Szóval ezért nem érkeznek olyan furcsa hozzászólások éppen elkezdett elektromos "kecókról" :) . Esetleg nem osztanád meg velünk,h miért törölték ifmeT hozzászólásait(persze csak, ha tudod)?
Érdekel a töltő, egy 6000,-ért odaadnád-e?. Egy buborékos borítékban eljön utánvéttel. Várom a válasszod. Az aksik is tetszenek, de erre most sajnos most nincs pénzem.
Az e-mail címem lentebb megvan, de írom: furesz.jo@freemail.hu
Jó az a kivezetés, meg az integrált elfordulás-gátló is. Látszik a kivitelen a németes precizitás, persze az ára is annyi. Érdekes motorok vannak azon az oldalon, és a bringáknál látni, hogy ólom akkuval nem is adják, csak NiCd és NiMH van.
Nem törölnek azonnal üzenetet, csak utólag, de a sorszáma is hiányzik akkor. (Mint ahogy nemrég eltűntettek innen valakit...) Nálad inkább rendszerhiba lehetett, ha nem jelent meg egy üzenet.
Azt azonban nem értem miért védik Öket annyira, hogy valaki most is éberen olvassa a leveleket? Engem ki védd meg, amikor a saját vallási felekezetem papi egyenruhájában rázza valaki a felvonuláson egy bizonyos testrészét. Amint a Kern paródiában: -védjen meg a Nőtanács? Másra nem számíthatok.
Na mindegy inkább szereljünk. Bár igazán hálás lennék ha ekkora cenzúra nem lenne.
Igazad van, hogy ha beépítem a kereket előre lesz egy kb. 500W-osom, de az a gondom, hogy sajnos nekem az is kevés egy emelkedőnél, pl. itt a Bakony lábánál, de talán ezt írtam.
Ezért is döntöttem úgy, hogy eladom az 500w-os 36V-os DC motoromat elektronikával együtt ha valakit érdekel. /elektronika face88 "művek"/ szerintem minőségi.
Teszteltem elektronikával is működik jól. Az isantól vettem anno. Tényleges tesztelés nem volt, mert nekem a mini riga kerekem nagyon rossz állapotban volt és akár mennyire igyekeztem, az amúgy nem létező nyolcast nem tudtam kivenni a lánkerékből. Így dobta a láncot. Mindkettőt odaadom a bolti ár feléért. /irányadó: tech mobile/
A 250-es kereket eladtam, de létezem a vaterán és ugyan megbeszéltül a vevővel, /lentebb a név/, hogy utánvéttel küldöm, de én reflexből feladtam prémium csomag ként. Most várom az árát és a postaköltséget is. Na mind egy bízom a becsületességben.
A motorról még annyít, hogy a probáknál a szigetelés tőben megrepedt, de a vezeték nem. Ezt felelőséggel állítom. Tettem a motorra egy hilti szalagot oda rögzítettem a kábeleket és kiöntöttem egy 2x1 cm-es kockába. Most stabíl és ugyan úgy működik.
Ha valakit érdekel kereshet az e-maillemen, vagy felteszem a vaterára és ott utalás után postázom. 84 pozitívval és nulla negatívval létezem. Ha ez szüséges ajánlólevélnek. Egyébként a maxi-riga bringával itt tartok. Jó szerelést mindenkinek!! Üdv.: furesz.jo
Azért óvatosan kritizáljátok ezt a vezeték dolgot! Főleg a kerékpár átalakító szetteknél. A kerékpárnál mind az első, mind a hátsó tengely átmérője adott. Hogy ne kelljen reszelni (sokat ;-)), emiatt nem lehet vastagabb tengelyt alkalmazni. Már így is vastagabbat használnak 2 mm-rel, s kétoldalt bemetszik a tengelyt, hogy csak 10-es legyen, s beférjen a villába. Mint tudjuk, a vezetékek az agymotorok konstrukciójából adódóan a tengely belsejében jönnek ki. 8 db vezeték. Amiből 5 csak jelátvitelre szolgál, lehet tök vékony, de szigetelni azért jól kell, s még ott van a 3 db fázis vezetéke. Az üreges tengely falvastagságát nem lehet nagyon lecsökkenteni, így is elég vékony már, a legendás kínai anyagminőségek mellett, valamint a legtöbben teleszkóp nélküli merev villába építik a mocit, ami így a kátyús utakon pláne a nagy súly (+akkuk) miatt aztán csillapítás nélkül kap apait-anyait! Fontosabb talán, hogy a tengely ettől ne törjön el, mint a vezetékek vastagítása a falvastagság rovására. Tehát azon a tengelyben lévő furaton (7-es talán az átmérője???) kell átvezetni a 8 db szigetelt vezetéket. Nem egyszerű.
