Keresés

Részletes keresés

RadiX Creative Commons License 2007.03.07 0 0 3426
az a baj, hogy sok helyen kellene hid a varosi forgalomnak is, meg az atmenonek is.

mellesleg Komaromnak es Esztergomnak is van varosi hidja, ezeknel egyertelmuen az atmeno/tavolsagi forgalomnak kellene masik. Vacnal jo lenne mindketto (bar az M0 eszak hatasa talan eler majd odaig is), de talan lehetne egyet ugy epiteni, hogy mindket szerepet ellassa.

Aztan ott van Szolnok, ahol megintcsak van varosi es elkerulo hid is, megis kellene harmadik elobb-utobb (es vsz lesz tavlatilag negyedik is az M4 reven).
Előzmény: felucca (3421)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.03.07 0 0 3425
"Ezeket a hidakat (én így sejtem) a városoknak építik. Mohácsnak, meg Vácnak, meg Ostrihomnak. Pont azoknak, amelyekhez semmi köze sem lesz, a távolság okán. Akkor viszont feleslegesen torzítja a nagyobb hálózatot. Kíváncsi lennék, milyen lenne az az új reformkor, ahol (jajdefélünkaforgalomtól) a Lánchidat nem a helyén építenék meg, hanem Pest-Buda területén kívül."

Kimondtad a lényeget ebben a bekezdésben. Legyen hidunk, de úgy, hogy ezzel ne nőjjön meg a városban a forgalom. Így inkább menjen a városon kívül...

A váci híd semmit se ír arról, hogy lehetőséget biztosítaná-e pl a kerékpáros átvezetést.
Előzmény: felucca (3421)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.07 0 0 3424

Szóval, ha a városz szolgálja az a híd, akkor legyen a városban. Ha meg nem, akkor legyen akárhol, a pusztában. De ez így most mindenkinek legrosszabb.

valóban: ha a szerencsésebb történelmi fejlődésű országok közé tartoznánk, akkor ezeknek a településeknek már rég lenne belvárosi hídja (és már a várostól távolabbra lévő hídja is)

 

sajna nem tartozunk közéjük, így ez egy kényszerű kompromisszum...

 

(én speciel 13.havi nyugdíj helyett 170mrd/év csináltam volna bagóért (kb. 10mrd/db) belvárosi hidakat is, de ez már offtopic...)

Előzmény: felucca (3421)
urál Creative Commons License 2007.03.07 0 0 3423

A komáromi és a váci híd is egy nagyobb tengely része. A komáromi nem is lesz része a települések közti forgalomnak, arra már van híd. A váci híd például a 11-es út és Gödöllő közt létesít kapcsolat egy az M0-án kívüli körív részeként.

 

De igen, maximálisan igazad van, a váci hidat én is a Gombás patakhoz tenném, mint minden épeszű ember és eredetileg oda is volt tervezve. Ott a helye, egyrészt az már a város széle, másrészt ott még közel van a Belváros is és kapcsolódó út is van hozzá a 2104-esben Váchartyán irányába, tehát a hídnak józan ésszel ott a helye. A gond az, hogy vácon van egy Göncöl alapítvány nevű sötétzöld szervezet, amely valami ökológiai tanösvénynek, vagy mi a lófaxnak nevezett gazos mocsaracskát üzemeltet pont ott, ahol az értelmes nyomvonal váci hídfője lenne. Emiatt épülne Vác helyett Sződligetnél a híd, pont ott, ahol semmilyen helyi forgalom nincs a Dunán és elég messze ahhoz, hogy a váci forgalom se érintse a hidat.

Előzmény: felucca (3421)
urál Creative Commons License 2007.03.07 0 0 3422
A váci híd az 2013-2020 közt épülhet meg. A többiről nem tudok semmit.
Előzmény: Rooger Preed (3420)
felucca Creative Commons License 2007.03.07 0 0 3421
Egy apró porblémám vamn ezekkel a "komáromi", meg "váci" hidakkal. A funkciójuk már koncepcionális szinten is eldönt(het)etlen.

Mindjárt lehet anyázni, csak előbb leírom az érveimet:)))

El kellene dönteni, hogy mit várunk ezektől a hidaktól. A Duba jobb és bal partján futó párhuzamos útvonalak összekötését? Nyilván nem, a hidak hatása ezen túl kell, hogy terjedjen. Ergo meg kellene határozni a tágabb hálózatot és akkor látszana az is, hogy ezeknek a hidaknak esetleg nem pont ott kell megépülniük, ahol.

Ezeket a hidakat (én így sejtem) a városoknak építik. Mohácsnak, meg Vácnak, meg Ostrihomnak. Pont azoknak, amelyekhez semmi köze sem lesz, a távolság okán. Akkor viszont feleslegesen torzítja a nagyobb hálózatot. Kíváncsi lennék, milyen lenne az az új reformkor, ahol (jajdefélünkaforgalomtól) a Lánchidat nem a helyén építenék meg, hanem Pest-Buda területén kívül.

