egy ido utan meg lehet szokni mindet de azert nem mindegy mennyi ido alatt...
a testsuly is sokat szamit meg a testtartas, a gep tipusa, vazmeret, kormany es ulespozicio. mindegyiken lehet varialni allitgatni hogy megtalald a legjobbat.
fizikabol ugye tudjuk hogy minel nagyobb feluleten oszlik el ugyanaz a tomeg annal kevesbe nyom egy egysegnyi teruletet. ezert a keskeny ules nagyon nyom a szeles lapos meg kevesbe. nekem elegem lett a seggfeltoresbol ezert eloszor vettem egy viszonylag szeles zseles ulest. de nem jott be puhany voltam hozza;) es fontosabb a kenyelem mint a design. biztos meg fognak kovezni ezert de vegul vettem egy brutko nagy es kenyelmes ulest. soha 1 percig nem torte a seggem. ketsegtelen hogy kicsit furan nez ki egy mountin meg nehezebb is mint egy merev ules de a kenyelem nekem ennyit meger ;)
pontos tipusat nem tom majd csinalok rola egy kepet, nincs benne zsele hanem az ulofelulete rugohalos (meg alul van meg ket nagy rugo is, hatul mint a cruisereknel).
Sok múlhat magán a testsúlyon is. Tavaly ilyenkor, mikor százhúsz kilósan elkezdtem napi 90 km-eket tekerni, vettem egy széles, zselés nyerget - és majdnem meghaltam rajta. Aztán lassan hozzászoktam, és májusra (106 kg) már semmi halálosat nem éreztem. Persze továbbra is váltogatni kellett rajta az üléspozíciót, de az érzés alapjaiban megváltozott. Ehhez persze az is hozzáteendő, hogy nekem a széles nyereg vált be, míg másoknak esetleg ez éppen nem fog.
Ez sok mindenen múlik. Nincs olyan, hogy jó nyereg. Nem mondhatjuk hogy csak a profik által használt keskeny és kemény nyergek jók, mint ahogy azt sem, hogy a puha géles a nyerő. Nagyon sokféle van, és önmagában mindegyik jó. Próbálgatással tudod csak megtalálni a megfelelőt. Hozzávetőleges iránymutatást talán tudunk adni, de konkrét modellt (ami tuti jó lesz) javasolni nem. Ami nekem jó, lehet hogy neked nem lesz az, és fordítva. Vannak bevált típusok az olcsóbb és a drágább kategóriában is, ezek általában beválnak. De látatlanban azt mondani, hogy vedd meg az X típusú nyerget, nem lehet.
Fontos lenne tudni, hogy milyen bringád van, mennyire előrehajolva ülsz rajta, és milyen a nyereg (formája, esetleg típusa). Az is lényeges, hogy mióta tekersz. Aki soha az életben nem bringázott, annak eleinte minden nyereg szokatlan lesz, kell egy kis idő mire hozzáedződik a test.
Léteznek betétes bringásnadrágok, a legtöbb kerékpáros ilyet használ. De ez nem váltja ki a megfelelő nyerget, csak egy plusz kényelmet ad.
Hogy kell az ellen védekezni, hogy a sok biciklizés ne törje / nyomja / megfájdítsa stb. az ember fenekét, heréit, meg úgy en bloc a komplett gát környéket?
Én igyekszem - ha vidéken vagyok - akkor a "valódival", Bp-en meg szobai biciklizéssel fogyni, így nem kímélem magam, ha arra kerül a sor, de fáj utána az egész alfelem, ennyit meg nem ér az egész, hogy ebből aztán esetleg komolyabb gondok legyenek...
Közben meg elgondolkodom azon, hogy a Tour-osok, és egyéb profik ennél nagyságrendileg sokkal többet nyomnak, ráadásul vékony, kemény sport üléseken, miközben én már beszereztem mindenféle vákumos, és (elvileg) kényelmes üléseket.
Vagy törvényszerű, hogy a sokat kerékpározók jobb eséllyel illetve előbb lesznek törzsvendégek urológián, proktológián, meg egyéb kellemetlen helyeken...?
Azért azt ne feledd, hogy kerekesenként két ember kell a kísérőautóba. Egy ember nem vezethet 24 órát egyhuzamban (sokkal szarabb, unalmasabb és emiatt veszélyes 30-40-el töttyögni autóval, mint bringzáni)...
A szokásos április végi Balatonkörnél ezer embert bringával 8-9-en körbe tudunk vinni (plusz még az autós és motoros segíítők).
Itt viszont 50 jelentkezőnél máris 100 szervező kellene legalább 50 autóval. Na ilyen nincs. Ennyi emgfelelő embert nem lehet összeszedni.
A diszkópatkányokat meg nem piszkálják a rendőrök. Ők is a legkisebb ellenállás felé mennek. Abban biztos vagyok, hogy inkább a sokkal könnyebben megfogható bringásokra szállnának rá. Csak ki kell állni az út szélére.
