Keresés

Részletes keresés

vrobee Creative Commons License 2016.10.19 0 0 432715

Nem kéne terelni. Nem a szívszakadás a téma, nem a panaszkodó személye, és nem is a mobilnet-csomagok ára.

 

Hanem az, hogy a szolgáltató beígér egy szolgáltatást, reklámozza magát vele. Aztán az a szolgáltatás nincsen. Nem az van, hogy nem garantálja a minőséget. Nem az van, hogy néha nem működik. Hanem hogy sohasem, vagy szinte sohasem használható.

 

Hasonló magatartásért a piaci cégek költségvetésüktől és az eset súlyosságától függően millióstól százmilliósig terjedő bírságokat szoktak kapni.

Előzmény: troglodita (432713)
bárány Creative Commons License 2016.10.19 0 0 432714

a mobilszolgáltatók a mobilnet előfizetési díjért cserébe 0 Mbit/s adatforgalmat garantálnak.. Ez így le.van írva..

 

... mert a törvény úgy szól, hogy a mobilszolgáltatók is kell leírják garantált sebességnek, amit 7/24 az ország bármely pontján minimum tudnak biztosítani.

 

A mobilszolgáltatóknál a fizika és a földrajz miatt nincs az a 0-nál nagyobb sebesség, amit bármely pontra tudnának garantálnáni, nem úgy, mint a vezetékes/kábeles szolgáltatók az általuk ellátott területen (merthogy azok helyhez kötött, körülhatárolt hozzáférési pontok).

Az előírások ezt így nem veszik figyelembe, hogy másféle kritérium kellene ahhoz, hogy értelme is legyen ennek a garantált értéknek, így marad a 0, aminek az infótartalma a fogyasztók számára pont 0.

Pedig ez a tájékoztatási kötelezettség azért lenne, hogy a fogyasztókat informálja, mire számíthatnak.

Itt tartunk.

Előzmény: r1232 (432710)
troglodita Creative Commons License 2016.10.19 -1 0 432713

Igen, nekem is megszakad a szívem a busszal EB-meccsre igyekvő és sajnálatos módon késve érkező és sajnálatos módon nem wifizhető utasért ;-)))

Előzmény: vrobee (432711)
vrobee Creative Commons License 2016.10.19 0 0 432712

Ennyit _garantálnak_ , de az nem azt jelenti, hogy ennyi is _van_. El kell olvasni a vonatkozó apróbetűt, én nem tettem meg, abban viszont biztos vagyok, hogy ha a cég egész hónapban mindenkinek mindenhol ezt nyújtaná, akkor nem sokáig reklámozhatná a szolgáltatását.

Előzmény: r1232 (432710)
vrobee Creative Commons License 2016.10.19 0 0 432711

Azt hiszem, most nem a telekom cégek díjszabásáról beszélünk.

Előzmény: troglodita (432709)
r1232 Creative Commons License 2016.10.19 0 1 432710

Csak csendben megjegyezném, hogy a mobilszolgáltatók a mobilnet előfizetési díjért cserébe 0 Mbit/s adatforgalmat garantálnak.. Ez így le.van írva..

Előzmény: vrobee (432702)
troglodita Creative Commons License 2016.10.19 0 0 432709

azért én már hallottam olyan előfizetési csomagról, ahol pl. havonta 2000 Ft-ért adnak 100-150 MB adatforgalmat, a normál beszélgetési lehetőségen túl ;-)))

Előzmény: vrobee (432702)
Dreamy Creative Commons License 2016.10.19 0 0 432708

Ha tovább nézem, egyre egyértelműbb, hogy Kőbánya-Kispesttől már 4 vágányos pálya Pestszentlőrincen (az azért nem is lesz olyan egyszerű...), Csévéző utcánál fog kiágaznia Ferihegyi Reptérre vezető út alatt, ahol az erdőbe ér - gondolom vágatban, majd a Bélatelepi út és a kerítés vonalát követve a kifutópályától északra menne tovább. De a kerítésen belül már egész biztosan kéreg majd mélyvezetésben, ahol a terminálhoz mélyvezetésű állomással kapcsolódik, majd azt elhagyva a felszínre érkezik. Bár gyanítom, hogy az M0-ást is minimum vágatban éri el, hogy az alatt át tudjon menni. Onnantól már csak szinte szántóföldek vannak, mivel a 4-es út folytatása még nincs meg, azt nem keresztezi. Úgy látom, hogy az eredeti vonalba simán visszatér, mert van hely a +2 vágány kiépítésére... csak egy kicsit közelebb kerül a vasút a házakhoz.

