Keresés

Részletes keresés

roosevelt Creative Commons License 2005.01.07 0 0 282
Rudabánya
Előzmény: Csg12 (280)
uzsgyiremot Creative Commons License 2005.01.07 0 0 281

 

Nagyon jó!!!!

 

Ezzel kapcsolatban egy kevésbé jó hír a Hobbym a vasút 1994/1 számából:

 

JOBB SORSRA VÁRTAK VOLNA...

 

1993/2 számunk ezen rovatában két különleges ózdi dízelmozdonyra hívtuk fel a figyelmet. Ezzel kapcsolatban a közelmúltban kaptuk azt a levelet Grátzer Ákos olvasónktól, melyben az Ózdi Kohászati Üzemekkel folytatott levelezéséről tájékoztatott. Most az Ózdról kapott levélből idézünk:

 

Az Európahírű fogaspálya, az ipartörténetileg egyedülálló fogas gőzmozdonyok az acélgyártó kemencék martaléka lett. Az A25-014 az A25-015 mozdonyok a kassai olvasztókemencéket táplálják napjainkban. Tervezett látogatásukig (február) feltehetően az A027, 028, 029 mozdonyok is a szlovák vaskohászat alapanyagát fogják képezni.

 

A részben bontás alatt álló ózdi gyárban váltak az esztelen pusztítás áldozatává ezek a gépek. Igaz, hogy mai világunk talán túlságosan is pénzhajhász, de nem hiszem, hogy Ózdon(!) az lett volna avégső csapás, ha ezeket a mozdonyokat nem adják el ócskavasnak.

 

Idézet vége. No comment.

 

H B

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Csg12 (280)
Csg12 Creative Commons License 2005.01.07 0 0 280

Ajánlom Elveszett vágányok, autóutak... topikban roosevelt 751-es hozzászólását.

És ezt a lapot: 

http://www.kisvasut.hu/keptar/ozd/normal&fogas/ozd.html

Csg!?

uzsgyiremot Creative Commons License 2005.01.07 0 0 279

 

Találtam egy érdekes képet valami oldalon, de sajna elfelejtettem. Pedig az előbb voltam ott...

 

Nézzétek csak, mi van a bal fölső sarokban! A kép a nagybörzsönyi kisvasút telepén készülhetett, a fotót a Reggel munkatársa készítette.

 

 

 

 

 

 

 

 

H B

Csg12 Creative Commons License 2005.01.07 0 0 278

Megkaptam!

Kérlek hívj fel, vagy add meg a számod hogy felhívjalak!

Köszönöm

Csg

uzsgyiremot Creative Commons License 2005.01.07 0 0 277

Hali!

 

 

Titibi!

 

Örülök, hogy, hogy írtál konkrét számokat. Ha nem is olyan örvendetes, azért jó tudni.

 

Mivel nincs most nagy tolongás, úgy érzem, az egerszegi látogatás még kicsit odébb lesz. Talán vizsgaidőszak után több ideje lesz mindenkinek.

 

Addig is látogassatok el a www.vasutak.hu oldalra. Az első benyomás vele kapcsolatban nagyon jó volt.

 

Gábor, írtam mailt, jelezd, ha megkaptad légyszi!

 

H B

Előzmény: Törölt nick (276)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.07 0 0 276

Hogyan viszed el Gödöllőig? Az rengeteg gempa ám. Meg kell rendelni egy mozdonyt ami vontatja (ha saját erőből nem képes mozdulni), ehhez kell mozdonyvezető. M43-as sor gép bérleti díjja kb 17000 ft/óra mozdonyvezetőstűl. 12 óra alatt a gép nem fordul meg. Számoljunk 18 órával, az 306000 Ft. Ja aztán még futási engedélyt is kell kérni hozzá. Ekkor ki kell fizetni egy kollégám bérét aki kivonul és helyszinen megméri a gép kerekeit, és kiállítja a papírokat amik két hétig érvényesek. Ha a kolléga Zegről megy ez bagatel összeg az előzőhöz képest. Jah és nem tom, hogy köll-e pályahasználati díjat fizetni, de erős a gyanúm, hogy igen!

