Peddy Clintock hadnagynak a 14. körzet ügyletesének küldtek egy értesítést a belügyminisztériumból, hogy a szlovák illetékesektől kapott információjuk szerint Mihal Pospisil robbanóanyagot hozott be Poprádról repülővel. Intézkedjenek! Intézkedtek :-)
a kommandó lehet, hogy túlzásnak tűnik, de a "jelen állapotában" nem alkalmas a kérdés, mert ha elvitte, kiszedte, bármilyen más anyaggal/eszközzel érintezhetett az a robbanóanyag, ami alkalmassá tehette felrobbanásra.
gondoljunk csak vissza jó 10 éve a Békásmegyeri lakótelepre, ott is önmagában robbantásra nem alkalmas anyagok voltak, azt mégis bekerült a történelem könyvbe mikor ezek találkoztak...
De ha a szlovákok azt mondják Paddyéknak, hogy egy ártatlan ember csomagjában van egy robbanásra jelen állapotában nem alkalmas robbanóanyagdarab, amiről nem is tud, akkor két udvarias rendőrnek kell odamenni, aki először is megkérdi, hogy megtalálta-e már az a 25 dekás ragacsos sárga vackot, ami a táskája oldalzsebáben volt, és ha igen, mit csinált vele? Esetleg visznek még egy tűzszerészt is megkeresni. De nem lerohanni őt a kommandóval.
És majd orvosi papírral kell igazolni, hogy szükségem van rá?
Elég vicces lesz az igazolást lobogtatva megyek át a bizt. ellenőrzésen és persze még ennek ellenére is leellenőrzik a cuccot.
Egyébként az hogy van, akinek pld egy ortopéd műtét által "fémcsavar" került a szervezetébe ha még átmenetileg is. Nyilván ő is lobogtat valami igazolást (ha van) hogy sajnos ettől nem tud megszabdulva átmenni a detektoros kapun.
amíg a szlovák hatóságok három nappal később nem értesítették ír kollégáikat, és az ír rendőrség kedd reggel meg nem jelent a lakásánál. "
Az ír rendőrség terroristaként fogta le a manust, kirendelték a kommandósokat, lezárták a környéket. Ha ez így volt, szerinted korrekt tájékoztatást kaptak a szlovákoktól?
Háát egy, a földi személyzet által használt nyakpánt akadt bele az ajtónak a nemtommilyébe, és az lobogott nekik ott kint. :-) Mindenesetre drága nyakpánt lett, mert egy 777 útját megszakítani, majd újrakezdeni...
Na igen erről az ember valahogy mindig megfeledkezik
Csak ugye a repülés az a közlekedési mód (nem lételem 10e méterrel a talaj felett száguldozni egy csőben - szoktam volt gondolni :)) ) Tehát ott gondba kerülni gáz. Igy úgy gondolja az ember ott a biztonság már majd' 100%-ot karcolja
Na persze 120al vonattal frontálisan ütközni se leányálom
A 2001 szept óta meghozott szigorúbb bizt ellenőrzések nyomán egyáltalán beszélhetünk-e 100%os biztonságról 2010ben (100%os veszély kiszűrésről).
Mert ugye ott volt ez a csóka aki Karácsonykor Detroit felett akarta felrobbantani a repcsit, tehát ő neki is sikerült felvinni a cuccot.
Az egészségügyileg rendelt kézmerevítőmet (f..sz voltam nem vettem le) nem akarták átengedni CDG-n 2 éve, bombát kereshettek a kütyüjükkel, úgy vizsgálták.
Ozt magyarázkodnom kellett azért nem vettem le mert a visszahelyezés macerás.
akkor késöbb honnan tudták meg, hogy hova, kihez kell menni a városban
Idézet a linkelt cikkből:
"A férfinak mindaddig fogalma sem volt a helyzetről, amíg a szlovák hatóságok három nappal később nem értesítették ír kollégáikat, és az ír rendőrség kedd reggel meg nem jelent a lakásánál. "
Apropó, ha az írek is kiengedték a "meleg" csomagot (ami elképzelhető, mert a kifelé menő csomagok ellenőrzése a reptéri szolgálatnál, gondolom, hem olyan erős, mint a repcsi felé tartónál), akkor késöbb honnan tudták meg, hogy hova, kihez kell menni a városban?
Az a döbbenet, hogy az ellenőrzött biztonságiakon túl nem állt ott egy beavatott ellenőr (katonáéknál döntnöknek hívják?), aki az átengedett bombahordozót időben kiemeli. Vagy ha volt, akkor rosszul végezte a munkáját. Mert ilyen majnem éles gyakorlatokat szoktak csinálni, de megfelelő biztosítással.
2010-ben ünnepeljük a magyar repülés kezdetének 100 éves évfordulóját, Adorján János 1910. január 10-én végrehajtott sikeres felszállásának emlékére. A nevezetes évforduló alkalmából társaságunk 2010. január 9-10-én szombaton és vasárnap jubileumi, nyilvános repüléstörténeti konferenciával egybekötött ünnepséget és sajtótájékoztatót rendez a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum (MKM) konferenciatermében.
Thx!! Múzeumban ugyan tényleg nincs A, de üzemben még van: az LBR - azt vissza "kellene" szerezni, amikor leállítják. Az még hiteles is lenne, bár lehet, hogy másik A-t lehetne egyszerűbben is kapni, a csókosoknak 1 rubelért adnak komplett 154M-et is ilyen alkalmakra...
Próbáltam felnagyítani de sajnos nem látszik. Mivel 1973 körüli a fotó, csak annyi biztos, hogy már nem az LBA vagy az LBD, de még nem az LBG és az LBH. Tehát háromesélyes: LBC, LBE, LBF. A homály legjobban a középsőre hajaz.
Találtam pár képet az LBG-ről. Megvan még? Itt a képen amikor éppen nem oltják, akkor emelgetik német Lampe-Lifters matracokkal. Négy darab max 67 tonnát simán felnyom 3,5 méterre.
Az LBE látható a ferihegyi skanzenban, az LBF Szolnokon, az LBH meg Sinsheimben, de A-széria egy sem maradt, pedig nem teljesen ugyanaz a gép. Kis ország Magyarország, nincs itt elég hely a technikatörténethez. :-(