Hahun hívnak,kell az autó,nagyon jó,nagyon szép,mindenki csak ezt(fogja)nézni.
Kínálnak-telefonon-kb 50 e kevesebbet,mondom ez olyan mint a feleség,nem látja,nem érinti,és telefonon elveszi feleségül?
Vagy amikor hirdetem a mobilen,és a német mondja,vigyem el észak Németországba,biztos hogy kell,fizeti a helyszínen.
Mondom nem,először nézd meg,alkudjunk meg,fizesd ki,és utána viszem.
Na,ezt egyik se akarja...persze,a helyszínen nyög,nem így gondolta,nem úgy,felét gondolta...eleve vesztes vagy.
Mikor amúgy arra volt dolgom,bementem.
5 h volt kb a várakozás,kizárólag csak csalódott ügyfeleket láttam.
Erre jön a manager,aki semmit-mondom semmit-sem értett az autókhoz,nem műszaki szakember,csak egy csóringer szerencsétlen benyomását keltette,rikított róla hogy semmi köze a műszaki dolgokhoz.
A váltót nem tudta kezelni,de a beindítás is nehezére esett.
Kb 100-m ment az autóval,és folyamatosan hümmögött.A szerencsétlen azt nem tudta,hogy nyílik a motorháztető,hogy kell a csomagteret felnyitni,merre van a rükverc,és azt hitte a dieselre hogy benzines!!!!
Igy benzinesre mondta az árat-arra hivatkozott,ezért ennyi-de miután szembesítettem,hogy diesel,akkor meg azt válaszolta:"akkor is ennyi..":)
És akkor -mikor bement-jön egy másik munkatárs,aki félrehív.
Nem értettem ezt a bizalmas légkőrt,azt mondja a fülembe,hogy a sógora megveszi,vigyem innen az autót,mert ezek "be fognak csapni"...értitek,az ott dolgozó mondja,hogy vigyem el a saját munkáltatótól az autómat!
Erre mondom,ok.
Elkérem a papírjaimat,de nem adják.
Erre felemelem a hangom,és kijön egy 3.pasi,aki megint megnézi,és az előző-eredeti-kínálatra mond 30 e többet.
mondom nem.
Mond 50 e többet.
Mondom nem.
Erre észreveszi,hogy a nekem a sógora elérhetőségét megadó AAA-autós integet,pisszeg nekem.
Tudtátok követni?....
Erre-mindenki előtt-elkezdi letolni a munkatársát,hogy ne avatkozzon be az "üzletbe",és menjen a dolgára:)
Mondom nem eladó az autó,viszem innen!
Erre-az eredeti manager- kijön,és követeli,hogy fizessem meg a kárukat,mert rám szánták a fél (sic)napot,és egy műszaki átvizsgálást!
Erre már nevetek,mondom nem volt átvizsgálás,csak egy töketlen fél magyar (olyan tájszólással beszélt,mint ha a Holdról jött volna) ment vele 100 métert,akinek láthatóan semmi köze sem volt még az autó vezetéshez sem,nemhogy egy műszaki véleményhez,vagy átvizsgáláshoz.
Visszakapom a papírokat,de már csak akkor,mikor tárcsáztam a 107-telefonszámot,ami pechemre nem helybe,hanem az ország másik végén csörög,köszönhetően az új rendszernek.
Kifelé menet,egy új "kollega"jön hozzám bizalmaskodva,mire a zsebembe csúsztat egy cetlit,és közli,hogy rajta van a másik kollegája sógorának az elérhetősége,aki már a teleptől kb 500m re vár,és Ő megadja az eredeti értéket.
Mire teszek 200 métert,már hárman hívnak!
1,az eredeti tesztvezető Manager,hogy menjek vissza.
2,egy hölgy hogy csak megadják az árat
3,és egy másik hölgy,aki arról érdeklődik,ott vagyok-e már a telephelyen:))))..tiszta szerencse,hogy az Iphone gyorsan holdingba rakja a beszélgetéseket.
A telephely előtt megállít egy ismeretlen,aki közli:"menyi az alja a gépnek?"mondom,"az sok" közli.
Felhívom a sógort-akinek a számát a cetlin megkaptam-és javasolja,találkozzunk a közeli Auchánba.
