Keresés

Részletes keresés

Pinyo Creative Commons License 2011.04.30 0 0 186396

Szerintem én nyesni szoktam a markolatból, ha szarv is van. Legalábbis volt már rá példa, a gyerekek bringáján biztosan. A mostani saját gépemen nem tudom hogy van.

Előzmény: Stms (186390)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2011.04.30 0 0 186395

Gondolom, ez is a CM mellékhatása, mikor kiszabadul a szombati biciklis, és rendezvény után még hazafelé is örül a farkincájának, mint a majom, és szépen jön szembe az én oldalamon, mert a másik oldalon a barátai mennek, és mögéjük persze nem állhat, és amikor jelzek, hogy ezen az oldalon én szeretnék haladni, akkor még szét is tárja mind a két kezét egy felsőbbséges mosollyal, hogy na most mi van, és jön velem szembe elengedett kormánnyal... Utólag a gonosz lelkem elgondolkodott, hogy talán kicsit rá kellett volna közelről húzni a kormányt és a fülébe csöngetni, hogy érezze a stabilitásának a korlátait. De persze ez csak gondolatkísérlet.

 

A múltkor meg az Erzsébet (született Engels) téren haladván az egyirányú út bal oldalára húzódtam, hogy a dugóban ácsorgó autókat megkerülve balra fordulhassak a József Attila utcába. (Ezen úgy elgondolkodtam, mennyire szabályos, hiszen éppen előztem a kocsisort, azt meg biciklivel is balról kell, úgyhogy nagyjából tán igen.) Jött szembe egy nő az egyirányú úton, de mivel valami sárga csík lekopott maradványait láttam felfestve, egy pillanatra én jöttem zavarba, és kértem elnézést, mire ő azt mondta, hogy ejnye-ejnye, de aztán felhajtott a járdára. Szerintem most is meg van győződve róla sokakkal együtt, hogy biciklivel bármikor bemehet visszafelé, és én jöttem szembe, és ő volt szabályos... Mindenesetre tanulságos helyzet volt.

NeomatiK Creative Commons License 2011.04.30 0 0 186394
Nem új, ez biztos. Van rajta pár árulkodó nyom. Vagy esetleg ami volt rajta, azt lecserélték roszabbra (fékkarok).Még az eszembe jutott, hogy lehet akár lopott bringa is, ezért lett átfújva.Rakjak rá Giant, Koga-Miyata, Trek matricát? Még ez is előfordulhat :) Csak nehogy hamisításért elővegyenek :)
Előzmény: halaloszto (186349)
J.K.F. Creative Commons License 2011.04.30 0 0 186393

Javítások:

"könyvem" = könyv (nem én írtam a könyvet :o)

"ijen" = ilyen

Előzmény: J.K.F. (186392)
J.K.F. Creative Commons License 2011.04.30 0 0 186392

Pedig a legtöbb neten talált szerelési útmutatóban ott találtam a fék(és váltó-)karok odébb tologatását.

 

 

Egy tipp Tomi-FTC-nek: egyik kerákpároskönyvem azt írja a kormányvég felszereléséről (gondolom pont az ijen szűknek tűnő kormányvégek esetére), hogy eseteleg a csavarját kivéve és egy laposfejű csavarhúzót a rögzítőnyílásba (így hívja a könyv a rést, amit aztán a csavar szorít szűkebbre) dugva lehet bizonyos típusokat a kormányvégre segíteni.

 

Előzmény: Stms (186390)
NeomatiK Creative Commons License 2011.04.30 0 0 186391

:D jó vicc

 

A felirat azért érdekes, fontos, mert úgy profibb a bringa megjelenése. És nem egy Szputnyik vázról van eltüntetve az árulkodó felirat.

Előzmény: Fishtax (186346)
Stms Creative Commons License 2011.04.30 0 0 186390

Jogos, kicsit utána gondoltam. Abból indulok ki, hogy a paciens belövi a fékkar helyét a kormányon. Általában ez nem ér a markolathoz, de lehetséges. Ha ezután felkerül a szarv, én nem a fékkart toligatnám.

Előzmény: J.K.F. (186388)
J.K.F. Creative Commons License 2011.04.30 0 0 186389

Upssz, persze nem 22m az átmérő, hanem 22mm!

Előzmény: J.K.F. (186387)
J.K.F. Creative Commons License 2011.04.30 0 0 186388

Nem igazán értem, hogy mitől lesz messze a szarv. A fékkartól? Hát ha a szarvon tarott kézzel tud fékezni, akkor lemegyek hídba. :o)

Előzmény: Stms (186386)
J.K.F. Creative Commons License 2011.04.30 0 0 186387

Hmmm, márpedig a kormányvég NAGYON régóta szabványos, 22m átmérőjű.

