A Rákóczi téren. Ha szembe állsz a térrel a körút felöl, akkor bal oldalon.
Régen nem voltál hangszerboltban? Akkor húrokat milyen gyakran cserélsz? Vagy van ottnon egy kamionnal?
Vintage 52 a Tátra utcában. Nem kifejezetten olcsó, de megbízható. Vagy a Coda hangszerboltban is foglalkoznak javítással, nekünk (mármint a zenekar gitárosainak) ott szokták a gitárjainkat javítani. Jól ismerem a srácot. Jól dolgozik és relatíve olcsó.
Sziasztok, új vagyok a topicban, segítsetek...ajánljatok már nekem egy megbízható, olcsó, gyors, stb. gitárszervízt! Az akusztikus gitárom hangszedője recseg, azt kéne megjavítani.
- 1 db. Strat
- n db. Marshall 1959 SLP / Marshall Mayor
- n*2 db. 4*12 láda
a gitár a felső 1-es bemenetbe, minden poti 10-en (kiv. reverb persze, na jó, a basszusból azért le lehet venni), és jön a természetes, dinamikus csöves overdrive, amilyen nincs mégegy... van szerencsém próbálni... sajnos nekem nem 59-es Marshallom van, hanem egy Fender Super Six Reverb (ez sem egy mai csirke - '73-as, azt hiszem -, természetesen full cső, 100W, 6*10 Fender Blue hangszóró + 4*12 300W láda), de ezt sem adnám el egy 59-esért! Meg egy öreg nagyfejű Strat, ha ez a cucc megindul mögötted, megkapod azt a harapós, dinamikus, erőteljes hangot, amit akarsz, alacsony torzításnál is jól kezelhető, szépen szóló feedbackkel, és olyan ereje van, mint egy hegyomlásnak. Áldom az eget, hogy hozzájutottam a cucchoz, régen nem hittem el, de sajnos a méret a lényeg, meg a cső!
Sziasztok, láttam hogy Hendrix hangzása a téma, gondoltma írok pár sort hogy Kurt Cobain mit használt, hátha izgat valakit.
Vegyél egy gitárt (ő fender jaguart hasznalt) cseréld ki a hátsó hangszedőt egy DiMarzio SuperDistorsionre, húrozd fel -10-es Dean Markleyval, szerezz eb egy Boss Ds-1-et megy egy Elektroharmonix Small Clone Chorus-t (Come as you are-ban könnyen felfedezheted hogy milyen hangja van), meg mondjuk egy Fender Twin Reverbet. Hajrá fiatalok.
Hali Mindekinek!
Holnap lesz néhány órám körbenézem az emlitett üzleteket. Remélem okosabb leszek, bár a jelenlegi anyagi kereteim csak az alsó kategóriát engedélyezik. Az lenne a legjobb ha mégis sikerűlne eladni az elektromos gityómat (Legend a hozzáértők szerint az amatőr kategória teteje, állítólag hibátlan, még mindig eladó.)akkor nem fájna a szivem az erőlködő után.A fellépéstől sajna még nagyon messze vagyok,2állás ,2gyerek, oldalborda,internet mellett kevés idő marad gyakorolni.Az internetet le is mondom elsejétől, egyszerűen nem birom ki,hogy 18 órakor ne egyen ide a fene a gép elé. Bár ha az egyik állásomat felcserélném egy olyanra ahol lehet netezni az lenne az igazi.Hoppá, kezdek OFF lenni, bocsesz.
Pá!
Hendrix akkori hangmérnöke, aki mai napig megél abból, hogy effekteket (főleg Wah-t gyárt) - asszem Meyer-nek hívták, de nem tuti - azt írta, hogy a gitárok hangszedőiből eltávolítottak jónéhány tekercset. Kisebb jelet adott ugyan le a hangszer, de Hendrix játéktechnikája mellett ez nem sokat számított :)) Az akkor létező legvastagabb húrok lehangolva, és iszonyatos erővel tépve. Ja, és tök le voltak engedve a pick-upok, minimum 0,7-1cm-re a húrok alatt voltak.
Írt még ilyesmit, hogy az akkori hangszereknek is nagy volta a szórásuk, volt, hogy 20 közül kellett kiválasztani az egy jót, és még azon is utómunkáztak: szédszedték, és tökéletesre csiszolták a test-nyak illesztést, ezzel el tudtak érni jelentős növekedést a hangok kitartásában. Volt, hogy kikötöttek minden elektronikát és közvetlen a kimenetre ment a bridge pick-up. Sőt, az akkori kapcsolókat is lehetett használni úgy, hogy két pick-up szóljon, lehetett találni "középállást" csak persze nem volt túl stabil. Éppen ezért Meyer épített olyan elektronikát is, melyben minden hangszedő függetlenül kapcsolható volt.
