...a negatív/test pontok rossz kontaktusa is tud érdekes dolgokat művelni ... és van hogy az ember csak akkor jön rá mikor már pár húzósabb alkatrészt kicserélt...
Elment a hosszufény,és hiába tartom benn a kart,kialszik. Erre mondta a szerelőm,hogy a központivezérlés a rossz,de azt csak kábelköteggel együtt lehetne cserélni
Szia sorstársaim! 2002-es hdi kombim van.Tudtok esetleg valakit,aki a központi vezérlés atyja? Nekem és az autómnak főleg az a hibás eleme. Előre is köszönöm
Sziasztok! Valaki találkozott már ilyen "jelenséggel"? Reggel "pöc-röf", indulás elött 5-10 perc melegedés a kertben, majd ~10 perc menet után gyereket kitesszük az ovinál.. utána is rendesen indul, de a rádió bekapcsolásakor szaggatott sípolás.. nem ír ki semmit.. a minap le is állt.. újra indítás után teljesen rendben volt.
Reggelente előfordul, hogy indítás után sípol a rádió.. ekkor kikapcsoljuk.. az autó simán megy.
Sajnos csak jövőre tudjuk beadni márkaszervízbe (légkondit még mindíg nem tudta senki megcsinálni.. azt mondják bsi tiltja le)..
Igen. Manuális a klíma. Megnyugtattál, köszönöm szépen. Jó, hogy engem nem érint ez a tranzisztoros dolog. „Egészséges” szélzaj jön belőle, nem kikopott/kiszáradt csapágy hang. Nem vészjósló, csak komfortosnak egyáltalán nem nevezhető mértékben hangos. Ezért nem tudom elképzelni a Citroentől, hogy ez így ebben a formában gyári. Szóval vagy
1, a villanymotor nem gyári, hanem valami bontott magasabb fordulatszámú, tehát az egész valami gányoláson átesett „jobb ha nem tudom” kategória. Ez meg is magyarázná, miért nem lehet csak szélvédőre állítani. Ebben a verzióban csak picit nyugtalanít, hogy a gyári Citroen előtét ellenállás bírni fogja e az áramfelvételét, mert merem remélni, hogy az ellenállást vastagabb keresztmetszetű huzalból tekerik és akkor nem lesz gond. Sokkal jobb mindenféleképpen, mintha tranzisztoros elektronika lenne.
2, vagy a villanymotor még gyári, viszont a gyári huzalellenállást szakította el, ami miatt esetleg lehetséges, hogy a 12V-ot nem kapta meg maximum beállításon sem csak mondjuk 10V-ot, és ezt a huzalellenállást cserélte ki valami nem gyárira és most emiatt akar elrepülni a gyári motor, mert így már megkapja a 12V-ot. Talán, de nem nagyon hiszem. Mivel tuti 12V-24V közötti villanymotort használ a gyár ezért, baja ettől sok, szintén nem lesz
3, vagy törött a ventilapát és/vagy valami belelóg a szélcsatornába és emiatt süvít (ezt nem igazán hiszem, fülre nem úgy hangzik, de ha törött a lapát, akkor ki fog kopni a tengely, mert húzza, azt meg fogom hallani)
Valami gány lesz, mert tudni kell, hogy találtam a gépháztető alatt az akksi mellett egy relét szigszalaggal körbetekerve, aztán meg szilóval odaragasztva a kosár mellé, kiállt belőle egy huzal, ami keresztmetszeténél fogva max 10 Amper, ráforrasztva egy piros szétolvadt késes bizti, ami persze szakadt. Úgy szét volt olvadva a műanyag háza, hogy az egyik lába ki is esett, ahogy megfogtam. A késes bizti másik lábától indult, a lábára volt forrasztva valami 12V vezeték, ami keresztmetszeténél fogva max 5 Amper, és tartott a semmibe a gépházban kb. 20cm hosszú kábeldarab. Na, ezt az egészet kivágtam a szemétbe, de hogy ez vajon mi volt… Van, aki szerint biztos valami hangmérnök volt a srác és erősítő táplálkozott onnan közvetlen az akksiról azon a vékony vezetéken meg a gyújtás mehetett, hááát … a relét úgy még értem, hogy a gyújtáskapcsoló mögötti 12V húzta meg, na de azt fizikailag miért oda, meg a bizti miért arra, meg miért késes, miért nem lengő miért így meg… Jáj, szóval ezek láttán bármit el tudok képzelni a műszerfal mögött is, de lehet, hogy a műszerfalat is csak valami gyújtás mögötti 12V után túrva kellett szétgányolnia és összerakni meg már nem tudta rendesen….
A csomagtartóban is találtam egy hátsó ülés alól előbukkanó vezetéket, végén egy csoki. Rámértem, abban most is benne a 12V. Fogalmam sincs elöl mire van kötve, szóval a csokira semmit nem kötöttem. Egy piros fekete erenként szigetelt két eres vezetéken jön a hátsó ülés alól, szerintem valami gagyibb hangszórókábel lehet. Ezt tápkánelnek… Kihúzni nem tudom. Nem tudom hol húzta be, merre tarthat vajon. Eddig struccpolitikával javítottam. Úgy veszem, hogy nem láttam. Kalaptartó kivágva 24cm-es ovális Somogyi hangszóró. A membrán behúzószál el volt szakadva. Azt megcsináltam, ha már van szóljon, szól is, mintha a víz alól szólna, jó vacak minőség, de a gyári is szól az első ajtóból úgy már elmegy. Annak a vezetékét megtaláltam a magnó mögött, de a 12V-os kábel rejtély honnan jön.