A másik, hogy a 3 fázisú motornál a max. áram is fázisonként gyakorlatilag a harmada a teljes áramfelvételnek. A 250 W-os motor kb. 16 A-es max. korlátjánál is alig folyik több fázisonként 5A-nél. De az 500 W-os 26 A-es korlátjánál sem folyik sokkal több 8 A-nél.
A mezei hosszabbítóknál a 1,5 mm2 keresztmetszetű vezetékeken 16 A-t lehet áthajtani. Ez még szabványos. Ehhez képest nem olyan vészes a motorok akár 0,75 mm2-es keresztmetszete sem.
Tehát természetesen jobb lenne a vastagabb vezeték, de ennek azért van némi műszaki korlátja, és a tengelytörés megakadályozása joggal fontosabb szempont a picit jobb hatásfoknál.
Szerintem. :-)
Más kérdés, hogy az eleve elektromosnak tervezett kerékpároknál miért nem alkalmaznak akár 20 mm átmérőjű tengelyt, ebben aztán már bőven elférne vastag vezeték, tervezhetik ehhez a villát, stb.
"Vezérlőegység bebaszva a talpam alá, semmi hűtőborda, (csak az alu ház kb.50x70 mm) zárt térben, természetesen nem vízmentes. Még nem mértem hány fok lehet a vezérlő, amikor "pumpálom neki", de biztos nem deres.."
Jó az úgy. A ház adja a hűtést neki, ami elég is szokott lenni. Alapban vízálló, mert a lezárásoknál van gumi. Víztűrőnek mondanám és az is. A vékony vezetékek más típusoknál is gyakori 'megoldások', hiába, drága a réz.
Vezérlőegység bebaszva a talpam alá, semmi hűtőborda, (csak az alu ház kb.50x70 mm) zárt térben, természetesen nem vízmentes. Még nem mértem hány fok lehet a vezérlő, amikor "pumpálom neki", de biztos nem deres...
Akksiról a betáp Kb.: 0,75 mm, de lehet hogy 0,5.
A motorhoz sem megy vastagabb vezeték...
Villanyszerelő vagyok, van némi sejtésem a keresztmetszet/áramfelvétel fogalmáról...
Elkészültem a 250W-os e-biciklivel, és van hozzá egy szintén 250W-os kerekem pluszba. Megválnék töle, 30000,- és 5000,- a kerék. Ha valakit érdekel, vagy tudja ajánlani másnak, köszönöm előre is!
Remélem fotók mennek. Hírdetem amúgy máshol is.
Teljesítmény 250W. Pugoying váz 18" aluöntvény kerekek. Az ülés és a doboz nem eredeti, de sokkal kényelmesebb mint egy klasszikus biciklinyereg és így már tekerni is kényelmes. Sík terepen lassan de egyenletesen lehet vele haladni. Villa megerősítve, plusz váz beépítve. Úgy terveztem, hogy még könnyen átléphető legyen, de ha szükséges az első lábtartón két aksi elhelyezhető.
Az egy sebesség miatt tekeréssel nem gyorsítható, viszont emelkedőnek így könnyű a pedálrásegítés. Gondolom a kerék kis átmérőének és az elektronikának köszönhetően, -ami fel lett javítva- /kínai FET-ek kicserélve, "face 88 művek"/ Még pedálrásegítés nélkül is indul csak lassan kell húzni a gázkart. Természetesen ajánlott a pedálrásegítéssel indulás, ezt csak infónak írtam, hogy még a 118 kg-ommal is megidult. Az aksik már nem maiak a távolságra nincs infóm, én az elmúlt három napban használtam a településen, és nem töltöttem, mivel másnap ismét használtam. 5-6 km-t kb mentem de az én súlyommal. akkumulátor 14 Ah-ás.
