Keresés

Részletes keresés

trikó Creative Commons License 2010.02.16 0 0 53426
Ha csajok is vannak rajta, akkor jól :)
Előzmény: robicsek (53425)
robicsek Creative Commons License 2010.02.16 0 0 53425
egy divatbemutató kifutoján hogy mutat egy hokotro? :)))
Előzmény: trikó (53424)
trikó Creative Commons License 2010.02.16 0 0 53424
Ramius Creative Commons License 2010.02.16 0 0 53423
Szerintem valami elírás...
Előzmény: Törölt nick (53422)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.16 0 0 53422
(Kerestem a communité-ket az útvonalon, de nem fedeztem fel ilyesminek hangzót... Valahol ott lehet, Megeve és Valence között, talán Grenoble környékén, nem tom...)
Előzmény: Törölt nick (53416)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.16 0 0 53421
(Département, kérem szépen, nem province. :)) )
Előzmény: trikó (53419)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.16 0 0 53420
Nekem sincs a napi szóhasználatomban ez a három helységnév, pedig francia szakos (is) vagyok. :))
Előzmény: robicsek (53412)
trikó Creative Commons License 2010.02.16 0 0 53419
Az elv működhet - vízszintes akadálymentes terepen, nem túl nagy magasságban.... :) De egy síparadicsom ritkán ilyen. Ha pedig néhány méteres a látás, nagyon könnyen kerülhetnek komoly bajba, pláne ha van egy kis szél is.

Gondolom az öreg is rágcsálta picit a szája szélét, mielőtt úgy döntött, hogy ugrik, és összetöri a gépet... :)

Gyengébb gépeknél nem ritka a rossz függeszkedőkészség. A mi régi mentőhelijeink állítólag már 500m-en sem imádták a lebegést...

A Drôme provinciának nem tudom melyik része ez, amiről szó van, de akadnak ott rendes függőleges sziklafalas hegyek is. 1000-1500 méteren már lehet gyenge a vas, pláne sziklafal mellett, ahol még kellemes bukóáramlatok is segíthetik az életet...

Még toronyházak is tudnak meglepetést okozni, nem is köll hozzá hegy... :)
Előzmény: Antera (53417)
lborli Creative Commons License 2010.02.16 0 0 53418
Nekem is elég érthetetlennek tűnik a történet.
Előzmény: Antera (53417)
Antera Creative Commons License 2010.02.16 0 0 53417
Én laikusként csak egyet nem értek: egy helikopterből miért kell kiugrással menekülni ilyen, ködben hegyekközt eltévedős helyzetben? Eddig azt gondoltam, ez igazán repülőgéppel ciki, helivel függeszkedve lehet szép lasan csorogni. Gondolom a talajt látták, ha ugrani mertek. Nem lehet tényleg egyszerűen megfüggeszkedni, és így leszállni, vagy araszolgatni? Esetleg arra tudok gondolni, hogy a magasság miatt már nem ment a függeszkedés, de ez ilyen ezer-x méteren már reális? Vagy lehettek esetleg hajtóműgondjaik is...?
Előzmény: Törölt nick (53408)
Vgyuri Creative Commons License 2010.02.15 0 0 53415
Én megnézem a tévében az összefoglalót, jót röhögök, ha van egy tömegesés (a májfunkcióimmal régen bajaim vannak :-). Na ennyi.
Előzmény: Ramius (53414)
Ramius Creative Commons License 2010.02.15 0 0 53414

Na ne mááá!!!

 

Hááá Túrdefranc!!

 

Nem mondod, hogy nem nézed?!

 

Kilencvennégy óta szinte minden etapot néztem. :-))

 

Ráadásul engem igazából a hegyi szakaszok érdekelnek.

 

Megève-ben pl. épp most voltak.

Valence meg eléggé szem előtt van, hiszen az Alpok kapujában van.

Többször is útba esett már, pár éve körbe mentek a város körül, meg talán start vagy cél is volt már.

 

 

Előzmény: Vgyuri (53413)
Vgyuri Creative Commons License 2010.02.15 0 0 53413
Hát, én vetélkedőket is nyertem földrajzból, de a francia megyéket nem ismerem. Valence várost igen, mert néhányszor összekevertem Valenciával :-)
Előzmény: Ramius (53411)
robicsek Creative Commons License 2010.02.15 0 0 53412
Drôme

hát, lehet valakinek ismerős, de nekem nem, ciki?
Előzmény: Ramius (53411)
Ramius Creative Commons License 2010.02.15 0 0 53411

Hát, ezek viszont ugyebár nagyon is ismerősek!!

