Keresés

Részletes keresés

padisah Creative Commons License 2008.07.18 0 0 2994

Én eljátszottam a gondolattal, és csináltam róla excelt, hogy mi mennyibe kerül:

http://users1.ml.mindenkilapja.hu/users/padisah/uploads/aksik2.xls

 

itt tabonként az egyes technológiák ára van, és az excelből hiányzik a bence60 féle LifePO aksi, azt még be kéne rakni. Azért döntöttem az ólom mellett mert az excelben minimum 3x árat számoltam minden más megoldásra mint ólomra.

Előzmény: UltraCap1 (2988)
padisah Creative Commons License 2008.07.18 0 0 2993
A memória effektus azt jelenti, hogy ha nem sütöd ki teljesen, akkor néhány ilyen ciklus után már csak addig tölthető, ameddig az előző kisütés-sorozat sütötte ki. Namost hogy ezt hogy lehet regenerálni, ha épp az a probléma, hogy nem lehet feljebb tölteni... de ahol olvastam ott is azt írták hogy ez nem maradandó dolog (NiMh esetében), valahogy helyre lehet hozni.
Előzmény: UltraCap1 (2987)
UltraCap1 Creative Commons License 2008.07.18 0 0 2992
Sőt, kiszámoltam 40Ah-ra is. Azért épp ennyire, mert megnéztem a LiFePO4 40Ah-s árát is... NO COMMENT
Előzmény: UltraCap1 (2991)
UltraCap1 Creative Commons License 2008.07.18 0 0 2991

Pont ezért mondtam, hogy eszem ágában nem jutna ilyet tenni!!!!!!!!!

Épp azt írtam, hogy nem ÉN hoztam szóba ezt a megoldást!

Az egyetlen előnye, hogy minden trafikban kapható :) De jó drágán. Főleg fajlagosan.

Előzmény: freex (2989)
UltraCap1 Creative Commons License 2008.07.18 0 0 2990

Már azt hittem, hogy mindenki tud olcsóbbat.

A CD, DVD árának különbségét tudom, mert M.o.-on raknak rá rengeteg fix költséget, ezzel sokszorosára nyomják az árat. Saját használatra viszont nem kell ezt befizetni, ha behozod az országba, pl. Slovákiából.

Akkunál nem tudom mi a helyzet. Itt az AA-s és AAA-s akkuknak is jó az ára.

Na jó itt a link:

http://itmedia.sk/showitem.php?item=other-akku_noname_12v18Ah

 

 

Előzmény: Riderman (2983)
freex Creative Commons License 2008.07.18 0 0 2989
"Most kiszámoltam egy igen olcsó 3000mAh-s akkura, hogy ebből 40db, vagyis 48V 22e-ből jönne ki."
Na jó, de akkor még csak 3 Ah-d van, ami jó esetben 3 km-re elég. Vagyis kellene 40 db sorba, meg mondjuk ebből 6 pakk párhuzamosan, vagyis 240 db aksi. Ez szerintem árban és súlyban is durván az ólomaksi felett lenne.
Előzmény: UltraCap1 (2987)
UltraCap1 Creative Commons License 2008.07.18 0 0 2988

"Azért, mert lehet, hogy ugyanazt a motort kapod. A fizikai képletek alapján, ha egy 250 W-os motort 36V helyett 48-ról üzemelteted az ~440 W. Ezt a témát már egyébként többen is feszegették, legjobb lenne mind a két típust szétszedve látni."

Érdekes lenne a különbséget tudni. A motor szerintem is u.a., de az árban a vezérlő is benne van, ami meg már közel sem biztos, sőt... hogy ugyan az. És ez adja szerintem az egyetlen különbséget. Ha a 24V-os vezérlőre adsz 48V-ot, akkor nem tudom meddíg él .... a szerkezet és a garancia :)

Valószínú hogy a szerkezetben sincs sok különbség, de ha csak egy kicsivel is nagyobb a FET ....

