, import-e, hány tulaja volt, volt-e törve stb stb stb
Hidd el nekem ennyi pénzért te is vettèl volna ilyen xc90-es gondot a nyakadba!
Nos szerdán kiderül, de azért köszönöm a véleményed!
A hétvégén vettem egy xc90 2.5t-t 2006-os évjáratú Volvot elsô tulajdonostól! 250.000-et futott, nagyon megkimèlt, motor müködik mint az óra, jó helyen voltam jó idôben. Nem volt tétel az ára, egy havi fizetés ára. Szóval van egy olyan érzésem, hogy a banán többe fog kerülni, mint a majom!
A régi tulaj mondta, hogy nem müködik a négykerékmeghajtás. Meg kiirja, az ABS, motor, olaj, sebváltó hibakódot. Elvittem két szerelôhöz egyik sem tudott csatlakozni a tápegységhez! Egyszerüen nem engedélyezi! Próbáltam a Volvonál neten idôt foglalni, min. 3 hét a várakozási idô, rosszabb mint egy korház, pedig itt gyártják!!! Berágtam és elmentem a szervizbe, jövôhèt szerdára kaptam idôt mert vki visszamondta, nagy mákom volt!
Lényeg a lényeg, ha valaki tud érdemlegeset, hogy mi lehet a baja azt megköszönném. Szerdáig hanem türelmetlenül várnom kell.
Itt az autószerelôk aranyárba dolgoznak, csak a hiba leolvasás 1100 korona, ami ha jól tudom 10 perc kb. Viszont ha annyiból megvan amennyiért vettem, még akkor is megérte.
Teljesen egyetértek. Sajnos a 6 sebességes automatát 300.000 km-es élettertamra tervezték. A szervíztapasztalatok igazolják is, a helyi csúcstartó 350.000 km-t bírt, igazoltan. Javítani nem lehetett. Ezen a fórumon is volt korábban szó az utólag kiadott VOLVO instrukcióról, ami 60.000 km-es cserét javasol a rengeteg meghibásodás miatt.
Én a szivattyús cserét javaslom, igaz 2 L plussz olaj kell, de teljesen lecseréli. Leengedni simán nem lehet teljesen, kb. 3 liter marad benne...
Nagyobb baj, hogy nincs szűrô, így a kopadék úszik az olajban. Ezért is érdemes gyakrabban cserélni.
1. Nem érdemes foglalkozni vele, elavult technika. Egy okos telefon 100x többet ér. Az írott lemezt nem minden esetben fogadja el, ill. maga a DVD egység mechanikája is "hamar" tönkremegy, nem olvassa a gyári lemezt sem. Kezdetben én is szerettem volna működésre bírni, de feladtam. Túl drága..
2. Ha enyhe a rázás, ami R-ben erősebb, D ill. P - ben szinte egyformán "semmi" az normális, másfajta erők hatnak a motorra. Ha erős, rázza a kasznit, akkor valamelyik rezonancia tartó bak adta meg magát. Kettő van belőle, alul és felül + fent van egy torziós összekötő rúd, gumi csapágyakkal. Én a felső átszakadására tippelnék. Gyakori hiba, nehezen észrevehető. Mind a motortató bakokat (ezekből 3 van) mind a rezonancia bakokat szereti szaggatni az XC.
Sőt, ha a felső már volt cserélve, majd utánna motortató bak is, a felsőt újra be kell állítani. Nekem a bakcserék után kezdett hasonlóan rázni, majd a felső rezonancia bakot meglazítva kb. 2 cm mozdult előre motor... utánna nem rázott.
sziasztok!!! 2004-es xc90 2.4 D5 163le. olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy járok az autóval x kilómétert és egyszer csak nem indul el. akkumulátor teljesen új! ha leszedem az akkut és megbikázom egy másik autóról akkor elindul, visszateszem az aksiját és akkor már azzal is indul. megyek egy két napot, tökéletesen működik minden, aztán megint semmi.. légyszi segítsetek!!!! ja és semmiféle hibakódot nem jelez!!!
Mi is XC90 tulajdonosok lettünk végre a héten. 7 személyes fekete behemót... :) 2007-es év végi Dizli 6-os automata.
Kettő kérdésem lenne hozzátok így hirtelen... hátha tudtok benne segíteni.
1 GPS: Tudtok-e esetleg lemezt a gyári fejbe, szerintem amivel vettük az kőkorszaki... Viszont 50e huft kicsit sokallom érte. Egy Volvos srác szerint jóval olcsóbban is lehet találni neten, de nekem nem sikerült.
2: érdekes dolgot kezdett el csinálni a kocsi parkolásnál amit nem értek. Mivel szűk a parkoló és forogni kell igy párszor pakolgatni kellett R és D között, majd hirtelen elkezdte rázni a kasznit minden váltásnál amég meg nem mozdítom. Ez mitől lehet? Van valami ötletetek?