Van 400000 ft erre?

Ha nincs akkor vásárlás után Zegen kellene tárolni. Ott futóképessé tenni, és saját lábán eljuttatni bárhová ahol tárolható. Az olcsóbb mert nem kell gépet bérelni, rossz hír, hogy MÁV mozdonyvezetőt akkor is bérelni kell,  ha egy mozdonyvezető vizsgával rendelkező emberetek vezeti a gépet akkor a MÁV pilótát ad mellétek. Ja érdemes lenne megmérni a kerekeit, hogy egyáltalán futóképes-e? Ezt még a vásárlás előtt meg kellene tenni, nehogy árnyékra vetődjetek, mert kerekeket szerezni sem olcsó. A jobbik eset az ha esztergálással még korrigálható a dolog, de van megint egy rossz hírem az is gempa. (Cell megcsinálja) Persze addig is el kell vontatni. Megint gempa.

Ha úgy alakul a dolog akkor megmérem a kerekeket mert vannak mérőeszközeim és a határméreteket is tudom. Csak kérdés mikor jövel az utód.......

Előzmény: Deaf (275)
Deaf Creative Commons License 2005.01.07 0 0 275

Uraim!

 

Aki (anyagi) részt szeretne vállani az A 102 megvásárlásában, kérem jelezze az összeg nagyságrendjével együtt, mert meg kellene beszélnünk pár dolgot. Ilyen például a tárolás, ami bizonyos feltételekkel (a LÁVA egyesület egy jelképes összeget a járműbe ad) úgy néz ki megoldható a Gödöllői őrzött PFT telepen ingyenesen (Jelenleg a Trimann Kft telephelye). Át kellene beszélni a részleteket, ha konkretizálódott a vasárlás, megtekintettük a járművet.

 

DEaf

tom sawyer Creative Commons License 2005.01.06 0 0 274
Én is szeretném ha a képeim rajta lennének a dvd-n.A hétvégén megcsinálom a cd-t, hétfőn feladom usgyiremotnak(lécci küldd el a címed mailban).
Csg12 Creative Commons License 2005.01.06 0 0 273

Keves Titibi!

Előre is fogadd el gratulációmat. Sok boldogságot kívánok.

 

 

Előzmény: Törölt nick (269)
uzsgyiremot Creative Commons License 2005.01.06 0 0 272

 

Hali!

 

Azokat a képeket, amiket én csináltam, nyugodtan felteheted a honlapodra. Az első időben még papírképre fotóztam, ezt a jó minőséghez szkennelni kéne. Viszont mostanság digitálissal dolgozom, ezeknek biztos örülni fogsz.

 

H B

Előzmény: Törölt nick (271)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.06 0 0 271

Nekem is van pár képem, de mind mostanság készült. Egy csomó kép ipari mozdonyokról Istvántelken, majdnem az összes mostani Ózdon, Nyékládházán, hegyeshalmi képek... Pár MOL-os Algyőről és a fehérvári fűtőházból... stb.

Majd kaphatok a DVD-ből? És esetleg a képek 640x480-ban, "trains.hu" logóval, szerző nevével elhelyezhetem a honlapon? Szuper lenne!...

Előzmény: Csg12 (253)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.06 0 0 270

A MOL-nak most van két működőképes gépe, nem hiszem, hogy pont egy ilyen TVG  kéne nekik a tartálykocsik tologatásához. Kb. egy éve volt felújítva az A23,048, amíg az Miskolcon volt, egy géppel is ellátták a finomítót...

 

A felújításba való besegítés nem hiszem, hogy menne náluk, Kanizsáról járnak javítani a mozdonyaikat...