Előzmény: legaborgo (2981)
UltraCap1 Creative Commons License 2008.07.18 0 0 2987

Aki kiselemet akart használni az Padisah volt és nem én! Ebben az esetben túl nagy lenne a fajlagos súly a tokozás miatt és az ár is nagyon nagy lenne, mert minden darabon meg kell fizetni a hasznot. Most kiszámoltam egy igen olcsó 3000mAh-s akkura, hogy ebből 40db, vagyis 48V 22e-ből jönne ki.

És mit jelent NiMH akkunál a memória effektus? Hol olvastál erről?

Amivel nekem tapasztalatom van, annál ez nem jött elő, mert eleve soha nem töltjük fel 100%-ra és soha nem sütjük ki 0-ra. Így viszont a gyártó 20.000 ciklust vállalt, ha jól emlékszem. Napi tízszer 15x biztos feltöltik kisütik, már 3 éve.

Ja a 2700mAh-s akkukat (gondolom erre gondoltál és nem mA-esre...) milyen árammal sütötted ki? Ha 1A vagy annál nagyobb árammal, akkor ne csodálkozz, hogy csak 750mAh-t tudott. Egyébként hogyan mérted?

 

Előzmény: legaborgo (2981)
zigbee Creative Commons License 2008.07.18 0 0 2986
"Magyarul minden korlátozást ki kell iktatni az áram útjából. Higgyétek el meglepő külömbség tapasztalható ilyen kis teljesítményű járműveknél."

Ezt meg tudom erősíteni. Én megtettem ezen módosításokat, nem meglepődtem, hanem inkább megdöbbentem a kapott plusz teljesítmény volumenén.

A különbség az n betűvel írva azért jobban néz ki, de gondolom elgépelés lehetett mivel egymás mellett van az n és az m.

Még a néhány centi hosszú vezetékeket is illik, helyesebben ajánlott vastagabbra cserélni, a motorok vezetékeit, ha valaki nem akarja megbontani a motort, javaslom, vágja rövidre és toldja meg, természetesen forrasztással.
Előzmény: Face88 (2985)
Face88 Creative Commons License 2008.07.18 0 0 2985
Üdv!

Épp most vállaltam el egy hasonló tulajdonságú bringa "felgenerálozását".

A teljesítményt befolyásoló tényezők:

Akkukat összekötő kábel keresztmetszete, esetleg ha olyan akkut csatlakoztató dugasz lazasága ellenállása.

Vezérlő kábeleinek keresztmetszete, vezérlőn belüli nagyáramú forrasztások állapota, áramkorlát újraforrasztáása gyantás ónnal jó bőségesen.

Motor kábeleinek kereszmetszetének növelése, ez biztonsággal állíthatom minden motornál alul méretes sajnos. Amit elvállaltam azon nem hazudok legfeljebb 1-es vezeték megy a motorba (kefés DC) igaz 200-250W de akkor is. Indulásnál tudnia kell a többszörösét is.

Magyarul minden korlátozást ki kell iktatni az áram útjából. Higgyétek el meglepő külömbség tapasztalható ilyen kis teljesítményű járműveknél.

Ezt az elvállalt bringa "jobbítása" után számadatokkal fogom alátámasztani, itt...

Ahhoz hogy többet menjen először a leírtakat kell módosítani, de az sem feltétlen garancia a végsebesség növekedésre (bár előfordul mert többet kap a motor), de a dinamizmusra, gyorsulásra egész biztos az.

Ha zavarni akarod nagyobb sebességgel fesz növelés a lehetőség de ha visszaolvasol láthatod hogy vannak komoly veszélyi!
Előzmény: albertoh (2984)
albertoh Creative Commons License 2008.07.17 0 0 2984
Sziasztok!! Segítséget szeretnék kérni egy olyan dologban hogy egy lofti elektromos kecajt kaptam. Nincs vele semmi bajom csak annyi hogy annyira épp nem megy azt a 20-at birja csak jó volna valahogy hogy többet menjen. Valaki tudna segíteni hogy hogyan korigálhatnám ezt a biciklimen? válaszotokat előre is köcce.
Riderman Creative Commons License 2008.07.17 0 0 2983

Meg még ért is hozzá, talán nem is kicsit. ;)

 

Bár sztem nem is AA-ról beszélt (mondjuk ez mindegy lenne), de én sem értem, hogyan következik egy kamu jelölés esetéből, hogy az összeset hanyagolni kéne. Ettől függetlenül új árban már valóban nem lenne érdemes venni, a lítium mindenképp célravezetőbb.

