Aki ismer,az tudja hogy mire számíthat....:-) Aki nem,az csak nagyon óvatosan közelítsen...! Lesz itt MTZ,Gépészet,Humor,Szex....szóval minden ami fontos...:-) Téma korlát nincs !!! Lopott pénzen gazdagodott milliárdosok,és sértődősek kíméljenek a jelenlétükkel !!! A Topik nyitót kritizálni,csak nagyon nagyon indokolt esetben szabad..!:-))) .....ez csak 1 próba...meglátjuk...ha nem megy becsukom a boltot,és megyek máshová "vásárólni"...
Kb. valóban ez lehet az oka. Bár, hogy nem tudták az oroszok kiküszöbölni ezt a hibát azt nem tudom miért. Bár igaz, hogy az elektronika nem annyira fekszik nekik. A 12-esnél nem kell mágneskapcsolót sem cserélni. Bár így már hihető miért nyög a 12V-al, valószínűsíthető, hogy 24-re méretezték! A 4 izzítósnál megint más, az indul ha izzít is.
Nem tudom miért "power". Ez olyasmi nyomatékváltó lehet mint a zetrókon (azt is powernek gúnyolják). De annyi megjegyzést teszek csak hozzá, hogy már éppen ideje volt, sőt megkésve, és kell neki pár év mire kiforrja magát.
Mint az enyém is volt. Szerintem azért mert az aksik felváltva döglenek meg amiatt a hülye elektronika miatt, a másik meg hogy ha beszarik a gyári ISKRA önindító elég húzós hozzá az alkatrész, palyzsletörés meg ilyesmire gondolok. Azt meg sokan nem tudják hogy a 12-est is lehet 24-ről. Meghát nagy sláger a kisönindító kis akksival( télen meg tekintgetnek).
Már olyan véleménnyel is találkoztam, hogy jópáran visszalakították a gyári 24V-ost 12-re. Annak mi lehet az oka? Vagy csak szimplán azért mert csak az egyik akksit töltik?
Bár amúgy jók ezek az áttételesek ha jó anyagból vannak! Mint a kisteheren is, ott még nem hullott szét, de be is tekeri a nagyobb hidegben is! :-)
Vagy a régi MTZ kapcsoló, vagy az Ifa-é, legalábbis én ezt tenném be. A 24-es MTZ kapcsoló egyben párhuzamkapcsoló is, de azzal nem tölti rendesen a két akkut(többen mondták már, hogy felcserélgették 2-3 havonta a két akkut).
Igen nekem már az is volt, csak az előző gazdája visszaalakította 12-esre kisönindítóval, ezért lett párhuzamkapcsolós, a kisönindítót meg pihentetem a polcon mert volt itthon elfekvőbe 2db nagy.
Mert az Ifánál úgy van bekötve, hogy az 1. akku negatívját és a 2. akku pozitívját szakítja meg áramtalanító a párhuzamkapcsoló előtt, a 2. akku negatívja meg közvetlenül a testre van kötve. Mivel én először nem így csináltam, tehát az 1. akku negatívját nem szakítottam meg, így mindig áram alatt volt a gép, de csak az 1. akkuról. Ezért kellett még egy áramtalanító.
Előre is köszönet érte! Olvastam, hogy mit írtatok amott az áttételesről, még szerencse, hogy nem vettünk akkor. :-) Bár azt mondták akkor mikor megjelentek, hogy "csak -9°C-ig tekeri be". Meg szar is a minőségük azoknak, igaz van egy beszart nekünk is, de így már nem foglalkozunk vele. De viszont ennek nem ártana csinálni valamit, mert ez a 12V ez eléggé gyengusz, pedig van rajta melegítő, és 2 12V-os akksi van párhuzamosan bekötve.A ruszki igazán csinálhatta volna már ezeket a D-240-es motorkat is 24V-osra!
De neked nem, hogy a gyári turbósnak már alapból 24V-osnak kellene lennie?
Nekem két áramtalanító van benne, az egyik az eredeti helyén, a másik az akkun. Az Ifa áramtalanítója 5x drágább az MTZ-étől, ez meg volt otthon. Én nem vettem észre, hogy nem egyformán töltené a két akkut, de az MTZ gyári 24v-os áramtalanítója más rendszerű ettől. Zárlat meg bárminél előfordulhat, pl.: a tsz-ben egy Fendt 615LSA traktor égett ki elektromos zárlat miatt ( de sorolhatnám tovább: Peugeot 206, stb.....).
Üdv nektek. Ne félj tőle, ez nem ront semmit az elektromos rendszerenn, az áramtalanító maradhat az eredeti helyén. Azért is jobb a párhuzamkapcsoló mint az gyári 24voltos indítású MTZ, mert pont az nem áll fenn hogy csak az egyik akksit tölti. A lényeg hogy ne valami szar párhuzamkapcsoló legyen. Az enyém is párhuzamkapcsolós, ha gondolod teszek be képet holnap a kötésekről.
Ja, amit elfelejtettem leírni: csak az önindító kap 24 voltot, minden más marad 12V-on. Tehát nem kell féned attól, hogy bármilyen fogyasztót "kibasz az MTZ minőségi elektronikájából"