Volna 1 kérdésem, hátha valaki tapasztalt hasonlóakat.
6 nap alatt 3* ütötte ki a helyzetjelző biztosítékokat, de a java.... most nincs helyzetjelző sehol, se műszerfal(egyre van kötve), és az összes biztosíték jó. Valaki, valamit tud róla?
1 tippem van, csak nem tudom milyen a belső szerkezete a bauszkapcsolónak. Lehet benne van valami elkopva-megtörve, vagy nem tudom.
Most így megmondani nem tudom hova lett belőle az olaj, de azt sem tudom mennyit ír a gyár elő, hogy kell benne lenni.
Ha valóban kevés olaj volt benne, akkor attól van a jelenség. Az 5. fokozat van legtöbbször igénybevételnek kitéve, szárazat meg nem kedvelte, megkophatott gondolom.
Javításhoz annyi, hogy lehet megérné egy másik váltó. Mégpediglen kevés szerelő szedi szét, mert nem éri meg a belefektetett időt, meg amúgy sem. Ha már szét van szedve, és ha lehet javítani, többit sem ártana, lehet van más baja is. Ha már lent van a váltó, érdemes a kuplungra is ránézni, lehet megérné cserélni azt is, kinyomóval, lappal midnennel együtt....
9éves, 105Ekm van benne. Használtan vettük pár hónappal vásárlás után feltünt hogy minden sebességből dobálja kifelé a váltó. Ellenőriztük az olajszintet, és nagyon kevés volt benne kb fél liter!! Lecseréltük tettünk bele új olajat a kidobálás megszünt csak 5.ből dobálja ki néha. Arra gondolok hogy kevés olajjal való használat megtette a hatását. Kérdés hová tünhetett belőle az olaj?
Amúgy ha jól emlékszem Kalos váltóján nem kell, ileltve nem is lehet cserélni az olajat, maximum után tölteni.
Viszont, ha azt mondod, hogy nem volt benne olaj, ami számomra érdekes, mind1, akkor bizony a szinkrongyűrű kicsit oda lett, azért dobálja ki. Attól függ lehet-e javítókészletet kapni hozzá, s mennyiért. Ha lehet, akkor javíttatás, ha nem másik váltó.
Az autónk nagyon gyakran kidobja az 5. sebességet. Hosszabb úton nagyon idegesítő tud lenni. Előzőskor pedig balesetveszélyes ...
Milyen hibára érdemes gondolni? Javitási költségek mennyibe fájnak, a komplett váltót azért remélem nem kell cserélni. Az előző gazdája eléggé sajnálta a váltóból az olajat.... nem tudom menynit ment igy vele de 1 liter olaj se volt benne.
Köszi fiúk a segítséget. Végül megoldódott a gondom. Be kellett vontatni az autót szervízbe, nem az aksivel volt gond, nem is AC pumpa gondja volt. Sosem hittem volna hogy a riasztó okoz ekkora problémát. Az volt a gond. Felmondta a szolgálatot, és letiltotta a gyújtást azért nem indult. De legalább az autómnak semmi baja a riasztón kívül. Igaz működik az is úgy ahogy még. Amúgy 59.000km van benne.
Srácok! Nem tud valaki épkézláb áron a Kalos-ra oldalvédő díszlécet? Legolcsóbban 12-ért találtam, de valahogy a 4db műanyagcsíkért ezt sokallom. Vagyesetleg valakinél elfekvőben...? :)
Az írod, hogy hosszabb pihenő után beindul pár másodpercre, elsőre ez így nekem benzinhiának tűnik. Ha ráadod a gyújtást (indítózás nélkül), akkor 2-3 másodpercig hallható a benzinszivattyú hangja (ennyi idő alatt építi fel a nyomást a rendszerben), érdemes egy kicsit hallgatózni, lehet, hogy a szivattyú adta meg magát.
Felettébb érdekes, mert ha nem jelez semmi hibát, és teker az önindító is, csak nem indul, akkor valamit nem kap.
