Keresés

Részletes keresés

Sony Black Creative Commons License 2022.01.09 -1 0 43536

 "kazán előremenő 40 fokra van beállítva, szerintem a világ legegyszerűbb fűtési rendszerében.

Kazán tolja a fix 40 fokos meleg vizet a szivattyúba az belemegy a 9 es osztógyűjtőbe."

 

Tudom ez nem volt kérdés, de ha már leírtad erre rákérdezek. A kazánon kívül van egy szivattyú ami egy 9 körös osztót lát el? Van ezen kívül még osztó és külön szivattyú is, vagy csak ez az egy osztó van a házban? Mert akkor tök fölösleges volt az a szivattyú. A kazán szivattyúja képes ellátni azt az osztót egymagában. :) A másik meg ha nem is laktok benne, minek megy bele 40 fokos víz? Ugye be van kötve a szobatermosztát?!

 

"Akár ECO akár Komfort (a konfort fokozat nem jelent itt semmit mivel a kazán max 40 fokra le van szabályozva ,a gép kiirja a mindenkori víz hőmérsékletet, igy látom ,hogy ha megnyitom a csapot, kb. 37 fokrol indul a csapvíz melegitese."

 

Azzal te ne foglalkozzál miket ír ki a kazán, mert a látens hőt is kiírja...

 

"Ha megnyitom a vízcsapot kb. 1,5 perc mire a kazán kiírja a 60 fokos vizet, addigra kiengedek rengeteg vizet kb 25 litert.

Amikor megjön a meleg víz , jön rendesen akár 2 csapról is. "

 

Minek akarsz te kopasztó vizet előállítani, azt elárulod? Minek, hova kell neked 60 fokos víz???

Kombi kazánt úgy használjuk, hogy a HMV komfort fölé lőjük picivel a beállítási hőfokot. Ez azt jelenti, hogy ha csak a melegvizet nyitjuk meg (keverős csapnál, csak a meleg irányba nyitjuk a csapot) és ha megjön a stabil meleg víz, akkor csak kicsi hideget kelljen rákeverni! Ez hőfok egyénenként változó, de 43-48fok között van. Ha ettől melegebbet csinál a kazán, túl sok hideg vizet kell majd rákeverni, és ki-be fog kapcsolni ami erős hullámzást jelent a hőfokban. Zuhanyzás közben ez nem fog jól esni majd :) Egyébként az se mindegy, milyen messze vannak a csapolók a kazántól!

(nem a légvonal számít hanem az odavezető cső hossza, és keresztmetszete)

 

A másik dolog, hogy a kazán adatai között szerepel, hogy 14l/perc vizet tud felmelegíteni az alap adatoknak megfelelően. Ez általában 30-35fokos delta t jelent. Tehát ha a bejövő víz mondjuk 4 fokos, akkor az előbb említett 14l/perc átfolyással max 39fokos vizet tud csinálni. Hogy tudsz melegebb vizet készíteni vele? Úgy hogy csökkented az átfolyási sebességet mondjuk 10l/perc-re. Hogy tudod ezt legegyszerűbben beállítani? Úgy hogy kinyitod fullra meleg víz irányba az egyik csapot, odamész a kazánhoz, nézed a kijelzőt, közben nézed a vízet is a kezeddel, és elkezded lassan zárni a kazánba befelé menő hideg víz szelepet. Amikor megfelelő és stabil a hőfok, úgy hagyod. ;-)

 

"Az ECO megoldásban elvileg ha előre megnyitom rovid időre a csapot ugyanúgy dolgozik, de amint elerte 1,5 perc alatt a 60 fokos melegviz hőfokot és

pont nem nyitom meg a csapot, a kazan visszakapcsol fűtési üzembe és kb. 10 masodperc alatt beletolja a 60 fokos vizet a padlóba és újra 38 fokos vizem van."

 

Persze mert állandóan megy a szivattyúja. Szobatermosztát???