 

Egyébként infót inkább arról az ólomakkuról kért, amit olcsón látott boltban, de már említettük neki, hogy szimplán utána kell nézni, valós-e az árlista (mert szinte biztosan nem az...).

 

Engem még az érdekelne, hol is van a 35 Ft-os dvd.

Cap? Kapok infót? :)

padisah Creative Commons License 2008.07.17 0 0 2982
UltraCap esete kicsit más, mert ő lehet hogy tud "szerezni" Nimh aksit, ami így lényegesen olcsóbbra jön ki neki, mint a ceruzaelem lenne. De majd úgyis nyilatkozik a témában :)
Előzmény: legaborgo (2981)
legaborgo Creative Commons License 2008.07.17 0 0 2981
Üdv!
"igen kis árkülönbségért kapok 2x akkora teljesítményt akkor miért ne. "
Azért, mert lehet, hogy ugyanazt a motort kapod. A fizikai képletek alapján, ha egy 250 W-os motort 36V helyett 48-ról üzemelteted az ~440 W. Ezt a témát már egyébként többen is feszegették, legjobb lenne mind a két típust szétszedve látni.
A NiMH ceruzaaksikról lebeszélnélek. Én próbaképpen vettem 10 db olcsó 2700 mA órásat, 750 mA órát tudtak produkálni rövid merítés mellett. Persze a 2100 mA-es Philips és Panasonic aksijaim tudták azt ami rájuk volt írva.
Padisahnak pedig igaza van a NiMh aksiknak is van memóriaeffektusuk, én is olvastam róla nem gagyi helyeken, persze erről a gyártók honlapján nem fogsz információt olvasni. Próbálj meg 3x egymás után csak félig meríteni az aksit és úgy feltölteni, ezután mérd meg a kapacitását. A NiCa elemek még használhatóbbak aksipakknak, mert könnyen regenerálhatók, és sokkal több a ciklusszámuk.
Előzmény: UltraCap1 (2969)
mario1111 Creative Commons License 2008.07.16 0 0 2980
A francba, ez lemaradt.
Előzmény: mario1111 (2979)
mario1111 Creative Commons License 2008.07.16 0 0 2979
Üdv!

Ma újra megépítettem, de most nem csináltam róla képet. Nem merem a közelébe vinni a fényleképezőt. Ez a kép a tegnapi kreálmány. A maiba is sikerült egy tranyót fordítva beforrasztani. Melegedett mint állat. Már tiszta ideg voltam, mert persze a komplementerének szinte ugyanolyan az adatlapja csak az emitter meg a kollektor van megcserélve. Anno a vezérlőben is volt egy komplementer tranyo páros amiknek ugyanaz volt a lábkiosztása és most az adatlap is szinte ugyanaz volt ezért gondoltam,h itt is megegyezik. De tévedtem. Szerencsére rájöttem. Délután már megszenvedtem, mert ki kellett cserélni a mosógépben a dobot hajtó motort amihez szinte darabokra kellett szedni.
UltraCap1 Creative Commons License 2008.07.16 0 0 2978

Én sem tudok NiMH-nál memória effektusról. Ha nem használod, sokat áll, akkor valóban jelentősen csökken a kapacitása, de néhány feltöltés kisütés és ismét a régi. Ez a tapasztalat. Egy kicsit hasonlít az ólom akkuhoz, hogy a töltés kisütés rendezi au elektródák állapotát....

 

Én azt hallottam, hogy NiCd akuknál sem olyan vészes ez a dolog. Ott sem véglegesen áll be. Volt aki azt terjesztette, hogy egyre csak csökken az a sáv ami használható. Feltöltés-kisütés. Szerintem ez nem igaz, de ezzel nincs tapasztalatom.