Előzmény: uzsgyiremot (267)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.06 0 0 269
Azt írtam, hogy lehet, hogy szülni fog, mára van kiírva de semmi jel egyelőre.
Előzmény: uzsgyiremot (267)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.01.06 0 0 268
Arról a két gépröl több is van, több gépt meg nem láttam ott.
Előzmény: YOSSARIAN (265)
uzsgyiremot Creative Commons License 2005.01.06 0 0 267

 

Sziasztok!

 

Titibi, gratulálok a kicsihez!

 

Arra is gondoltam, hogy ha már úgyis beszélünk a zalaegerszegi MOL-al, meg is kérdezhetjük tőlük, nincs-e szükségük a gépre. Ha esetleg a jövőben igen, állhatna az ő telepükön, úgyis marha nagy, és fullra őrzik. Esetleg besegíthetnek a felújításba is, aztán mondjuk egy ideig nem fizetnének bérleti díjat. Nem is kéne messze szállítani. De ez csak egy ötlet.

 

H B

 

 

Előzmény: Törölt nick (266)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.06 0 0 266

Lehetne tárolni egy ideig Zeg fűtőházban is csak van valami eldugott hely ottan? Mondjuk valszeg pénzbe kerül.

 

Előzmény: Deaf (264)
YOSSARIAN Creative Commons License 2005.01.06 0 0 265
Köszi, van még?
Előzmény: Bárdos Imre (263)
Deaf Creative Commons License 2005.01.06 0 0 264
Azon gondolkozott már valaki, hova tudnánk eltenni a gépet, hogy lehet elhozni? Nem egy utolsó kérdés SZVSZ...
Előzmény: uzsgyiremot (257)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.01.06 0 0 263

Ha már szóba kerültek a Szerencsi Cukorgyár gépei. A fotók 2002.11.30.-án készültek.

 

 

A26 056A25 076
Deaf Creative Commons License 2005.01.06 0 0 262

Csg12:

 

"Uzsgyiremottal ugyanis szeretnék találkozni a BME-en."

 

Ha arra jártok alk. adtán szólhatnátok nekem is, mert akkor elvinném az ipari gépekről a fotókat kisebb tömörítésben egy CD-n a DVD-hez.

 

Titibi

 

"Lehet, hogy ma szül a feleségem."

 

Gratulálok!

Előzmény: Törölt nick (261)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.06 0 0 261
Lehet, hogy ma szül a feleségem. Egyelőre semmi fölös tőke nem mutatkozik. Sajna....
Előzmény: uzsgyiremot (254)
m61019andras Creative Commons License 2005.01.06 0 0 260

Noha nem a főprofilom az iparvasút, de ennek ellenére nagyon érdekel, sőt egyre jobban. Aki ismer tudja, hogy a legmegszállottabb vasútmániások közé tartozom. Éppen ezért mindenképpen szeretnék valami úton-módon rajta lenni képeimmel az említett dvd-n. Szerintem Uzsgyiremot kedd környékén megkapja a képeimet cd-n. Lesz rajta egy pár iparvasúti is. Válogassátok le róla ami esetleg jó lenne a dvd képanyagába.

És az lenne még a nagyon nagy kérésem, hogy ha lesz topic kirándulás, ne feledkezzetek meg rólam! Nagyon szeretnék részt venni rajta. Vagy itt a topicon vagy e-mailben értesítsetek légyszi, mert nem szeretnék lemaradni róla. Köszi.

Előzmény: Csg12 (253)
YOSSARIAN Creative Commons License 2005.01.05 0 0 259

Nem talált.

A képen A21,057 látható. A tarcali kőbányából szállítószalagon hozták le a követ, ez a Mazsola dolgozott az átrakóban.

A bánya azóta bezárt (átalakult a világ legjobb strandjává); nem messze nyitottak egy másikat, de onnan sajnos teherautókkal fuvaroznak.

A Mazsola kb. 10 évig pihent a tarcali állomás szomszédságában. Az utolsó években is hiánytalan volt, de az állapota nagyon leromlott. Kb. 2 éve tűnt el, bejutni már nem sikerült hozzá. Gondolom vágták.

