Sajnos nem a nyeregcső adja a hangot, illetve az is ad hangot, csak nem azt. :(
Kipróbáltam az állva tekerést is, sajna akkor is hallani.
Illetve van még az a "kattanás" is amit az előzőben leírtam.
Nem tudom, hogy hülyeség-e, de nekem picit olyan érzésem van, mintha nem lenne tökéletes a kenés valahol, és ez adná a hangot a középcsapágyban.
Viszont, ez ugye alátámasztja, a Te ötletedet is, mert ugye, ha valamely rögzítés nem patent, és mozog vmi aminek nem kéne, akkor ennek is ilyen hangja lehet.
Tehát végülis szét kéne szednem a hajtást, és az egészet ( az általad említett kosz miatt)
letisztítva újra összerakni.Aztán bízni benne, hogy megszűnik a jelenség...
Nah ezt fogom tenni.
Köszönöm szépen az eddigi segítséget, de még annyi kellene, hogy leírnád, a hajtókarok leszereléséhez, és a középcsapágy kiszedéséhez milyen szerszámokra lesz szükségem.
És nagyvonalakban a szétszedés menetét is, mert ilyet még nem csináltam, de bízom benne, hogy feltalálom magam.
Van Motorex-es fehérzsírom is, jó lesz ha azzal zsírozom meg majd újra a meneteket, meg amit kell?Persze csak finoman.
Köszönöm. :) Én speciel minden gy-k útnál előre látom, hogy ha találkoznék ott gyalogossal, az akadályozna. :) Pl. egy hosszabb, nem végig belátható szakasznál nem is lehetséges azt előre megvizsgálni, hogy valóban vannak-e ott gyalogosok valahol rajta, akik várhatóan akadályozni fognak.
A zavarás/akadályozás/veszélyeztetés fogalmakat a KRESZ meglehetősen barbár módon csak használja, de nem definiálja. Állítólag valami minisztériumi magyarázatban van benne az értelmezésük, ami nem jogszabály (és az ilyenek jogszabályként való alkalmazását az Alkotmánybíróság többször ejnyebejnyézte).
Minden bontható rögzítés potenciális zajforrás: a pedál a hajtókarban, a hajtókar a tengelyen, a középcsapágy a vázban, a hajtóművön lévő (4 vagy 5db) láckeréktartó csavar. Próbáld ki, hogy állva tekersz, akkor is van-e hangja? Sokan nem hiszik el, hogy a hajtókar felől hallott zajt valójában a nyeregcső adja, mert egy icipicit mozog a vázban, a váz pedig felerősíti hangot. Gyanakodj erre is!
Sürgősen húzd meg az összes emelített csavar, mert így laza állapotban az alkatrészek is a dolog kárát láthatják. Ez főleg a hajtókarra igaz, mert a kar alu (puha) a középtengely és a pedál acél (kemény) és elég könnyen le lehet nullázni így a hajtókart.
A monoblokk (ami egy olyan középcsapágyat jelet ami egy darabból van, és nem lehet szétszedni) egy menettel rögzül a vázhoz. Ha ez nincs elégg meghúzva, akkor ott bemegy a por, a homok, és épp elég ha hajtáskor párszázad millimétert elmozdul, akkor már adhat hangot.
Ez itt a lényeg, ezzel elmondtál mindent.Minden épkézláb ember érti miről van szó, aztán értékeli.Na az, hogy ez után mi következik, az nár mindenkinek a magánügye.Sokkal nemesesebb viselni a következményeket, mint elméleteket és magyarázatokat gyártani.
Hatareset, hatareset, elfogadom. Mindenesetre vessen tarsadalmunk megvetese, de en tovabbra se megyek ilyen izeken, se a gyalogosok, se a keresztezo autosok ne veszelyeztessek meg veletlenul se testen epseget - belolem csak egy van, masok tobben vannak, ertuk nem kar alapon. Cserebe megigerem, tobbet nem probalom megmagyarazni. Prof, kollega, one a szo... :o)
Ma elmentem egy túrára, és észrevettem, hogy a hajtásom felől, nem túl hangos "nyekergés" hallatszik.Ezt a hangot csak akkor hallani, ha relative nagyobb erőt fejtek ki a hajtásra.Hangilag ahoz hasonló, ahogy az ülés nyekereg.A hajtás maga simán fut, nem akadozik, nem nehézkes, ilyen jellegű gond nincs.
