Üdv! Megtaláltam végre a neked való bringát. Ennél jobbat nem is kívánhatnál hiszen ez "Nikkel-hidrogénes". Ez annyira forradalmian új eljárással készült,h ha beírod google, akkor kiírja,h:
Akkor NiMH akkuval nem is megy?? Ha 48V a rendszer akkor az alá fog menni terheléskor ill. kisütött állapotban. Szerintem 44V-ra esik, de ez csak sacc. Mikor old le az elektronika? Nem nézted?
Sajnos Siófok egy kicsit messze van, de ha arra járok szavadon foglak. Nagyon szívesen kipróbálnám. Te is a pápaitól vetted?
24V-os agymotorral rendelkező gépet már szerintem nem nagyon árulnak. Amik meg vannak, max. 10-15 km-t mennek 1 töltéssel. Az én gépem 42-43-at megy csúcsban, de a 35 körüli sebességet jól tartja és jól "fogyaszt". 30 km után még nem veszít a töltéséből. A 250 és az 500 W-os szet között 10e árkülönbség van. Egyik 40e másik 50e Ft. Ezeket nem is tudod 24 V-ról hajtani, mert amint az aksifesz 36 ill. 48 V alá süllyed, az elektronika leold és meg sem moccan. A 24 V-ot meg abszolút mélykisülésnek veszi, tehát erre alapból nem is reagál.
Nekem ugyanaz van, mint XS-nek, 500W 48V szet, 4x12V 20 Ah Diamec aksik. Csak én meghagytam a pedálozás lehetőségét. Jópár oldallal hátrább vannak képek a gépről. Ha Siófok környékén jársz, dobj egy mail-t, szívesen odaadom kipróbálni.
Igazából szeretnék kipróbálni egyet, mert még pontosan azt sem tudom, hogy mi az amivel elégedett lennék.
XS gépe azért nem volt jó, mert nem lehetett tekerni. Amúgy jól ment, így a dinamikája biztos elegendő lenne, de neki akkora akkupack-ja van, hogy annyit biztos nem szeretnék, ha nem muszály. Vagy más elrendezésben, hogy tudjak tekerni :). Pl. csomagtartós táskában kétoldalt lelógatva.
Ez lenne az egyszerű és jó megoldás, és én is ezt pártolom, de a fordulatszám, vagyis a sebesség igen csak kevés!!
Alapból kitekerek 25-30-at, rövidtávon 40-et, na most ha befektetek egy ilyenbe, akkor legalább a 38-40km/h a minimum amit elvárok. És épp ez a határ ami még esetleg összejöhet. Ha felviszem a feszt 48V-ra és a legnagyobb kerékbe fűzöm, akkor épp elérem a kívánt min. sebességet. De ekkor el kell fogadnom, hogy 48V-ot kell összeéítenem, aminek a töltéséről is gondoskodni kell, ill. magáról az akkuról is.
Jelenleg ez tűnik a legjobb megoldásnak. Bátortalanul feltettem csak a költői kérdést, hogy nem tud-e valaki nagyobb fordulatú motort. Vagy hasonlót, csak 24V-ról. Esetleg, volt-e aki áttekercselt már ilyet?
Ja és ha nincs nagy árkülönbség, akkor nem a 250W-osat venném meg hanem az 500W-osat. De lehet, hogy a különbség csak az, hogy az egyikhez 24V-os a vezérlő, a másokhoz meg 48V-os. :)
Miért nem építesz? Nincs egyszerűbb annál, mint veszel egy elsőkerék szetet, aztán hadd menjen. Gondold meg a távot, mennyit akarsz menni vele egy szuszra, aztán lehet, hogy elég neked a 9-12 Ah aksi is. A 250W-os szet 36V-ról elég gyengén muzsikál, 25-27-nél jobban nem megy. Vagy tegyél rá 4 aksit, s akkor fog menni 35-37-et, de emelkedőkön be kell segíteni. Én azt mondom a távon van a hangsúly, meg persze az emelkedőkön. Gondold meg mekkora távot akarsz menni 1 töltéssel, aztán még az sem kizárt, hogy kijön az egész átalakítás 50-60 ezerből. Ennyiért pedig egy akkora rakás szar kínai ebringát kapsz, hogy legszívesebben belöknéd az árokba. Már a 250W-os szet is ég és föld a gyári olcsó kínai ebringákhoz képest.
