Keresés

Részletes keresés

gyökérkezelt Creative Commons License 2007.10.18 0 0 141
Ha komolyan gondolod érdemes lenne ujrarakni a kandallódat és lég-hőcserélót szerelni belé. Ez még csak a kisebbik gond lenne, a nagyobb problémát a légcsatornák jelentenék. Fel kéne túrni mindent. Ha nem eleve úgy tervezed meg a házadat, ez komoly gondot jelenthet.
Én azt tanácsolom, hogy ha ki van építve a melegvizes radiátor rendszered, akkor inkább azt használd. A kandallóba építhető vizes hőcserélők nem vészesen drágák.
Előzmény: Törölt nick (140)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.09 0 0 140

Köszönöm a tanácsokat.

Igazából léteznek eleve légfűtéses kandallók amiről 2-3 csővel elszállítható a hő más helységekbe is, ezért nem hinném, hogy a dolog olyan nagyon veszélyes lenne. De sajnos amikor az enyém épült, ezt még nem tudtam, ezért sima tűztér került beépítésre. Viszont a gázárak miatt -meg egyébként is jobban szeretjük a tűz melegét-, jobb szeretném, ha nem csak az alsó szintet tudnám vele fűteni.

Ezért agyalok valami utólagos légfűtéses megoldáson.

gyökérkezelt Creative Commons License 2007.10.09 0 0 139
Arra kell odafigyelni, hogy a füstgázhőmérséklet a kémény-kivezetésnél akkor ideális, ha 60˚C körüli. Ha ennél alacsonyabb, akkor a kémény átvizesedik és elrohad, valamint a korom és pernye is jobban rakódik, ha magasabb, az utcát fűtöd fölöslegesen.

Ezzel együtt a füstgáz hőcserélő jó ötlet, de érdemes átállíthatóvá tenni. Begyújtáskor a kémény felfűtéséig közvetlenül mehetne a kéménybe, a megfelelő kéményhuzat kialakulása után pedig a hőcserélőn keresztül.
A füstgázoktól nem nagyon kell félni, a kéményhuzat miatt.
Előzmény: Törölt nick (135)
peterch Creative Commons License 2007.10.08 0 0 138
Szia !

www.hornbach.sk ,majd kattints ra a Teplo domova ablakra, utanna meg a Teplovzdusne rozvody-ra . Ha megvan, akkor kinagyitod a rajzot es ott jol lathato minden reszlet.

Udv, Peter
Előzmény: Törölt nick (133)
r0226 Creative Commons License 2007.10.08 0 0 137
Csak így nehéz szabályozni a befujt levegő hőmérsékletét és a füstgáz hőm is figyelni kell.
Gyuri
ÉN nem kisérleteznék vele.
Előzmény: r0226 (136)
r0226 Creative Commons License 2007.10.08 0 0 136
Én ezt talán úgy oldanám meg hogy mindenféleképpen ventivel és az alulról betáplált levegőt összekötném a szobával itt lenne az elszívó oldal és ezt a levegőt keringetném a szobába és a termosztát kapcsolná a venti. CO jelzőt mindenképp raknék a szobákba.
Gyuri
Előzmény: Törölt nick (135)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.08 0 0 135

A kéményt nem bántja az elképzelésem, hiszen az a tűztér és a kéménybekötés közé kerülne felszerelésre, a füstcsőre. Szintén nem bántja a füstgáz áramlását, mert csak a füstcső külső felületéről vonna el hőt.

Láttam nagyon szuper megoldásokat, talán hődobnak hívják, pl. ezek: http://www.profikrby.cz/inshop/krby-krbove-vlozky/teplovzdusne-vymeniky-krbu/

 

De itt az a gond, hogy ezekhez sztem külön méretezés kell, talán még újabb kéményseprő szakvélemény is mivel ezek a füstgázok útját is megváltoztatják.

 

Előzmény: gyökérkezelt (134)
gyökérkezelt Creative Commons License 2007.10.08 0 0 134
A kémény megbolygatásával vigyázni kell, mert a kéményhozat láthatja kárát.

