Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13484

Kb. valóban ez lehet az oka. Bár, hogy nem tudták az oroszok kiküszöbölni ezt a hibát azt nem tudom miért. Bár igaz, hogy az elektronika nem annyira fekszik nekik. A 12-esnél nem kell mágneskapcsolót sem cserélni. Bár így már hihető miért nyög a 12V-al, valószínűsíthető, hogy 24-re méretezték! A 4 izzítósnál megint más, az indul ha izzít is.

Előzmény: ferri72 (13480)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13483

Nem tudom miért "power". Ez olyasmi nyomatékváltó lehet mint a zetrókon (azt is powernek gúnyolják). De annyi megjegyzést teszek csak hozzá, hogy már éppen ideje volt, sőt megkésve, és kell neki pár év mire kiforrja magát.

Előzmény: csoppika (13481)
Józsi73 Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13482

Ez is olyasmi:

Előzmény: Törölt nick (13479)
csoppika Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13481

Ezen mi a power? A behuzomagnessel kapcsolt nyul-teknos fokozat?

Előzmény: Törölt nick (13479)
ferri72 Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13480

Mint az enyém is volt. Szerintem azért mert az aksik felváltva döglenek meg amiatt a hülye elektronika miatt, a másik meg hogy ha beszarik a gyári ISKRA önindító elég húzós hozzá az alkatrész, palyzsletörés meg ilyesmire gondolok. Azt meg sokan nem tudják hogy a 12-est is lehet 24-ről. Meghát nagy sláger a kisönindító kis akksival( télen meg tekintgetnek).

Előzmény: Törölt nick (13476)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13479
Előzmény: csoppika (13455)
csoppika Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13478

Lehet, hogy igy van... MEg nem volt alkalmam megnezni...

Előzmény: Józsi73 (13468)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13477

Ha hagyom benne a régi áramtalanítót akkor kell még egy az Ifa párhuzamkapcsolóhoz?

Mondjuk ha hozzáfognánk azért hívnánk egy villamossági szakit, úgy a saját eszünktől nem esnénk neki. :-)

De ez a 12V ez siralom! Még tavasztól őszig nincs is baj....

Előzmény: Józsi73 (13475)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13476

Már olyan véleménnyel is találkoztam, hogy jópáran visszalakították a gyári 24V-ost 12-re. Annak mi lehet az oka? Vagy csak szimplán azért mert csak az egyik akksit töltik?

Bár amúgy jók ezek az áttételesek ha jó anyagból vannak! Mint a kisteheren is, ott még nem hullott szét, de be is tekeri a nagyobb hidegben is! :-)

Előzmény: ferri72 (13472)
Józsi73 Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13475

Vagy a régi MTZ kapcsoló, vagy az Ifa-é, legalábbis én ezt tenném be. A 24-es MTZ kapcsoló egyben párhuzamkapcsoló is, de azzal nem tölti rendesen a két akkut(többen mondták már, hogy felcserélgették 2-3 havonta a két akkut).

Előzmény: Törölt nick (13473)
Józsi73 Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13474

A bekötése meg itt van, nem akarom mégegyszer leírni:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=103996064&t=9141273

Előzmény: Atyus 77 (13470)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13473

AKkor tételezzük fel ha az Ifa párhuzamkapcsolója lenne berakva akkor ahhoz kellen még egy áramtalanító, vagy a 24V-osét kellene berakni?

Előzmény: Józsi73 (13463)
ferri72 Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13472

Igen nekem már az is volt, csak az előző gazdája visszaalakította 12-esre kisönindítóval, ezért lett párhuzamkapcsolós, a kisönindítót meg pihentetem a polcon mert volt itthon elfekvőbe 2db nagy.

Előzmény: Törölt nick (13469)
Józsi73 Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13471

Mert az Ifánál úgy van bekötve, hogy az 1. akku negatívját és a 2. akku pozitívját szakítja meg áramtalanító a párhuzamkapcsoló előtt, a 2. akku negatívja meg közvetlenül a testre van kötve. Mivel én először nem így csináltam, tehát az 1. akku negatívját nem szakítottam meg, így mindig áram alatt volt a gép, de csak az 1. akkuról. Ezért kellett még egy áramtalanító.

Előzmény: ferri72 (13466)
Atyus 77 Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13470

Értem.