 

Előzmény: Törölt nick (43534)
Galahed_ Creative Commons License 2022.01.09 0 0 43535

Sziasztok!

 

Adott egy Victrix 24 -es kazán, jelenleg egy Honeywell T6R kapcsolgatja ki-be....  (ON/OFF üzemmód)

 

Át szeretném tenni CAR v2 kommunikációra, ami elvileg Opentherm kompatibilis. A T6R tudja az opentherm-et, a kazán a Car v2-őt. 

 

Megtehetem ezt probléma nélkül?  Van itt valaki aki openthermes termosztáttal üzemeltet Immmergas kazánt?

 

Köszi!

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2022.01.09 0 0 43534

Sziasztok!

 

Most építettünk Családi házat, nettó 100 nm a lakótér.

 

A házba én egy kombi Bosch Condens 2300w t választottam ,24/30Kw os kazánt , ami elvileg 30 Kw al állítaná elő a melegvizet.

 

 

Nincsenek radiátorok a házban, tisztán padlófűtés van mindenhol. Még nem lakunk benne, de a fűtés megy.



Még nem volt műszaki átadás,  kazán előremenő 40 fokra van beállítva, szerintem a világ legegyszerűbb fűtési rendszerében.

Kazán tolja a fix 40 fokos meleg vizet a szivattyúba az belemegy a 9 es osztógyűjtőbe.

 

A fűtésrendszerrel meg vagyunk elégedve, szuperül működik.

 

A meleg víz előállítása viszont extreme lassú.

 

Tapasztalatok:

Beállítottam a kazán melegvizelőállítását 60 fokra , a fütest 40 fokra, mivel több nem mehet a padlófűtésnek.

Mivel padlófűtéses rendszer van ami be van kapcsolva ,amig nem kérek vizet, a kazan max 40 fokon dolgozik. 

Akár ECO akár Komfort (a konfort fokozat nem jelent itt semmit mivel a kazán max 40 fokra le van szabályozva ,a gép kiirja a mindenkori víz hőmérsékletet,

igy látom ,hogy ha megnyitom a csapot, kb. 37 fokrol indul a csapvíz melegitese.

Nagyon hideg viz jöhet be, mert a kazán előtti hideg vízcsapon folyton lecsapóik a pára, de nem mértem ki a bejövő hőfokot.

-

Ha megnyitom a vízcsapot kb. 1,5 perc mire a kazán kiírja a 60 fokos vizet, addigra kiengedek rengeteg vizet kb 25 litert.

Amikor megjön a meleg víz , jön rendesen akár 2 csapról is. 

Az ECO megoldásban elvileg ha előre megnyitom rovid időre a csapot ugyanúgy dolgozik, de amint elerte 1,5 perc alatt a 60 fokos melegviz hőfokot és

pont nem nyitom meg a csapot, a kazan visszakapcsol fűtési üzembe és kb. 10 masodperc alatt beletolja a 60 fokos vizet a padlóba és újra 38 fokos vizem van.

 

Valakinek esetleg van valami ötlete, mi lehet a gond vagy ha ez esetleg normális, akkor hogyan tudnám a víz melegítési időt lecsökkenteni?

blackbile Creative Commons License 2022.01.09 -1 0 43533

Én is ezt mondtam...

Előzmény: Sony Black (43532)
Sony Black Creative Commons License 2022.01.09 0 1 43532

Igen, mert most elég hideg van nappal -2o, éjjel -8o legalábbis itt Pesten...

Egyértelműen beigazolódott, hogy sok a kazán min teljesítménye melegebb időben, mert most aránylag jól működik.

Ha kint +10o lesz, nem nagyon tudsz mit csinálni, hogy megszűntesd a sűrűn kapcsolást, csak azt amit írtam. ;-)

Sok sikert!