 

 

Nyírgyházán a közeljövőben tervezek egy látogatást a Papírgyár A26-osához, a környéken ezen kívül a Szerencsi Cukorgyár lehet még nagyon érdekes.

Bobók és más típus is van ott, tavaly előtt még láttam őket dolgozni, de tavaly már az össze cukorrépa közúton érkezett a gyárba. Így talán jogosan aggódom az ottani gépekért, igaz, semmi konkrétumot nem hallottam.

 

 

Előzmény: Csg12 (246)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.05 0 0 258

Júliusban megnéztük a gépet, akkor még - ránézésre - egyben volt. Gépészetileg sajnos nem tudom, hogy mi a helyzet :-(

Előzmény: uzsgyiremot (254)
uzsgyiremot Creative Commons License 2005.01.05 0 0 257

 

Bocs, most látom, hogy Te 50 ft-ot írtál, én valami oknál fogva 5 ft-nak néztem.

50 szerintem kicsit sok... Holnap megnézem

 

H B

Előzmény: Csg12 (252)
uzsgyiremot Creative Commons License 2005.01.05 0 0 256

 

Hali!

 

A MOL-hoz elég nehézkes bejutni, mindenképpen előzetes jelentkezés szükséges.

Ennek ellenére én benne vagyok.

 

Mit szóltok mindentől függetlenül egy Fűzfői Nitrokémiás gyárlátogatáshoz?

Ja, és ott van még Dunapack Dunaújvárosban is...

De ez még ráér.

 

H B

Előzmény: Csg12 (253)
Csg12 Creative Commons License 2005.01.05 0 0 255

", a lemezek pedig egy topik"  , a lemezek kiosztása pedig egy topik  

Bocsánat.

uzsgyiremot Creative Commons License 2005.01.05 0 0 254

 

Hali!

 

Átjött a mailed, röviddel azután, hogy írtam, hogy nem jött át. Most aztán megvan négyszer is. Holnap válaszolok rá, ha nem gond, hogy várnod kell. Túl fáradt vagyok, csak a zalai mozdony miatt maradtam.

 

Mailben elküldöd esetleg, hogy milyen eredményre jutottál más cégeknél? Érdekelne, hogy mi a pálya.

 

A zalai gép érdekel? Az ócskavast tényleg nem aranyáron mérik, holnap megnézem egy helyi ócskavaskereskedőnél. Tavaly néztem, de elfelejtettem.

 

Marha kíváncsi vagyok A102 állapotára. Nem mondták, hogy hibás.

Várom az időpontokat minden kedves érdeklődőtől, hogy mikor szánna egy napot Zalaegerszegre. Holnap én is megnézem, pontosan mikor érek rá. Le kell menni megvizsgálni, az a következő lépés.

 

Azt is tudni kéne, ki és mennyit hajlandó e gép megmentésére áldozni.

 

Titibi, Te hogy állsz a dologhoz?

 

H B

 

Előzmény: Csg12 (252)
Csg12 Creative Commons License 2005.01.05 0 0 253

Szeretném Tőletek megkérdezni, ki szeretne a Magyarországi Iparvasutak V1.0 DVD verzión szerepelni.

 

Vagy tudtok még olyanokról, akiknél lehetnek képek, illetve akik szívesen részt vennének a DVD elkészítésében?

A képeket juttassátok el uzsgyiremothoz vagy hozzám. Uzsgyiremottal ugyanis szeretnék találkozni a BME-en.

A DVD-kiírást vállalom, a lemezek pedig egy topik kiránduláson eshetne meg.

 

 

Jó ötletnek tartom a Zalabútoros-kirándulást.

Ha már ott vagyunk akkor a zalaegerszegi Mol Rt.-telepére is bemehetnénk.

 

Persze csak a vizsgaidőszak után...

 

 

 

 

Köszönöm szépen, Csernus Gábor

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!