 

Gondolom a markolat belső átmérője is ennyi és simán rácsusszan. Úgyhogy a szarvnak is mennie kéne (szinte kizárt, hogy más átmérőre tervezték volna). Ugye teljesen kilazítottad vagy esetleg ki is csavartad az imbuszcsavart a kormányszarvon? Mert összeszorítva jó, hogy nem megy rá a kormányra.

Előzmény: Tomi-FTC (186384)
Stms Creative Commons License 2011.04.30 0 0 186386

Hjaaa...

1. Kormányt kidobod, másikat veszel.

2. Nem kell szarv. ;)

 

(JKF: az az 1-es pontban tárgyalva lett; vagy a szarv lesz messze, vagy a fékkar)

Előzmény: Tomi-FTC (186384)
SzeZo Creative Commons License 2011.04.30 0 0 186385

Berci fiamon kitört a bringázhatnék (ismét). Már többször elment erre-arra egyedül, vagy a haverjaival. Múlt héten a Hűvös-völgytől hívott fel, hogy merre menjen tovább. Mondhatom, jó tanácsokat lehet adni így,  telefonon. Vagy én nem magyaráztam jól, vagy ő értette félre, mert a Hidegkúti útról hívott ismét, hogy éppen elhagyta Budapestet, pedig haza akarna jönni:-).

A héten addig nyaggatott, hogy tegyük fel az évek óta a kád alatt porosodó bütykös gumikat, hogy ma belevágtunk. Jó alkalom volt arra, hogy megtanulja, hogyan kell a külsőt leszedni, feltenni. Aztán kibökte, hogy menjünk fel a Virágos-nyeregbe. Amilyen hülye vagyok, nem mondattam kétszer, pedig nagyon régen jártam terepen.

Az óbudai vasútállomás felől támadtunk. Eleinte úgy nézett ki, hogy nagyon lemaradok tőle, de aztán az emelkedő földutas részén már egymás mögött lihegtünk. Szegény, városi botorkálásra belőtt trakeszom nagyon dobálta magát alattam: a hátsó slick már annyira slick, hogy lassan ki kell dobnom, ezért komolyan féltem, hogy valami hegyesebb dolog szúrós megjegyzést tesz rá.

A repülőtér felett még láttam néha Bercit (meg-megvárt), de ahogy igazi lejtő jött, már a felvert por se jelezte, merre zúzott. És még ő mondogatja, hogy tárcsaféket akar előre. Minek, mikor úgysem fékez?! Ja, meg SPD-t... Attól is féltem egy kicsit, mert engem is megtréfált párszor. Az viszont igaz, hogy nem csúszik le a cipő a pedálról és nem zsibbad a talp.

Próbálkoztam a kölöknél, hogy országúton mekkorákat tudna hasítani ennyi erővel (mert a mai túrácska végén 46-tal nyomott le engem egy hajrában az én 41-emhez képest), de nem érdekli az aszfalt. Terepet akar. Meg tárcsaféket...

Tomi-FTC Creative Commons License 2011.04.30 0 0 186384

Nálam eleve az a gáz, hogy magára a kormányra a vasra sem megy rá a szarv. Azt hozzá tenném, hogy egy kb. 10 éves bringáról beszélünk.

J.K.F. Creative Commons License 2011.04.30 0 0 186383

3. Két darab fékkar imbuszcsavar kilazít és odébb csúsztat. :o)

Előzmény: Stms (186382)
Stms Creative Commons License 2011.04.30 0 0 186382

Lehetőségek:

 

1. Másik markolat - mert így az egész rendszer arrébb kerül, és nem biztos hogy a fékkart megfelelően éri el a paciens. Márpedig az a fontos.

2. Nem kell szarv. ;)

Előzmény: J.K.F. (186379)
J.K.F. Creative Commons License 2011.04.30 0 0 186381

Az még a bringa infjonti hevében keletkezett, alig pár hetesen, a legelső Balatonkörén. Mint azt te is tudod. ;)

 

A szarv-végen látható deformitás pedig a 2009-es Gázlón keletkezett, a Kőris hegyről lefelé zúdulva próbáltam vele megkarcolni az aszfaltot.

Előzmény: bátyó (186380)
bátyó Creative Commons License 2011.04.30 0 0 186380

De csúnyán le van karistolva az a váltókar...

Előzmény: J.K.F. (186379)
J.K.F. Creative Commons License 2011.04.30 0 0 186379

Bilincses markolatból tán nem illene levágni.