Előzmény: blackbile (43530)
blackbile Creative Commons License 2022.01.09 -1 0 43531

lemaradt:

blackbile Creative Commons License 2022.01.09 0 0 43530

Köszönöm a tanácsaidat.

 

Mivel a mostani hőmérsékleten jól működik, és az elmúlt 24 órában egyszer kapcsolt le - cycling miatt -, nem nyúlok hozzá.

Amint kicsit melegebb lesz, ki fogom próbálni amit javasoltál.

Előzmény: Sony Black (43528)
kormos* Creative Commons License 2022.01.09 -1 0 43529

https://gepesz.hu/blog/details.php?hir=1273&Kondenz

 

Moduláció részt olvasd el...

Előzmény: blackbile (43522)
Sony Black Creative Commons License 2022.01.09 -1 0 43528

Próbáld már meg azt, hogy kikapcsolod ezt az időjárás követős f@szságot, a Honeywell-ben, és sima on/off-ként használod! Valahol a menüben biztos vagyok benne hogy ki lehet kapcsolni. (mondjuk lehet, hogy még akkor is ilyen betanult algoritmus alapján kapcsolgat majd mint a Siemens, de legalább már akkor csak a belső hőmérsékletet veszi alapul)

Pár napot próbálj ki, hogy így hogy működik! Az előremenőt a kazánon állítsd be 45o-ra!

Előzmény: blackbile (43523)
Sony Black Creative Commons License 2022.01.09 0 0 43527

Még mindig nem érted... Nem a maximális teljesítménnyel van a gond. Az senkit nem érdekel! Sőt HMV készítéshez minél nagyobb annál jobb, mert hamarabb fűti fel a tárolót. A legkisebb teljesítménye a lényeg!

Lehet az a kazán 40kW-os is, ha le tud menni 2 kW-ra! :)

Előzmény: blackbile (43522)
Sony Black Creative Commons License 2022.01.09 0 0 43526

Egyáltalán nem vagyok penge, és nem is foglalkozom ezzel 20 éve... Épületgépész vagyok, és ezért minimális szinten kell értsek az irányitástechnikához is a kazánok tekintetében. Van gázkészülékszerelői bizonyítványom is, de a mindennapokban nem foglalkozom ezzel, mert kb olyan mint az ügyvédi szakma, ami szakágakra bomlik. Na a készülék szerelők meg készülék specifikusak. Az aki ért mondjuk az Ariston lelkéhez, nem biztos hogy a HGK-hoz is...

Addig amíg nincs külső hőmérséklet jeladód bekötve a kazánba a büdös életben nem fog úgy működni a kazán, sőt valószínű nem is tudod állítani ezeket az adatokat... Most csak a termosztát kavarja a szart ahogy neki tetszik. Csak a bibi az, neked nem tetszik. :) Ezért írtam ezt felejtsd is el addig. Azt is írtam, nem ismerem a HGK világát. Azért mert van egy Honeywell termosztátod ami BUS-on kommunikál még nem biztos, hogy ez a jó hozzá. Ez csak annyi hogy Opentherm kompatibilis. Mondok egy példát: A Bosch gyári időjárás követő termosztátja maga az "agy", tehát csak a termosztáton kell belőni minden adatot és ő lekezeli "érzékszervével" a rendszer testrészeit (pl: kazánt teljes egészében, teljes menü térképét látod, csatlakoztatott eszközöket, szivattyút, külső és belső hőmérséklet érzékelőket, tároló adatokat stb... ha valamit állítani kell, azt a termosztáton teszed, mint egy intelligens távfelügyeleti rendszeren) Ez nem csak egy külső szabályzó. Na most te ezeket látod a Honeywell menüében? Mert ha igen, akkor ott kell állítanod a jelleggörbén, és egyéb beállításokon ha lesz külső hőmérséklet jeladód!

 

Egyáltalán ehhez a kazánhoz van gyári termosztát amúgy?