Üdv mindenkinek. Segítsègre lenne szüksègem. Van egy 2005-ös xc90-em 2.4 d5 163 le manuális 6-os. Olyan problèmám van, hogy kèt váltás között nèha nem húz az autó mintha nem lenne turbó. Aztán magasabb fordulaton 2000 fölött már megint húz. Illetve egy húsz perc közlekedès elteltèvel mikor már biztos, hogy üzemmeleg vègleg megszűnik a problèma. De ha újra indítom megint csinálja. Lègtömeg mèrő lett cserèlve. Ha valaki tud segíteni előre is köszönöm.
Büszke tulajdonosa vagyok egy 2006-os XC90 D5 185Le-nek és tépelődöm, hogy merjem-e tuningoltatni.
Szeretnélek megkérdezni Titelek, hogy van-e valakinek tapasztalata ezen a téren illetve miben tud többet a Polestar, mint a jelenleg elérhető olcsóbb megoldások? Van tapasztalata ezen a téren valakinek?
Ahhoz nem kell jobban érteni a gyártónál a kocsihoz, hogy tudjad, le kell-e cserélni az olajat a váltóban, vagy sem. Nyilván be lehet vizsgáltatni egy használt olajat, de tapasztalt, néha még tapasztalatlan szemnek is elég ránéznie a használt olajra, hogy kétsége se legyen, hogy azt bizony cserélni kell.
Viszonylag nagy futásteljesítményű XC90-et vettem. Azt nem tudom, hogy volt-e már cserélve a váltóban az olaj előtte, de 250e km volt a váltóban mikor lecseréltük az olajat és gyalázatos volt, ami kijött belőle. Sötét, viszkozitását vesztett, üledékes, büdös, égett szagú olaj volt benne.
Igaz nem Volvo, hanem Mercedes automata váltó javító srác ismerősöm mondta, hogy bizony a legtöbb munkája a kopadék okozta károk miatt van. Ő nem csak cserélni szokta az olajat, hanem át is szokta mosni egy géppel a váltót.
A gyártói előírásokat én úgy veszem figyelembe, hogy legalább az előírást teljesítse, vagy jobb legyen annál.
Egyébként márkaszervízben azt mondták, hogy a Volvo körlevélszerűségben értesítette a szervízeket, hogy bár élettartamra tervezték a váltóban az olajat, a váltó meghibásodások elkerülése végett mégis cserélni kell. A ciklusidőre nem emlékszem. De van itt Volvos kolléga, remélem megerősíti, vagy cáfolja.
Nekem is ilyen az autóm, 2012.-es, mondjuk nem R-Design, de a lényeg ugyanaz, és azt a tanácsot kaptam, ha sokat járok emelkedőn, már pedig igen, akkor 60 ezerenként cseréljem a váltóolajat és akkor talán nem fog megkotlani. Ez számomra azt jelenti, hogy normál használat mellett is kell cserélni legalább 100 ezrenként.
Tehát ami fontos: a gyári előírás mindenképpen mérvadó kell, hogy legyen.
Ebben az esetben két paraméter a fontos 0W-30 és az A5-B5 besorolás/minősítés.
Az API besorolás természetesen nagyon fontos, valahol. A Volvo esetében az idevonatkozó utasítások nem említik.
"Az API (American Petroleum Institute) által kiadott teljesítményszintek viszonylag tág határokat engedélyeznek a különböző minősítési szempontok kiértékelésénél."
Talán éppen ez az indok.
D5244T4 től felfelé T5, T8 stb.. 30000 km es csereciklus
A 20000 csereciklusra D5244T vagy T2
( a közelmúltban itt valamelyik Volvo-s fórumon ez volt a téma, keresd meg )
Persze itt sem árt megnézni – az árcédulán kívül – az olaj hátoldalán feltüntetett „specifications” vagy „teljesítményszintek / jóváhagyások” részt, hiszen érdemes minél magasabb API S… fokozatot választani. Nem baj, ha az olajban marad tartalék a csereciklus végén. Az egyre magasabb API teljesítményszintek tulajdonságai eltérnek egymástól. Az „S” betű utáni másik nagybetű „A, B…F, G… N” utal a kenőanyag teljesítményére. A minősítést akkreditált laboratóriumban végzett különböző motor- és laborvizsgálatok elvégzése után kapja meg egy kenőanyag.Az API (American Petroleum Institute) által kiadott teljesítményszintek viszonylag tág határokat engedélyeznek a különböző minősítési szempontok kiértékelésénél. Általában a japán, távol-keleti és amerikai gyártók ilyen teljesítményszinttel definiálják a felhasználható kenőanyagokat.