Előzmény: Dreamy (432707)
Dreamy Creative Commons License 2016.10.19 0 0 432707

Sőt, Gyömrői út folytatása ma is megvan, és attól északra vihetik a vágányokat, majd a reptér kifutópálya mellett valahol, a reptér alatt valahol. Bár most nekem a még északabbra lévő Rákoshegy melletti kerítés és szervíz út menti vonalvezetés még jobbnak tűnik, mivel akkor nem keresztezik a kifutópályát... Nyilván szintben sosem kereszteznék.

Előzmény: Dreamy (432705)
gyoparOHs Creative Commons License 2016.10.19 0 0 432706

Nem egy részlet gazdag a rajz, de én is azt látom, hogy nem a mostani Ferihegy mh-től ágazik ki hanem Pestszenlőricnél- úgy a Csévéző u. magasságában- és onnan, hogy viszik majd tovább az a kérdés.

Előzmény: RadiX (432704)
Dreamy Creative Commons License 2016.10.19 0 0 432705

Áh, biztos nem. Szerintem kb. a régi Gyömrői út alatt vinnék a vágányokat.

De hogy hogyan kapcsolódnak Pestszentlőrinc állomáshoz, és onnan hogyan tovább... Ha lesznek kiviteli tervek és valaki látja, majd referáljon.

Előzmény: troglodita (432701)
RadiX Creative Commons License 2016.10.19 0 0 432704

De hát pont nem ez van a rajzon, a két futópálya között, a gurulóutak alatt  mehet tovább északnyugatnak alagútban-bevágásban, és valahol bentebb köt vissza a meglevő vonalba, nem Ferihegy 1-nél.

Előzmény: troglodita (432701)
vrobee Creative Commons License 2016.10.19 0 0 432703

Azért ezt inkább ne...

A két pálya közt a 2B déli oldalán talán behozható a vonal vállalható korlátozások mellett, illetve szerintem a mélyvezetés is szóbajöhet egy-egy szakaszon - nem feltétlen lesz drágább, mint felülről építkezni a reptér területén.

Előzmény: troglodita (432701)
vrobee Creative Commons License 2016.10.19 0 0 432702

http://mno.hu/belfold/ha-nincs-szolgaltatas-nincs-karterites-sem-1361980

 

Ezt csak azért rakom ide, mert nekem talán egyetlenegyszer sikerült eddig használnom a Wifit. Igaz, az utóbbi időben nem is nagyon próbálkozom.

troglodita Creative Commons License 2016.10.19 0 0 432701

akkor kb. ezen a nyomvonalon képzeljek el egy kétvágányú, villamosított vasútvonalat, amit a működő repülőtér alatt fognak megépíteni?

Előzmény: Dreamy (432700)
Dreamy Creative Commons License 2016.10.19 0 0 432700

Melyik kép? Én csak egy móricka-rajzot látok, az biztos hogy nem elég részletgazdag.

Egyébként pedig:

"távolsági vonatok egy része a repülőtér 2-es terminálját földfelszín alatti állomáson érintve haladna tovább."

Előzmény: troglodita (432699)
troglodita Creative Commons License 2016.10.19 0 0 432699

nálunkfele ez úgy mondják, hogy "adnak a sz@rnak egy pofont":

http://magyarepitok.hu/mi-epul/2016/10/megvalosithatosagi-tanulmany-keszult-a-repteri-vasutrol

(lehet persze, hogy csak a mellékelt kép nem elég részletgazdag, de azt nem igazán tudom, hogy a parkoló túlsó végéből hogy is kéne majd a terminálig eljutni...)

GOLAZ111 Creative Commons License 2016.10.18 -1 0 432698

Nem lehet árírni angolra egyik nevet sem. Magyarra viszont lehet, szóval a magyar jobb.

