Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2010.01.04 0 0 53114
Hát amúgy. De "emergency procedure" esetén ki nem xarja le, hová mi van írva? :)
Előzmény: lesaux (53113)
lesaux Creative Commons License 2010.01.04 0 0 53113
Tuti, hogy ez a megfejtés? Nem a flaps elé van odaírva, hogy NO STEP HERE vagy valami visszafogott angolságú szöveg?
Előzmény: hargitay (53107)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.04 0 0 53112
A bölcs felett pedig a bölcsész áll, aki olyat is tud, amit nem, mert ugyan tanulta, de közben elfelejtette, ám tudja, hogy hol keresse meg az infót. :)))
Előzmény: robicsek (53111)
robicsek Creative Commons License 2010.01.04 0 0 53111
az okos az, aki mindent tud, amit tanult.
A bölcs az, aki olyat is tud, amit nem tanult:)
Előzmény: hargitay (53110)
hargitay Creative Commons License 2010.01.04 0 0 53110

Na, akkor jól megfejtettem itt magam a saját kérdésemre a választ...:)

 

Előzmény: b737 (53109)
b737 Creative Commons License 2010.01.04 0 0 53109

"Máris tovább gondolkoztam és lehet, hogy a szárny feletti vészkijáratokon történő evakuáláshoz engedte ki tovább a személyzet a mechanizációt a megállás után?"

 

Ön nyert! Nyugodtan gondolkodjon tovább ... :-))

Előzmény: hargitay (53107)
robicsek Creative Commons License 2010.01.04 0 0 53108
valaki csak belinkel majd egy Boeing doksit, amiben le vannak ezek az eljárások írva.
Előzmény: hargitay (53107)
hargitay Creative Commons License 2010.01.04 0 0 53107

Máris tovább gondolkoztam és lehet, hogy a szárny feletti vészkijáratokon történő evakuáláshoz engedte ki tovább a személyzet a mechanizációt a megállás után?

Na jó, nem gondolkozom tovább...:)

Előzmény: hargitay (53106)
hargitay Creative Commons License 2010.01.04 0 0 53106
Már is javítom magam. Úgy látom, hogy legalább 30°-os helyzetben van a flap, a slatről is jól látszik, hogy fully extended pozícióban van. Szerintem a 30° nem a fékszárny elméleti húrjának és a szárnyhúr között bezárt szög, bár lehet, hogy hüleséget beszélek, hanem egy pozíció. Ha jól emlékszem, akkor a 737-esen 1, 5, 10, 15, 25, 30, 40. Felszálláshoz az 1,5,10 esetenként 15 fokos beállítást használják, a 30 fokost kizárólag leszálláshoz. A 40 fokot ritkán használják, rövid pályánál vagy Autoland funkciónál. Itt már azért eléggé előretrimmel a rendszer. 
Előzmény: DAttis (53105)
DAttis Creative Commons License 2010.01.04 0 0 53105

leszálló konfigba a mechanizáció

 

Na itt szoktam összezavarodni amikor erről a leszálló konfigról beszéltek

 

Elméletben értem, csak azt nem ami leszálló konfig (szerintetek) az eleve felszálló konfig nem lehet az a 30 fokra kitérített cucc?

 

Na meg egyáltalán szemmel (jó belőhető hogy 30 fok) ezt megállapítani szakinak kell lenni tényleg

 

Előzmény: hargitay (53104)
hargitay Creative Commons License 2010.01.04 0 0 53104

Sziasztok!


Először is BUÉK Mindenkinek!

Azt nem értem, és erre remélem, hogy valamelyik szaki tud nekem válaszolni, hogy miért van kipakolva leszálló konfigba a mechanizáció?

Az alább belinkelt összefoglaló egy képén lehet látni, hogy a slat is teljesen kivan térítve, meg a flap is legalább 30°-os helyzetben áll...

Vészfékezés közben még gyorsan azt is hátrarántották?

Előzmény: b737 (53090)
DAttis Creative Commons License 2010.01.04 0 0 53103

Vagyis a gép kicsúszott, a pilóta erre gyorsan szakított.