Riderman Creative Commons License 2008.07.15 0 0 2977
Van ez így néha, fel a fejjel! :)
Szerintem biztos lesz jótékony hatása. Érdemes lenne ezt fordítva is kipróbálni, a gyári aktivátorokhoz hasonlóan: 1-1 nagy áramú töltés.
Előzmény: mario1111 (2976)
mario1111 Creative Commons License 2008.07.15 0 0 2976
Üdv!

Na megcsináltam azt a cuccot amit mondtam. 16 másodpercig semmi, aztán egy kb 60 amperes áramfelvétel az aksiból. Aztán megint 16 másodperc szünet. Elsőre működött. Csináltam róla képet meg minden. Aztán fogdostam,h meleg e. Egy led villant minden terhelésnél. A led felvillanása után a terhelőellenállások kis késéssel mindig felmelegedtek kicsit. Addig markolásztam, míg a fényképező ezüstös festéke hozzáért a nyákhoz és durrant egyet. A vége az lett,h a fényképezőgépről elszublimált némi festés az áramkör meg behalt. Na frankó. Elbasztam egy délutánt, működött és utána tönkre tettem. Holnap lehet megépítem mégegyszer, mert érdekel nagyon,h hátha visszahoz némi kapacitást.
Riderman Creative Commons License 2008.07.15 0 0 2975
A külön töltögetés eléggé gáz lenne. Így nem lehetne összeforrasztani a cellákat, ezért eléggé megbízható érintkezők kellenének a tartóba. Nem is beszélve az állandó ki-be pakolástól... brrrr. :)

A memória effektról egy olyat olvastam, eléggé szakszerűnek tűnő leírásban, hogy még a NiCd-nál sem pont úgy van, ahogy a köznyelvebn elterjedt. Valóban csökkenhet a kapacitás, ha nincs mindig lemerítve, de ez pár 0-100%-kal visszahozható. Az eredeti jelentése szerint többx egymás után _hajszálpontosan_ ugyanaddig merítve adódik az, hogy utána ezen a ponton a feszültségben egy esés következik be (ami főleg az autómatán kikapcsoló eszközöknek problémás).
Mondom még1x, nem én találtam ki, csak egy leírás volt. Mára már mindent bebizonyítottak, ahogyan az ellenkezőjét is. :)

NiMh-nál ilyesmi már nincs, a kisebb kapac-csökkenés meg kezelhető. Persze erről majd UltraCap tud autentikusan nyilatkozni. :)
Előzmény: padisah (2974)
padisah Creative Commons License 2008.07.15 0 0 2974

Nem mintha értenék hozzá, de. Nimh-nál úgy tudom elég nagy a hatásfok veszteség, ami betöltött/kivett áram között van. Ez nem biztos hogy számít.

 

A másik faktor, hogy minden ellenkező híresztelés ellenére létezik "memória effektus" NiMh-nál is, ami nem memória effektus, hanem valami más, de a hatása lényegében ugyanaz. Ide raktam be régebben linkeket ezzel kapcsolatban ahol leírták, sajnos már nincs meg, de google-lal rá lehet keresni.

 

Ez pedig meghajtás üzemmód esetén problémás, mert ha az akkupakk nem pont akkora amekkora távot be kell vele naponta futni, akkor a memória effektus miatt oda fog gyengülni. Amikor meg az ember nagyobb távot menne vele, hiányzik a többlet.

 

A másik hogy valszeg teljesen más töltő kell hozzá, tehát az ólmos töltő nem jó neki, pláne nem gyorstöltésre. Akkor az külön macera olyat szerezni ami ezt tudja.