Előzmény: Józsi73 (13464)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13469

Előre is köszönet érte! Olvastam, hogy mit írtatok amott az áttételesről, még szerencse, hogy nem vettünk akkor. :-) Bár azt mondták akkor mikor megjelentek, hogy "csak -9°C-ig tekeri be". Meg szar is a minőségük azoknak, igaz van egy beszart nekünk is, de így már nem  foglalkozunk vele. De viszont ennek nem ártana csinálni valamit, mert ez a 12V ez eléggé gyengusz, pedig van rajta melegítő, és 2 12V-os akksi van párhuzamosan bekötve.A ruszki igazán csinálhatta volna már ezeket a D-240-es motorkat is 24V-osra!

De neked nem, hogy a gyári turbósnak már alapból 24V-osnak kellene lennie?

Előzmény: ferri72 (13461)
Józsi73 Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13468

Én meg úgy tudom, hogy az egyik akkut a műszerfalon keresztül tölti, a másikat meg egy független áramkörön, egy plusz kivezetésen a generátortól.

Előzmény: csoppika (13465)
csoppika Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13467

Mintha azt mondta volna, hogy csak az egyik akksit tolti az oninditokabelen keresztul?

Előzmény: csoppika (13465)
ferri72 Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13466

Miért van 2 áramtalanító?

Előzmény: Józsi73 (13463)
csoppika Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13465

Az egyik szerelom mondta, hogy a gyari 24-es inditasnal az egy akksi fesszabalyzoja a generatoron van, a masik a huto elott valahol...

Előzmény: Józsi73 (13463)
Józsi73 Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13464

2 db 100Ah-ás elfér benne, és egyformának kell lenni a két akkunak.

Előzmény: Atyus 77 (13460)
Józsi73 Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13463

Nekem két áramtalanító van benne, az egyik az eredeti helyén, a másik az akkun. Az Ifa áramtalanítója 5x drágább az MTZ-étől, ez meg volt otthon. Én nem vettem észre, hogy nem egyformán töltené a két akkut, de az MTZ gyári 24v-os áramtalanítója más rendszerű ettől. Zárlat meg bárminél előfordulhat, pl.: a tsz-ben egy Fendt 615LSA traktor égett ki elektromos zárlat miatt ( de sorolhatnám tovább: Peugeot 206, stb.....). 

Az önindító meg bírja a 24v-ot.

Előzmény: Törölt nick (13458)
csoppika Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13462

Mekkora akksikat hasznalsz? 2db 100amperoras elfer a gyari helyen?

Előzmény: Józsi73 (13456)
ferri72 Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13461

Üdv nektek. Ne félj tőle, ez nem ront semmit az elektromos rendszerenn, az áramtalanító maradhat az eredeti helyén. Azért is jobb a párhuzamkapcsoló mint az gyári 24voltos indítású MTZ, mert pont az nem áll fenn hogy csak az egyik akksit tölti. A lényeg hogy ne valami szar párhuzamkapcsoló legyen. Az enyém is párhuzamkapcsolós, ha gondolod teszek be képet holnap a kötésekről.

Előzmény: Törölt nick (13458)
Atyus 77 Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13460

Üdv.

 

Ez engem is érdekel,..van elfekvőben egy nagy önindítóm.

Hány amperórás aksik férnek el a kisfülkés aksitartójában ?...Egyforma aksiknak kell lenni mindenképp ,vagy ez egyik lehet kicsi is ?

Melyik kábelt hova kell kötni ?

Előzmény: Józsi73 (13456)
A "traktoros" Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13459

 

Üdv Mindenkinek.

 

 

(soha többet nem iszok !.....(?) :-)

De kevesebbet sem.. :-))

Előzmény: Törölt nick (13446)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13458

Az áramtalanító az nem maradhat az eredeti helyén? Én még átalakítottat nem láttam!

És ennél nem áll fent az, hogy hol az egyik, hol a másik akksit tölti, mint a mi gyárilag 24V-os, mivel a másikon is páran panaszkodtak erre.

Pl ez az egyik ok amitől tartok, hogy "kibasz az mtz minőségi elektronikájából"!

A másik a zárlat természetesen!

Előzmény: Józsi73 (13456)
Józsi73 Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13457

Ja, amit elfelejtettem leírni: csak az önindító kap 24 voltot, minden más marad 12V-on. Tehát nem kell féned attól, hogy bármilyen fogyasztót "kibasz az MTZ minőségi elektronikájából"

Előzmény: Törölt nick (13454)
Józsi73 Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13456

Ifa párhuzamkapcsoló, akkukábel, akkusaru, kábelvégek, 4 szál vezeték, kb fél óra szerelés.

Előzmény: Törölt nick (13454)
csoppika Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13455

Meg nincs:-) De ha most besz*rt az akksim, akkor lesz:-))))

Előzmény: Törölt nick (13454)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!