 

Az adott esetet nem tanulmányoztam át a hírekből és csak pillanatképeket láttam amiből nem sokat állapítottam meg a nem szakértő szememmel

 

de:

 

kicsúszást én (repülőgép esetében) úgy értelmezem oldalirányban a pályáról kicsúszott, a többi eset ha pályavégen túl állt meg azt már túlfutásként értelmezem legyen csúszásból vagy túl nagy sebességből adódó túlfutás

No hogy is történt eme AirBerlin esetében?

Előzmény: Újlaki (53099)
tri-tonus Creative Commons License 2010.01.03 0 0 53102
Egy firkász kocsmai ismerősöm szerint újságírói szabadság van, szerkesztői nincs. Tehát a firkász azt ír amit akar, a szerkesztő felelőssége, hogy milyen baromságot enged át. Ezt el tudom képzelni, de az internet korában nagyon elfajultak a dolgok. Nyilván nekünk a repülés tűnik fel, ehhez értünk valamit.

Ha három csíkod van, akkor áldozatból és lemondásból ezután sem lesz hiányod. De ne aggódj, ha négy lesz, akkor sem :-)

Előzmény: széles tamás (53098)
robicsek Creative Commons License 2010.01.03 0 0 53101
hajaj.
mert megérdemlik.

Ha repülésről baromságokat írnak, itt a topikban van pártucat szakember (nem sorolom magam oda) aki kiigazitja.

No, feltehetőleg a sertéstenyésztésről is min ennyi marhaságot (ez igy jo, tecc:) írnak, csak azt itt nem vesszük észre.
Előzmény: lesaux (53100)
lesaux Creative Commons License 2010.01.03 0 0 53100
"Nem tudom mit szólna a firkász, ha őt segédfirkásznak neveznénk."

Előrebocsátva, hogy igazatok van, ha jobban belegondolunk, nap mint nap ennél nagyobb gorombaságokkal illetitek őket.
Előzmény: széles tamás (53098)
Újlaki Creative Commons License 2010.01.03 0 0 53099
Az indexen már kicsit átírták a történetet:

Százhatvanöt utassal és öt fős személyzettel a fedélzetén kicsúszott a pályáról egy utasszállító repülőgép vasárnap a németországi Dortmundban. A pilóta megszakította a felszállást, senki sem sérült meg.

Vagyis a gép kicsúszott, a pilóta erre gyorsan szakított.
Előzmény: Újlaki (53096)
széles tamás Creative Commons License 2010.01.03 0 0 53098
Nem tudom mit szólna a firkász, ha őt segédfirkásznak neveznénk. Ahhoz, hogy három csík legyen a vállamon, éveket tanultam, nem kevés áldozat és lemondás árán. :-(
Előzmény: tri-tonus (53097)
tri-tonus Creative Commons License 2010.01.03 0 0 53097
Állatkerti történetek: És akkor a segédpilóta kitolta a szárnyakat meg a kerekeket és merészen kanyarodva ráereszkedett a kifutóra :-)

Előzmény: Újlaki (53096)
Újlaki Creative Commons License 2010.01.03 0 0 53096
"A pilóta megszakította a felszállást így túl nagy volt a sebessége."

Jaj, amikor a dilettáns hírszerkesztő megpróbálja magyarázni a történteket. A nyelvtani hibáról már nem is beszélek.
Előzmény: V.Gy. (53084)
robicsek Creative Commons License 2010.01.03 0 0 53095
humorizálok itt a történettel, de minthogy ez volt az első olyan eseményem a repült csak 200 vagy mennyi óra alatt amikor valami nem működött, hát azé picit megijedtem, bevallom. (viszont az oktatom meg gyakoroltatott ilyet velem, valahogy az eszembejutott, hogy műszer nélkül azé lehet repülni)

de hálistennek nagyon OFF a történet:)
Előzmény: robicsek (53094)
robicsek Creative Commons License 2010.01.03 0 0 53094
nem, DA20 volt, abban csak egy van. De mint a mellékelt ábra mutatja, csak leszálltam:-)

