PET palackot, mint ahogy a polietlen dolgokat tobbfelekepp lehet ragasztani:
Cianoakrilattal aka pillanatragasztoval: A feluletet erdesiti az ember, majd un. aktivatorral kezeli. Ezutan lehet ugyanugy ragasztani, mint ninden mast.
Polybond ragaszto: A feluletet hokezelni kell acetilen langgal, majd ezutan erdesiteni es ezutan ragasztani.
Specialis polietilen ragaszto: Master Bond MB514 elokezeles nelkul ragaszthatoak az erdesitett feluletek.
Az a baj, hogy másutt ( talán a Hobbielektronikán) a versenyző megörült ( nem megőrült!) annak, hogy a fénycső mellé tartva az elrendezést, mért valamit.
"szerintetek mivel lehet a PET palackot ragasztani?" Semmivel! :-( Időlegesen megfogja a széles barnás áttetsző "csomagragasztószalag". Lehet próbálkozni a melegenragasztó pisztollyal is. TESA szaküzlet esetleg jobbat is tud.
"talált-e már valaki függőleges szélgépről használható magyar leirást" NEM! :-( De némettel ezrével szolgálhatok. Gondolom, angollal is, de az nem megy nekem. Ellenben a függőleges szélgépek annyira egyszerűek és egyértelműek, a képekről minden leolvasható.
Sziasztok! szerintetek mivel lehet a PET palackot ragsztani??--szélkerék maketteket akarok csinálni--ehhez egy jobb ötlet? ki talált már függőleges tengelyű gépről-- magyar/orosz/szerb nyelvű --használható leirást/méretezést??De ne egyetemi PHD anyag legyen....
Sziasztok! szerintetek mivel lehet a PET palackot ragasztani? --szélkerék maketteket akarok csinálni. ill próbadarabokat.... talált-e már valaki függőleges szélgépről használható magyar leirást---de nem egyetemi PHD-t!!!
A teljesítményszámításhoz kellene az átmérő is. Gyanítom 1m-nél nem nagyobb, ez alapján aligha vehető ki belőle közepes szélben 50-100W. De látni kellene a tekercselését meg a mágneseket, lehet, hogy semmire sem jó, mivel csak indikációs célokat szolgált, így teljesítményt nem lehet belőle kivenni. Ettől függetlenül ha az egész vawt cuccot olcsón adná, lehet, hogy érdekelne. Esetleg nem tudnál fényképeket feldobni róla? Biztos más is kíváncsi lenne rá.
Szóval egy társaságban is elhintetttem. Erre kaptam egy tippet, hogy miért nem mégy el "Csibesz"-hez mert neki biztos van. Még a rendszerváltás után Hollandiából hurcolászta be a traktorokat, kombájnokat meg mindent, és hozott be komplett szélkerekeket is. Azok azóta is ott vannak a falu szélén egy volt TSZ udvarban, bent az istállókban meg az udvaron. Gyommal, akáccal, bodza bokrokkal benőve.
Nosza elmentem megnézni.
Valóban ott van vagy 8db kompletten. Tornyok, lapátok, gondolák, orkúpok, hajtómővek generátorok, vezérlők.
Csak itt jön a de. A legkisebb orkúp is akkora mint egy indián törzsfőnök sátra, a lapátok 30-42m közöttiek, a gondolákat nyugodtan lehetne teherautó garázynak használni, a tornyok 70-150m közöttiek.
Ki veszi ezt meg? Csak vas árában is több milla. Maj be kerül egy MÉH telepre.
Barbárok szétrombolják a komoly generátorokat. Mondjuk, ez már megszokott dolog. Kevesen fogják közülünk megvenni a 400 kg-os generátort, akármilyen komoly. Írja: "...20 év körüli lehet" Kinézete alapján akár 50 éves is lehet.
Ez a Zindex kezd egyre inkább McDouglas felügyelőhöz hasonlítani. Hozzászólás elküldése után 15 perccel még az előző állapotot mutatja. Mégegyszer: Ha igazán hatékony áttételt szeretnél, vegyél fogazott ékszíjat, bordás hevedert (vezérműszíj+vízszivattyú), vagy hosszában sokbordás ékszíjat (újabb autók nagyteljesítményű generátor és légkondi hajtása). A laposszíj és a hozzá tartozó méreteknél már belépnek a nagy tömegek okozta súrlódási veszteségek, sőt már a légellenállásnak is kezd szerepe lenni. Hiába tűnik olyan könnyűnek a laposszíjhajtás.
Ilyen áttételeknél már nem a szíj hajtogatása viszi el az energiát, hanem a csapágyazás, súrlódások, sőt ilyen méreteknél már a légellenállásnak is szerepe van. Ha alacsony energiaveszteségű, mégis komoly teljesítményt átvivő áttételt szeretnél, vegyél bordázott ékszíjat, fogazott hevedert (vezérmű+vízszivattyú), vagy sokbordás ékszíjat (automata mosógépek, újabb autók generátor és légkondi meghajtás). A laposszíj, akármilyen könnyűnek is tűnik a járása, nem energiatakarékos az átvitt teljesítményhez viszonyítva.