Mondanom sem kell,a sógor is alkudozik.
Felb@sztam magam,elég volt.Nem eladó.
A sógor fogja a kezem,húzza vissza,csak kell...közbe folyamatosan csörög a mobilom,más számokról.(is)
Elég,ordítok....indulok haza.
Vissza a hahura a hirdetést,egy picit többért,mert abból is alkudnak.
..és jön egy vidéki,aranyos pár,aki nem alkudott semmit,csak mosolyogtak,és fizettek.
Kaptak egy kv-t,és odaadtam plusz a nyári gumikat is.
Jól jártak,és átkoztam azt a napot,mikor az AAA-autót választottam...volna.
Én ma jártam náluk, miután telefonon 3-szor is kerestek, hogy megvennék az autómat, mert pont ilyet keresnek. Na, ehhez képest 3 órát várattak és így az állapotfelmérésig sem jutottunk el, mert elvesztettem a türelmemet. Teljesen szervezetlen az egész, Csehországból hívogatják egy call centerből az embereket, felhívnak mindenkit, hogy megérkeztek-e már, miközben ott ültünk az ügyfélváróban egymás mellett... Amíg ott várakoztam, csak csalódottan távozó arcokat láttam, senki sem hagyta náluk az autóját, mert vicc árat kínáltak érte. Gusztustalan, ami ott folyik, azokat keresik, akik nagyon meg vannak szorulva és szinte bármennyi készpénzzel megelégszenek, hogy aztán azon nyerészkedjenek. Ha jót akarsz, NE MENJ ODA!
Csatlakoznék az előző hozzászólásokhoz az én történetemmel.
2016.dec-ben vettem egy 4-es Golfot a AAA-nál.
Úgy voltam vele hogy használt autót vesz az ember akkor arra bizonyos kötelező szervizeket meg kell csinálni, ezzel nincs semmi gond. A probléma ott kezdődött ,hogy a márkaszervizben szerettem volna megbizonyosodni arról hogy az autóban tényleg benne vannak-e a szerződésben leírtak pl: légzsákok. De az autó tök süket, a kábelezése totál szét van szedve. Először 2 hét telefonálgatás után behívtak, ott mentek az autóval egy kört, amit nem is igazán értettem mert ennek semmi köze a problémámhoz. Elém nyomtak egy papírt ,hogy írjam le a problémámat ez után egy hónapig rendszeresen érdeklődtem, de aki hívta a AAA-t az pontosan tudja, hogy kompetens személyt elérni nem lehet... Egy hónap elteltével megkaptam a választ, hogy elutasították a kérelmem. Az autó ilyen formában nem mehet át a vizsgán és az is érdekes ,hogy előzőleg hogy ment ez át a vizsgán. De ezt nem hagyom ennyiben, hiszen bármely rejtett hibával eladott autót kötelességük lenne orvosolni valamilyen formában, ezért már egyeztettem ügyvéddel és a fogyasztó védelemmel, az én lelkiismeretem tiszta, vártam eleget és megtettem a AAA által kért folyamatot is, ha perre kerül a sor kicsit sem aggódom mert ez a részemről több jogi szakértő szerint is nyert ügy. (Tök egyszerű indok: balesetet szenvedek esetleg lebénulok mert nincs az autóban légzsák de a szerződésben ott van feketén-fehéren akkor az biztos,hogy csúnya világuk lesz.)
Napokban történt AAA autós élményeimet osztom meg veletek !!