Tulképpen belegondolva tök sima szép leszállás volt, hisz nem vette el a figyelmemet a műszer:), figyelhettem a gépre:)
Előzmény: széles tamás (53093)
széles tamás Creative Commons License 2010.01.03 0 0 53093
Nem ismerem azt a tipust, de nincs abban kettő sebmérő?
Előzmény: robicsek (53092)
robicsek Creative Commons License 2010.01.03 0 0 53092
én már attol majd' összeszartam magam, hogy a Diamond sebességmérője szépen ment felfele, el is emelkedtem, aztán meg nem mutatott semmit, pedig repültem..
Előzmény: széles tamás (53091)
széles tamás Creative Commons License 2010.01.03 0 0 53091
Ez pedíg már elegendő ok a "reject"hez. Belegondolni is rossz, milyen érzés, amikor a PM bemondja az eighty-t, a PF, pedig teljesen mást lát maga előtt.

Brrrr.
Előzmény: b737 (53090)
b737 Creative Commons License 2010.01.03 0 0 53090
A tévedés jogát fenntartva, úgy tűnik nekifutás közben jelentős különbséget mutatott a kapitány és a másodpilóta sebességmérője, ez volt az oka a felszállás megszakításának.
Előzmény: cavok (53086)
széles tamás Creative Commons License 2010.01.03 0 0 53089
A cikk alapján csak találgatni lehet.

Elképzelhető, hogy a V1-et nem megfelelően számították ki. Ez persze nem feltétlenül jelent automatikusan pilótahibát, sőtt ...

Csak hozzávetőlegesen: A V1-et a gép tömegének, a hőmérsékletnek a szél irányának-és sebességének, valamint a pálya felületének fügvényében számoljuk ki. Akkor, amikor a pálya felülete száraz (egy normális nyári napon) nincs ezzel semmi teendő, de amikor nedves, a fékezési együttható számításánál a megadott értékkel is számolni kell. Ezt a jobb egyes ülésből igen nehéz meghatározni, ezért a repülőtér megfelelő szolgálatától kapott adatokra hagyatkozunk. Azt, hogy ezt hogy mérik, most nem részletezném, de elégedjetek meg annyival, hogy egy három kilométeres betonfelület nem egyformán tapad mind a 3 000 méterén. :-( Sajnos.
Ha a kapott adatok korrektek is voltak, elképzelhető, hogy a "reject" elhangzása utáni szakaszon a pálya felületén nem lehetett elérni azt a fékhatást, ami elégséges lett volna a megálláshoz. Elképzelhető, hogy a mérést követően már eltelt 20 - 25 perc, ez idő alatt eshetett rá x miliméter csapadék, de az is elképzelhető, hogy a hőmérséklet hatására a csapadék jellegében is történt változás.

Ez persze, mint írtam, csupán egy a lehetséges alternatívák közül. A vizsgálat során egyértelműen megállapítható, hogy milyen adatok alapján milyen értékeket számolt a szakember.

Örülök annak, hogy személyi sérülés nem történt, bízom benne, hogy a pilóták már túljutottak az első vérnyomásemelkedésen, és mindenki rendben folytathatja a munkáját.
Előzmény: cavok (53086)
Kaktusz08 Creative Commons License 2010.01.03 0 0 53088
Előzmény: V.Gy. (53084)
trikó Creative Commons License 2010.01.03 0 0 53087
Előzmény: cavok (53086)
cavok Creative Commons License 2010.01.03 0 0 53086
Mit jelent az felszálláskor, hogy a "nem megfelelő sebesség" miatt?
Vgyuri Creative Commons License 2010.01.03 0 0 53085
Az a tanár, akitől én tanultam, lehet, hogynem tudott olyan jól oroszul, mint a született orsz tanárnők, viszont igen kemény és rámenős ember volt, még azzal is megpróbálkozott, hogy engem rászorítson a rendszeres (pl. szó)tanulásra. (Addig az udvarunkban levő orosz katonai pékségben szerzett készségekből éltem - jól. :-)
Előzmény: robicsek (53082)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!