Mikor hazaértem megvizsgáltam a bringát, és végülis még egy tünet akadt, ami a következő:
A biciklis szemszögéből, a jobboldali hajtókart, ha erőssen meghúzom a váz felé, akkor kattan eggyet a középcsapágy,(?) ( nem igazán vágom, hogy mi a különbség a monoblokk, középrész, és középcsapágy között, remélem jól írtam!) és ez finoman berezegteti kb az egész vázat.Ami számomra érdekes, hogy a hajtókaron gyakorlatilag holtjátékot, nem tapasztalok, a kattanás alatt sem, talán csak egy nagyon csöppet.
A hajtásom az Shimano Deore, elvileg a középcsapágy is, illetve még ami fontos lehet, hogy
Octalinkes, és hollowtech-es.Van képem is róla, ha kell elővadászom, csak szóljatok.
Tehát a kérdésem az lenne, hogy szerintetek csereérett a középcsapágy kompletten, vagy lehet ebben alkatrészt is cserélni?
Illetve volt-e vkinek hasonló gondja, ha igen, mi lett a megoldás?
Tudom, hogy nehéz leírás alapján bármit is mondani, de azért hátha mégis összejönne vmi.
Mostanáig is Touring Plust használtam, jószerivel defekt nélkül. Kb. tízezer kilométert futott (jó nagy teher alatt, aszfalton), mire úgy elkopott, hogy kikukkantott alóla a sárga réteg. A 38-622-es külsőt egészen könnyen föl tudtam pattintani az abroncsra, míg a 27-622-est már nehezebben. Azaz a keskeny külső sokkal jobban megérzi, ha a belegyömöszölt belsőből nincs kiszorítva a levegő.
Abba a boltban, ahol vásároltam (a nevét nem tudom: cégére egy muris, hátraugró csípőjű, vicsorgó mosolyú versenyző, és az Üllői úton a vasúti átjáró mellett van), egészen jutányos áron adják az ilyesféle külsőket; némelyikre azt mondták, hogy "szépséghibás" darabok. Pl. a fényvisszaverő csík nem teljesen kerek, mittudomén. Nos, az ilyen szépséghibák engem sose zavartak.
Igen, Szentkirályszabadján tulajdonképpen az történt, hogy pályáztak bicikliútra, majd pedig építettek egy falun végighúzódó luxusjárdát, amit a bringások nem használnak, mert egyrészt alkalmatlan, másrészt az autóforgalom nem indokolja a létjogosultságát.
A 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 116. § (6) szerint a kerékpár-utánfutó legfeljebb 0,70 méter széles és legfeljebb 70 kilogramm össztömegű, egytengelyű, két nyomon futó vontatmány, míg az egynyomú utánfutóval szerelt bringa a KRESZ 1. számú függeléke II. fejezet r/1. értelmében háromkerekű kerékpárnak minősül.
Dehogynem, a tricikli is jármű... esetleg a kis kereket a nagy mellé oldalra, a pedál vonalába lehetne tenni, így máris két nyomon haladónak minősülne.
Érdekes, hogy a KRESZ gyalog- és kerékpárutas részeiben mindenhol kétkerekű kerékpárokról van szó... meg is érett bennem, hogy készítek egy egészen kicsi, kb. 5 cm átmérőjű kereket, amely lehet mondjuk rugalmasan rögzítve a hátsó kerék mögött, egy nyomvonalon, így máris nem vonatkoznak ezek a szabályok a háromkerekű kerékpáromra... :-)
Hát, nem tudom, mikor járt ott, de 4 körül már állt a teljes pálya. Mivel utána mindenki megtalálta, el sem lophatták. Az amúgy nem egy rejtélyes szakasz, bár az utóbbi évek viharai rendszeresen átrendezik a tájat, mindig máshol megy az ösvény. Ez okozhatta a félreértést.
Ahogy elnézem a berajzolt útvonalakat, egész jó pályát csináltam. Nincs olyan átmenet, ami egyértelmű lett volna. Esetenként meg egészen hameresztő ötletek is bejátszottak. :)