Egy dolgot meg lehetne nézni. Valaki indítózik, másik illető meg valahol szívócsőbe fúj féktárcsa tisztító sprayt. Csak nem egy fél dobozzal kell belenyomni, mert csúnya dolgot tud csinálni. Légszűrő előtt valahol 2-3ms-ig fújni, majd kis szünet, és ismét.
Ha így beindul, és jár pár másodpercig, majd leáll, akkor már lehet szűkíteni a hibákat.
Hiába próbáltam a gázt nyomogatni semmi. Még tegnap megpróbáltam ezt a verziót is. Nem reagál. Ha sokáig pihen, akkor elkapja vagy három másodpercre, de egyből le is fullad. Utána már többet nem lehet meg sem moccan, semmi hang. Viszont a visszajelzők égnek. Még sem indul az autó.
Több mint valószínű, hogy szerelő lesz belőle. Én úgy sem tudok mit csinálni vele. Nagyon kiváncsi leszek mi lesz a baja, és mennyibe fog fájni ez nekem. De leginkább az érdekel hogy eggyik pillanatról a másikra mi romlott így el hirtelen.
Ha nyomogatod a gázt neki, és beindul, majd tart alapjáratot, akkor lehet gyújtás, de ha beindul és nem tart alapjáratot, akkor egy keresztet lehet dobni az alapjárati motorra...
Mikor meghalt nekünk, indítottam, elkapta egy kicsit, és egyből le is állt, megint, alig kapta el, leállt. Indítóztam ,nyomtam egy kis gázt neki, és beindult, persze alapjárat nuku...
Ha az akksid volna lemerülve nem indulna be. Én jártam már úgy, gyekk-gyekk-gyekk...esélytelen hogy elinduljon, az önindítót sincs erelye megforgatni. Más gond lesz. Indításgátló csinálhat olyat, hogy nem érzékeli rendesen a kulcsban lévő kis mágnest, és beindul ugyan, de le is fullasztja rögtön. Ha ezzel nincs gond, akkor próbáld úgy indítózni, higy közben pumpálod a gázt. Ha úgy beindul és beáll az alapjárat, akkor lehet gyújtás gond, vagy üzemanyag-ellátás. De én is csak tippelgetek...
Minden olyan visszajelző megjelent ami máskor is meg szokott rajta indulás előtt. Motorhang volt mert beindult de kb. 3 másodperc és le is fulladt. Az autó félig van benzinnel, és teljesen sima egyenes talajon állok, az ég világon nem dől semerre sem a kocsi.
Az aksi csak így magától lemerülne, máskor sosem fordult még elő. Volt hogy három hétig állt egyhelybe kutya baja sem volt. Sem lámpát sem semmit nem hagytam rajta égve hogy lemerüljön.
Mit takar, hogy megjelent minden a műszerfalon? Az indítás elötti szokásos visszajelzők, vagy minden visszajelző?
Motorhang....beindult, vagy csak az önindító kattogott?
De így tipp-mix alapon.. Lemerült az akkumlátor, vagy kevés benzin van benne, és valamelyik irányba dől a autó, és az ac nem tudja felszívni a benzint.
Segítséget szeretnék kérni Tőletek. Van egy 2003-as 1.4-es Kalosom amivel hétfő este még megtettem 130km-t. Azóta nem használtam, de már máskor is előfordult ilyen hogy több napig állt. Erre ma délelőtt el akartam indulni vele elfordítottam a kulcsot a kijelzőn megjelent minden, még sem indult a kocsi, adott egy kis motorhangot vagy 3 másodpercre és le is fulladt. Utána meg már be sem tudtam indítani. Mi lehet a gond szerintetek?
Szívesen vennék minden hozzászólást!!!!!!!!! Nem akarok egyből szerelőhöz rohanni ha nem muszáj.
