"At the request of the Dutch carrier KLM, Boeing agreed to set up a special assembly area to permit ``-300 retrofits'' of its -200 series aircraft. KLM elected to have several of its -200's sent to Boeing for the modifications, which involved removing the existing 100/200-style hump and replacing it with the extended upper deck of the -300. No other carriers took advantage of this."
Tehát végülis a 3 ablak stimmelt (én nem is tudtam, hogy milyen altípusú volt a KLM), de -200-as madáron...
Magyarázat:
"Externally, there is very little to distinguish initial 200 series from 100 series...
Except for one thing: the upper deck windows. Plane spotters at the time thought that they could easily distinguish between the two types because in late 1971, 747's started to appear with ten (not three) windows on each side, effectively ``filling in'' the widely spaced three windows of the 100 series. Most, but not all 200 series aircraft have this feature. Boeing decided to offer the ``ten-window look'' as an option in 1970 to all 747 customers, including those still taking delivery of 100 series aircraft, and eventually made it a standard feature of the -100. Therefore, some 747-100 aircraft (for example, several received by Japan Airlines and All Nippon Airways) were delivered with the ``ten-window look'' on the upper deck. "
Tehát gyártottak olyan -200-ast, ami tökre úgy nézett ki, mint egy -100-as, aztán gyártottak még újabb -100-asokat, amelyek már úgy néztek ki 10 felső ablakkal, mint az újabb -200-asok. :)))
Na BJani már megválaszolta. Szóval igen, nem írtam teljesen jól, hosszú felső fedélzet, de három árva ablak... hülyén is nézett ki... :)) A -400F (és egyébként a -8F is) valóban három ablak, de rövid púppal, ellentétben az utasszállító-verzióval!
És ezeken nem is úgy három, mint a -100-ason, tehát hogy egy ablak, sok szünet, egy ablak, sok szünet, egy ablak, hanem gyorsan egymás után 3. :))
És a sok pénzből elkészült filmben olyan 3D-rendering hibák vannak, hogy a KLM 747-esének a púpja láthatóan -400 altípusú, de csak 3 ablak van rajta, mint a -100-asnak... :S :))
Olyan elkeserítő, hogy egy csomó pénzért elkészült filmet totál elcsesz, hogy spóroltak tízezer forintot a fordításon :((( Tényleg botrányosan igénytelenek. Arra gondoltam, hogy basszus, kirakhatnák a netre az eredetit, hogy fordítsák le az emberek. A http://feliratok.kuba.to/ tele van ilyenekkel, bármelyik százszor jobb ennél, és az emberek ingyen csinálják. Jó, kicsit illegális a forrás illegalitása miatt, de akkor is, az ötlet simán működőképes szerintem. NatGeo, Discovery, Spektrum, innen üzenem, hogy használjátok nyugodtan az ötletemet, ingyen van az is :) Reklámnak sem lenne rossz amúgy.
Összességében nem rossz az a film, ha az ember az elejétől követi, rájön a fordító hülyeségeire. Persze arra nem jó, hogy Maszületett Jancsika ebből tanulja meg a rapülős szakmát. :-)
Ez a katasztrófák sorozat egész hónapban megy a NatGeo-n, legalább 25-30 adás lesz még.
Annyira ne sajnáld szerintem. Én a végét láttam, ahol a fedmérnök közbevetett utolsó kérdését, "Is hij er niet af, die Pan American?" pont úgy fordították, hogy lement-e már a PA. Nem mindegy, hogy mire válaszolsz "Igen!"-nel. Percekig magyarázták, hogy alakul ki a blokkolás a frekin (oké), aztán ellenérvek nélküli megoldásként hozták a foglaltság esetén az adást letiltó szerkentyűt. Volt az "események láncolata" nevű közhely is (itt kikapcsoltam), személy szerint én nehezményezem, hogy nem említik: a mindennapokban is meglehet annak a hibaláncnak egy pár szeme, csak sosem elég hosszú, meg a szabályok fafejű betartásával elvágjuk.
Na ilyen szerintem egy még elfogadható műsor :) Amúgy megrázó nézni a faszi fotóját az újságreklámban...
Nem. Minden esetben valamelyik pilóta indítja a katapultálási folyamatot. A vészjelző sem kapcsolt be, mivel meg sem próbált a pilóta katapultálni. (Vagy ha megpróbálta is, valamilyen oknál fogva nem sikerült.)Ugyanis a vészjelző is akkor indul, ha katapultálás történik.
A NAZ készlet(az ülésben található túlélő csomag) mindig az adott tájegységnek és időjárásnak megfelelően van összeállítva. Nyilvánvalóan másra van szükség a tenger felett, mint a tajgán. Van benne a kommunikációs és jelzőeszközökön kívül némi élelem(konzerv, keksz, csoki), víz, vihargyufa, melegítő tabletta, cigaretta, bozótvágó, horgászcucc, és egy, az adott helyre szóló, túlélőkönyvecske. Erősen ajánlott megfelelő öltözékben repülni, és szükség esetén az ejtőernyő is öltözetül szolgálhat
Amire én gondolok, az ez az eset volt: http://index.hu/bulvar/hirek/2010/01/12/visszafordult_egy_malev-gep_ferihegyre/
A szerelők nekiálltak, és úgy indultak haza, hogy még nem volt kész a vas. Ezzel semmi gond nem is volna, de mire a váltás odaért, valaki elengedte a gépet. Igaz nem "big" problem volt, a kabin hermetizálása nem működött megfelelően.