Szóval, ha a városz szolgálja az a híd, akkor legyen a városban. Ha meg nem, akkor legyen akárhol, a pusztában. De ez így most mindenkinek legrosszabb.

(Megszűnik Vácon a komp? Igen, és akkor hogyan megyek át Tahitótfaluba, autó nélkül?)
Előzmény: urál (3418)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.03.07 0 0 3420
A két linkeltre és az esztergomira van esély, hogy 10 éven belül megépüljenek?
Előzmény: urál (3418)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.07 0 0 3419

a máriavalérián nem mehetnek teherautók.

 

ez egy nemzetközi tranzithíd lesz a várostól nyugatra. a tervezett M10 vezet majd rá...

Előzmény: Rooger Preed (3413)
urál Creative Commons License 2007.03.07 0 0 3418

Végül is nem is nagyon van mit mutogatni.

 

A komáromit és a vácit ismerjük, a mohácsira konkrét tervek még nincsenek, a (Győr)-Székesfehérvár-Szolnok vasútvonal Csepel-szigetet átszelő (Abony-Ráckeve) vasúti hídjára szintén nincsenek tervek, bár a vasúti hidak nem szoktak látványosak lenni. Azonkívül még Paks és Kalocsa közt épülhetne egy, de hogy terveznek e ilyet arról nem tudok semmit.

 

A három tervezett budapesti híd közül egyedül az Aquincumihoz születtek tervek eddig.

Előzmény: Törölt nick (3417)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.07 0 0 3417
csak az esztergomi... :-(((
Előzmény: urál (3412)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.03.07 0 0 3416
Ez van Budapest és Dunaújváros között a 6-os úttal. Iszonyat, mennyit romlott az autópálya építése miatt az állapota.
És ez lesz a Dunaújváros-Szekszárd-Bóly-Pécs útvonalon is. Csak ott bizonyos részeken a felújított utakat teszik tönkre.
Előzmény: mzdude (3415)
mzdude Creative Commons License 2007.03.07 0 0 3415
Nem csak a hírekben, de a valóságban is épülget az M7 Balatonkeresztúr - Nagykanizsa szakasza. Földmunkák, karózás, fakivágás megy ezerrel.

Ezzel párhuzamosan a régi (és most még egyetlen) 7-es út állapota gyakorlatilag a vicc kategóriába került.
urál Creative Commons License 2007.03.07 0 0 3414

A Mária-Valéria híd a belvárosban van.

Előzmény: Rooger Preed (3413)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.03.07 0 0 3413
Új híd Egomban? A Mária-Valéria mellé még egy?
Előzmény: Törölt nick (3411)
urál Creative Commons License 2007.03.07 0 0 3412

Milyen tervezett hidak vannak még benne?

Előzmény: Törölt nick (3411)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.07 0 0 3411

A rivotril olvtárs által küldött anyagban szerepel az új esztergomi-híd, ráadásul 3 tervváltozatban.

 

(az alsóról először azt hittem, hogy a dunaújvárosi, de a felirat alapján az is a tervezett esztergomi)

 

a széles ártér miatt elég méretes példány lesz ez is, kb. 1400m hosszú...

 

van valakinek bővebb infója a tervekről, az építés várható idejéről?

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2007.03.07 0 0 3410

pénzügyi pontatlanságok:

 

megírtam a szerzőnek a pénzügyi tényálladékot, hátha korrigál...

 

 

Előzmény: _roadrunner_ (3409)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.03.06 0 0 3409

Hát ez több sebből vérzik azon túl, hogy nem tudjuk, hogy ez év végéig valóban elkészül-e az M0 keleti szektorának mindegyik szakasza.

 

Nem írják, hogy az M31, amire még ki se írták a tendert, mikorra kell megépülnie? (Szerintem 2008.12.31-ig, de ha holnap kiírják a tendert, akkor is csak 20 hónap marad legfeljebb.)

 

Nem tűnik fel a cikkszerzőnek, hogy 12 kilométerre minek 30 milliárd Ft támogatás (ami 85%-a az egésznek), összesen 35,3 milliárd Ft. Netán ennyiért akarják megépíttetni (2,94 mrd. Ft/km)??? Volt rá példa támogatás nem olyan rég...

Vagy megépítik olcsón, mondjuk 15 milliárdért (ebből 12,75 támogatás), a többi 17,25 milliárd Ft támogatást meg bennhagyjuk.

 

Arról nem is beszélve, hogy ennél is nagyobb összegről van szó. Bocs, magamat idézem, mert már leírtam a #3190-ben:

 

Bocsánat, elszámoltam én is. tényleg a 87 milliárddal (334 M euróval) kell elszámolni az M0 keleti szektoránál, amiből 43,3 milliárd Ft az épülő szakaszok összege, maradt közel 44 milliárd Ft, ebből megy M31, de az M31 lehet, hogy 15 milliárdból is megvan.

