Köszi! van egy régi térképem (20 éves) erre nem mertem hagyatkozni. Ezek szerint az 5-ösnek máshol van ma már a végállomása. A Papírgyárat ,úgy látom, meg lehet kerülni, de az idő elég szűk a vonatig. 15 percnek elégnek kell lennie.
Menetrend szerint minden vonat megáll minden megállóban. Felszállás esetén nincs gond, leszállás esetén azonban előre kell szólni a személyzetnek.
Az egri busz megáll a Papírgyárnál is, ez az 5-ös busz egyik végállomásához sincs közel (nem tudom, melyikre gondolsz). Szerintem egy térkép sokat segítene.
A biztonság kedvéért megkérdezem (mert valamiért kapcsozva van), hogy a felmenő vonat a Papírgyárnál is megáll? Ott szeretnénk felszállni. A helyiek közül meg tudja valaki mondani, hogy az 5-ös busz végállomása és a Papírgyár mh. gyalog (gyerektempóban) hány perc? (Eger felől jövünk Volánnal.)
Dyz, előbb az MVK-t kéne meggyőzni , hogy pl a busz járjon értelmesen...(1-1A pl)
A vonatnál nem különösebben számít hogy 5 vagy 15 percet vársz rá, max ha nem vagy magadban biztos hamarabb odamégy, ha meg tök idegen vagy akkor úgyis vaktába mégy oda, s megnézed mikor jön majd.
Letöltöttem a Láévos játékot a Trail Szimulátorra, feltelepítettem mindent, és inditanám, a Lillafüredi pályát, akkor a betöltés háromnegyedénél ezt írja ki "N1t72r20d.s" . Valakinek ötlet?
Szerintem se nehéz a menetrend! Én a Kiliánban lakom már majdnem 30 éve és emlékszem olyan menetrendre ís amikor hétköznap nyáron 8.10 kor indult az első vonat(a mai nyári hétvégi menetrend szerint járt).
Ne magadból (magunkból) indulj ki. Tarts közvéleménykutatást Lillafüreden a "mezei" utasok között, kíváncsi vagyok 100-ból hány ember tudná fejből elsorolni a soron következő két indulást...
Én például máig nem értem, hogy mi a jó 65-70-70-80-70-70-65 perces indulásokban. De valami nagyon jó lehet, mert a mai menetrend kb. 28 éve lényegében változatlan :-)
a múlt héten Mátrai Imre nyilatkozata ill. riportja szerint a várhoz fog kerülni a végállomás Én csak attól félek, hogy itt is az lesz, mint 79-ben a belső szakasszal: a bontás megtörténik, de az építés már különböző okokból elmarad, illetve a végtelenbe csúszik. Erre utal az, hogy már rég ki lett mondva a megszüntés, ugyanakkor nem tudok róla, hogy a várhoz történő eljutás útvonala az ötletes szintjét meghaladta volna-e eddig. És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy miből.
Én azt látom, hogy a belvárosi szakasztól a vasút vezetése egyszerűen költségmegtakarítást remél, és nem hinném, hogy nagyon akarna helyette egy másik hasonlót. Mondjuk annyi jó lenne benne, hogy a rövidebb útvonalon akár órás/kétórás ütemben járhatnának a vonatok, a mai megjegyezhetetlen menetrend helyett.
Ha jól láttam a terveket, akkor a villamos végállomása a mai LÁEV majláth-i telephelyének keleti végében lenne. Szóval én nem látom, hogy hol is lehetne ez a villamos-kisvasút keresztezödés...
Egyébként kár hogy így le van írva már a Dorottya utca, mint végállomás. És ebben csak annyi az érdekes, hogy a két cég nem egy cég, és valahogy mégis elég hamar közös nevezöre jutottak ebben a témában... :-(
A mindenképp meg fog szűnni a Dorottya utca. A villamos vasút építésénél azt mondták hogy Felső Majláthon lesz a végállomás, viszont a múlt héten Mátrai Imre nyilatkozata ill. riportja szerint a várhoz fog kerülni a végállomás. De ez még egy kicsit odébb van.