Én sajna saját magamnak még semmit nem építettem. :(
Ennek főként anyagi okai vannak. Évek óta szeretnék egy tisztességes e-bringát venni, vagy építeni. Venni nem nagyon lehetett olyat amilyen nekem kellene. Még az építéshez is kössze kell szedni a pénzt, de az talán sikerül előbb-utóbb, esetleg apránként. De a legfontosabb, hogy honnan és milyen alkatrészeket tudok beszerezni.
A kiindulási alap az volt, hogy én szeretek biciklizni és nem akarom elhagyni a pedált, de a munkábajárásra használnám minden nap így jó lenne, ha nem izzadnék le, legalább reggel. Mivel alapból kitekerem a 30-at, így a 25-28km/h-s végsebesség nem igazán jön szóba. Azt szoktam mondani, hogy elég lenne ha egy 300-400W plusszom lenne, de fordulatszámtól függetlenül.
A múltkor találkoztam XS-el és mentem a bringájával. Az a motor már önmagáan is elég, nem csoda, hogy XS nem is rakott rá pedált :)
A gondom, továbbra is az, hogy nincs kellő fordulatszám, ill. ha felviszem a feszt. 48V-ra, akkor már azt mondom, hogy elfogatható, ha nem fékez a max. sebessége fölött.
De már lassan leteszek arról, hogy egy teljesértékű bringám legyen, és azzal hegyet is másszak... ha meg nem jövök le a hegyről akkor nem baj ha fékez 50 felett. Akkor elég a 40km/h is... mondjuk... és akkor egy munkábajárós biciklit építek.
De mégis csak jobban örülnék, ha találnék egy olyan motort, ami 24V-on forog annyit ami nekem kellene. (csak mert nagyobb Ah-s akkut lehet, hogy tudok szerezni, abból meg nem szívesen cipelnék annyit)
Bár más sokszor azon vagyok, hogy annyit variáltam már, a fejemben annyi féle megoldás született, és mindnek van hátránya macerája, hogy ha lenne a piacon normális kapható, akkor szívesen megvenném... És amikor ráakadok, pl. egy svájci bringa kb. tudja azt amit szeretnék, akkor meglátom annak az árát, és megint az építés....
Ja még annyi hogy az 54,.. Volt az akkunkénti 13 Volt feletti érték. Az általam írt értékek nem közvetlenül töltés után mért fesz értékek, hanem "nyugvó" akkué.
Az igazsághoz az is hozzátartozik tapasztalatom szerint hogy ezek a felitatott savú akkuk azért picit magasabbnak mutatják ezeket az értékeket.
Igen, mivel a sebesség növekedésével nem egyenes aráynban nő a leküzdendő gördülési és legellenállás. Ez magyarázza a megugró fogyasztást, de ez mindenhol így van.
Ezeknek a zárt ólom-sav akkuknak az a jó ha nem mélykisütjük őket, ezt hivatott az elektronikus védelem-leoldás biztosítani. Egy feltöltött akkunak az üres kapocsfeszültségei a következőképpen alakulnak:
12.65V -100%
12.45V - 75%
12.24V - 50%
12.06V - 25%
11.89V - Kimerülve
Ebből is látható, hogy miért nem engedi az elektronika kb. 12 Volt alá.
No persze mikor odanyelezünk neki, akkor az elektronoknak hirtelen szaladni kell, amit az akku szerkezete, és belső ellenállása azért limitál. Tehát előfordul, hogy gyorsításkor leesik annyira a fesz, hogy egy pillanatra levéd, holott még van annyienergiád hogy menj akár 5-10km-t is. "Megrogynak" az ólomakkuk, kell egy kis idő amíg bent magához tér a kémia :)
Ez teljesen reális. Én úgy vettem észre, van valami sebességküszöb, ami felett elkezd zabálni. Valami hasonló effektus, mint a 16 szelepes autóknál 3000 fordulat felett hirtelen megugrik a fogyasztás. 30 km/h körül nagyon jól fogyaszt, még "1 személlyel" 35 km/h körül is szinte teli az aksi 30 km után, aztán 36-37-tel vagy gyorsabban haladva 25-30 km-en volt hogy le is oldott az elektronika.