 

Mindezt természetesen felülírhatja a kisebb tömeg, meg ha az ember erősen diszkont áron tud hozzájutni. Én is elgondolkoztam rajta, én boltban kapható

1.2V / 9Ah góliát elemekben gondolkoztam, vagy 2,2Ah ceruzaelemekben. Előbbiből kellett volna kb 25öt venni egy tisztességes hatótávhoz, ami nagyjából 75ezer forint, asszem ezek darabja áfával együtt olyan 3rupó. A habv a tortán, hogy a meglehetősen drága töltő, ami tud góliát elemet tölteni, is csak 4et tud egyszerre. Tehát kéne vennem töltőből is vagy 5öt, hogy egyszerre tudjam őket tölteni. Ráadásul ez így nem lenne valami mobil dolog. Ha elviszem a gépet mondjuk vidékre és ott akarom feltölteni, szerencsétlenkedni kell 6 darab töltővel.

 

Nem tudom milyen ólomakkukat vettek a többiek, pláne 20Ah/5000huf körül. Vagy én vagyok balek, mert kifizettem a 8,900at +AFA 12V/17Ah-ért. Nekem sajna nicsenek akku nagykeres cimbijeim.

 

Abban viszont biztos vagyok hogy ez zselés akkumlátor, amit kifejezetten hajtásra javasolnak. Ezekben a zselé megakadályozza, hogy a lemezről kiváló olomszulfát kipotyogjon, és zárlatot csináljon, sőt megnöveli annak az esélyét is, hogy még az így kiváló anyag újra aktív anyaggá alakuljon vissza. Összességében, majd 2x nagyobb élettartamot adnak meg, és valszeg jobban tűri az én töketlenkedéseimet is. Legalábbis remélem. 

 

 

Előzmény: UltraCap1 (2969)
Riderman Creative Commons License 2008.07.15 0 0 2973
"Szerintem a 24V 8.5Ah aksikkal egyenes úton szélcsendben elég vagy 10 km-re persze 20 km/h sebességgel."

Ezzel vigyázni kell, az NiMH nagy terhelésen is leadja közel a teljes kapacitását, szemben az ólommal. Ez a 200Wh kb. egy 300-350-es ólomnak felelhet meg, terheléstől függően. Persze így se megy ki a világból, de mégsem 10km. A tömege pedig (ha jól rémlik) talán 2,5 kg lehet.
Előzmény: freex (2945)
Riderman Creative Commons License 2008.07.15 0 0 2972
Freex reagált rá, tavalyi ár lehet. Fell kell hívni a boltot, sokszor csak azokat a termékeket frissítik, ami pörög. Ha jó ideje nem volt akku-rendelésük, akkor lehet egy "friss" listában is korábbi ár. Akár szándékosan is, mint ez korábban kiderült pár boltról...

Egyébként hol nézted a dvd-ket? :) Épp most kellene vennem.
Előzmény: UltraCap1 (2969)
Riderman Creative Commons License 2008.07.15 0 0 2971
UltraCap is kérdezte a védelem ill. leoldás állíthatóságát. Van esetleg valakinek képe erről a vezérlőről szétszedve? Engem is érdekelne.
Ha esetleg valaki úgy találta, hasznosak voltak a grafikonok, és átállította a korlátot, írja majd meg a tapasztalatokat!

Az igazán jó az lenne, ha cellánként lehetne figyelni az akkut. Ólomnál erre ma már sajnos nincs lehetőség (régen még az autó akkuknál fent voltak összekötve a cellák), de 12V-onként mérve is már jobb eredményt adna. Ha egy 48V-os pakkot használunk, és az induló 50-51V lemegy 46-48-ra, már nem lehetünk teljesen biztosak abban, hogy egyenletesen merültek, vagy esetleg 1 cella már mélykisülésben van. Sajnos a 9-10V-os határnál (36-40V pakkban) ez még inkább gond lehet, talán ezért is vannak gyárilag 48-ra állítva. Mondjuk az élettartamot mindenképp emeli, ha nincsenek teljesen kisütve, és 10-20% benne marad, csak a hatótáv ennyivel kisebb lesz, amit talán ellensúlyoz a korai leoldás miatti lassabb tempó.
Lítium akkunál, főleg ha valaki nem pakkban veszi, könnyű megoldani a cellánkénti figyelést, sőt szinte kötelező is.