Előzmény: blackbile (43523)
peterch Creative Commons License 2022.01.09 0 0 43525

Szia !

 

Nem baj ha belebeszélek ?

 

13kW a ház höigénye . A fütésszezon átlaghömérséklete 5°C körül van . Gondolom a számítást kinti -13°C és benti 20°C-ra végezték . Ilyenkor a ház +5°C-nál kint és 20°C-nál bent kér 5,735kW-ot . Tehát a kazánodnak ilyen esetben , ha kint hidegebb van mint +5°C , akkor kellene üzemelnie folyamatosan . Ha -15°C-ra és +22°C-ra van számolva , akkor 5,815kW-ot kér a ház . Ha nálad +5°C alatt ki-be kapcsolgat a kazán , akkor a kazán beállítása van rosszul megválasztva . Természetesen csak akkor , ha jelenleg is képes a házat a kívánt hömérsékletre felfüteni .

Előzmény: blackbile (43522)
kono17 Creative Commons License 2022.01.09 0 1 43524

Annyi mindenre kellene tájékozódni aránylag rövid idő alatt laikusként ,ami nem megy. HOVÁ FAJULNAK AZ ENERGIA ÁRAK,persze tételenként, gáz áram,gyorsan napelembe fektetni,és ez még a dilemák eleje. Fűtés az inverteres klímákkal és így tovább,és ebbe még bele lehet szőni a feltételezett politikai jövőt is.

blackbile Creative Commons License 2022.01.09 0 0 43523

Nem mindenki olyan penge, mint te ebben a témában, aki ebben él és dolgozik 20-30 éve... bocsánat, ezért kérdezek, hogy ne maradjak tudatlan és a megértés nem mindig megy gyorsan!

 

Erről beszélünk?

Előzmény: Sony Black (43512)
blackbile Creative Commons License 2022.01.09 0 0 43522

Nekem most esett le/derült ki, hogy a 23kW 170nm-re (B30 7cm EPS) bazi sok! Energetikus kb. 13kW téli hőveszteséget írt le - bármit is jelentsen ez. 

Tehát, most így utólag azt gondolom, hogy egy 18kW-os is elég lett volna. (120l indirekt tárolót is fűt időnként a kazán)

Előzmény: kono17 (43521)
kono17 Creative Commons License 2022.01.09 0 0 43521

120 nm de valóban lehet ,kisebb teljesítményü is megfelelne

kormos* Creative Commons License 2022.01.09 0 0 43520

Mekkora házat fűtesz vele?

Előzmény: kono17 (43518)
Sony Black Creative Commons License 2022.01.09 0 0 43519

Nyilván azzal egyszerűbb és olcsóbb a csere, de annyival drágább is az állókazán, meg nem is biztos hogy neked kell akkora egyáltalán. Számitásokat kellene csinálni.

Előzmény: kono17 (43518)
kono17 Creative Commons License 2022.01.09 0 0 43518

köszönöm a segitséget,csak az hozott lázba ,hogy aduval  cső átmérői nagyobbak és a meglévő rendszerre rögtön ráépíthető mivel az előző duval  állóval megeggyeznek a méretei

Sony Black Creative Commons License 2022.01.09 0 0 43517

Az Immergas Vitrix TT az fali kazán. De ha bemegy a fali az álló helyére akkor inkább ezt.

Az állóról mindenképp falira váltanék, ha megoldható.

Előzmény: kono17 (43514)
kormos* Creative Commons License 2022.01.09 0 0 43516

Amelyiknek kisebb a min. teljesítménye, tehát minél kisebb teljesítményre tud lemodulálni.