25-30 milliárd (illetve annak 85%-a, a támogatás) tehát még így is hiányzik, nem beszélve az épülő szakaszok megnemépülése esetén elveszthető összegről.

 

tehát - a cikkel ellentétben - nem 30 milliárd támogatás marad M31-re, hanem (87,0-43,3)x0,85 = 37,145 mrd. Ft.

15 millliárdos kivitelezésnél (12 km-re) 24,4 milliárd Ft EU-támogatás ragad benn.

Mondjuk ez csökkenthető, ha a környező utakra elvernek még pár milliárdot, de legegyszerűbb, ha magas áron, mondjuk 43,7 milliárdért (3,64 mrd Ft/km) építik meg az M31-et és akkor a kivitelező felszívja az EU-támogatást is.

Biztos van pár közmű, meg különben is sietni kell nagyon, de a brüsszeli bürokraták sem hülyék, nem véletlenül csökkentek az autópálya-árak az EU-tagság után.

 

Ja, és utálom, hogy a sz*r index az M0 északi hídját következetesen Colbert hídnak hívja, pedig már öt hónapja, hogy másképp keresztelték el...

Különben minden rendben van, kicsit sem vagyok ideges az ilyenektől, megszokhattam volna.

Előzmény: Törölt nick (3403)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.03.06 0 0 3408
Négyes helyett hatos...
Előzmény: Rooger Preed (3407)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.03.06 0 0 3407
Nekem 2 még nincs meg. A kettes és a négyes...
Előzmény: Törölt nick (3405)
attus germanicus Creative Commons License 2007.03.06 0 0 3406
Az 5. kép jellegzetessége, hogy árvíz idején készült :-)
Előzmény: Rooger Preed (3404)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.06 0 0 3405
ez túl könnyű..... hagyjuk meg az amatőröknek... :-)
Előzmény: Rooger Preed (3404)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.03.06 0 0 3404
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.06 0 0 3403

Mégsem úszik el az M0-son a 70 milliárdnyi sztrádatámogatás?

 

Az enyhe tél miatt azonban sikerült behozni a lemaradást, bár a területszerzés egyes helyeken még mindig nem megoldott.

 

valóban: vannak szakaszok, ahol még SEMMIT nem csináltak (még a humuszt sem tolták le)

pl. az M3 és rákpal.csp.között.

vagy a csömöri szabadság út és a 3as között.

meg  rákospalotán a tarcsai út keresztezésénél...

 

Most ezt komolyan mondják, hogy 1-1,5 év alatt nem tudták lebonyolítani a területszerzést? mégis miért nem?

 

a közighivatal hoz egy kisajátítási határozatot. Azt ugyan meg lehet bíróságon támadni, de annak (ha jól tudom) nincs halasztó hatája. az építkezés mehet, a bíróság meg ráér elszüttyögni...

 

vagy mégsem?

Törölt nick Creative Commons License 2007.03.06 0 0 3402

az eszaki-hid.hu-n új anyagok a prezentációk között...

(a mederhidak felszerkezetének beúsztatása)

Törölt nick Creative Commons License 2007.03.06 0 0 3401

ez a stratégia jó lenne, ha csak az a néhány 100 (1000?) tiltakozó szívna...

 

a probléma az, hogy ez a szarakodás 100e+ lakost és több 10e autóst érint...

 

ráadásul ez az SOS.B csak egy nyomorult NIMBYsta csoport: "mennyen bkalász körül"...

 

és erről a bkalásziakat is megkérdezték, hogy akarják-e, vagy ők simán le vannak szarva?

 

merthogy a tervezett bkalászt északról elkerülő mellékút ellen is sokan tiltakoznak, pedig ez csak a helyi forgalom településen kívülre helyezésére szolgálna...

Előzmény: urál (3398)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.06 0 0 3400
alagút tűzoltásügyileg nincs valakinek infoja? (3374)
Előzmény: Törölt nick (3374)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.06 0 0 3399

frankó. (publicra állítottam a mélcímet)

előre is Köszi.

Előzmény: rivotril (3393)
urál Creative Commons License 2007.03.05 0 0 3398
Van egy kitűzött nyomvonal és az jó. Most egyszerűen csak várni kell, előbb-utóbb felfogják, hogy ők szívnak és addig szívnak, amíg bele nem mennek a minden szempontból korrekt eredeti nyomvonalba. Ráérünk, a budai rész már nem olyan sürgős elvégre ott csak kert és alvóvárosokon át haladnak a forgalmas utak. :)
Előzmény: Fricy (3397)
Fricy Creative Commons License 2007.03.05 0 0 3397

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!