Csak abból a 3asból gyanítom hogy te egy kicsit nehezen vételeznéd az 5ös körzetet
Nem rám vonatkozott a mondat, de megjegyzem hogy ez már nem mértékadó. Én pl. HG8.. hívójellel Budapesti QTH-val üzemelek utótag (/p) nélkül... A törvény eltörölte a körzeteket..
ha meg 0 decibel a nyereség, akkor ennyi erővel a lábamat is kilógathatnám a kocsiból...
Hát azért így túlzás. Ugyanúgy rossz hatásfokú lenne egy 3elemes Yagi is az autó utasterérben... :-)
Nameg a magasság-korlátozásokat sem jó figyelni egy személyautó vezetése közben. (Ha pl. az autó +ant öszmagassága nagyobb 4m-nél..)
Hát ma a 27.295ön lesz egy nagy beszámoló mert egyik barátunk ma volt vizsgázni. Csak abból a 3asból gyanítom hogy te egy kicsit nehezen vételeznéd az 5ös körzetet (bár semmi sem lehetetlen).
Az új rendelet kiadása óta, ma van az első rádióamatőr vizsga az új tematika szerint. Ha valaki volt ma vizsgázni, legyenszíves egy kis élménybeszámolót küldeni nekem akár ide, akár privire. Köszönöm.
Üdvözlök mindenkit segitséget szeretnék kérni az adó engedélyemet szeretném érvényesiteni, hol tudnám letölteni a forma nyomtatvány ,mert nem találom sehol .
Kevéssé ismert dolog, de a BRG is gyárt(ott) egy, a korábban emlegetett Kathreinhez hasonló szélessávú antennát. Ez szintén egy negyedhullámú BRG pálca, bár úgy rémlik, mintha egy pár centivel hosszabb lenne, mint az eredeti negyedhullámú, és az alsó menetes anya része feketére van szinezve. A tőkéje ugyanaz a kúpos, M10x1 menetű BRG tőke, csak össze van építve egy kis alumínium dobozzal, amiben a szélessávra illesztő rezgőkörök vannak. Ezt a fajta antennát kábellel (RG-58) összeépítve szállítják.
Ezt egy 1981-ben megjelent "Rádiótelefon antennák" című könyvből idéztem, és a 160 MHz-es sáv 1/4-es antennái mind 580mm hosszal vannak gyártva. A betű-törés alatt a táblzatban csak annyi a különbség, hogy a /A az RK-B kábellel, a /B pedig RK-19-el van szerelve. (iletve az áll a táblázatban, hogy "alkalmazott kábeltípus"). Hogy aztán ez mennyire egyezik a gyári specifikációval, azt nem tudom ... de vannak itt a "cégtől" is, majd megmondják ha akarják :-)
ha meg 0 decibel a nyereség, akkor ennyi erővel a lábamat is kilógathatnám a kocsiból...
hát azért nem egészen... A 0 dB egy vonatkoztatási alap. Hogy a vonatkoztatási antennához KÉPEST mennyi a nyeresége a másiknak. A lábadat inkább járásra használd, antennának a kocsi tetején nem rossz a negyedhullámú pálca. Ami a 160 Megás sávban kb. fél méter, stimmel.
A 150-160 MHz-es tartományban nem lehet majd rádiózni." Egyéni véleményem, hogy a hozzászóló nem mond igazat, de lehet hogy én tudom rosszúl.
Talán úgy gondolja, hogy nekik nem lehet tovább 153 Megán, ha lesz tetra, és megszűnik az ő régi rádióengedélyük???
Sajnos, a nekem fenntartott(évekig) 165 Megás átjátszó(telefonos) is meg kellett szűnjön tavaly. De múzeálisan őrzöm itthon a hozzávaló fm301-et, duplex-szűrőstül, mindenestül. A VIR (Vezetői Információs Rendszer) dokumentumai kapcsolási számokkal, nevekkel, elvesztek, amúgy se érnének ma már sokat :-)
Megnyugtatlak, hogy a pmr sávon a "legközelebbi ötös" végződésű freki kielégítő pontosságú, nem ad érezhető különbséget. Sokszor a gyári gazdaságos ketyerék jobban el vannak csúszva, nem beszélve a hőmérsékleti hatásokról.