Aztán hiába van útvonal engedély. Lezárni nem lehet a Balatont, így minden kerekesnek a KRESZ szerint kellene haladnia. Tudod, lámpa, cickaszem, csengő, láthatósági mellény, sebesség korlát, stop tábla, pros lámpa...
Kíváncsi vagyok, mi lesz ebből. Szerintem humbug. Vagy dilettantizmus.
Pedig jó volt, Árpád hídnál Pesten, meg a Tímár utcai felüljárón picit álltam ki a nyeregből, máris elpörgött a hátsó :-) Pedig egyik sem az az ultrabrutál meredekség.
Emlékeim szerint a duzzasztó után van egy szakaszocska, amelyik nem éppen tükörsima. Egyszer-kétszer még elmegy, de lehet, hogy az ötödik körtől már csúnyán néznék ki ott a fejemből.
Nekünk is nagyon tetszik a környék (igaz 300-400 km után 35 fokban már nem annyira kötött le a táj :) de egy 24 órás verseny sajnos nem csak arról szól, hogy mennyire szép a környék (még a nagyon erőseknek sem, hát még nekünk :)
poroszlo-kisköre-abádszalok-tiszafüred kerékpárut,s csak 12km a tiszafüred-poroszlo táv a 33.sz uton.a mentöauto bárhova eltud menni-jutni,mert a környezöfalukbol már ahol a gát halad ellehet érni.nekem nagyon tetszik a környék.
Ugyanezt jatszottam el en is. 100 meteren ketszer. Lampadarabokat csak egyszer kellett keresni. Ma mar csak a vizes uton mertem menni, pedig szereten a havas bringautakat. A 13. keruletben csak olyan van.
A Balatonnak ilyen szempontból kicsit kultikus jellege is van, vélhetően ezért próbálják ott rendezni. Nem önmagában egy 600km-es megmérettetést akarnak (gondolom), hanem kifejezetten A BALATONT akarják körbekerültetni.
Nagyon hosszú a kör, nehéz megoldani a frissítést, esetleges baleset, stb estén pl a kerékpár úton nehézkes egy mentőautó beavatkozása, stb, stb. Májusban már bőven tele van emberrel a környék, és kivitelezhetetlen 24 órára lezárni az egészet.
A Tisza-tó melletti kerékpárút nem megy körbe, a tó nyugati oldalán a kerékpárút a 33-as útnál végetér. A keleti oldalon valamivel Tiszadorogma alatt rá lehet hajtani a gátra, Tiszafüreden viszont nem vezet át a gáton út, Tiszafüredtól délre már valóban végig kerékpárút van a gáton. Szóval ott sem lenne felhőtlen a dolog.
és ezt a "turát"a tiszatavat körbe tekerve nem lehetne kivitelezni,végig kerékpárut mert a gáton megy,forgalom nagyon minimális az ut jo,72km.a táj szép,ellenörzöpontokat is lehet létre hozni,stb
Igazán itt nem arról van szó, hogy meg lehetne-e szervezni, vagy nem, hanem arról, hogy van-e értelme ebben a formában megrendezni (konkrétan a Balaton körül egy 200 km-es körpályán szétszórni a népet)
Én sztm meg lehetne rendezni de nem május utolsó hétvégéjére.
Ahol van összdíjazásra több millió ft ott az útvonal engedélyre és a szervezésre is jutna pénz. Sponzorokat is lehetne szerezni ha okosan áll hozzá az ember és úgy írja ki a versenyt, hogy legyen reklám értéke.
2-3 percenkénti egyéni indítással kisérő autóval amiben ott ül a verseny szervezőjének a embere aki ellenörzi, hogy rendben letekerte-e a távot a versenyző, nem csalt stb.
A diszkópatkányokat meg szedjék ki a rendőrök, egy hétvégén a nyáron kivonulhatnak éjjel is razzia szerüen a szórakozó helyekre és ellenőrizhetik az autóba beszálló embereket.
Abban igazad van, hogy sok buktatója van a dolognak de ha nem Hűbele Balázs módjára szerveznek meg 1 rendezvényt akkor nagyobb eséllyel sikerül jól.
Sajnos tendencia m.o.-n az, hogy mit miért nem lehet megcsinálni ahelyett, hogy hogy lehetne megvalósítani (jól).
Néhányszor én is úgy jártam az első villogóval, mint te most. Igaz, nekem még a lengyel túrán esett ki a rugós pöcök, ezért nemcsak eséskor, hanem bukkanókon is le-leugrott a helyről - és persze nagyobbat zuhanván rögtön miszlikre is hullott. Idegtépő élmény volt (több ízben is) az Üllői úton hajnalban, idő szűkében a villogó roncsait keresgélni az úttesten, mielőtt valami behemót jármű eltiporta volna őket. Aztán persze otthon fogtam egy madzagot, ráragasztottam, áthurkoltam - és immár nem esik le a bukkanóknál, csak ráfittyed a kormányra, úgyhogy menet közben is visszatehető.