Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2010.01.21 0 0 53248
Na, még egy kis finom kavarás a púpok körül, és befejezem:

Ez a gép ugyanaz, mint ez a madár, ugyanaz a gyári szám. :)))

Megoldás:

"At the request of the Dutch carrier KLM, Boeing agreed to set up a special assembly area to permit ``-300 retrofits'' of its -200 series aircraft. KLM elected to have several of its -200's sent to Boeing for the modifications, which involved removing the existing 100/200-style hump and replacing it with the extended upper deck of the -300. No other carriers took advantage of this."

Bruhaha. :)))

ON
Előzmény: Törölt nick (53246)
BJani Creative Commons License 2010.01.21 0 0 53247

Ezt még a Sanghaii Avient MD-11 túlfutáshoz:

http://www.airliners.net/photo/Avient/McDonnell-Douglas-MD-11F/1641489/L/

Törölt nick Creative Commons License 2010.01.21 0 0 53246
Ez valóban érdekes.

Tehát végülis a 3 ablak stimmelt (én nem is tudtam, hogy milyen altípusú volt a KLM), de -200-as madáron...

Magyarázat:

"Externally, there is very little to distinguish initial 200 series from 100 series...

Except for one thing: the upper deck windows. Plane spotters at the time thought that they could easily distinguish between the two types because in late 1971, 747's started to appear with ten (not three) windows on each side, effectively ``filling in'' the widely spaced three windows of the 100 series. Most, but not all 200 series aircraft have this feature. Boeing decided to offer the ``ten-window look'' as an option in 1970 to all 747 customers, including those still taking delivery of 100 series aircraft, and eventually made it a standard feature of the -100. Therefore, some 747-100 aircraft (for example, several received by Japan Airlines and All Nippon Airways) were delivered with the ``ten-window look'' on the upper deck. "

http://www.plexoft.com/SBF/aviation/spot747.html

Tehát gyártottak olyan -200-ast, ami tökre úgy nézett ki, mint egy -100-as, aztán gyártottak még újabb -100-asokat, amelyek már úgy néztek ki 10 felső ablakkal, mint az újabb -200-asok. :)))
Előzmény: BJani (53245)
BJani Creative Commons License 2010.01.21 0 0 53245

Közben persze rájöttem, hogy hülyeséget okoskodtam...

A PH-BUF még csak három ablakos 200-as volt. Nem is tudtam, hogy volt ilyen is.

http://www.airliners.net/photo/KLM---Royal/Boeing-747-206B/0490489/L/

http://www.airliners.net/photo/KLM---Royal/Boeing-747-206B/0765445/L/

http://www.airliners.net/photo/KLM---Royal/Boeing-747-206B/1071939/L/

 

Még a végén kiderül, hogy utasos (hosszútetejű) 400-as is van három ablakkal... :-)

 

A Pan-Am az csak 100-as volt, a 11. legyártott 747-es...

http://www.airliners.net/photo/Pan-Am/Boeing-747-121/1102733/L/

http://www.airliners.net/photo/Pan-Am/Boeing-747-121/1048521/L/ (69 szeptemberi kép!)

 

Előzmény: lesaux (53243)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.21 0 0 53244
"Jöjjön közelebb..." :)))

Na BJani már megválaszolta. Szóval igen, nem írtam teljesen jól, hosszú felső fedélzet, de három árva ablak... hülyén is nézett ki... :))
A -400F (és egyébként a -8F is) valóban három ablak, de rövid púppal, ellentétben az utasszállító-verzióval!

És ezeken nem is úgy három, mint a -100-ason, tehát hogy egy ablak, sok szünet, egy ablak, sok szünet, egy ablak, hanem gyorsan egymás után 3. :))

747-400F

747-100

Az a bajom ezekkel a Natgeós sorozatokkal, hogy gyakran túl hatásvadász a vágás, az effektek, stb... :S

Persze, "laikus" szemmel tök jó, meg informatív, de aki már picit tájékozottabb, annak van néhány zavaró dolog...
Előzmény: lesaux (53243)
lesaux Creative Commons License 2010.01.20 0 0 53243
"Mint az közismert." :)
Köszi a választ.
Előzmény: BJani (53242)
BJani Creative Commons License 2010.01.20 0 0 53242

'77-ben még csak egy fajta 747esen lehetett 3 ablak, a 100-ason.

