en a termostatot a feliciaimon at činaltam favoritotra (aluminium) e ninč mi el pataňon. a karter gaz hordja be a pillango selepet ast le soktam vezetni de nem ekologicke. de ezek a problemak emiek a tobi koči tipuhoz. a fabiana 10x eňit ra kel kolteni udan aňi km-ne. fodasta 7,5-8 atlag. nadon jo ki koči a felicia.
Ne csodálkozz, hogy gyakran van a 90 és a 110 között a mutató.
Én is gyakran tapasztalom. Ez egy természetes jelenség nála, mert 1-2-esben menni 2 km-t vele, ezalatt az idő alatt a hűtőt nem éri annyira a menetszél, hogy rendesen visszahűtsön. A ventilátor meg elvégzi a feladatát, ő visszahűt amennyire csak kell.
Ha zavar a sok ki-be kapcsolás, kapcsold be a belső fűtést, és akkor már nem fog olyan gyakran felmelegedni.
Énnálam majdnem 90.000 km-en keresztül ismert jelenség.
Semmi baja, sem hűtőt, sem termosztátot, sem folyadékot még nem kellett cserélnem.
Ajánlom figyelmedbe az alábbi un. "gyári hibák" megelőzését:
-nekem most van 92.000 km-ben a 2001-es 1,3-as Feliciám, 7.000 km-ben vásároltam, vagyis újan.
Most is úgy néz ki, ha jól megmosom.
Imádom, nem tudok megválni tőle, pedig már nem férünk benne a második gyerekkel.
Egyszerűen nem találom még párját, és valahányszor másik után nézek, kicsit szomorkodik utána, majd 10 perc múlva vígan szalad, büszkén mutatja, mennyire fürge, takarékos, megbízható autó!
Egy oldalon olvastam nemrég egy-két "gyári" hibát, ezeket ajánlom figyelmedbe, nézesd meg, megelőzöl egy-két apróbb bosszuságot. Nem kell megijedni, nincs sok!
1. nálam kb. 64.000 km-nél néha befulladt az autó, ha kinyomtam a kuplungot, menet közben. Egy visszafolytó, un. pillangó szelep tisztítás megoldotta az egészet. Utána az alapjárat nehezen akart visszaállni gyári állapotra, de egy alapjárati szoftos újraállítással helyreállt. Ez a programos dolog volt 3.000 ft, nem márkaszervízben, a pucolást magam végeztem, két elkopott fehérneműm volt az ára, meg egy kis WD40-es tisztító!
2. generátor-feszültség szabályzó. Ez egy 2.500 ft-os alkatrész, sajna nem tudtam róla, kb. 70.000 km-nél megadta magát, túltöltött a generátor, az eredeti gyári akku megrepedt. Így a szabályzó cseréje márkaszervízben igencsak drága volt, kemény 15.000 ft, sajna fizetnem kellett, meg az aksi újabb 9.500 ft, de az már nem ott.
3. gumiharangok gömbcsuklóknál, ez is kb. 2.500 ft-os alkatrész
4. ami legutóbb jött ki, és ez nálad is jöhet: termosztát beadja a kulcsot, elsőre nem akar 90 fokra fölmelegedni a hűtőfolyadék, egyszercsak felugrik 120-ra, és megfőzi azt.
A feliciánál úgy oldották meg, hogy maga a záró lapka egy műanyag termosztát-házban található. Belül egy kis fül letörik, a lapka kimozdul, és vagy teljesen csak nyit, vagy csak teljesen zár. Nekem 3.000 forintba került alkatrész, munkálat, nem márkaszervízben.
A kocsi azóta is vígan fut. Néha valamelyik csillapító gumik szárazan nyekeregnek, az időváltozáskor szokott jelentkezni:)), de úgy megy, hasít bele!
És hidd el, nagyon kíméltem sokáig, szinte 50.000 km-ig, amikor megmutatta egy öreg skodás, hogy a felicia elpusztíthatatlan, és nagyon tud harapni.
2-esben kinyomatta 75-80-ig, onnan be 4-esbe, majd padlógáz, és pillanatok alatt hasított a kocsi. Persze meleg motornál történt mindez, és ismerte a kocsit.
Azóta egy egy 100 km-es út alkalmával meghajtom legalább 10-20 km erejéig olyan 130-145-re, és a kocsi nem lustul el, amikor kell ugrik, amikor kell lassan cammog, és a fogyasztás továbbra is megmarad 6 l/100 km-nél.
Ma egy kicsit szétszedem az autót (műszakira készülünk) Féktárcsa, betétek, stabilizáror-szilentek cseréje, valamint remélem sikerül kicserélni az első csillapítókat is a gyáriakra. Ezeket pedig felküldöm Pestre felújíttatni, mert az esztergomi márkaszervíz nem boldogul vele :( (pedig csak toronycsapágyat szerettem volna cseréltetni velük) Na mindegy...
A lényeg a lényeg, hogy: Nem gondolkodtatok még rajta, hogy hogyan lehetne megcsinálni a váltószerkezetet bowdenesre, mint amilyen az újabb Skodákban is van (Fabia, stb..) Megszünne ez a váltókar koppogás, valamint nem zavarna a billegő motor a visszaváltásban, stb...