Csak példa nekem semmilyen lámpa nem világított a műszerfalon még is rossz volt a gyújtási paraméterei az autómnak 1,4 benzin (KFW) motorkód hiba a motorvezérlőben letárolva (gyújtásba épített fázishiba) gyári trafó kiment, utángyártottat vásároltam ami nem tudta a gyári értékeket produkálni. Szerencsés vagyok van diagom otthon.
Lehet, hogy te vagy az üdítő kivétel, de sajnos a tapasztalat toji76-ot igazolja.
Ráadásul ezek az autók koruk, és tulajdonosi szerkezetük miatt bekerültek a kókány kategóriába.
Azért ez már nem adagolós dízel kategória, sőt, ha nem is világít a check engine, még lehet benne hiba, amit memóriában tárol. Évi egyszeri kiolvasás nem árt.
...a HIVATÁSOS Citroen szerelőket kérdezném mint FEZ.t, és ha nem tévedek KÁRÁSZ is az ...hogy a 2-es ,nagy lámpás Berlingónál az első fényszórót csak is kizárólag a lökhárító megbontásával lehet kivenni vagy esetleg van egyszerűbb megoldás is ...?
...nem kell a problémától ennyire megijedni ... ha van egy kis kézügyességed , fúrógéped , forrasztó pákád és még használni is tudod őket akkor könnyen javítható.... további feltétel hogy valóban a tranyós változat van -e benne , mert létezik még másik kettő .... de ez az alvázszámból kideríthető...
Feltételezem hogy neked klíma nélküli, vagy manual klímás autód van. Ez esetben a venti fordulatszám fokozatait előtétellenállás szabályozza.
A "rettegett" tranzisztoros elektronika pedig az automata klímás változatban van. Ennek az a lényege, hogy az egészen alacsony fordulattól, a max. fordulatig fokozatmentesen tudja szabályozni a venti fordulatszámát a beállított hőmérséklet eléréséhez. De ez a tranzisztor hiba normál esetben max. egyszer jelentkezik az autó élettartama alatt.
Egyébként a ventinek semmi köze nincs a te problémádhoz.
A hangossághoz és a különös hibákhoz meg annyit, hogy sajnos már túl olcsóak ezek az autók. Ennek megfelelő természetesen a javításuk(javíttatásuk) is. Nincs az a tökéletes szerkezet, amit kellő elszántsággal és hozzá nem értéssel el ne lehetne rontani.
Köszi, valahogy sejtettem, hogy nem 1 perc lesz. Magnótól néztem, onnan rittig semmi. Az a szerencsém, hogy lábra és szélvédőre egyszerre megy, odáig el tudom tekerni. A cső a helyén lehet, mert jön a levegő fenn a szélvédő alatt, szóval végül is lefújja a szélvédőt. Viszont ha egyszer rendesebben lefagy…hááát maxon biztos lefújja úgy is, ha közben lábra is fúj, csak olvasom ezt a tranzisztor (?) hibát sok embernél és nem nagyon értem, hogy az vajon mitől lehet nekik. Egyáltalán minek tranzisztor a ventimotor elé, számomra rejtély. Vastagabb huzalellánállással szoktak feszosztót csinálni aztán csók.
Szóval ez is csak azért lehet, hogy legyen ami elromoljon és ha gyárilag alulméretezett alkatrész, akkor a nagyobb áramfelvétel nem lesz jó neki, szóval picit félve tekerem fel a fűtés fordulatszámát, mert már közepes fokozaton úgy megjön a fűtésmotor hangja, húhú. Utána meg már szavamat nem hallom. Tiétek is nagyon hangos? Lehet, hogy az enyémet már tuningolták, mert nagyon nyomja, csak kérdés meddig lehet nyelelni büntetlenül.
Hajlok rá, hogy leszarom és használom így, csak ha aztán tél közepén letérdel nekem tényleg valami tranzisztor, ami miatt utána egyáltalán nem forog és semmi fűtés nincs. Na, az mekkora szívás. Reggel hatkor indulok… még sötét is van mellé, a lámpatest is be van sárgulva, jeges szélvédővel, késésben, hát az … akkor leakasztom a motorról a sisakot, ablak lehúz, kihajol, szevasztoook :) úúú ne, két perc múlva fenn leszek a youtube-on.
De ez a szerelőket is minősíti. Mert 2 év alatt biztos hogy járt már valami más miatt szerelőnél és azokat sem zavarta a check engine. Vagy egyszerűen nincs mivel kiolvasniuk.
Nagy esély van a szerelési hibára. Normálisan úgy lehet hozzáférni a lényeghez, ha kiszereled a nagy íves műanyagot, ami a bal légbefúvótól a hamutartóig tart. De ez elég macerás.
A kesztyűtartót elég egyszerű kiszedni. És úgy emlékszem hogy ott van valamennyi hézag, amin keresztül talán látható a hiba oka. Meg az általad említett rádió felőli támadás is jó lehet. Nem kell vakon matatni, mert feltalálták már a tükröt. :) Meg a kijelző oldali telefon kamerát.