Előzmény: kono17 (43514)
k.tsabi Creative Commons License 2022.01.09 0 0 43515

Teljesen laikusként,hozzá nem értően kérdezek. 
Mi a ”megfelelő görbe” - tudom sok mindentől függ/függhet. De olyanra gondolok , hogy ugye megtudom adni a max előremenőt megtudom adni a tervezési hőmérsékletet és ugye megtudom adni a kezdő és végponti küldő hőmérsékletet! Gondolok olyanra, hogy van e aranyszabály vagy bármi ezekre az értékekre? ( pl. Külső minimum hő–10;-15 stb. Vagy hogy a tervezési hőfoknak kell e nagyobbnak lennie mint a max előremenőnek vagy hogy a kazán teljesítményt érdemes levenni a gyári 100% ról..)

kono17 Creative Commons License 2022.01.09 0 0 43514

A kb:20 éves duval kombi állókazánt lassan le kell cserélnem,melyik lenne a jobb választás,a sauiner duval sd kks condens 35 vagy az immergas vitnix tt , előre is köszönöm a választ

Apaxp Creative Commons License 2022.01.09 -1 0 43513

Totálisan hozzánemértőként válaszolok.
Adott egy számítógép (kazán), és adott kettő periféria (külső érzékelő, belső érzékelő)
Na most mindkét érzékelő jeleket küld az agynak, amit az agynak kezelni kell. Egyik periféria sem szabályoz, mert nem az a dolga.
Belső érzékelő jelzi az agynak hogy, hé figyelj oda mert gyorsan, vagy lassan emelkedik/csökken  a belső hőmérséklet.
Ugyanakkor a külső érzékelő is jelet küld, hogy hé figyelj már,  növekszik/csökken a külső hőmérséklet. Tehát a két periféria adhat ellentétes jelet is. (külső növelni akar, belső csökkenteni). Itt lép be a helyiségérzékenység aránya, amit a felhasználó tud állítani, és a meredekség, hogy milyen mértékben kell adott külső hőfokon emelni az előremenő hőfokát. Az agynak ezeket kell lereagálni teljesítmény növeléssel, vagy csökkentéssel.
A lényeg nem a perifériák okoskodása mert azok csak a saját dolgukat ismerik.
Az agy (kazán) szoftvere tudja értelmezni a jeleket és ennek megfelelően hajtja végre a programot. Ha ez a program a hardver számára jól van megírva, ill. a felhasználó által beállítva (minimum teljesítmény, moduláció) akkor lesz egy jól vezérelhető kazánod. Ha a beállítások, vagy a hardver nem megfelelő, vagy csak korlátozottan a szoftver számára, akkor nem tudja a szoftver lekezelni az elvárásokat.

Na ennyi baromságot régen írtam, tessék így kezelni :D

Előzmény: blackbile (43498)
Sony Black Creative Commons License 2022.01.09 0 1 43512

És adódik a zárókérdés: ha ezt a görbét megváltoztatom paraméterből, akkor kicsit tudok "javítani" a helyzeten? Vagy ez nem így van egyáltalán, ahogy sakkozom...

 

Jó reggelt kívánok! És eddig hol tetszett lenni? :)

Mert ezt már egyszer leírtam!

Előzmény: blackbile (43498)
Keeper83 Creative Commons License 2022.01.09 0 0 43511

Ezeket a százalékos gázfogyasztáscsökkenési értékeket honnan veszed egyébként? (csak kazáncsere, csak hőszigetelés)

Ha van vmi hiteles, írott forrásod vagy saját mérésed, akkor azok részleteit igazán megoszthatnád.

Előzmény: Unicalfan (43509)
lala1961 Creative Commons License 2022.01.09 0 0 43510

Üdv ! Hát Én abszolút de nem pontozok(szinte fehér holló sűrűség), de itt a  ismeretlenség homályában mindig van 1-2 pontozó,de a véleményét sajnos nem adja elő ,pedig még el is tudnám esetleg  fogadni, mert meggyőzött !:-)

Unicalfan Creative Commons License 2022.01.09 0 0 43509

Hát ez a pontozás +/ - pont hidegen hagy,amúgy ez annyira "beteg" része az oldalnak,de ha vigasztal én általában pont az ,hogy "-"-t kapok,de egyáltalán nem érdekel...