Ezeket asszem valamelyik Rock-Power-ben olvastam, de már rég volt. De eddig persze csak a technikai rész, Hendrix kezei szerintem inkább meghatározóak voltak a láncban.
Itt találkozott egyébként talán először a jó hangmérnök és a jó zenész. Ez mai napig kötelező, ha valaki jó zenész, de a hangzáshoz nem ért, sajnos nem fog jól szólni a játéka. (Itthon sok ilyen zenész van, megfelelő emberrel a hátuk mögött más lenne a helyzet.)
Hendrix korában a Fender pick-up választókapcsolói még háromállásúak voltak, úgyhogy azzal kezdd, hogy a Strato-n csak a legelső, a középső v. a leghátsó állást használd.
És sajnos rendelésre készített torzitói vótak, és amit most kapni Hendrix neve alatt, az régen nem ugyanaz. Próbáltam régebben én is, de azt a karcos torzitást nem tudtam kihozni. Egyrészt agyonra hajtott fullcsöves JCM erősítő is kell, meg persze egy Strat.
esetleg a hápogtatót állitsd be egy fix hangzásra, valahol felül, ahol öblös-doboz hangja van erős mélyekkel, ráadásul gerjed is.
Szolidhoz meg húzd le kissé a tone-t a gityón.
nemtom hányas húrt használt, de a bluesos hangzásra Stevie Ray Vaughan módszere a legjobb: 11-es húrok, fél hanggal lehangolva.
Eb, Ab, Db... nagyon ott van...
De épitőbb ötletem is van. Pesten menj be a Medgyesi Hangszerhez (Luther u.1. a Blahától a Keleti felé jobb oldali utcában)
Nála láttam szórólapot, amin valami 3betűs erőlködőt reklámoz, és az árak aránya kb 20watt 25ezer, 40watt 40 ezer, 80watt 80ezer... 15-100wattig vannak. érdemes megkérdezni. zsírúj. imhol a telszáma a bótnak: 210-2184 és 11kor nyit.
1. Használt dógokat találsz még a Hajós utcában, a Deák felőli oldaltól befelé bal oldalon: LESSY. nemrég nyilt ujra meg, lehet hogy töküres a bolt.
2. Vagy van egy félállami hely a Ferenciek terén , a közértnél mész tovább a 7es buszra merőlegesen, és mikor 100m után egy fotósbolthoz érsz, annak a háznak az udvarában is van egy. rég voltam ott, nemtom milyen a felhozatal.
3. A VI.ker Hajós utcában (Operánál befelé bal oldal) egy kis üzlet, ott is lehet kikapni esetleg valamit.
4.Iszonyú király hely még a Tátra utcában (XIIIker) a hangszerész srác boltja, ott is van mit nézni.
5. Finkey (Rákóczi 62 v. 60 a Blahához esik). Nála is van talán a legtöbb használt cucc, de vele nagyon vigyázz, kalmárlelkű a csávó. Oda szakemberrel menj vásárolni.
Szerintetek a Hendrix hangzását mi hozza vissza a legjobban?
Csak azt ne mondjátok, hogy overdrive+wahwah, azon már túl vagyok.
A Hendrix honlapján van egy leírás az "uni vibe"-ról, szerintetek az mi? Shifter?
Erősitő-témában az ugrott be, hogy a Narancs régebbi (elég régi ) számában az un. szőrös erőlködőkről volt szó, ami a home-made tipust jelöli, persze profi kivitelben. a név a szép egyedi boritást jelöli. Ezek az erőlködők a másolt márka (pl. Marshall) árának feléért kaphatók, + ezek a profi mérnökök kiküszöbölnek bennük olyan hibákat is, amit a gyárban sem tudnak. (a Marshall gerjedésének kiküszöbölésére konkrétan emléxem).
persze vásárláskor mindenki adja a tanácsokat, de a lóvé diktál. nekem is mondták, 30 rongyod van? vegyél Marshallt 40ér.. vegyél ezt, azt, hozzá gyüjtesz még...
Én azt csináltam, hogy szülőktől kértem kölcsön, és egy évig fizettem vissza a részleteket. Igy lett VS100 Marshall fejem + 140W láda hozzá.
ha nincs kölcsön, ki kell várni mire összegyülik. De: megéri. ha most veszel egy 15w-t, három hónap mulva nem lesz elég. Ha veszel barkácsot, találsz rajta kivetnivalót.