Van jobb megoldás is mint amit leírtál, de tudnom kéne, hogy milyen kandallód van.
Előzmény: Törölt nick (133)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.07 0 0 133

Sziasztok,

 

Nekem csak egy nagyon egyszerű elképzelésem van, de még ezt sem tudom, hogyan lehetne megvalósítani.

Adott egy kandalló, aminek a füstcsövén (illetve a kéményen) keresztül köztudottan rengeteg hő távozik a szabadba. Annyit szeretnék elérni, hogy a füstcsőről tudjak levenni egy kis hőt 2 távolabbi helység számára, persze anélkül, hogy ez a füstgáz túlhűlését okozná.

Egyszerű levegős, gravitációs megoldásra gondoltam. Egy hőcserélő jellegű szerkezetből 2csövet vinnék fel az emeletre. Mivel ez gravitációs elven is működhet, talán ventillátor sem kell. Mondjuk így a levegő befúvás a helységben nem felül lenne, hanem alul, de ez nem zavar.

Tudna-e valaki tanácsot adni, hogyan/milyen technikával valósítható meg az elképzelés?

Volt olyan ötletem, hogy a 150-es füstcsőre teszek egy 200-ast (cső a csőben elv). A 200-as felső részén 2 oldalt kivezetnék 1-1 80-as, vagy 110-es csőcsonkot, ide csatlakoznának az elmenő légcsövek. A 200-as felső végét lezárnám, az alsó végét pedig szabadon hagynám. Így elvileg alul menne be a hidegebb levegő, felül pedig csak a 2db csonkon keresztül tudna távozni a meleglevegő, egészen az emeleti szobákig.

Ha nem elég a gravitációs cirkuláció, akkor a két légcsőbe be lehetne tenni 1-1 ventit is.

Vélemény?

 

gyökérkezelt Creative Commons License 2007.10.04 0 0 132
A legelterjedtebb szilárd hőtároló az egyszerű cserépkályha. A cserépkályhát mint tudod füstgázok fűtik fel, ahogy azok a kályha füstjárataiban cirkulálnak.
Egy 1 tonnás viszonylag nagy mértű kályha kb 500l víz hőkapacitásával rendelkezik.
Tavasszal-ősszel a cserépkályhát elegendő 1-2 órát fűteni reggel-este, hogy egész nap kellmes meleg legyen a szobában/lakásban.
Hátránya, hogy a hőingadozás gyengíti és évek alatt tönkreteszi a cserépillesztéseknél használt habarcsot, így minél többet használod hőtárolóként, annál hamarabb kell felújítanod.

Másik lehetőség, amit főleg a tengerentúlon a légfűtés és a legkollektorok kiegészítésére használnak, az a hőtároló fal. Olyan szobák közötti közfalakról van szó, melyek belseje üreges. Miután a helységek felvették a termosztát által megadott hőmérsékletet, a ventilátorok a hőtároló falakba kezdik fújatni a meleg levegőt, amelyek így akár 50-60C-os hőmérsékletet is felvehetnek, amit mint falfűtés sugároznak le.
Előnye, hogy közfalból meglehetősen könnyű 2-3 tonnányit beépíteni egy házba, és a falfűtés kellemes hőérzetet ad.
Hátránya, hogy a felfűtott fal hőleadása nem változtatható, és utólag nem igen építhető be.

További lehetőség a szigetelt kazánház. Ebben az esetben az alaposan leszigetelt kazánházba helyezel a falaktól kb 10 cm távolságra hőtároló téglafalakat egy vagy több sorban. A falak mögé fönt hatol be a levegő és lent jön ki a gravitáció következtében. A kazánház így felforrósodik a belső téglafalakkal együtt a bent működő légfűtőkazántól abban az esetben, ha a lakótérbe haladó légcsatornákat zárolja a termosztát. E megoldás hátránya, ha a kazánfűtés csak szaunakedvelő embertársainknak ajánlható :)

Számos megoldás van még, főként a fentiek hibridjei, de neked, úgy látom vizes rendszerű kazánod van, ahhoz jobb a vizes hőtároló.
Előzmény: SoToS (131)
SoToS Creative Commons License 2007.09.11 0 0 131
Szia!

