Keresés

Részletes keresés

mario1111 Creative Commons License 2008.07.22 0 0 3024
Hé! Nem is őt törölték. Ki volt az? Megnéztem és van,h arra válaszoltam amit ő írt, de nincs ott a neve. pl 2760-as hiányzik.
Előzmény: mario1111 (3023)
mario1111 Creative Commons License 2008.07.22 0 0 3023
Szóval ezért nem érkeznek olyan furcsa hozzászólások éppen elkezdett elektromos "kecókról" :) .
Esetleg nem osztanád meg velünk,h miért törölték ifmeT hozzászólásait(persze csak, ha tudod)?
Előzmény: Riderman (3018)
furesz.jo Creative Commons License 2008.07.22 0 0 3022

Szia!

Érdekel a töltő, egy 6000,-ért odaadnád-e?. Egy buborékos borítékban eljön utánvéttel.
Várom a válasszod.
Az aksik is tetszenek, de erre most sajnos most nincs pénzem.

Az e-mail címem lentebb megvan, de írom: furesz.jo@freemail.hu


Üdv.: mindenkinek!


Snow 1 Creative Commons License 2008.07.22 0 0 3021

Hi furesz.jo !

 

Nekem van egy 36v Tornádóhoz való töltőm (használt) és el is adom (6.500.-).

Ha valakit érdekel akkor van 20 Ah aksim vadi új (4db 37.000.-)

Előzmény: furesz.jo (3020)
furesz.jo Creative Commons License 2008.07.22 0 0 3020
Szia riderman!

Biztosan igazad van, és örülök is neki,hogy csak redszerhiba lehetett, bár ekkora jelentősége nincs az egésznek.
A poénért kár.

De ha már itt vagyok, nincs-e valakinek egy jó 36V-os töltője eladó.
Esetleg a dc motor cserét tudnám ajánlani. 500w 36v

Üdv.: furesz.jo
Riderman Creative Commons License 2008.07.22 0 0 3019
Jó az a kivezetés, meg az integrált elfordulás-gátló is. Látszik a kivitelen a németes precizitás, persze az ára is annyi. Érdekes motorok vannak azon az oldalon, és a bringáknál látni, hogy ólom akkuval nem is adják, csak NiCd és NiMH van.
Előzmény: stoki (3013)
Riderman Creative Commons License 2008.07.22 0 0 3018
Nem törölnek azonnal üzenetet, csak utólag, de a sorszáma is hiányzik akkor.
(Mint ahogy nemrég eltűntettek innen valakit...)
Nálad inkább rendszerhiba lehetett, ha nem jelent meg egy üzenet.
Előzmény: furesz.jo (3017)
furesz.jo Creative Commons License 2008.07.22 0 0 3017
Azt azonban nem értem miért védik Öket annyira, hogy valaki most is éberen olvassa a leveleket?
Engem ki védd meg, amikor a saját vallási felekezetem papi egyenruhájában rázza valaki a felvonuláson egy bizonyos testrészét.
Amint a Kern paródiában: -védjen meg a Nőtanács?
Másra nem számíthatok.

Na mindegy inkább szereljünk.
Bár igazán hálás lennék ha ekkora cenzúra nem lenne.

Üdv.: furesz
furesz.jo Creative Commons License 2008.07.22 0 0 3016
Szia!

Válaszóltam, hogy nem vagyok lány és más sem, de donbták a levelemet.
Na mindegy. Megy egy másik fotó. A hülyeség me jöhet.

Üdv.: Mindenkinek!
UltraCap1 Creative Commons License 2008.07.22 0 0 3015

Ha csak nem lány vagy akkor az ülésnek használt lábtartó egy kicsit zavarni fog :)

Sorry, de magas volt a labda.

Előzmény: furesz.jo (3014)
furesz.jo Creative Commons License 2008.07.22 0 0 3014
Üdv. Mindenkinek!
Szia Freex!

Igazad van, hogy ha beépítem a kereket előre lesz egy kb. 500W-osom, de az a gondom, hogy sajnos nekem az is kevés egy emelkedőnél, pl. itt a Bakony lábánál, de talán ezt írtam.

Ezért is döntöttem úgy, hogy eladom az 500w-os 36V-os DC motoromat elektronikával együtt ha valakit érdekel. /elektronika face88 "művek"/ szerintem minőségi.