MÜSZAKI CUCCBÓL HASZNÁLTAT VENNI VESZÉLYES !!!!!
Nekem egy ijjen kicsi fajtáju Ibanezem van. Otthonra szerintem yo. Van benne egy torzító is bár szerintem az inkább ijjen "végszükség esetére" :)) És ha yol emléxem 25 alatt volt az ára (má nem emléxem pontosan).
A zenét télleg tök yo megosztani másokkal de azé bír örömet okozni a magamnak zenélés is :)) Eccerüen élvezem a gitár hangját, meg hogy tölem van ojan hangja amijjen. :))
Szóvel szerintem van létjogosultsága a szobában zenélésnek is :))
Figyu, én is egy újságban láttam, de ha nem felejtem el, holnap leírom, hogy hol lehet kapni.
Természetesen új a cucc. A további paramétereket nem tudom sajnos. Persze a Fender féle tökös hangból egy dekát sem találsz egy ilyen kis cuccban, de gondolom, nem is olyan rossz.
Vagy gyártott az Ibanez is ilyen kis 10W körüli cuccokat, és abban egészen korrekt torzító volt.
Szerintem nézegesd végig a hangszerboltokat, biztos találsz valamit 30 alatt. De a helyedben vennék egy Laney fejet, ha mákod van, tényleg megkapod 40-50 körül, és az a hangzás nagyon tuti, nem véletlen használják olyan sokan. Ládának meg összetákolsz valamit, és később esetleg veszel valami komolyabbat. Ezekkel a kicsi cuccokkal az a baj, hogy elpüntyögsz a szobában, de ha bárhol fel kell lépned, már el is felejtheted őket, sajnos. Tehát egy idő után feleslegessé válik. Hacsak nem az a célod, hogy a szobádban gyakorolj örökké... de szerintem az ember nem azért tanul meg hangszeren játszani, hogy jól eltitkolja. A zenét meg kell osztani másokkal! Akkor kezd értékessé válni, ha hat a hallgatókra, magyarul játszani kell...
BIBIKE !
Asszem levagyok beszélve. Ha 27000-ért lehet kapni akkor tényleg nincs értelme vacakolnom,kockáztatnom a befektetett pénzemet.
Az a 15w-os Fender kombócska új, vagy használt?
Van-e benne torzító, zengető vagy valami egyéb?
Tomci: Trabulátor már nincs meg, helyette egy idős Zsiga van :) a Lada topicban ott a képe..
Bibike, simA:
A Klippet azért fikáztam (bocsesz), mert nekem vhogy nem jött be anno, de lehet, hogy az a példány volt csak rossz. Egyébként az Androvics LÁszló nagy embernek számít csövesvilágilag meg egyébként is, szerinte is a L Sound a jobban kezelhető. Dehát ez valóban ízlés kérdése.
Hát nem sok esélyed van. Én személy szerint villamosmérnök vagyok, de még javításokhoz is csak óvatosan fogok hozzá. (Lehet, hogy tanulni kellett volna az egyetemen :))))
Ha nem látod át a mélységeit, csak a kapcsrajz alapján összedobod, szinte biztos, hogy lesznek pontok, ahol leakad a dolog, és nem tudsz mit kezdeni vele. Most néztem: 15W-os Fender kombócskát 27eFt-ért lehet már kapni. Na kb ennyi az építendő cuccod anyagköltsége is. + a rengeteg szívás, bizonytalanság, stb. Olyanoknak érdemes építeni, akiknek a kisujjukban van az egész: ők már kísérletezni tudnak. Ha mondjuk a Mezei Béla épít egy erősítőt, az tutira jó lesz, mert ő nagyon ért hozzá. Kreatívan tudja az ötleteit megvalósítani, komoly eszközök vannak a kezében, melyekkel a legkülönbözőbb hangzásokat elővarázsolja a cuccból. Kevésbé hozzáértő szinten csak sötétben tapogatódzik az ember, ettől akarlak megkímélni...
Hali BIBIKE lemy!
Köszi a" biztattást", bár lehet, hogy igazatok van! Ha lenne 40 000 froncsim már vettem volna egy nekem meg felelőt.Van egy hangmérnök haverom, gitározik ő is, csak sajna kevés a szabadideje és nem akartam őt terhelni a magam dolgaival. Mit gondoltok megfelelő szakmai irányítással sincs esélyem használható erölködőt barkácsolni?
Egyébként a Laney Klip, lehet, hogy két p vel van írva, most hirtelen nem tudom, sosem figyeltem :(((( De asszen, iknább így helyes: Klipp
Mindegy, a lényeg változatlan: jó a hangja.