Már kész a rendszer, össze van csövezve, már csak a kazán beüzemelésére várok. De érdekel hogy képzeled a hő betáplálását, illetve a kivételét egy 2m3-es beton vagy tégla tömbbe/ból?

Esetleg később fel lehetne használni valamire....

Üdv: SoToS
Előzmény: gyökérkezelt (129)
gyökérkezelt Creative Commons License 2007.09.10 0 0 130
Ma már több mindent másképp csinálnék.
Ha komolyan bele akarsz vágni: ozsu@citromail.hu

Mostanában azon töprengek, hogy venni kéne egy turbinás gázkazánt, és annak a föstgázát kifújatni a rendszeren. Ebben az esetben a hőcserélőben létrejöhetne a kazánfüst kondenzáció is, így az eszköz megközelíthetné, sőt meg is haladhatná egy kondenzációs kazán teljesítményét is.
A kazán kompresszora ráadásul gondoskodna a légkeringetésről is.

A másik amin agyalgatok, hogy egy faelgázosító kazán esetén miféle füstgázhőcserélő rendszert kéne építeni. Ott ugye bejátszik a kondenzvíz mellé a korom és pernye is.
Előzmény: SoToS (123)
gyökérkezelt Creative Commons License 2007.09.10 0 0 129
Szia!
Én a helyedben meggondolnám, hogy légfűtéshez vizes puffert használjak-e.
1köbm víz hőtároló képessége megegyezik 2 köbm betonéval, vagy téglájéval.
Nem lyukad ki, nem folyik el, és nem is vízkövesedik.
Előzmény: SoToS (126)
previa696 Creative Commons License 2007.09.08 0 0 128
Üdv ! Egyszer betöltöm és kb 3-4 óra múlva rátöltök így lesz a puffer tele, kb 60-70c vízzel.
Előzmény: SoToS (127)
SoToS Creative Commons License 2007.09.07 0 0 127
Szia!

Még azt szeretném megkérdezni, hogy azalatt az 5-8 óra felfűtés alatt
kb mennyiszer kell bepakolni fát a kazánba?

Üdv: SoToS
Előzmény: previa696 (125)
SoToS Creative Commons License 2007.09.04 0 0 126
Szia!

Közben már én is beszereztem egy 22 KW-os ATMOS-t, de még nem lett beüzemelve. Nekem 1000l es pufferem van, remélem pár hét és üzemel (mert eléggé hideg lett), de jól hangzik hogy 2-5 napig tartja a meleget, remélem nálam is, főleg hogy légfűtés lesz.

Üdv: SoToS
Előzmény: previa696 (125)
previa696 Creative Commons License 2007.08.31 0 0 125
Üdv ! Úgy látom még nem kaptál választ erre. Nálunk egy atmos22-es van 1300l puffertartályal. Kb 5-8 óra feltölteni a puffert és 2-5napig elegendő fütésre. A kazán ára 300e ft. Én bonyhádi vagyok akár meg is nézheted nálunk.
Előzmény: SoToS (17)
r0226 Creative Commons License 2007.08.31 0 0 124
Itt androhead.
Gyuri
SoToS Creative Commons License 2007.08.29 0 0 123
Ez jól hangzik!
Szerintem az enyémnek nem lesz ilyen hatásfoka, de majd kiderül.
Ha nem akkor én is hasonlót fogok szerintem csinálni :)))

Üdv: SoToS
Előzmény: gyökérkezelt (122)
gyökérkezelt Creative Commons License 2007.08.28 0 0 122
A hőcserélő témával kapcsolatosan szeretném a saját tapasztalataimat leírni.

Ami a gyári hőcserélőket illeti, túlságosan drágának, és alacsony hatásfokúnak találtam őket, ezért megterveztem a sajátomat.