400F akkor még messze nem létezett ugye.

 

De a gond, hogy az esemény egy 200-assal történt. Azaz se a hosszú felső fedélzet, se a három ablak nem stimmel.

Ráadásul ez így amúgy sem stimmelhetne, mert nincs hosszú tetejű háromablakos verzió.

Előzmény: lesaux (53241)
lesaux Creative Commons License 2010.01.20 0 0 53241
Most melyiken van a hangsúly? A 77-en vagy az utasgépen? Úgy értem, mitől lesz egy 400-as háromablakos, a másik meg sok?
Előzmény: BJani (53240)
BJani Creative Commons License 2010.01.20 0 0 53240
Jaja, de azzal nem is illusztrálnék egy '77-ben utasgéppel történt katasztrófát...
Előzmény: lesaux (53239)
lesaux Creative Commons License 2010.01.20 0 0 53239
Ezt viszont nem értem. 400-asból is létezik olyan, amelyiknek csak három ablaka van fent, nem? Például mindannyiunk nagy kedvence, a Cargolux.
Előzmény: Törölt nick (53237)
lesaux Creative Commons License 2010.01.20 0 0 53238
Köszi a linket.
Előzmény: Vgyuri (53235)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.20 0 0 53237
És a sok pénzből elkészült filmben olyan 3D-rendering hibák vannak, hogy a KLM 747-esének a púpja láthatóan -400 altípusú, de csak 3 ablak van rajta, mint a -100-asnak... :S
:))
Előzmény: heted7 (53236)
heted7 Creative Commons License 2010.01.20 0 0 53236
Olyan elkeserítő, hogy egy csomó pénzért elkészült filmet totál elcsesz, hogy spóroltak tízezer forintot a fordításon :((( Tényleg botrányosan igénytelenek. Arra gondoltam, hogy basszus, kirakhatnák a netre az eredetit, hogy fordítsák le az emberek. A http://feliratok.kuba.to/ tele van ilyenekkel, bármelyik százszor jobb ennél, és az emberek ingyen csinálják. Jó, kicsit illegális a forrás illegalitása miatt, de akkor is, az ötlet simán működőképes szerintem. NatGeo, Discovery, Spektrum, innen üzenem, hogy használjátok nyugodtan az ötletemet, ingyen van az is :) Reklámnak sem lenne rossz amúgy.
Előzmény: Vgyuri (53235)
Vgyuri Creative Commons License 2010.01.20 0 0 53235

Összességében nem rossz az a film, ha az ember az elejétől követi, rájön a fordító hülyeségeire. Persze arra nem jó, hogy Maszületett Jancsika ebből tanulja meg a rapülős szakmát. :-)

 

Ez a katasztrófák sorozat egész hónapban megy a NatGeo-n, legalább 25-30 adás lesz még.

 

Ha ezekre egyenként rákattintassz (hogy kijöjjön az alcím), megtalálod, mikor ismétlik, ha ismétlik.
Előzmény: lesaux (53233)
9-115 Creative Commons License 2010.01.20 0 0 53234

Annyira ne sajnáld szerintem. Én a végét láttam, ahol a fedmérnök közbevetett utolsó kérdését, "Is hij er niet af, die Pan American?" pont úgy fordították, hogy lement-e már a PA. Nem mindegy, hogy mire válaszolsz "Igen!"-nel. Percekig magyarázták, hogy alakul ki a blokkolás a frekin (oké), aztán ellenérvek nélküli megoldásként hozták a foglaltság esetén az adást letiltó szerkentyűt. Volt az "események láncolata" nevű közhely is (itt kikapcsoltam), személy szerint én nehezményezem, hogy nem említik: a mindennapokban is meglehet annak a hibaláncnak egy pár szeme, csak sosem elég hosszú, meg a szabályok fafejű betartásával elvágjuk.

 

Na ilyen szerintem egy még elfogadható műsor :) Amúgy megrázó nézni a faszi fotóját az újságreklámban...

Előzmény: lesaux (53233)
lesaux Creative Commons License 2010.01.19 0 0 53233

Hajnali 2.30-kor a Natgeón a Katasztrófák nyomában a tenerifei balesetet dolgozza fel. Az epizód címe (félve írom le): Ütközés a kifutópályán.

Most sajnálom, hogy a gyerekek leamortizálták a DVD-felvevőt.