Ez egy igen gerinceten CÉG vagy mi a fene! Sikerült tőluk egy c-maxot vennem amin kiderült eredetvizsgán hogy sajnos ki van köszörülve az motorszám :( Gondoltam ezt azért jelzem feléjük! Semmi meglepődés.Kezdtem sejteni hogy itt valami nagyon nem lesz jó! Mondták hogy vigyem be a kocsit majd ők megnézik,megnézték és mondták hogy ki van köszörülve a motorszám! Erre Én hogy tudom hiszen ezért hoztam vissza. Ők majd megcsinálják az eredetvizsgát. kicsit utánajártam és mondták hogy ne menjek bele mert ha majd eladom én fogok vele szívni hogy nincs benne és én reszelgettem ki a motorszámot. Próbálkoztak hogy nézzek egy másik autót de mondtam hogy én erre ráköltöttem a szervízben számlára 240,000 forintot és csak úgy vagyok hajlandó ha ennyivel drágábban nézhetek autót! Erre Ők arra nincs lehetőségem csak ebben az árban. Ebbe én nem mentem bel hiszen akkor már igen csak minuszban lennék. Másnap még próbálkoztak egy telefonnal egy igen ideggyenge ember aki szintén ugyan azt akarta de vele sem sikerült megegyezni.Most a rendőrség le fogja foglalni a kocsit és talán egy év múlva lesz kocsim amiben nincs motorszám!Addig is megpróbálok minden követ megmozgatni hogy takarodjon el az országból ez a cég. Az ott töltött időmben kicsit olvasgattam a panaszkönyvet 2017-est és már a fele ki volt töltve. Uraim ez valamit jelent!!!Ez egy rövid verzió mert sajnos nincs időm irogatni de amint lesz írok egy regényt is. Mindenki vigyázzon és legyen körültekintő!
Üdv mindenkinek! :) Keresem azokat a károsultakat akiket az AAA AUTO megkárosított,megadom nekik a kegyelemdöfést,erre a címre írjatok. gejza2015@freemail.hu :) Köszönöm a figyelmet. :)
A tárgyaláson legyetek résen, átvágnak majd....egy 39.999,-Ft-ot kérnek azért ami egyébként is járna.
(szavatosság) A számlán ilyen tétel nem fog szerepelni, az irodában kifüggesztve szerepel ez a tétel.....EZT a tárgyalásnál közöljétek...
A próbaúton meggyőznek, hogy bízhatók bennünk. Az autóra 12 havi szavatosságot vállalnak!!! De ez egyébként is jár. A próba útról egy jegyzőkönyvet kaptok, ezt OLVASSÁTOK EL, és utána gondolkodjatok el...rendesen. Vigyázni a jegyzőkönyvet az autóvásárlásánál írjátok alá!
Nem megbízható társaság!
vállalja a javítását, vagy cseréjét az autónak.
Magyar jog szerint, alapvetően két felé kell osztanunk a vásárlást, aszerint hogy jogi személyiségtől (vállalkozástól) ,vagy magánszemélytől vásárolunk-e.
A jogilag egyszerűbb eset amikor magánszemélytől vásárolunk használtautót. Ebben az esetben NEM fogyasztói szerződésről beszélünk, a jogszabály fél év szavatosságot ír elő amennyiben az adásvételi szerződésben ez nincs másképpen rögzítve. A hibás teljesítés bizonyítása ilyenkor a vásárló dolga. Magyarán szólva, ha a szavatosságot kizárták a szerződésben, akkor nincs esélyünk szavatossági igény érvényesítésére. Amennyiben nem zárták ki, akkor is elég nehézkes az igazunk bizonyítása.
Sokkal előnyösebb jogilag a használtautó vásárló számára, ha az autót kereskedőtől vásárolja. Ez esetben fogyasztói szerződésről beszélünk. A törvény minimálisan 1 év szavatosságot ír elő, és ettől szerződésben sem lehet eltérni. Az egy éves szavatosság fogyasztói szerződés esetén azt jelenti, hogy az első 6 hónapban felbukkanó hiba esetében a kereskedő tartozik automatikusan helytállással, ezen kötelezettsége alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a fogyasztó vásárlás után keletkezett. Ennek tipikus esete, ha a fogyasztó a gépjárművet nem rendeltetésének megfelelően használta. Az év második felében (7- 12. hónap) szintén felelősséggel tartozik, ám ha első kereskedő véleménye szerint a hiba a vásárláskor még nem volt meg, a fogyasztó kötelezettsége bebizonyítani ennek ellenkezőjét. Nem szabad azonban azt elfelejteni, hogy az autó használtsági fokából eredő hibákért nem felelhet a kereskedő.
Következtetés:
Alapvetően érdemes lenne autókereskedőtől használt autót vásárolni, de figyelni kell, hogy az adásvételin valóban a lehetőleg több éve létező vállalkozás szerepeljen, különben nem valószínű tudunk bármilyen szavatossági igényt későbbiekben érvényesíteni. Amennyiben magánszemélytől vásárolunk, akkor mindenképpen írjuk le a szerződésbe pontosan az autó állapotát, vagy legyen a része egy állapotlap is.