A készülék maga 2 emelet magas pontosan 4,75m-es és a ház tűzfalán van elhelyezve.
A magját 5 db. horganyzott bádogcső képezi, amelyek egymás mellett fekszenek a fal mentén. A csövek 3cm távolságban horganyzott lemezzel vannak körülvéve dobozszerűen, erre került a szigetelés, később a vakolatis fog, hogy a héz részének tűnjön.
A levegő a csöveken keresztül áramlik ki a házból mégpedig felülről táplálva. A csövek a talajtól számított 30 centiméter magasan nyitottak, így a kondenzvíz és a zúzmara is ki tud belőle peregni. Attól is féltem, hogy télen a kondenzvíz lefagyhat és eltömíti a csövet, de ez nem történt meg.
A levegő kissé messzebbről csövön érkezik a szerkezet aljához, a csövek és a bélés között áramlik felfelé majdnem 5 méteren keresztül, így jó hatásfokkal átveszi a kifelé áramló levegő hőmérsékletét. A készüléket kívül hőszigeteléssel láttam el. Ez a tetejénél 20cm nikecell, majd egyre csökken, míg az aljánál 5 cm. Erre kerül majd a vakolat. Két db. 110köbm/h-s venti hajtja az egyész rendszert.
Tapasztalatok:
Tavaly nem volt nagy a hideg, -11 foknál azonban mindössze 3 fokkal volt a belépő levegő hidegebb mint a kimenő. Ezt nem igazán akartam elhinni, de aztán rájöttem, hogy a pára először kicsapódik, aztán jó része kifagy, így a lecsapódási és a fagyáshő is melgítette a belépő levegőt. Szerencsére a víz és a zúzmara kipergett a csöveken lefelé így viszont a hódarából és vízből öszefagyott jég eltávolításáról gondoskodni kellett, amit a kis magasság miatt heti egy két alkalommal meg kellet tenni nem kis vesződség árán.
Tavasszal a belépő kamrát domesztosszal és vízzel fertőtlenítettem, ez azért volt lehetséges, mivel a kamra fala horganyzott lemezből van.

Azt, hogy -20 fokban hogyan viselkedik a "kicsike" talán jövőre meg tudom mondani :)
peterch Creative Commons License 2007.08.17 0 0 121
Szia!

102-es nem eleg, mert 25m/sec. volna a sebesseg. Nagy lenne a legellenallas. Minden atmenet, kanyar ,filter,zajcsokkentocso,befuvo,elszivo, hocserelo,talajregiszter ellenallas . Ezert irtam, hogy amikor megepited a rendszert, akkor dol el, hogy a 0 legellenallasnal 800m3 tudo diagonalis venti hany m3 fog tudni. En is azert valasztottam magamnak az erosebb radialis ventiket, hogy legalabb a fele mennyiseget tudja. Legyongiteni nem problema a ventit, de tulporgetni mar veszelyes, akkor inkabb csere.

Nalam a gerinc spirocso lesz, csak az utolso 2m lesz Sonovent MI 102-es a befuvo es elszivo nyilasokig.
A Sonovent MI 102-es cso metere 121Szkk,azaz 1152 HUF AFA-val /19 %/ 10m-es csomagolasban 1,2m-es kartondobozba van csomagolva.

Udv,Peter
Előzmény: SoToS (119)
dpek Creative Commons License 2007.08.17 0 0 120
HA 1 db csőben nyomatod 700m3/h-val akkor kevés, legalább 160-200-as cső kell.
HA elágaztatod akkor már jobb a helyzet, de célszerűbb vastag csővel indulni és ahogy ágazik lée egyre vékonyabbal tovább menni.
kb 1800ft/m
Előzmény: SoToS (119)
SoToS Creative Commons License 2007.08.17 0 0 119
Szia!

Elfelejtettem megkérdezni, hogy szerinte ahhoz a ventihez amit írtál hogy vettél (asszem olyan 700 m3/h-s) elég a 102-es cső?
Mert nekem a 800 m3/h-s ventim a 100-as flex csövet kiegyenesítette (igaz nagy volt a végén az ellenállás), és süvített át rajta.
Forintban mennyi ez a 102-es cső?