értem ken block köszönöm megnézetem azt is :( de azért megrendeltem a folytószelep pótmétert is csak 2800ft hátha amúgy már takaritoták az egr szelepet
Ezt nem tudom pontosan, de ha nem mentél csak 10-20km-t vele, akkor nem igen. ha ilyen 70-80 vagy több km-t, akkor lehet.
kozytibike: Az a baj, hogy elég sok dologtól lehet. Pillangószelepnél el van koszolódva, és feltartja a szelepet. EGR(AGR) van elkoszolódva, esetleg kezd haldoklani. Lambdaszonda kezd nem jól lenni, és össze-vissza jelez vissza.
Sógoroméba, ha megmozgatom a vezetékköteget ami megy az alapjáratihoz, változtatja a fordulatot....vagy kontaktos, vagy meg van repedve valamelyik vezeték.
sziasztok érdeklődnék hogy mitől lehet hogy az alapjárat mindig 1000 és 2000 között ugrál pedig cseréltem már alapjárati motort is de nem jó :( válaszotokat elöre is köszi
Gondolom akkor csak 3 henger ment. Ha igen, akkor meg attól függ mennyit volt használva. Ha nem kapott egyszer se szikrát, akkor max az olajat tudja hígítani...
wector81: Én az 1,2-es motort is kicsinylem bele. Az 1,4-es SX verzióst alaposan rúgni kellett ha haladni akartál vele. Értem itt, hogy ha netán nagyon sietni kellett, akkor 3. 100 környéke.... Jó értem, hogy a fogyasztás. Csak az 1,0-es lehet erőlködne már, az meg nem túl jó.
Tudom, 2.600fölött kezd el picit többet enni, aztán 3.000fölött zabál. Párom Matiz-a szintén javarészt 15+15km-eket megy munkába, szintén az M0 új szakaszán, szóval viszonylag nyugis környezetben, heti rendszerességgel megfűszerezve egy városon keresztüli, Kerepesi út - Rákóczi út - Hegyalja út - Budaörs kiruccanással szüleihez; és mivel párocskám rendszeresen elpepecseli az időt munkába indulás előtt, nem ritka, sőt mondhatni rendszeres a kis Matiznak a 130-140-es tempó az M0-on, és mivel fordulatszámmérő nincs benne, csak saccolni tudom az ilyen sebességnél fellépő minimum 4.000-4.500-es fordulatot a kis ezres mociban (mert direkt nem 800-ast vettünk), a rövid váltóáttétek és a tisztességes motorhang miatt, (olyan "most ugrok az öledbe" típusú hangja van) azonban a fogyasztása a legutóbbi tankolásnál mérve 5,7liter volt! Szerintem ha Ő is nagyjából hasonló tempóban közlekedne, mint én, akkor az az ezres motor nem enne többet 5liternél. Néha elkondolkozok, hogy miért nem szerelték a Kalost is fel ezzel az ezres mocival. Állítólag elpusztíthatatlan, pörgésre termett motor, és a Kalos sem sokkal nehezebb a Matiznál, ha a váltója áttételezése kicsit hosszabb lenne 4-5-ben, akkor simán elvinné a Kalos-t, és lehet, hogy beérné 5literrel sztrádán.
Az a szép fogyasztás bizony annak a 2,2-2,5e-es fordulatnak köszönhető, meg annak a 40km-nek rugalmas forgalomban. Utóbbi 1,5 évbe tapasztaltam ki, míg el nem adtuk, hogy bizony ott a motor ideális fordulatszám tartománya. Kb ott jár a motor a legkönnyedebben, és olyankor eszi a legkevesebbet, lásd fogyasztásaid. Amúgy a fogyasztás nagyon függ attól, hogy mekkora távon van ahsználva, és állandóan vagy váltakozó távokon. Nálunk váltakozó távok voltak, legtöbbször 5-10 km volt, csak 8l felett volt a fogyasztása, télen 9,5-10l is akár. Most sógorom napi 45km-t megy vele, jórészt Bp-n, télen 7,3 körül volt, most meg 6,8 talán.
Lükvercnél meg annyi, hogy ha nem veszi, üres, kuplung-fék fel, ha kézi is van az is ki egy pillanatra, és utána beveszi, vagy rákuplungolsz ahogy írtad, bár nekem sokszor úgy se vette be. Sajnos elég igényes a hátramenetre...