A PMR topicban vannak akik megmondják milyen frekire lépj, hogy jó helyen légy, most fejből nem tudom, egy éve állítottam én is programba az ft60-at, azóta ott van.
A 446.00625 helyett például 446.005 műkszik jól.
Vételben esetleg a narrow helyett a wide beállítás hasznosabb, rugalmasabb.
Mindenképpen maradj 500mW teljesítményen, ne taposd ki a ténylegesen erre készült rádiókat!
Alaszkában, vagy a tundrán küldheted 5W-al is, de városban, vagy ahol mások is vannak, ott ne, nem fair. ;-)
Köszönöm! valami ilyen magas kis antennát szeretnék a kocsira, most egy Dagger van, de hát még nem szoktam meg, hogy ne álljak be vele a lombok alá.... jobb lenne egy olyan, ami nem hosszabb, mint kb fél méter. sok helyen láttam 145 MHzre, csak hát ugye minél olcsóbban úsznám meg:) ha meg 0 decibel a nyereség, akkor ennyi erővel a lábamat is kilógathatnám a kocsiból...
BRG gyártmányú és 3S-82-314/ a típusjelzése, egyébként egy szimpla 1/4 hullámú "GP" antenna a 136-174 MHz es tartományra, amit a konkrét frekvenciához méretre kell vágni (nyereségük 0 dB). Létezik 5/8-os változata is, 3S-00-103 típusjelzéssel és 1.5-2 dB nyereséggel .. ezek kb 1.4m hosszúak. Ha a típusjelzés után egy betűt is olvasol (A,B,C,D), az a vele szállított bekötőkábel milyenségére utal.
Az "utóbbi időkben" (elmúlt 16 év) tudtommal rendszerbe kerültek Kathrein gyártmányú antennák is, a típusszámukat nem tudom.
Pontos típust holnap tudnék mondani, ezek mint tudod szélessávú Kathrein márkájú antennák. Az a fekete tag gumiból van, és egy fejreállás esetén is egybe marad. Az ára amikor öt éve vett a cég 35 kHuf volt, nem tudok róla hogy olcsóbb lett volna azóta.
bocs, teljesen más. tudja valaki, hogy mi a márkája, típusa azoknak az URH antennáknak, amik a rendőrautókon vannak? fehérvári vagyok, és nem tudom, hogy az ország többi városában mi a helyzet, de gondolom a többségén ugyanolyan van. (ránézésre kb. 50 centi a pálca hossza)
Üdv mindenkinek! van egy problémám, amit lehetetlen megoldani. ezért kérem a ti segítségeteket:))) van egy Icom IC W32-es kézirádióm, amit 5, 12,5 stb. MHz steppel tudok léptetni. és nagy bódogság lenne, ha 6,25öt is tudnék vele lépni, de ahogy elnéztem a neten, erre semmi modot nem ír. tud valaki segíteni nekem ez ügyben? lehetséges ezen állítani? (nekem nagyon úgy tűnik, hogy szoftveresen (meg talán máshogy sem) nem nagyon) köszi, balázs balazs@lkg.hu
"A régi rádiókat nem lehet majd használni, mert megszüntetik a frekvencia használatát (nem lesz rá engedély), nem fognak üzemelni az átjátszók. Ez állítólag jogharmonizáció. A 150-160 MHz-es tartományban nem lehet majd rádiózni."
Egyéni véleményem, hogy a hozzászóló nem mond igazat, de lehet hogy én tudom rosszúl.
Ami tanácsot kaptam, azt továbbítom az apának, és ezzel én kiszállok a buliból, mert nem szívesen befolyásolnám a döntésben olyan dologban, amiről legfeljebb alapfokú - vagy még olyan sem - ismereteim vannak.
(Azt tudom, hogy mi az AM, meg az FM, de ennél sokkal többet nem.)
Mégegyszer köszönet a tanácsokért. Részemről a kérdés lezárva.