SoToS
Előzmény: peterch (111)
SoToS Creative Commons License 2007.08.17 0 0 118
Sziasztok!

El vagyok havazva most csak pár kérdésem lenne, hátha tudtok segíteni:
Szerintetek ha szögletes légcsatornát építek ki az rosszabb mint a cső?
Légtechnikai szempontból mennyire ártalmas a sok 90 fokos elágazás? Inkább 45 fok?
Ha a légcsatorna belső méretei változnak 1 szakaszon az okozhat gondot, ha igen mi a jobb: ha egyre szűkül, vagy ha tágul vagy mind1? (pl nálam 200*200 as csatornával indul, majd a falon csak 120*350 el tudtam átmenni, utána megint más méret ez okozhat vesztességet?)

Üdv: SoToS
peterch Creative Commons License 2007.08.17 0 0 117
Szia !

Az elobb kihagytam a valaszt az MI es az MO kozotti kulonbsegre.
Csak annyi a kulonbseg ,hogy az MO jobban strapabiro mint az MI.
Valamint aramlasi sebesseg kulonbseg van koztuk. MI-nel max. 9m/s es az MO-nal 15m/s.

Udv, Peter
Előzmény: zoziapu (114)
zoziapu Creative Commons License 2007.08.17 0 0 116
Köszi peterch!
Így már érthetőbb!
Előzmény: peterch (115)
peterch Creative Commons License 2007.08.17 0 0 115
Szia !

A szonoflex eleg hajlekony,de jobb ha 90 fokos konyokot teszel.
A merete mindig a belso meretpl,Sonoflex MI 102= 102mm-es belsomeret,ezen van 25mm-es szigeteles. Mindig a szam jeloli, hogy milyen a cso belso atmeroje.

A 110-es pvc csore vegyel egy redukciot, 125/110 es arra illeszted a 127-est, vagy meglagyitod a 110-est es osszenyomod 100-asra, arra rahuzod a 102-est. Rogzitesre letezik ragasztoszallag, ezust szinu. Minden legtechnikai ceg hasznalja.

A tablazatban 1m-re van ertve az adat. Szerintem Mo-on is barmelyik legtechnikai nagykereskedesben kaphato az osszes komponens. En csak azert adtam meg ezt az oldalt, mert en ott vasaroltam mindent es neked mint info biztosan segit.
Előzmény: zoziapu (114)
zoziapu Creative Commons License 2007.08.17 0 0 114
Leginkább az alkalmazási tapasztalatok érdekelnének :)
pl az esetemben kiáll a 110-es (külső 110, belső kb 106 mm) cső a födém tetején, erre hogy lehet rádolgozni ezt a flex csövet? elég hajlékony, hogy ráforduljon, vagy kell egy 90 fokos könyök hozzá?
Nem derült ki így első ránézésre, a sonoflex-nél amiket ír hogy milyen átmérőket gyártanak, az minek az átmérője: szigetelés külső, a cső külső, vagy a cső belső átmérője?
A 110-es csőbe pl beledugni egy 102-est, vagy inkább egy 127-est rá? Mivel lehetne légtömörre jól összedolgozni az illesztést, purhab, szilikonpaszta?
Mi a különbség az MI és MO széria között?
Be lehet-e szerezni Mo-on, vagy elküldik csomagküldőve? Kassánál tovább nem mennék érte Miskolcról.
Milyen hossz kéne belőle az Y elágig, hogy már ne legyen áthallás a szobák közt, 1 m, 2 m?
Van egy frekvencia-dB táblázat a catalog sheet-ben, az feltételezem valami csillapítást mutathat, ezt méterenként kell érteni vagy hogy?
Előzmény: peterch (113)
peterch Creative Commons License 2007.08.17 0 0 113
Szia !

Segitek ,ha akarod. Ird meg, hogy konkretan mi erdekel, en leforditom neked.

Udv, Peter
Előzmény: zoziapu (112)
zoziapu Creative Commons License 2007.08.17 0 0 112
Köszi!
Kár hogy nincs minden lefordítva angolra, szlovákul egy szót sem értek :)
Előzmény: peterch (111)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!