Üdv Feliciások, én 4,5 éve vagyok 1 99-es 1.3 LX boldog tulaja, eddig semmi bajom nem volt vele, eltekintve attól, hogy kb. 7x megütöttük/ték. Hogy továbbra se legyen, megkérdezném a szakértőktől (meglehetős műszaki analfabéta vagyok), hogy amiatt mennyire aggódjak, hogy az elmúlt években nem foglalkoztam a hűtőfolyadékkal, vettem 1 1,5 literes eredeti VW hűtőfolyadékot és azzal pótolgattam, úgyhogy a befagyástól nem félek, de esetleg elörexik-e, okoz6-e valami galibát?
Virágh Lászlót tudom ajánlani. (XV. ker. Neptun u.) Tavaly rakta rendbe a gépet 100 e km alkalmából (vezérműszíj, ékszíj, féktárcsa+betét, olaj+szűrő, légszűrő csere, új hűtő, kormányszervo javítás) cuccok+munkadíj együtt 120 e Ft volt.
ud emleksem 18000.-koronaba kerult. hid el nadon boňolult a javitaa. elol van ed kerest a huzalon az i ki verodik. 162000 km ez a koči leg job korba van.
Nem ertem teljesen amit irtal: A valtoszerkezetem nem bowden-es hanem rudazatos. Es a valtokar mozog fel-le 1-2 cm-t :(
Ezt szeretnem megszuntetni...
Az 1, 3, R sebessegeket pedig meleg allapotban veszi nehezen :(
Gondoltam, hogy erdemes lenne venni bele egy hasznalt valtot vagy esetleg egy 6sebesseges Hewland valtot amivel a Favorit is megnyerte a rally vilagbajnoksagon az F2 kategoriat... :)
Csakhat ki az, aki 600km utan felujitatja a valtojat? :)
ha 99-e a koči akkor kičit boňolult a fel ujita a valto huzalon. edserub venni ed uj huzalt mert eges olčo. a oreg fel ujita aňiba keruk mind a uj huzal. a valto nehezen sedi 1,3,R. hidegen vad meleg motornal?
Hosszu ido utan ismet itt :) Es persze jonehany kerdessel a tarsolyban..
Nem tudja valaki, hogy a Feliciaknal mitol fuggott, hogy milyen szerkezetet epitettek be a valtokar aljahoz? Sajnos az enyem kikopott (1-2cm-t is mozog fuggolegesen) es a mi meg jobban zavar, hogy eroteljes kopogo hangja is van amikor raengedem a kuplungot.. Szerettem volna kicserelni, de a boltban mondtak, hogy 2 fele van, melyiket adjak? Mivel nem tudtam, ezert nem is vettem semmit....
A szekerem `99-es kiadasu...
Egy masik kerdesem is lenne meg, megpedig az, hogy nem tudjatok-e, hogy voltak-e a valtoattetelben kulonbsegek a kulonbozo modelleknel? (1.3benzin, 1.6benzin, 1.9diesel, 1.9 diesel kombi)
Nekem 1.9d kombim van es a valto egyre rosszabb...
Neha nagyon nehezen veszi a 1. 3. es R fokozatot :(
Gondoltam biztos ami biztos beszerzek meg egy valtot tartalekba....
Szoval ha valaki jol informalt, akkor ne tartsa magaban :)
D. Serdahejen dartak a plexitet a ajtokra. ket elo ajto 600.-korona fabiara. talan feliciara meg olčob. hatonak a arat nem tudom de van valahol tlf. samom. meg kereem a samot e meg irom. a teto inek ud emleksem 1900.-sk a dari original. linket mit kerdeztel ejel meg kereem e el kuldom.
a tank apka zar nem ed ikere dolog e dakori hiba. ňugotan hajthatot a feliciat ha van olaj e viz akor anak nem lehet ki durni a belit. ha 97ezer van bene akor az meg ujnak samit.
Fehér színű és 93000 KM-el vettem és most 97000 km van benne.Egyszer mentem vele 120 km/h-val nem akarom hajtani szeretném még legalább 10 év mulva is használni.Átlagban 80-100 km/h között használom. Autópályán pedig nem szoktam menni, gyerekkel több a látnivaló ha főuton megyünk.
Hibák megvásárlás után: a hátsó kipufugódob motor felőli végénél a cső szét volt szakadva, a tanksapkát nem tudtam bezárni (újat kellett vennem), a gyertyákat is ki kellett cserélni mert már igen lestrapáltak voltak.+olajcsere.
Most regisztráltam magam nem rég.Nagyon örültem, hogy rátaláltam erre a fórumra.
A Feliciánkat most ápriliskor vásároltuk.98/1,3 LXI 50KW.
Nagyon jó régi álom vált valóra.
Elég régóta keresgélek a neten és sajnos magyarul nagyon kevés adat info van a legtöbb szlovák cseh vagy lengyel.Azt nem értem magyar nyelven ugyan ezek miért nincsenek meg.
Bár nekem nem tetszik, hogy az úúúúúúj suzuki swift miatt 500.000-ért túladnak egy megbízható felicián:-( A sz@r swift nem olyan jó, mint a felicia. Miért nem tudják még mindig gyártani a feliciát? Rosszabb autók is vannak a piacon...