Taksalápán már csak hűlt helye áll a vágányoknak. Menetrend szerint Mahócáig járna, ha járna. Elvileg elkezdték a munkát, szezon végére csak elkészülnek vele ... :-D
Mahócát kellene népszerűsíteni, akkor talán még egyszer visszaépülhet a vonal Nekem úgy tűnik, egyáltalán nem cél, hogy népszerűbb legyen. Azaz a "kevesebb utas, kevesebb gond" szemléletet uralkodik. Sajnos.
Mahócán még hiánytalan a vágányzat, csak az állomás és környéke elhanyagolt, az új erdészeti táblákat pedig valaki módszeresen összefirkálta. A vonalon nem gyalogoltam tovább Miskolc felé, de mindenki megnyugodhat, kocsival csak Fónagyságig mentem, az egyébként nyitott sorompó ott van (tiltó táblával) és nem a tónál.
Mahócát kellene népszerűsíteni, akkor talán még egyszer visszaépülhet a vonal, egyébként érdeklődés hiányában akár meg is szűnhet a jelenlegi csonka szakasz is.
Mondjuk tény, hogy több idő lett volna pótolni az eltulajdonított alkatrészeket, majd az átépítés során felbontani a teljes pályát, így volt legcélszerűbb szerintem. Csak pont rosszkor jött az egész. Mahóca nem hinném, hogy ideiglenes végállomásnak lenne tekinthető, inkább nagyon is végleges. Ott még hiánytalan vágányzatot láttál?
Mondjuk a sorompóhoz: Az baj hogy most is túl sokat van nyitva, s a magyar ha nem vágják orrba akkor a tiltást bárhol és bármikor képes semmibe venni...Így is túl sokan mennek be kocsival olyan helyekre is a Bükkben ahol semmi keresni valójuk nem lenne, s ez még nem elég akkor szemetelnek, rongálnak is hozzá. Magyarok vagyunk...
Ha jól tudom csak a Csanyik-i szakasz(ellopott rész) kerül felújításra. Lehetne kora tavasszal v. késő ősszel felújítani a szakaszt, amikor még nem esik hó mondjuk és nem rossz az idő. A kisbusz ötlete nem rossz. Én voltam valamikor tavasszal Varbón busszal a végállomástól kb. 10 perc séta a tó. Onnan legalább még 2-3 km Mahóca. Nem tudom hogy a tó végén van e sorompó és ha igen akkor nem sokat ér a dolog. Az út másik végén Szentlélek felől szinte mindig le van zárva az út. DE milyen a magyar!! Ha tóig el lehet jutni onnan szinte senki nem fog el gyalogolni Mahócára. Ez van!!
Nem értem, miért szezonban kell felújítani...Múlt héten voltam a mahócai (ideiglenes vég)állomáson. Állapota lehangoló. Ezt is felújítják? Jó lenne még valami kisbusz vagy lovaskocsi a varbói tóig, akkor biztos többen jönnének!
Bőviteni kellene, beljebb a város felé, mert sokan inkább szállnának fel rá, pl. a Szent Anna téren, sőt, nagyon sok embertől hallom, milyen jó lenne, ha elvezetnék Tapolcáig, mert sokan átmennének Tapocáról, Lillafüredre. Én szerintem is nagyon jó lenne, visszahozná az árát.
Miért körülményes? Ha a mostani állapotot nézzük az 1 villamos hétköznap 6-8 percenként jár, hétvégén bő 15 percenként. A villamos pálya átépítés után pedig állítólag ez csak jobb lesz. Diósgyőrtől a vár kényelmes sétával egy jó 10 perc. Nagyvasúti kapcsolat, szerintem nem jó ötlet. Merre és hol?
Én annak is örülnék ha lenne nagyvasúti kapcsolata valamelyik miskolci pályaudvarral, mert így elég körülményes megközelíteni (villamos elég ritkásan jár hétvégén:()
Sziasztok! Ezt nem értem. Még rövidebb lesz a kisvasút vonala? Szerintem bőviteni kellene, beljebb a város felé, mert sokan inkább szállnának fel rá, pl. a Szent Anna téren, sőt, nagyon sok embertől hallom, milyen jó lenne, ha elvezetnék Tapolcáig, mert sokan átmennének Tapocáról, Lillafüredre. Én szerintem is nagyon jó lenne, visszahozná az árát.