 

 "Melyik h.sz,melyik része? "-43501 részedről  De , csak itt nem a kazán javult meg csak a fogyasztás! Nálam és szerintem. Na a másik fele + annak a Zc 18 -as kazánnak (38 éves) nem fog fájni a kapcsolgatás ,max. fillérekért megoldják a javítását, ellentétben a kondissal, ami ha "belehal" a kapcsolgatásba,

 

Hát pont ezért írtam azt amit,mert a kiemeltek alapján pont az sugallódik,hogy azt hiszed ,hogy azért nem jó a kapcsolgatás mert akkor tönkremegy a kazánban ez+az és javítani kell....persze ez is benne van,hogy előbb v utóbb majd 30-40 ezer kapcs. után pl panelcsere,de főként nem ez az elsődleges célja a ki/be kapcsolások minél inkábbi elkerülésének.

 

A höszígeteléssel kapcsolatban pedig: A hőszigeteléssel a házad hőtároló kapacitását növeled meg,azaz a régi kazán napi ciklusszámát csökkented ,de cikluson belűl még inkább kapcsolgatni fog mert a hőigény kb fele lett a szigetelés miatt...tehát pl 4-5 kw os hőigény esetén is 12-15 kw-al tolja meg a rendszert mert az alatt működni nem tud,így kapcsolgat mint állat...ennek ellenére a napi ciklusszámok csökkenésével csökken a fogyasztásod(gázszámlád) de nem jelentős mértékben...kb 5-10 %max ami elérhető sok esetben ilyenkor ,ha szigetelsz DE a kazán marad a régi(nem kondis) 

 

Ellenben ha először kazánt cserélsz,és nem szigetelsz semmit akkor már csak azzal,hogy beraksz egy értelmes minimum szintre le modulálni képes kondis kazánt ,már csak azzal kb 20-40% os gázmegtakarítást érhetsz el,és még NEM szigeteltél...

 

Ha szeretnéd ezentúl nyomom a + okat ,neked,most is nyomtam visszamenőleg is...:-)

Előzmény: lala1961 (43508)
lala1961 Creative Commons License 2022.01.08 -1 2 43508

Üdv ! Tévhit ....,? Melyik h.sz,melyik része? Mondta valaki az ellenkezőjét a leírtadnak! Ha akarod még pluszt is nyomok, ugyan van valami titkos rajongod, még megsem száradt a papíron az iromány(ami általában tartalma miatt jogos is) már plusszal honorál !:-)

 

 Ezeket azért imádom mikor a tévedhetetlen mítosza lengi be a h.sz-t :"Teljes tévhitben vagytok"


-" Pont ellenkezőleg még sz@rabb lesz a helyzet ,a kazánnak meg pláne, dublán.." 

 

Előzmény: Unicalfan (43507)
Unicalfan Creative Commons License 2022.01.08 -2 2 43507

Teljes tévhitben vagytok a kazán kapcsolgatásával kapcsolatban...Nem azért kell törekedni a kapcsolgatások minimalizálására ,hogy ne menjen tönkre a relé ,panel,stb,hanem a gázfogyasztás csökkentése és a minél jobb hatásfok elérése érdekében.

 

A kondis kazán sem hal bele a kapcsolgatásokba,csak baromi rossz lesz éves szinten a hatásfoka+ jóval több gázt éget el évente,mintha ki-be kapcsolgatás nélkűli minél inkább folyamatos üzemben menne..

 

Minden egyes indulásnál baromi rosszak az emissziós értékek,és minél több a kapcsolások(indulások) száma annál rosszabb az éves hatásfok,és jóval (akár30-40%)-al  is ,egy rendszertől és annak állapotától ,függően a gázfogyasztás is.

Előzmény: lala1961 (43501)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!