Allesmor Obranna Creative Commons License 2010.01.18 0 0 53232
Ma Hírtv-n este 22:05 légikatasztrófákról lesz szó. Az egyik vendég Vándor Károly, a másikat nem ismerem ;)
szildi42 Creative Commons License 2010.01.18 0 0 53231
Nem. Minden esetben valamelyik pilóta indítja a katapultálási folyamatot. A vészjelző sem kapcsolt be, mivel meg sem próbált a pilóta katapultálni. (Vagy ha megpróbálta is, valamilyen oknál fogva nem sikerült.)Ugyanis a vészjelző is akkor indul, ha katapultálás történik.
Előzmény: Törölt nick (53230)
Qqberci Creative Commons License 2010.01.18 0 0 53229
Én sem gondoltam komolyan, (hülye) humornak szántam...
Előzmény: ZöPö (53221)
Surda39 Creative Commons License 2010.01.18 0 0 53228

"a tetemet a pilótafülke roncsaival együtt húsz kilométerre találták meg"

Ezek alapján meg sem próbált katapultálni, akkor pedig a NAZ-készlet nem sokat ér...

Előzmény: Törölt nick (53226)
szildi42 Creative Commons License 2010.01.16 0 0 53225
A NAZ készlet(az ülésben található túlélő csomag) mindig az adott tájegységnek és időjárásnak megfelelően van összeállítva. Nyilvánvalóan másra van szükség a tenger felett, mint a tajgán. Van benne a kommunikációs és jelzőeszközökön kívül némi élelem(konzerv, keksz, csoki), víz, vihargyufa, melegítő tabletta, cigaretta, bozótvágó, horgászcucc, és egy, az adott helyre szóló, túlélőkönyvecske. Erősen ajánlott megfelelő öltözékben repülni, és szükség esetén az ejtőernyő is öltözetül szolgálhat
Előzmény: Törölt nick (53216)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.16 0 0 53224
Aha, így már kerek. Köszi.
Előzmény: Unislicer (53220)
Allesmor Obranna Creative Commons License 2010.01.16 0 0 53223
heted7 Creative Commons License 2010.01.16 0 0 53222
Basszus :((
Előzmény: Unislicer (53220)
ZöPö Creative Commons License 2010.01.16 0 0 53221

No, lehet szegény embertől gondolatban bocsánatot kérni:

http://index.hu/bulvar/2010/01/16/megtalaltak_a_lezuhant_szu-27-es_vadaszgep_pilotanak_holttestet/ 

 

(Már rég elmúltak azok az idők, amikor valaki csak az általad sejtetett módon "utazhatott" nyugatra.)

Előzmény: Qqberci (53208)
Unislicer Creative Commons License 2010.01.15 0 0 53220
Amire én gondolok, az ez az eset volt:
http://index.hu/bulvar/hirek/2010/01/12/visszafordult_egy_malev-gep_ferihegyre/

A szerelők nekiálltak, és úgy indultak haza, hogy még nem volt kész a vas.
Ezzel semmi gond nem is volna, de mire a váltás odaért, valaki elengedte a gépet.
Igaz nem "big" problem volt, a kabin hermetizálása nem működött megfelelően.
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.15 0 0 53219
Erre Unislicer "továbbengedték a marhák" kommentjét nem tudom értelmezni, tehát gondolom nem ez volt az.
Előzmény: Törölt nick (53218)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.15 0 0 53217
A nem benfentesek kedvéért, lehet tudni arról, hogy mi volt ez az eset? Pl. pont Malévval utaztam ekkor, így érdekel.
Előzmény: Unislicer (53206)
--Reaper-- Creative Commons License 2010.01.15 0 0 53215
Talán nem a konyharovat szerkesztőjének kellene ilyen cikkeket kiadni megírásra... Szánalom az biztos.
Előzmény: Allesmor Obranna (53212)
Allesmor Obranna Creative Commons License 2010.01.14 0 0 53212
"Az első értesülések szerint a tervszerű járaton a pilótán kívül senki sem tartózkodott."

Az index cikkének ezen sora alapján gondolom a szerzőnek az általa beillesztett link ellenére sincs tiszta képe a Szu-27-es jellegéről...

http://index.hu/kulfold/2010/01/14/eltunt_a_radarokrol_egy_orosz_szu-27-es/

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!