Teszteltem elektronikával is működik jól. Az isantól vettem anno. Tényleges tesztelés nem volt, mert nekem a mini riga kerekem nagyon rossz állapotban volt és akár mennyire igyekeztem, az amúgy nem létező nyolcast nem tudtam kivenni a lánkerékből.
Így dobta a láncot. Mindkettőt odaadom a bolti ár feléért. /irányadó: tech mobile/

A 250-es kereket eladtam, de létezem a vaterán és ugyan megbeszéltül a vevővel, /lentebb a név/, hogy utánvéttel küldöm, de én reflexből feladtam prémium csomag ként. Most várom az árát és a postaköltséget is. Na mind egy bízom a becsületességben.

A motorról még annyít, hogy a probáknál a szigetelés tőben megrepedt, de a vezeték nem. Ezt felelőséggel állítom. Tettem a motorra egy hilti szalagot oda rögzítettem a kábeleket és kiöntöttem egy 2x1 cm-es kockába. Most stabíl és ugyan úgy működik.

Ha valakit érdekel kereshet az e-maillemen, vagy felteszem a vaterára és ott utalás után postázom. 84 pozitívval és nulla negatívval létezem. Ha ez szüséges ajánlólevélnek. Egyébként a maxi-riga bringával itt tartok.
Jó szerelést mindenkinek!!
Üdv.: furesz.jo


stoki Creative Commons License 2008.07.21 0 0 3013
...vagy kitenni oldalra , ahogy a heinzmann teszi...;)

http://www.estelle.de/e/download.asp?url=VR_VA.pdf&path=pdf/estelle

Előzmény: mario1111 (3012)
mario1111 Creative Commons License 2008.07.21 0 0 3012
Vagy kifúrhatnák a tengely másik oldalát is és akkor ott is mehetne vezeték. Kicsit bonyolítja a dolgot, de segítene valamennyit.
Előzmény: XS (3011)
XS Creative Commons License 2008.07.21 0 0 3011

Azért óvatosan kritizáljátok ezt a vezeték dolgot! Főleg a kerékpár átalakító szetteknél. A kerékpárnál mind az első, mind a hátsó tengely átmérője adott. Hogy ne kelljen reszelni (sokat ;-)), emiatt nem lehet vastagabb tengelyt alkalmazni. Már így is vastagabbat használnak 2 mm-rel, s kétoldalt bemetszik a tengelyt, hogy csak 10-es legyen, s beférjen a villába. Mint tudjuk, a vezetékek az agymotorok konstrukciójából adódóan a tengely belsejében jönnek ki. 8 db vezeték. Amiből 5 csak jelátvitelre szolgál, lehet tök vékony, de szigetelni azért jól kell, s még ott van a 3 db fázis vezetéke. Az üreges tengely falvastagságát nem lehet nagyon lecsökkenteni, így is elég vékony már, a legendás kínai anyagminőségek mellett, valamint a legtöbben teleszkóp nélküli merev villába építik a mocit, ami így a kátyús utakon pláne a nagy súly (+akkuk) miatt aztán csillapítás nélkül kap apait-anyait! Fontosabb talán, hogy a tengely ettől ne törjön el, mint a vezetékek vastagítása a falvastagság rovására. Tehát azon a tengelyben lévő furaton (7-es talán az átmérője???) kell átvezetni a 8 db szigetelt vezetéket. Nem egyszerű.

 

A másik, hogy a 3 fázisú motornál a max. áram is fázisonként gyakorlatilag a harmada a teljes áramfelvételnek. A 250 W-os motor kb. 16 A-es max. korlátjánál is alig folyik több fázisonként 5A-nél. De az 500 W-os 26 A-es korlátjánál sem folyik sokkal több 8 A-nél.

 

A mezei hosszabbítóknál a 1,5 mm2 keresztmetszetű vezetékeken 16 A-t lehet áthajtani. Ez még szabványos. Ehhez képest nem olyan vészes a motorok akár 0,75 mm2-es keresztmetszete sem.

 

Tehát természetesen jobb lenne a vastagabb vezeték, de ennek azért van némi műszaki korlátja, és a tengelytörés megakadályozása joggal fontosabb szempont a picit jobb hatásfoknál.

 

Szerintem. :-)

 

Más kérdés, hogy az eleve elektromosnak tervezett kerékpároknál miért nem alkalmaznak akár 20 mm átmérőjű tengelyt, ebben aztán már bőven elférne vastag vezeték, tervezhetik ehhez a villát, stb.

 

XS

Előzmény: zigbee (3010)
zigbee Creative Commons License 2008.07.21 0 0 3010
"Vezérlőegység bebaszva a talpam alá, semmi hűtőborda, (csak az alu ház kb.50x70 mm) zárt térben, természetesen nem vízmentes. Még nem mértem hány fok lehet a vezérlő, amikor "pumpálom neki", de biztos nem deres.."