Ebből a leírásból épp azt olvasom ki, hogy még a NiCd-nak sincs valódi memóriaeffektusa, ahogy azt írtam is, hoyg máshol is olvastam.
A NiMh-t is csak akkor ajánlják néha töltés előtt teljesen lemeríteni, ha általában csak kissé van merítve, majd utána minden nap töltögetve van. Bringán ez kevéssé valószínű.
Az NiMH cellák tömegével kapcsolatban valamit nagyon elnéztetek. Egyrészt nemigen függ a cellamérettől, mert kisebb akkunak vékonyabb a fala is, sőt épp az AA méretűek tűnnek a legjobbnak. A gyakorlatban csak az igazán márkásak szokták hozni a névleges kapacitást, de a korrekt másodvonalasok is 80% felett szoktak tudni. Általában mindegyik 80-100Wh/kg körül mozog, szemben az itt használt ólom 30-35-ös értékével (a nagyméretű járműhajtó akkuk könnyebbek, de nem sokkal). Tehát már névleges kapacitáson is csak fele-harmada tömegű, és ha hozzávesszük, hogy kevesebb is elég belőle, akkor azt hiszem, ezt megint nem kell tovább részletezni. Az ára már valóban más kérdés, bár hosszabb élettartam várható, még ha az olcsóbb darabok nem is tudják a neves ipari cellák sokezres tölthetőségét. Az ár alapján viszont a lítiummal nem tud versenyezni, bár a hazai árai még annak is kissé magasak.
A legfontosabb különbség viszont a kezelhetőség, mert vagy lassan kell tölteni (de így sem tökéletes), vagy kell hozzá egy elég komplikált cellánként töltő, és esetleg a kisütést figyelő rendszer (BMS). Emiatt valóban nem ajánlható, csak fanatikusoknak. :)
Köszi, a szlovák forrásokat ismertem, azt hittem, itthoni bolt. Az az ólomakku is azért nem tűnhetett fel, mert egyedi darab, és jól elbújtatták az AA akkuk közt. :) (Meg persze nem is kerestem...) Ez a forrás biztos jól jött volna a többieknek nemrég, de nekem gyanús, hogy csak ez az 1 méret van, lehet, hogy itt sem aktuális az ár. Ha mégis, akkor érdemes lecsapni rá. Ha rákérdezel, és valós, majd légyszi írd meg. Egyik ismerősöm is nemrég vett (sajnos nem szólt előtte) 7Ah-st, és csodálkoznak, hogy nem bírja... Majd mondom neki is.
Az 500W-os motorral kapcsolatban eleinte pont az hangzott itt el (vissza kéne keresni), hogy a cég saját tervei alaján gyártatott motor. Először pár db volt csak, sietni kellett érte, aztán később már lehetett rendelni. Nemrég szerepelt egy külföldi link, de nekem úgy tűnt, azon szögletes az oldala, amit XS-nél láttunk, az meg lekerekített volt.
Az a 2700-as akku vagy Bluebaby "kategórájú" lehetett, vagy hamis Sony. Egyikre sem érdemes sok szót vesztegetni, de Legaborgo azért megírhatná a típusát, nehogy más is beleszaladjon. Ettől függetlenül lehet találni olcsót és jót is...
Technically, NiMH batteries do not have a "memory effect", but strictly speaking neither do NiCds. However NiMH batteries can experience voltage depletion, also called voltage depression, similar to that of NiCd batteries, but the effect is normally less noticeable. To completely eliminate the possibility of NiMH batteries suffering any voltage depletion effect manufacturers recommend an OCCASIONAL, complete discharge of NiMH batteries followed by a full recharge. NiMH batteries can also be damaged by overcharge and improper storage (see the NiCd section immediately above this one). Most users of NiMH batteries don't have to be concerned with this voltage depletion effect. But if you use a device say a flashlight, radio, or digital camera for only a short time every day and then charge the batteries every night, you will need to let the NiMH (or NiCd) batteries run down occasionally.