Mit tegyünk, ha megvan baj, azaz rejtett hibába ütközünk. A fogyasztóvédelmi hatóság tájékoztatója szerint az alábbiakat tehetjük:
Amennyiben a megvásárolt gépkocsi meghibásodik, azonnal érdemes szakemberhez fordulni. A hiba okának feltárásakor kideríthető, hogy az a vásárlás időpontja előtt keletkezett, vagy már az után. Az időpont meghatározásában nagy segítségünkre lehet a vásárláskor pontosan kitöltött állapotfelmérő lap. Ebben rögzítésre kerülnek a fényezési tulajdonságok (fényezés vastagság elemenként, esetleges hibák), a fékek állapota, szükséges karbantartási munkák egy éven belül, stb. Amennyiben vélelmezhető, hogy a hiba más a vásárlás előtt is megvolt, fel kell keresnünk az eladót, majd fogyasztói szerződés esetén ki kell tölteni egy reklamációs jegyzőkönyvet, a 49/2003. GKM rendelet alapján. Itt rögzíthető a hiba bejelentése, annak időpontja, ténye, s a fogyasztó igénye (érdemben kijavítást kérhetünk, ha ez lehetetlen, akkor árleszállítást vagy a szerződés előtti állapot visszaállítását, azaz a vételár visszatérítését). Az eladó kereskedő ilyenkor 3 napon belül kell, hogy választ adjon igényünkre. Elutasításra fél éven belül csak akkor van joga, ha független szakvéleménnyel támasztja alá, hogy a meghibásodás a vásárlás után keletkezett.
A használt autóvásárlás 5 pontja a fogyasztóvédelem szerint:
1. Lehetőleg csak olyan gépkocsit vásároljunk meg, amely esetében az eladó gépjárműkereskedő, s nem egy másik magánszemély, ez esetben jár az egy év szavatosság. 2. A gépjárműről készíttessünk állapotfelmérő lapot, ahol pontosan rögzítsük a kocsi műszaki állapotát a legfontosabb alkatrészeire kiterjedően. 3. Nézzük/nézessük meg, hogy pontosan milyen javítások, cserék szükségesek autónkon az közeljövőben. 4. Az adásvételi szerződésben pontosan rögzítsük, mikor kerül átadásra a kocsi, s mely terhek kit terhelnek (átírás, eredetvizsgálat, stb.) 5. Ha az autóra külön garanciát vállalnak, meg kell nézni, ez pontosan milyen feltételekkel jár. A garanciavállalás feltételeit kérjük el írásban. A vásárlók sok esetben külön fizetnek azért, ami a jogszabályok alapján amúgy is jár nekik.
Üdv mindenkinek.Engem a szokásos modon kerestek fel.Megbeszéltük a találkozót.Két kisgyerekkel mentem 3éves ill 4honapos.Megnézték az autot.1millát mondtak rá.Amit reálisnak tartottam.Mivel a gyerekek nyügösek voltak a 3oráv várakozás után ihy elkértem a forgalmit és megneszéltünk egy másik idöpontot.Amikor másodszorra mentem a gyerekekkel szintén 3orát vártunk.Ujra felmérték a kocsit.Az igért 1millából 600ezer lett.Majd kinevettem ökrt a feleséhemmel.Kis idöt kértek,majd 750be számitották volna be egy másik autóba.A véleményem a következö'Senki se vigye oda az aztóját,és ne is vegyen náluk semmit.Az elöttem várakozó ur megkérdezte,hogy valósak e a km ek az autóikba a válaszun.Nem tudják nem ök használták öket.Tehát nagyon nyomott áron vennének,és a náluk lévö autók bizonytalan multal rendelkeznek.Mindenki kerülje el öket messziröl.