Valaki meg tudna irni, hogy teljesen feltoltott akkumulatornak mekkora az uresjarasi feszultsege?
En teljesen feltoltve 54.7-et mertem. Viszont teljesen lemerulve 48.2 volt. (ebben nem vagyok teljesen biztos).
Szerintem eleg kicsi a jateka. Ha meghuzom teljesen a gazkart, akkor a feszultseg olyan 0.7V-ot esik. (54.7->54.1). Tehat teljesen mervado az uresjarasi feszultsege.
Mennyinel kellene a vezerlonek letiltania? (nekem amikor mar tiltogat, akkor 48V korul van a feszultseg).
Lehetséges, bár ennyire szerintem nem lehet vékony a határmezsgye, de nem kizárt. Felesleges találgatni, kapd szét az 500-asat, meg valaki a 250-eset és fotózzatok. :)
Szerintem a tekercselése is lehet,h egyforma. Lehet többe kerülne két gyártósoron csinálni egy kicsit vékonyabb huzallal mint csak a nagyobbra méretezve, pláne úgy,h az adatok szerint ugyanaz a motor tud 350 wattot ha 36 helyett 48 voltról van hajtva. Szóval szerintem ugyanaz a motor és mi combosabb vezérlővel kaptuk, meg más van belegravíroztatva.
A két motor statorja egyforma, ahogyan a mágneseik, és a rotoraik is. A vezérlők maximum a teljesítményben térnek el, de nem lennék meglepve ha egyformák lennének a 250-esé és az 500-asé. Most javítottam egy 250W-osét és 700W-ot le tud adni, igaz az 500-as motornak gyorsításkor az lehet hogy karcsú. (Ezúton is mondom, hogy nagyobb vezérlővel valószínűleg jobban fog gyorsulni, mert nem azon múlik az árammennyiség)
Az egyetlen külömbség a tekercselése, semmi más, ekkora sebesség külömbségnél a szenzorok pozíciója is teljesen, vagy közel egyezik szerintem, csak a nagyobban megvan az a plusz erő, hogy a diktált sebességet el is tudja érni.
Az is alátámasztja a dolgot hogy árban nem sok a differencia. A nagyobban kicsivel több rézdrót van, ennyi.
Szerintem ez olyan motor mint a mienk. Itt azt írják,h 36 voltról 250 wattos és 48 ról 350. Ez érdekes. Lehet,h ugyanaz a 250es mint amit 500asként árulnak, csak másik vezérlővel adják. Ez megmagyarázná,h miért megy picivel jobban az 500as mint a 250es. Nekem a másik gépemben van egy tuti 500as motor és lehagyja ezt a kerékbefűzöttet, mint a szart. Az meg,h bele van gravírozva,h 500 W nem jelent semmit, mert pl az EL-BIKE.EU-t is úgy rendelték szerintem hozzá. Amúgy a dobozán található feliratból jutottam a motorhoz el. Valami olyat kell beírni google-be,h : nine continent a sebesség különbség a két KIT között tényleg nem indokolja a dupla teljesítményt.
Már többektől hallottam, hogy vett a pápaitól ezt azt. Csak épp azt nem tudom ki az a pápai fickó/hölgy/cég... Tudnátok adni egy elérhetőséget? Weben fent van?
Ma elmentem a kölykömmel ebringával a tóra (ketten egy bringával). A rendőrség épülete előtt eltéptünk, majd egyik országúton jött velünk szembe egy rendőrkocsi. Nézte, hogy miért megy, holott nem tekerem, de látta, hogy bicikli, le sem sz@rta. Amúgy 30 km-en plusz 30 kilós gyerekkel meg 10 kiló hátizsákkal ugyanúgy a merülésnek jelét sem mutatta, igaz csak 30-cal mentem átlagban. Marió, van képed az 5A-es töltőről, tudnál feldobni ide? A tech-mobile oldalán csak a gagyi zöld képe van. Még 30 km, aztán nekem is benne lesz az 1000. km.
Engem még nem állítottak meg, de ma már én is vártam, mert nyüzsögtek a városban. Épp mellettük tértem vissza az útra amikor kikerültem egy piros lámpát:D Amúgy belekerült ma az 1000. kilóméter is a bringába. Eddig minden rendben volt és semmi hibát nem tapasztaltam azon kívül,h egyszer behalt egy szarabb minőségű gázkar.