Jó az úgy. A ház adja a hűtést neki, ami elég is szokott lenni.
Alapban vízálló, mert a lezárásoknál van gumi. Víztűrőnek mondanám és az is.
A vékony vezetékek más típusoknál is gyakori 'megoldások', hiába, drága a réz.
Előzmény: albertoh (3008)
albertoh Creative Commons License 2008.07.21 0 0 3009

Még valami!

 

A vezérlő egység 250W

 

A motor papíron 180W

 

Tunning???

albertoh Creative Commons License 2008.07.21 0 0 3008

Sziasztok.

Ez a LOFTY kecaj.... Hát...!

 

Csak összedobták!

 

Vezérlőegység bebaszva a talpam alá, semmi hűtőborda, (csak az alu ház kb.50x70 mm) zárt térben, természetesen nem vízmentes. Még nem mértem hány fok lehet a vezérlő, amikor "pumpálom neki", de biztos nem deres...

Akksiról a betáp Kb.: 0,75 mm, de lehet hogy 0,5.

A motorhoz sem megy vastagabb vezeték...

Villanyszerelő vagyok, van némi sejtésem a keresztmetszet/áramfelvétel fogalmáról...

Még garis, nem akarom nagyon bolygatni.

Jut eszembe! Garancia!

Euronics...

Minőség Szakértőktől...

Gratulálok!

 

Folyt. Köv...

freex Creative Commons License 2008.07.21 0 0 3007
Látom, már van is gazdája a 250-es keréknek.
Pedig berakhattad volna előre, lett volna 500W-od meg összekerékhajtásos bringád.
Előzmény: furesz.jo (3004)
furesz.jo Creative Commons License 2008.07.20 0 0 3006
Szia!

Feltudom adni, írj egy mailt légyszíves, hogy tudjunk egyeztetni.
furesz.jo@freemail.hu

Üdv. fj
zigbee Creative Commons License 2008.07.20 0 0 3005
Engem érdekel a plusz 250-es kerék.
Fel tudod adni Bpestre utánvéttel?
Előzmény: furesz.jo (3004)
furesz.jo Creative Commons License 2008.07.20 0 0 3004
Üdv. Mindenkinek!


Elkészültem a 250W-os e-biciklivel, és van hozzá egy szintén 250W-os kerekem pluszba. Megválnék töle, 30000,- és 5000,- a kerék.
Ha valakit érdekel, vagy tudja ajánlani másnak, köszönöm előre is!

Remélem fotók mennek.
Hírdetem amúgy máshol is.

Teljesítmény 250W. Pugoying váz 18" aluöntvény kerekek. Az ülés és a doboz nem eredeti, de sokkal kényelmesebb mint egy klasszikus biciklinyereg és így már tekerni is kényelmes. Sík terepen lassan de egyenletesen lehet vele haladni. Villa megerősítve, plusz váz beépítve. Úgy terveztem, hogy még könnyen átléphető legyen, de ha szükséges az első lábtartón két aksi elhelyezhető.

Az egy sebesség miatt tekeréssel nem gyorsítható, viszont emelkedőnek így könnyű a pedálrásegítés.
Gondolom a kerék kis átmérőének és az elektronikának köszönhetően, -ami fel lett javítva- /kínai FET-ek kicserélve, "face 88 művek"/ Még pedálrásegítés nélkül is indul csak lassan kell húzni a gázkart. Természetesen ajánlott a pedálrásegítéssel indulás, ezt csak infónak írtam, hogy még a 118 kg-ommal is megidult.
Az aksik már nem maiak a távolságra nincs infóm, én az elmúlt három napban használtam a településen, és nem töltöttem, mivel másnap ismét használtam. 5-6 km-t kb mentem de az én súlyommal. akkumulátor 14 Ah-ás.

Üdv.: mindenkinek!
furesz.jo
misike00 Creative Commons License 2008.07.20 0 0 3003
Ha valakit érdekel, az evs.hu fórumán van egy kis videó a Barónirol!
Riderman Creative Commons License 2008.07.18 0 0 3002

Face88, korábban írtad azt a modellezős műszert áram stb. mérésésre. Tudsz valami konkrét helyet, linket?

Egyet találtam, de jó lenne több is, összehasonlítani.

Előzmény: Face88 (2985)
Riderman Creative Commons License 2008.07.18 0 0 3001

Ebből a leírásból épp azt olvasom ki, hogy még a NiCd-nak sincs valódi memóriaeffektusa, ahogy azt írtam is, hoyg máshol is olvastam.

A NiMh-t is csak akkor ajánlják néha töltés előtt teljesen lemeríteni, ha általában csak kissé van merítve, majd utána minden nap töltögetve van. Bringán ez kevéssé valószínű.

