Drukkoljatok! Ma fölraktam egy 27-622-es Continental Touring Plus külsőt (ezt vettem pár hónapja olcsón), alája egy vékony belsőt, és felfújtam 6 bar nyomásra... Életemben először utazom holnap ilyen virsligumikon. Vagy megtáltosodik tőle a Horkos (a hosszú túra elejéig hagynám fenn ezt a külsőt), vagy gyorsan meg kell keresnem a vonatot...
ez egy beteg dolog. az éjszakai ninjákat büntessék, ne azt aki soha nem fog sötétben tekerni (pl. edző outis) teljesen értelmetlen és valóban fafejű hozzáállás. ki a fenét veszélyeztet azzal, ha nem csöngeti le a centikre előző kamiont és nem tud rávillogni??????
Nálam a Schwalbe Silento II (26 X 1.75) igencsak bevált. Éppen most készülök csúcsot dönteni, mert a hátsóban rekord km kezd gyűlni (igaz, ez a példány selejt lehet:-)).
Jártam már én is úgy, hogy papírzsebkendővel tömködtem ki a Silento felrepedt peremét, hogy elérjek a boltig (mert száz méterenként bökte ki a belsőt), de az már az én hanyagságomnak volt köszönhető. Hamarabb észre kellett volna vennem a hibát.
Én a Schwalbétól (Delta Cruiser) kicsit nagyobb tartósságot vártam volna. Rosszul gondoltam? Nem is használtam túlnyomáson. Talán látszik. Szétnyilt a futófelület, alatta kinéz a szövet. Nem csak ezen az egy helyen.
"Barbara Benko:Megszponzoráltam a Rendőrséget, mivel a délelőtti országúti edzés alkalmával nem volt a kerékpáromon világítás és csengő+személyi és lakcím kártya sem volt nálam. ja, és edzeni csak ZÁRT PÁLYÁN lehet, mert országúton veszélyes...-és olyan hol van? -nézzen utána! Köszi!"
Lassan ideje lenne durván kiverni a balhét emiatt, mégsem normális, hogy fényes nappal, országúton csengőt meg világítást követelnek.
Az országúti kerékpár lassan teljesen száműzetésbe kell, hogy vonuljon. Megjegyzem, két hónapja voltam Olaszországban, boldog-boldogtalan outizik, ohne lámpa és ohne csengő. Ott miért nem veszélyes? Van még egy olyan barom szabályozás, mint a mienk?
Nem tudom, hogy a Rekettyésbe be tudunk-e menni, vagy addigra már körbe lesz kerítve szögesdróttal is, minden esetre felmegyünk, és legfeljebb tiltakozásként körbevizeljük a sorompót.
[Telehódas Topik Túrák]
123. telehódas HHH Hely: Budapest Dátum: 2011. május 17. (kedd) Időpont: 20:30 Találkozó: Batthyány tér Duna felöli oldala, a HÉV feljáró mellett Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók. Program (Extra): Rekettyés, zsíroskenyér hagymával, üdítő, miazmás. Kötelező kiegészítők: lámpa előre, hátra!!
Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb. Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"! Értelmi szerző: robi
Szervező: esetleges, alapjáraton dhpage
90. Sijófoki Telihold Túra Hely: Siófok
Dátum: 2011. május 17. (kedd) Időpont: 20:30 Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz. Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!). Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe). Ajánlott felszerelés: bicikli, bukósisak, első-hátsó lámpa, strandpapucs, fürdőlepedő, napszemüveg, strandlabda, jókedv, kacaj, langyos tea, stb. Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"! Szervező: bátyó
95. Telehódas Bazita Hely: Zalaegerszeg Dátum: 2011. május 17. (kedd) Időpont: 20:30 Találkozó: bazitai elágazó, Csiszárkútnál Program (Classic): a Becsali felöli úton a TV torony érintésével fel Bazitára a helyi műintézményhez (kocsma). Vissza: TV torony érintése után a Panoráma úton le Alsóerdőig, majd a bicóuton be a városba. Program (Extra): "hozott anyagból" Ajánlott kiegészítők: bukó és aLÁMPA!! nagyon fontos, mert felfele forgalom van. A lefele az elzárt rész, de ott meg világítás nincs! Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"! Szervező: Pinye(?)