Na akkor oszlassuk csak fel a Laney fejekkel kapcsolatos tévhiteket!
Az igazi eredeti, semmivel össze nem keverendő markáns gitárhang a Laney Klip fej.
Ezt tervezték át, és építették a Laney PA60 fejeket, ahol az előfok egy univerzálisabb, kevésbé markáns megoldás lett. Ezt a fejet sokan használják basszgitárra, régen még billentyűre, sőt előfokkal énekre is használták. Négycsatornás, 4 sávos eq-val. Viszonylag egyenes hang, nem az előfok színez, hanem a végfok, mivel EL34-esek vannak benne. Ettől nem egy színtiszta Twin reverb szerű hang, de valahol félúton van a Klip-es markáns hangzás és a Fender jellegű tisztább hangú erősítők között. (Na jó, a Kliphez azért sokkal közelebb!)
A másik vonal a Laney Sound. Ami szintén kevésbé határozott hangzás.
Mindhárom típus nagyon jó, egyiket se bánod meg, ha megveszed. Ha bonyolultabb, egyéni hangzású effekteket akarsz a későbbiekben, akkor nyilván a PA60 a megoldás, mert az nem viszi el semerre a hangzást, ha pedig az ősi iskola: torzító+fej a célod, akkor pedig a Klipet ajánlanám. (Van ugyan benük asszem torzító, de nem valami rockos a hangja)
Szóval nincs köztük jó, vagy rossz, csak másmilyenek.
A hiányosságok miatt bocsi, én sem vagyok Laney specialista, de nem engedhetem, hogy egy Klipről lebeszéljenek valakit...megalapozatlanul.
Ja, és ilyen quad szerű hangosításra vagy HIFI-re tervezett cuccból meg soha az életben nem lesz gitáralap, ha kopizni akarsz, akkor gitáralap kapcsrajzokból csemegézz. Ha jól tudom, marshall kapcsrajzokat könnyű találni. Azonban olyan sose lesz, mint az eredeti, mert ugyanolyan alkatrészeket se kapsz, és egy bonyolultabb áramkörnél iszonyatosan sokminden beleszól a hangzásba. Várj egy kicsit, és vegyél egy olyan motyót, amit a TE kívánságaidra terveztek és építettek meg! Azzal jársz a legjobban. Szinte minden gyártónak van ilyen kis 10-20W-os szobai cucca, van, amelyik nem is szól olyan rosszul. Sajnos igazán jók csak nagyon magas áron vannak, de nem hinném, hogy itt az a cél, hogy egy Vox-hangzásod legyen mondjuk. A kis 20W-os Marshallból szerintem marha sokat eladtak, biztos van kéz alól olcsón, bár nem minősíteném inkább.
Bibikének igaza van, ne rakj össze cuccot magad, hacsak nem az élvezetért. Mert az építés is lehet jó szórakozás, de inkább, gondolom, gitározni szeretnél. Nekem is voltak barkács erősítőim, egy jól sikerült, egy másik meg szarul, az mindig füstölt és elszállt a tranyó, meg szar hangja is volt. Ez a Keletinél kapható egységcsomag Quad volt. Itt tervezték át, de csak szar lett, az Androvics is mondta. Ha már Laney, akkor ne a Klippet, hanem a "simát" vedd: Laney Sound, asszem. A 2 lámpás is bőven elég, még zenekarban is, ha nincs vonal. A Klippen vmit átterveztek, de nincs olyan jó hangja gitárhoz, mint a simának.
Szinte biztos vagyok benne, hogy amatőr szinten nem szabad építeni ilyesmit. Tutira egy rakás szar lesz. Ha még ott tartasz, hogy kapcsrajzok után érdeklődsz... Ne várj hangzást az egésztől, csak kidobott pénzt, szívást, sok elcseszett időt, rohangálást.
Jobban jársz, ha azidő alatt inkább gyűjtesz, és veszel valami használt cuccot. Tudok pl. 40 körül egy tök új VOX-ot, 15 W, van benne torzító (igaz, hogy nem egy nagy duranás.)
Más: a régi használt Laney fejeknek iszonyatosan nyomott az ára, én is el akartam egyet adni, de ennyiért inkább megtartom. Ha mákod van, kapsz 60W-os Laney Klip vagy Sound fejet akár 40-ért is, ládát meg ideiglenesen összedobsz hozzá, és később vaszel azt is.
Ezt persze jó tanácsnak szántam, tégy belátásod szerint.