Előzmény: UltraCap1 (2997)
Riderman Creative Commons License 2008.07.18 0 0 3000

Az NiMH cellák tömegével kapcsolatban valamit nagyon elnéztetek. Egyrészt nemigen függ a cellamérettől, mert kisebb akkunak vékonyabb a fala is, sőt épp az AA méretűek tűnnek a legjobbnak. A gyakorlatban csak az igazán márkásak szokták hozni a névleges kapacitást, de a korrekt másodvonalasok is 80% felett szoktak tudni.
Általában mindegyik 80-100Wh/kg körül mozog, szemben az itt használt ólom 30-35-ös értékével (a nagyméretű járműhajtó akkuk könnyebbek, de nem sokkal). Tehát már névleges kapacitáson is csak fele-harmada tömegű, és ha hozzávesszük, hogy kevesebb is elég belőle, akkor azt hiszem, ezt megint nem kell tovább részletezni.
Az ára már valóban más kérdés, bár hosszabb élettartam várható, még ha az olcsóbb darabok nem is tudják a neves ipari cellák sokezres tölthetőségét. Az ár alapján viszont a lítiummal nem tud versenyezni, bár a hazai árai még annak is kissé magasak.

 

A legfontosabb különbség viszont a kezelhetőség, mert vagy lassan kell tölteni (de így sem tökéletes), vagy kell hozzá egy elég komplikált cellánként töltő, és esetleg a kisütést figyelő rendszer (BMS). Emiatt valóban nem ajánlható, csak fanatikusoknak. :)

Előzmény: freex (2989)
Riderman Creative Commons License 2008.07.18 0 0 2999

Köszi, a szlovák forrásokat ismertem, azt hittem, itthoni bolt. Az az ólomakku is azért nem tűnhetett fel, mert egyedi darab, és jól elbújtatták az AA akkuk közt. :) (Meg persze nem is kerestem...)
Ez a forrás biztos jól jött volna a többieknek nemrég, de nekem gyanús, hogy csak ez az 1 méret van, lehet, hogy itt sem aktuális az ár. Ha mégis, akkor érdemes lecsapni rá. Ha rákérdezel, és valós, majd légyszi írd meg.  Egyik ismerősöm is nemrég vett (sajnos nem szólt előtte) 7Ah-st, és csodálkoznak, hogy nem bírja... Majd mondom neki is.

 

Az 500W-os motorral kapcsolatban eleinte pont az hangzott itt el (vissza kéne keresni), hogy a cég saját tervei alaján gyártatott motor. Először pár db volt csak, sietni kellett érte, aztán később már lehetett rendelni. Nemrég szerepelt egy külföldi link, de nekem úgy tűnt, azon szögletes az oldala, amit XS-nél láttunk, az meg lekerekített volt.

 

Az a 2700-as akku vagy Bluebaby "kategórájú" lehetett, vagy hamis Sony. Egyikre sem érdemes sok szót vesztegetni, de Legaborgo azért megírhatná a típusát, nehogy más is beleszaladjon.  Ettől függetlenül lehet találni olcsót és jót is...

Előzmény: UltraCap1 (2990)
padisah Creative Commons License 2008.07.18 0 0 2998
igen
Előzmény: UltraCap1 (2997)
UltraCap1 Creative Commons License 2008.07.18 0 0 2997

Erre gondolsz?

Do NiMH batteries have memory effect?

Technically, NiMH batteries do not have a "memory effect", but strictly speaking neither do NiCds.  However NiMH batteries can experience voltage depletion, also called voltage depression, similar to that of NiCd batteries, but the effect is normally  less noticeable.  To completely eliminate the possibility of NiMH batteries suffering any voltage depletion effect  manufacturers recommend an OCCASIONAL, complete discharge of NiMH batteries followed by a full recharge. NiMH batteries can also be damaged by overcharge and improper storage (see the NiCd section immediately above this one). Most users of NiMH batteries don't have to be concerned with this voltage depletion effect.  But if you use a device say a flashlight, radio, or digital camera for only a short time every day and then charge the batteries every night, you will need to let the NiMH (or NiCd) batteries run down occasionally.

Előzmény: padisah (2996)
padisah Creative Commons License 2008.07.18 0 0 2996
Előzmény: padisah (2993)
padisah Creative Commons License 2008.07.18 0 0 2995
Kiváncsi lettem, hogy amit be tudsz esetleg szerezni, annak milyen paraméterei vannak. Már ha annyira publikus, hogy itt közzéteszed...
Előzmény: UltraCap1 (2990)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!