 

 

Előzmény: Vgyuri (53410)
Vgyuri Creative Commons License 2010.02.15 0 0 53410
Szar ügy, ha egy idegennyelvű hadarásból kell írásba áttenni a (sokszor ismeretlen)  helységneveket -)
Előzmény: Ramius (53409)
Ramius Creative Commons License 2010.02.15 0 0 53409

Drôme megye

 

Megève 

 

Valence 

 

Előzmény: Törölt nick (53408)
robicsek Creative Commons License 2010.02.15 0 0 53407
na, van ontopik sajna.

http://index.hu/bulvar/2010/02/15/lezuhant_egy_kisrepulogep_drezda_mellett/

>>Egyelőre a két pilóta után folyik a kutatás, az áldozatok pontos száma egyelőre nem ismert

Legjobb tudomásom szerint a repülési tervben mintha lenne egy olyan rovat, hogy hányan vannak a gépen... Hogyhogy nem tudják?
Antera Creative Commons License 2010.02.13 0 0 53406
Ennek szvsz lehet stabilitási oka: a nagy légellenellású, egész elöl lévő orrfutó instabilitást okozhatna, ha kinnt marad, míg a főfutók bejönnek, ezért a behúzási algoritmus lehet úgy lerelézve, hogy a főfutók csak akkor indulnak befele, ha az orrfutó már bennt reteszelődött. Kifele értelemszerűen fordítva.
Előzmény: Törölt nick (53405)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.11 0 0 53402
Értelek én, tudom, miről van szó, de én csak azt mondtam, hogy most hozta nyilvánosságra az AAIB, ezt írják is, ezért közölte le a Flightglobal... :)
Előzmény: tri-tonus (53397)
trikó Creative Commons License 2010.02.11 0 0 53401
Arról beszélünk, hogy a kis magasságú mutatványozást hogy fordítják le a rutinosabbak.....
Előzmény: ViktorMike (53399)
trikó Creative Commons License 2010.02.11 0 0 53400
Arra gondoltam, igen :)
Előzmény: b737 (53398)
ViktorMike Creative Commons License 2010.02.11 0 0 53399

Hali!

 

Ti most még a Dunakeszin történt esetről beszéltek, vagy már áttértünk a szegedi történetre?

 

VM

Előzmény: b737 (53398)
b737 Creative Commons License 2010.02.11 0 0 53398

Munkarepülést előkészítő repülés, hogy precízek legyünk :-)

Előzmény: trikó (53393)
tri-tonus Creative Commons License 2010.02.10 0 0 53397
Az AAIB már 2008 májusában közzétette, hogy a hajtóművek teljesítménycsökkenését tüzelőanyag-ellátási probléma okozta. A kivizsgálók a nagynyomású szivattyúkon kavitáció nyomait találták. Ennek alapján valószínűsítették, hogy a szárnytartályokból a hajtóművekhez érkező tüzelőanyag nyomása jóval kisebb volt a szükségesnél. Az AAIB szerint a kerozin minősége minden kritériumnak megfelelt, a tüzelőanyag-ellátó rendszer és annak vezérlése tökéletesen működött, nem volt elektromágneses zavar, madárral való ütközés vagy jegesedés a hajtóműben. Szeptemberben már úgy pontosítottak, hogy az üzemanyagban kicsapódott vízjég okozhatta a balesetet, de annak pontos okai még mindig nem voltak egyértelműek.

A hiba a repülőtértől kb. 3 kilométerre, 180 méteren jelentkezett. Ezután a gép gyakorlatilag vitorlázva tette meg a hátralévő utat, és csak úgy érte el a repülőteret (a pálya előtt kb. 400 méterre), hogy az utolsó pillanatban a cpt visszahúzta a fékszárnyat 25 fokra, és ezzel tudott nyerni még 50 métert.

Én csak arra céloztam, az üzemanyag kérdése elég sok fejtörést okozott (mert hasonló problémával addig nem találkoztak, pedig addig a B-777-esek már 6,5 millió órát repültek), de a fékszárnyas trükköt szinte azonnal (de legkésőbb a DFDR értékeléskor) tudhatták. Ehhez képest írtak róla most. Szóval ez nem egy 2010 februári felfedezés:-)

Előzmény: Törölt nick (53392)
bado Creative Commons License 2010.02.10 0 0 53396
Előzmény: bado (53395)
bado Creative Commons License 2010.02.10 0 0 53395
Ja. Szúnyogirtás :-)
Előzmény: trikó (53393)
Vgyuri Creative Commons License 2010.02.10 0 0 53394
Ez nem az az eset, amire ezt szoktuk mondani :-)
Előzmény: trikó (53393)
trikó Creative Commons License 2010.02.10 0 0 53393
Szerintem munkarepülés volt...
Előzmény: Abeto (53391)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.10 0 0 53392
Igen, az olvtárs által belinkelt cikkben, illetve más egyéb helyeken is leírják. :)
(Jégkristály - akadály az üzemanyagcsőben - elégtelen tüzelőanyag-áramlás - hajtóműteljesítmény-csökkenés - potty. :) )
Előzmény: Kuruc71 (53390)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!