A történet! Vásároltam ezektől a férgektől Szegeden a Peugeot 307 tip.autót,vissza vittem kb 800 km után,hogy hangos a váló és meg kéne javítani ha már vállaltak 12 hónap szavatosságot.Elküldtek,hogy kérjek árajánlatot és adjam le nekik.Kértem és egyik helyen még fizetni is kellett,leadtam nekik és levélben elküldtek a jóó ba ..... Közölték velem,hogy ez a kocsi egy közúti kölekedésre alkalmatlan jármű,bontásra való. :) Ők vizsgáztatták le úgy adták át,hogyan?? A Szegedi rendőrség szerint ok minden. Nem akarnak fizetni a javításért így akarnak lerázni,ezt elismerték azon a vízsgaállomáson is ahol vizsgáztatták a kocsit mert felkerestem őket. Szegeden már karácsny előtt bezártak még nem tudom,hogy miért de hamarosan kiderül,szerntem visszavonták az engedélyüket. Én meg fellebbezek és nem hagyom magam. :) Teszem hozzá nem én vagyok az egyetlen aki így járt. Köszönöm a figyelmet. :)
Szerintem a rendörségen is van beépített emberük,szerintem.Feljelentettem őket és lezárták a nyomozást azzal az indokkal,hogy nem történt semmi,csalhatnak tovább és átvehetnek mindenki,udorító gerinctelen férgek. Ne vegyen tőlük senki semmit!!! :)
Mi a tegnapi napon jártuk meg ezzel a céggel. Egy autót szerettünk volna eladni, fel is raktuk a netre. Én direkt kiírtam a hirdetésbe, hogy kereskedők ne keressenek, ehhez képest szinte azonnal hívtak az AAA Autótól. Bevallom olyan meggyőző volt a telefonos hölgy, hogy őket mindenképp érdekli az autó, pont ilyen típusúakat keresnek, megfelelő az irányár is stb., hogy hittem nekik. Telefonon előre egyeztettünk egy időpontot (tegnap 3 órára). Hozzátartozik a történethez, hogy vidékről (110km-ről) mentünk fel. Odaértünk 3-ra, a recepciós hölgy kedvesen mondta, hogy kicsit várnunk kell. 3 órás(!) várakozás után (ami alatt csak annyi történt, hogy pár felháborodott ügyfél távozott a váróból, mert nevetségesen nyomott áron akarták megvenni az autójukat), elfogyott a türelmünk. Azt láttuk, hogy a kereskedők nevetgélnek, eszegetnek, és egyáltalán nem érdekelte őket, hogy fáradt / nyűgös / türelmetlen ügyfelek várakoznak rájuk kint. Az újonnan érkezőknek az egyik fiatal kereskedő nevetve közölte a szemükbe, hogy minimum 2-3 órát kell várniuk. 3 óra után szóltam, hogy kérem vissza a forgalmit és adják ide a Vásárlók Könyvét (mert persze az sem volt kint, ahogy kéne...) Újabb 15 perces várakozás (részükről vakarózás után) közölték, hogy a könyv a másik épületrészben van, szóval át kellett mennünk, de én már nem akartam annyiban hagyni az egészet. Be is írtam, most pedig írok a helyi jegyzőnek is.
Mélységesen felháborít, hogy egy ilyen cég egyáltalán működhet!
Szemétláda egy cég...Ha teheti innen senki semmit ne vegyen...még poroltót se. Az is olyan megbízhatatlan lehet mint a tekert órás autóik. Márka és típus szerint kinézett 6 kocsiból egyet mertek ajánlani, ami valószínűleg nem tekert órás..(természetesen reklamáció után) mert ugye Ők mindent látnak a rendszerbe, csak mondj egy rendszámot....A magyar kocsi ritka mint a fehér holló. Ja meg az empátia is....meg a magyar munkatárs.
Ezeknek nem számít hogy kisgyerekkel vagy, vagy hogy 200 km-t utaztál a kereskedésbe, ,,menj át a szemközti Auchanba ebédelni míg várakozol"(ezt közlik már reggel 10-kor..). Náluk a fél óra minimum másfél. Volt hogy több mint 6 órát vártunk...miközben az értékesítők, meg a "managerek" pizzáznak nagy nyugalomban. Sz@arnak ezek az emberre.
Ha lezajlanak a dolgaink, az biztos hogy még a közelükbe sem megyünk.
Az a baj még mindig nagyon sok a jóhiszemű ember..ha mi is előbb olvastuk volna a fórumokat...
Remélem minél előbb visszatakarodnak oda ahova valók...