egy dologgal meg fogsz úszni......az odáig ok ha kályha leállitásakor megy a motor,mert az ugye forgatja a vizet......viszont ha mégis előbb áll le az óra mint ahogy te berugod a mocit akkor ezt megcsinálod párszor,nem sokszor....,és kuka a panel a kályhán.ma is volt nálam ilyen emberke......spórolt pár ftot az utánfutáson.....aztán meg most vehet panelt... :)
Dehogy akarok neked magyarázni teljesen félreértettél!
Elmondom hogy mit szeretnék: van 1 thermo Z-s kiegészítő fűtésem amit arra szeretnék használni hogy mielőtt reggel elindulok az autóval felfűtse a motort. látom a kapcs.rajzból h a 3-mas lábra a külső hőmérséklet szenzor van bekötve a kályha és a generátor közé! Gondolom hogy azért kell neki a 3-mas láb is az induláshoz mert ez kiegészítő fűtés és ha nem jár a motor nem indul, ha magas a külső hőmérséklet szintén! Ebben sokat segítettél mert nem gondoltam rá köszönöm. A vízpumpa utánfutásával kapcsolatban a kérdés hogy ha az órára kötöm rá és leáll a kályha mert mondjuk elérte a hőfokot attól az óra még kiadja a +12-őt? mert ha igen akkor nem kell utánfutás mivel ha lekapcsolom a kályhát akkor már járni fog a motor.
állót szeretnék csinálni 1 külső vízkeringetővel amit az óra kapcsolna relén keresztül kell még valami hozzá szerinted? az állón a 3-mas láb a külső hőmérséklet adó
ha analóg és jó a panel akkor 3as lábra fog vmit csinálni......vagy elindul ha minden ok vagy az öndiag után vészleáll.viszont abból állót csinálni ésszel lehet csak,mert a végén drága lesz a tanulópénz.
A gondom 1 webasto termo top z vel kapcsolatos. Nem indul megkapja a fix 12-őt és testet a 6 pólusú csatlakozó 1-es pólusán kap indító jelet (+12v) viszont semmi nem történik külön lepróbálva a üa szivattyú, a levegő ventillátor megy, az izzító ellenállása jó! Viszont a kazán indításra semmit nem reagál. Mi lehet a hiba? nem jól indítom, esetleg nem jól kötök valamit. Régebbi típus nem hiszem hogy can-nal indulna. Igazából a címke sincs meg rajt de gyárilag a vízpunp csatlakozójában sincs kivezetés ezért golndolom hogy thermo Z
Mondasz valamit.Ha nem én felejteném el,akkor a fiam.Mennyibe kerül egy hozzá való programóra?Esetleg sima időrelét is beköthetek,egyszeri ciklussal,akkor leáll,és csak a kikapcs-bekapcs után indul újra.(ilyesmi van itthon,relé is,meg minden,ami kell.)
akkor elég a 25 amperes......viszont a kapcsolóval vigyázz mert könnyű megszivni.
ugye bakapcsolod a kapcsolót.....a kályha elkezd fűteni,te meg elindulsz a verdával és nem kapcsoplod ki,mert még esetleg nem üzem meleg a verda és hát segitsen a kályha.ez nem is gond.de a kályha 80 fokos viznél leáll egész addig amig 75 alá nem csökken a viz hőmérséklete.tehát ez akár egész nap szunnyag h észre sem veszed.aztán nap végén mikor leállitod a verdát a kályha a kapcsoló miatt még fűtési üzemmódban van,de alszik,mert valszeg melegebb lesz a vized mint 80 fok.szóval gondolom el tudod képzelni....addig fűt mig vagy az üzemanyag vagy az akku el nem fogy..... :)
aki kapcsólózik az mindig beszopja,aztán vesz egy progiórát miután vett új akkut is.... :)
Köszi,nekem csak a kályhához kell,itt sem lesz bekötve az utastér szellőztetés.(csak a kazánrész van meg,se programóra,se semmi nincs hozzá,majd kapcsolóról fog működni)
ha a fülke ventillátorát nem hajtod a kazánnal akkor maga a kályha 3.5 ampert eszik.....tehát ha egy órát megy akkor 3.5 ah-t szed ki az akkuból......225ből nem nevezném soknak.....
Akkor jó,az aksi miatt nem aggódom,2 db 225 akku van a vasban.Bár mivel van egy Mikuni kabinfűtésem,lehet,hogy az is be lesz építve,de szerintem akkor is bírnia kell.
én 5 kwost használok ifában,sőt krazban is......tökéletesen jó.....csak nyilván több idő felmelegíteni.viszont ha veszel kályhát vigyázz nehogy időkorlátosat vegyél......az meg tud viccelni.
Akkor elég neked 5Kw-os is. Kitapasztalod, mennyivel előbb kell bekapcsolni, hogy elég meleg legyen és kész. 45 perc alatt már biztos jól bemelegíti az is.
Köszi a választ.Ez a minimum teljesítmény igény egy ekkora rendszerhez,vagy ha beesne olcsón egy kissebb,az mekkora gond lenne.Gondolok itt olyanokra,hogy a hosszú üzem miatt hamarabb szétég a kazánrész,tönkremegy a keringető szivattyú,stb.Ha csak annyi a probléma,hogy adott ciklus alatt nem tudja csak 40C-ig melegíteni a vizet 60 helyett,azzal már ki vagyok békülve,akkor már szép hangja van a dieselnek,tutira indul,és amíg kiállok,kapu ki-be,stb addigra a fűtés is megjön.
10 Kw-os új készülék beépítéssel cirka fél milla,ehhez én sajna sóher vagyok......
Legalább 10KW-os vizes kályha kellene. Itthon, használtan nem nagyon láttam ilyet (vagy nem jó helyen kerestem). Ha pénz nem számít, meg kell venni webastoból vagy eberből a megfelelőt. De lehet, olcsóbb két 5KW-ost tandemben üzemeltetni. Bár egy kályhával is tud elég gond lenni, nem még kettővel. :D