 

Ellenben MELLÉ fel lehet szerelni a szarvat:

 

Előzmény: Stms (186378)
Stms Creative Commons License 2011.04.30 0 0 186378

Az, hogy nem a markolatra kell tenni, hanem a szarv bilincsének megfelő mennyiséget le kell vágni a markolatból.

Előzmény: Tomi-FTC (186377)
Tomi-FTC Creative Commons License 2011.04.30 0 0 186377

Hát srácok nagy segítségre lenne szükségem. Az istenért sem akar felmenni az újonnan vett szarv a markolatra.

A szarv BBB classic 07, a markolat bikefun race lock-on.

Mi lehet a gond?

dhpage Creative Commons License 2011.04.30 0 0 186376

továbbgondolták a kresz szabályt, hogy rendőrautó mehet buszsávban...végül is fizikailag elfér a kerékpársávban. :)

Előzmény: Vendégsín (186373)
ronya1 Creative Commons License 2011.04.30 0 0 186375

készítettem fotókat a két rst telóról

a piros kicsit "előrébb" áll ennek van jelentősége?

a narancs jóval könnyebb annak alumínium az alja a piros a vas

50peregy4 Creative Commons License 2011.04.30 0 0 186374

Büszke vagyok a fiamra, had dicsekedjek el!

Szó nélkül bírta az Újpalota-Árpád híd-római part-Megyeri híd-Újpalota utat- még azt is mondta hogy neki bicajozásnál nincs korlát,"bármennyit" szívesen teker..Édes szívem egy nagy fiú..

Igaz volt a Rómain vízpartozásos szünet benne 1 óra, így 4 órás volt a körünk.. :)

Legközelebb Szentendrére megyünk ki..

Vendégsín Creative Commons License 2011.04.29 0 0 186373

Ma 18 óra 40 körül.

Szolgálunk és védünk...

...jó példa, stb., és vajon miért mennek a kerékpárosok a zebrán?

 

(És vajon miért nem lehet az adminisztrációt a másik rendőrautó mellett, a 100 négyzetméternyi üres helyen végezni?

A kerékpárúton volt valami eseménykorábban, de ekkor ott az akadályozáson kívül, meg a jobbra kanyarodó gépkocsik kilátásának rontásán kívül semmi szerepe nem volt a hatóságnak.)

 

 

 

 

Előzmény: pROF (186360)
Stms Creative Commons License 2011.04.29 0 0 186372

A Jánoshegyen ijesztgetett egy nagy felhő, de megúsztam. Mondjuk amilyen hangulatom volt, jöhetett volna eső-szél, nem zavart volna. De azért jobb volt nélküle. :)

Előzmény: SzeZo (186371)
SzeZo Creative Commons License 2011.04.29 0 0 186371

Ma nem áztál szét? Nagyon csúnya volt az ég délután, Dunakeszi fölött.

A Megyeri hídról Vác felé néztem és kb. 1 km-re vízfüggöny volt a Dunán. Nekem csak alulról jutott víz azon a környéken - persze, reggel leszereltem az első sárvédőt...

Előzmény: Stms (186370)
Stms Creative Commons License 2011.04.29 0 0 186370

Sajna, idén kihagyom, pedig nagyon akartam menni.

De hét elején még nyugtató gipszem volt, így beígértem a családnak hogy majálisozunk. A franc gondolta hogy ma már terepezek a Budai hegyekben... A Szépvölgyitől a HHH-ra a kék karika nagyon finom, meg a Hárs-Hegy körüli sífutóút is csemege.

Előzmény: Pinyo (186365)
Pinyo Creative Commons License 2011.04.29 0 0 186369

Ööööö, hát ez így nincs előttem :-)

Azt mondtam a gps-nek, hogy a legrövidebb ésszerű úton vezessen oda.

Egyébként megszámoltam, 27 (vagy 37?) megállás volt, zömmel piros lámpa miatt.

21km, 1 óra 7 perc menetidő, 1 óra mozgással töltött idő.

Előzmény: NAR (186368)
NAR Creative Commons License 2011.04.29 0 0 186368

Én tavaly úgy mentem az Underworld-re (nézőnek), hogy Rákos-patak menti kerékpárút - Pilis utca - Hortobágyi utca - Keresztúri út - felüljáró a vasút felett - Algyógyi utca. Innen a Maglódi út - Felsőcsatári út - Lakatos út nem lett volna stresszmentesebb?

Előzmény: Pinyo (186359)
Pinyo Creative Commons License 2011.04.29 0 0 186367

Május 1, vasárnap, hűvösvölgyi (hármashatárhegyi) vitorlázó reptér.

11-kor bringás rajt, délután terepfutás. De szerintem http://sportaktiv.hu/index.php?inc=02

 

Előzmény: zfazek (186366)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!