Nekem minden ment, de semmi nem világított (na jó, itt-ott néha) most az összes izzót kicseréltem (4 fajta kell, arany árában adják az Osram-nál) minden világít (!!!)
de az öszerakás óta nem megy a mutatós töltésjelző. Viszont már két hete nem kellett a hengerfejet levenni... (kop-kop)
nem állítom, hogy minden porcikája megbízható, de együtt lehet vele élni
A műszerfalat kihagytam,mint tipushiba, az tényleg gázos. Nekem most megy a km óra és a fordulatszám, de az infocenter nem. A három egyszerre már nagyon régen volt jó.
megbízhatóság: miután manapság senki nem autót gyárt, csak összeszerel, ki van szolgáltatva a beszállítóknak. Pl problámás a főtengely szimmering és a vízpumpa, ebben választhattak volna jobb minőséget.
Gond még az alváz segédkeret ill. a lengőkarok törése. Az újabbakon ezt már nem tapasztalom.
jellemző a hátsó fékdugattyú törése !!!! illetve a hátsó fékhenger kézifék része.
sokan mondják megbízhatatlannak a 480 ast, pedig szerintem nem az. Kiforratlan konstrukciónak sem titulálnám, mert a 440/460 gyakorlatilag ugyanaz a konstrukció.
Az évek során volt pár ilyennel dolgom, amit látok, hogy megváltoztattak:
BOSCH generátor, önindító cseréje Valeora
Kábelek átmérőjének csökkentése
Új tipusú csatlakozók a kábeleken
Alapjárati motor(szelep) csere
Motorvezérlő computer csere
ABS csere
Bejött:
Légzsák
Kipörgésgátló
Az összes többi módosítás inkább visszalépés:
Infocenter elhagyása
előbb 4 (a 2+2), majd központi injektor
hátsó kanyarstab elhagyása
Luxus elhagyása
belső világítás
lábtérvilágítás
kulcslyuk világítás
Hátsóablakfűtés időzítő
motoros tükör helyett mechanikus is
Pl a 460ason a kormány eltakarja a villanykapcsolót, meg még néhány egyéb kezelőszervet ez elég gáz nem?
"Ma már " majdnem veteránként" ennek nyilván nincs jelentősége, de valami sorsszerüséget látok abban, hogy pont itteniek érdeklődését
kelti fel ez a jármű... "
Hm, érdekes mondat, elgondolkodtató, és - habár nem tudom a többiek hogy vannak ezzel, de - esetemben igaz is. Van egyfajta önsorsrontás ebben... Tudod, én úgy vagyok, hogy én mindig abba nyúlok bele előszeretettel, ami szép, de megbízhatatlan vagy más baja van. (Nincs ez másképp egyébiránt a magánélet terén sem.) Kiskorom óta olyan autókba szerelmesedtem bele, amelyektől minden épeszű autószerelő szívszélhűdést kapna. Alfák, Lancia, Fiat 850 coupe, és még sorolhatnám. Opel, VW, BMW soha. Na és? Ha ez számítana, biztosan valami jellegtelen német ipari terméket vennék, esetleg valami különösebb egyéniség nélküli japánt. Nekem az a szép, ami már keletkezésekor meghalt. És ritka. Van ez így. A Murena is halva született típus volt a maga legyártott 10 000 darabszámával és kiforratlan konstrukciójával. És nem bánom ezt a szemléletet. (Az, hogy a 480-assal eleddig semmi érdemi gond nem volt, a gondos törődés, előélet mellett a vak szerencsének köszönhető, amiért hálás is vagyok.)
Szép forma, de bizonyára tudod, hogy iszonyat megbízhatatlan volt! Az autós ujságírók az Év Autója díjjal egy időben a legrosszabb autónak kiadott Citrom díjat ennek a járműnek itélték. Ma már " majdnem veteránként" ennek nyilván nincs jelentősége, de valami sorsszerüséget látok abban, hogy pont itteniek érdeklődését
Hmm, ezek a fekete lyukak az éterben.... Nem tudom, de mintha volt róla szó, hogy valahol lehet(ne) csináltatni első szőnyeget. Mondjuk én tavaly voltam akkora balf_sz, hogy kidobtam a gyárit anélkül, hogy levettem volna róla a mintát. Valakinek esetleg van ilyen "szabásmintája"?
Lámpaügyben térjünk vissza, h anem lesz ilyen hideg. Mindenki gyűjtögesse a foglaltokat, mert azt tudom átépíteni. Kiváncsi lennék, budafokon mennyit kérnek egy újért.
Amit meg kellett csinálniuk azt szépen megcsinálták. Én még színbeli eltérést sem vettem észre, amikor fényezték. Szóval valószínűleg odaviszem megint. Csak nem tudom, hogy várjam meg a tavaszt, vagy pedig most vigyem el...
(Ha nem gond, egy név+telefonszám is kéne majd privátban, akinél konkrétan csináltattad az autót, mert szemlátomást jó munkát végzett! Remélem, nem túl drágák...)
Annyiban azért szerencse, hogy nem a nemrég cserélt oldalát kapta el, hanem, azt amit amúgy is meg kellene nézetni. De hát akkor is kidobott pénz az ablakon..
Fényező: Kövesdi Kft. Budafok - Huszonsokadik kerület, Ánizs utca 3,
Engem is érdekelne a Tied; fehérben - főleg, ha hibátlan a fényezés - gyönyörű lehet. És jó! :-) Kényes szín a fehér, de nagyon jól áll egy 480-asnak! Mondjuk én sem panaszkodom, a piros legalább úgy illik hozzá, bár a legtöbb autó esetében a "ki nem állhatom"-kategóriájába tartozik nálam ez a szín.
Amúgy nyilván ezen is lenne mit csinálni még, főleg - Gotha autójához hasonlóan - ezen is aktuális a hátsó kerékívek cseréje+fényezése, de annyira nem tarthatatlan még az állapot, hogy ne tudna várni a dolog 1-2 évet még. Nyilván akad még rajta ez-az, de a többszázezres tétel szerintem tényleg eltúlzott, alapvetően egyben van a gép. Na majd összehozzuk!
Akartalak már hívni: én is hasonlóképp jártam egy hete, amikor is a körúton egy majom az első lökhárító bal csücskén szépen leszedte a fényezést, amely pattogzik lefele... Egy tenyérnyni hely mindössze, de bosszantó a piros fényezés mellett éktelenkedő fehér folt. Szóval a segítségedre lenne szükségem annyiban, hogy majd add meg kérlek a fényeződ elérhetőségét! A közeljövőben jelentkezni fogok, köszönöm előre is!
Ui.: névjegykártya? betétlap? bocsi? Ugyan, ebben a böszme 2007-es Magyarországon semmi jóra/emberi ne számítson az ember. Ungarische Virtschaft!