Face, írtad korábban a modellezők által használt kis műszert, azt hol lehet kapni? Próbáltam rákeresni, de valószínűleg nem jól, mert nem lelem. :)
Riderman Creative Commons License 2008.07.15 0 0 2970
Freex, végülis látom, részletesen nézed a hatótávot, ezért mondtam, hogy a "full" kifejezést nem érdemes használni, mert mások számára félreérthető lesz. A "kezd merülni" helyett talán célszerűbb azt mondani, "közeledik a lemerüléshez". De ez csak egy javaslat. :)
Az akku kapacitását a Wh jelenti, és ez bizony folyamatosan csökken, "merül". A kapocsfeszültség ólom-akkunál alig csökken, ezért is van, hogy sokáig tartja a végsebességét. Ebbe belejátszik, hogy ilyenkor kisebb a terhelés, mint gyorsításoknál. A különbség talán erős emelkedőn mutatkozna meg, de ilyenkor meg a friss akku igazi "erejét" nem érezni az áramkorlát miatt.

Látom az áramfelvételek tényleg nagyon változók. A betöltött mennyiség így valóban csak tájékoztató jellegű lehet, hozzátéve, hogy Bence autókat használ, ahol a menetellenállást kevéssé befolyásolja egy kis 5-10km/h-s szél. Bringánál ez arányaiban jóval többet számít.
Előzmény: freex (2942)
UltraCap1 Creative Commons License 2008.07.15 0 0 2969

Szia!

Én nem szólom le, csak nekem a 30km/h kevés :( És sajna emiatt fel kell menni 48V-ra.

A teljesítmény meg lényegében abból adódik, hogy igen kis árkülönbségért kapok 2x akkora teljesítményt akkor miért ne.

 

Az akkumulátorról amit írtam mit gondoltok? Senki nem reagált rá. Pedíg félárba van!!!

Előzmény: legaborgo (2968)
legaborgo Creative Commons License 2008.07.15 0 0 2968
Nekem 250W-os 36V-os szettem van 28' első kerékben, és stabilan tart 31 km/h-t sík terepen, nagyobb emelkedőn rásegítéssel (könnyedén) 27-28 km/h-val mehetek, pedig egyenlőre 36 V-ról hajtom 7 Ah pakkról. A megtehető táv nem túl sok kb. 15 km, de ha végig rásegítek olyan erővel, ami egy sík terepen a 10 km/h-s sebességhez kell egy normál bicajon enyhe hátszél mellett, akkor 25-28 km-t is megtehetek.
Úgy hogy annyira ne húzzátok le a 250W/36V-os szett teljesítményét. Kiralynak nem tudom mi baja lehet a sajátjával. Mondjuk nekem van egy kapcsoló a rendszeremben amivel lekorlátozható a sebesség felső határa 20 km/h-ra.
Előzmény: freex (2928)
padisah Creative Commons License 2008.07.15 0 0 2967

Müanyag ház van rajta, de a doboz belseje fém, ez a súlyán is érződik, ott van a tekercs/trafó.

Előzmény: freex (2965)
Riderman Creative Commons License 2008.07.15 0 0 2966
UltraCap, ez az a bringa, amiről korábban már beszélgettünk, ez lehet az olcsóbb másolata annak a nyugatinak, amit mondtál. Metroban és Tescoban is láttam.
Ha tudsz szerezni NiMH akkut, akkor szerintem is érdemesebb egy saját gépet építeni az 500-as motorral. Lehet, hogy csak kicsit lesz olcsóbb, de ez biztos megy is. :)
Előzmény: UltraCap1 (2943)
freex Creative Commons License 2008.07.15 0 0 2965
Kár, hogy nincs mondjuk 5 A-es.
Ahogy a nyákot látom, nem egy bonyolult jószág. Csak én nem látom az impulzus trafót, vagy az alsó képen a szürke cucc lenne az? Végül is "switching mode power supply" van ráírva.
Előzmény: padisah (2963)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!