Előzmény: attus germanicus (432684)
r1232 Creative Commons License 2016.10.18 -1 0 432697

A "nagy vasútszakértő"...

Előzmény: Törölt nick (432685)
hivi Creative Commons License 2016.10.18 0 0 432696

troglodita Creative Commons License 2016.10.18 0 0 432695

hülye vicc és bocsánat érte, de remélem Kharón nem ladikkal indult utána...

Előzmény: M63 010 (432694)
M63 010 Creative Commons License 2016.10.18 0 0 432694

Szomorú hír. :( Nyugodjék békében!

 

Legalább hosszú élete volt...

 

http://iho.hu/hir/elhunyt-dr-kubinszky-mihaly-161018

M63 010 Creative Commons License 2016.10.18 0 0 432693

Tudom, hogy a jövő indokolatlan, csak arra utaltam, hogy egyre inkább így lesz, mert már 1999-ben is szálltam ki Németországban felfelé ap-s vonatból.

Amúgy meg miért ne lenne szívás? A megszokott dolog az, ha az ember beszáll vagy felszáll, de kiszállva fellépés az kissé szokatlan, na meg rosszabb a felszállásnál, mert ilyenkor nem segít lépcső áthidalni a magasságkülönbséget.

Előzmény: nazareth (432692)
nazareth Creative Commons License 2016.10.18 0 0 432692

akkor azoknak szívás lesz a magasperon.

 

A jövő idő indokolatlan, a "szívás" pedig picit túlzás. Már most sok helyen az alacsonypadlós szerelvényekről fel kell lépni a peronra.

Előzmény: M63 010 (432691)
M63 010 Creative Commons License 2016.10.18 0 0 432691

Azon gondolkodtam, hogy ez hogyan is van? Nálunk sk55 a peronmagasság az újabb építésű helyeken, a régieken meg sk30. Na de Németországban hogy lehet, hogy sk70 vagy még ennél is magasabb? Érkeztem egyszer ilyen magasperonos állomásra, és felfelé kellett kiszállnom a peronra. Azaz az alacsonypadló előnyei a visszájára fordultak. Na meg ha arrafelé is terjednek az ap-s motorvonatok, akkor azoknak szívás lesz a magasperon.

Persze előnye is van, mert a normál vonatokra, amikor színtben száll be az ember, az viszonylag kényelmes, de azért nem annyira, mert a magasabb peronnál nagyobb a rés a vonat és a peron széle között, utána meg a legfelső lépcsőt, ami jellemzően a vonaton belül van, át kell lépni, azaz bőrönddel vagy babakocsival azért az sem olyan egyszerű. Kerekesszékkel meg végképp nem megy külső segítség nélkül.

 

Attusnak talán írhatna erről pár gondolatot, hogy hol milyen peronmagasságok, illetve padlószintek vannak. Pl. S-Bahnok esetén.

attus germanicus Creative Commons License 2016.10.18 0 0 432690

>Kultúrhelyeken

Na, most megkaptam a magamét. Nem is írok nektek többet kínai vonatokról! :-)

Előzmény: bárány (432689)
bárány Creative Commons License 2016.10.18 -1 2 432689

Kultúrhelyeken leírják ezzel a fonetik "magyar" verzióval, utána zárójelben meg a nemzetközi átírást.

Előzmény: vrobee (432688)
vrobee Creative Commons License 2016.10.18 -1 2 432688

A magyar helyesírás viszont nem. A gond ezzel, hogy nem nehéz dekódolni, hanem nem lehet, legalábbis nem egyértelműen. Ez mondjuk pár évtizede is praktikusan valszg. tökmindegy volt, ma már egyre kevésbé az. Mondjuk a pinyin is egészen borzalmas szerintem, mondjuk úgy, hogy nem túl intuitív...

Előzmény: attus germanicus (432684)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.10.18 0 0 432687

Ja, de külön tudomány dekódolni. :)

Szvsz is sokkal könnyebben vagyunk, ha nem a pinjin-t toljuk.

Rendes oldalakon (pl. a wiki sok szócikkében) átkapcsolható.

Előzmény: attus germanicus (432684)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.10.18 0 0 432686

Milyen?

Előzmény: Rollende Landstrasse (432679)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!