A következő telehódas túra időpontja: 2011. június 15. (szerda) 21:00 óra.
De van egy csomo hely, ahol autoval nem lehet elmenni, bringaval megis. Loportar utcanal aluljaro, Ecseri utnal az aluljaro, gyalogos feluljarok, gyalogosoknak nem, de autoknak zsakutcak, mint amik a Wekerlet veszik korbe peldail, meg mittudomen...
En gyalogosra szoktam allitani. Arra kb. a legrovidebbeket szokta adni, es ahol gyalog el lehet menni, ott bringaval is (beleertve az egyiranyu utcakat, meg ilyeneket is). Az egesz jo szokott lenni.
Ezek után gondoltam, megnézem, mit tud. A szokásos munkába járós útvonalamra kihozott +40 percet, +2 km-t, illetve érzésre még +200 méter szintet is. Ami teljesen érthetetlen, hogy miért küld le Gazdagrét aljába, hogy aztán a Sasadin visszamászhassak. Az algoritmus programozóit kötelezni kéne, hogy ezt naponta le is tekerjék. :)
Ja, és a Denevér u. (a temetőn át) a másik irányból egyirányú. :) Persze, ez az elmúlt év fejlesztése, meg nem is kell, hogy mindenkit zavarjon.
Azt jobb elkerülni, legalábbis Budapesten. Úgy működik feltehetően, hogy a készítők megjelölték a programnak, hogy ők melyik utakat tartják biciklizésre is alkalmasnak, és a gép ezekből állít össze egészen eszement kerülőket tartalmazó útvonalakat.
Tudtok valami jó helyet/oldat ahol normális cross trekking bringát vehetnék? Egyszerűen nem találok értelmes felszeretségű (min. Deore és ne a leggagyibb agy legyen benne stb) bringát. Ami jó azt rögtön elviszik (2 is elment mielőtt lecsaptam volna rá múlt héten)
Vagy nagyon öreg gagyi 20eFt-os vagy 200eFt-os bringa van csak?
Ami a lehetőségem/vágyam: Keret max 140-150eFt
Min Deore vagy LX felszereltség (Pl nagy vágy egy Stevens X6C vagy Ghost CR 7500)
Újat azért nem szeretnék, mert egyszerűen a 170-200eFt-os szinttől kezdődik az amit elvárnék egy bringától.
Lassan nyakamba veszem a világot és megyek németországba használt bringáért :))
Létezik egy Frigoria-féle Magyarországi kerékpártúrák című, időről időre frissített atlasz, abban az ajánlott útvonalak vastag zöld vonalkázással megtalálhatók. Ezen belül különböző jelzésűek a szilárd burkolatú, a poros úton vitt, illetve a kerékpárúton futó útvonalak. A szerkesztők elve, hogy csak kis forgalmú útra ajánlanak útvonalakat. A túraleírások itt csak az útvonalra szorítkoznak, a helyi nevezetességeket kislexikon közli. Ugyanitt Tourinform-telefonszámok is vannak. Sajnos elég drága (egy gyors keresés nyomán 4200 Ft, egy helyen 3360 Ft, a kiadónál 2400 Ft), és nem is eléggé részletes, ha le akarsz térni az aszfaltról.
A Frigoria tájegységenként árul hasonló térképekkel kibélelt, de részletes ismertetővel is ellátott útikönyveket. Ahogy látom, van egy Kiskunság-Felső-Bácska-útikönyvük 900 forintért, de ez nem a szokásos térképes, túraajánlós sorozat tagja. Egy részletesebb ajánlót is találtam.