És hogy ez miért csak fél-off? Mert a képen látható épp az automata metró föld alóli előbukkanása, állomása, majd viadukton való továbbhaladása..... Az épületből ki tudtunk menni az állomásra :)))
tényleg lehet ötletelni, elb..szott egy csomópont ez ugyanis :))
A feladat: adott a különszintű átvezetés az elkerülő felé, biztosítani kell azt, hogy a kamionok eltudjanak jutni a hévvel párhuzamos útra az elkerülő és Bp. városközpont felől, valamint a Pepsi ( a déli bejáratok) is megkapja ugyanezeket a kapcsolatokat. Természetesen ezeknek a kapcsolatoknak kamionforgalomra kell méretezve lenni.
Illik továbbá a csomópontnak tudni a Soroksár felőli kapcsolatokat, oda elegendő személyautók számára biztosítani a sugarakat.
Az elkerülőtől északra levő íves részbe a jelenleg láthatónál jobban belemennni nem szabad, a hévbe sem, a Pepsi csatlakozását úgy kell megoldani, hogy utána a belső úthálózaton tovább lehessen menni probléma nélkül. A hév nyomvonalat természetesen megint csak nem szabad bántani.
Ja, és jelzőlámpásan működnie kell, az se árt, ha három fázisban történik mindez :))
az a baj, hogy sok helyen kellene hid a varosi forgalomnak is, meg az atmenonek is.
mellesleg Komaromnak es Esztergomnak is van varosi hidja, ezeknel egyertelmuen az atmeno/tavolsagi forgalomnak kellene masik. Vacnal jo lenne mindketto (bar az M0 eszak hatasa talan eler majd odaig is), de talan lehetne egyet ugy epiteni, hogy mindket szerepet ellassa.
Aztan ott van Szolnok, ahol megintcsak van varosi es elkerulo hid is, megis kellene harmadik elobb-utobb (es vsz lesz tavlatilag negyedik is az M4 reven).
"Ezeket a hidakat (én így sejtem) a városoknak építik. Mohácsnak, meg Vácnak, meg Ostrihomnak. Pont azoknak, amelyekhez semmi köze sem lesz, a távolság okán. Akkor viszont feleslegesen torzítja a nagyobb hálózatot. Kíváncsi lennék, milyen lenne az az új reformkor, ahol (jajdefélünkaforgalomtól) a Lánchidat nem a helyén építenék meg, hanem Pest-Buda területén kívül."
Kimondtad a lényeget ebben a bekezdésben. Legyen hidunk, de úgy, hogy ezzel ne nőjjön meg a városban a forgalom. Így inkább menjen a városon kívül...
A váci híd semmit se ír arról, hogy lehetőséget biztosítaná-e pl a kerékpáros átvezetést.
Szóval, ha a városz szolgálja az a híd, akkor legyen a városban. Ha meg nem, akkor legyen akárhol, a pusztában. De ez így most mindenkinek legrosszabb.
valóban: ha a szerencsésebb történelmi fejlődésű országok közé tartoznánk, akkor ezeknek a településeknek már rég lenne belvárosi hídja (és már a várostól távolabbra lévő hídja is)
sajna nem tartozunk közéjük, így ez egy kényszerű kompromisszum...
(én speciel 13.havi nyugdíj helyett 170mrd/év csináltam volna bagóért (kb. 10mrd/db) belvárosi hidakat is, de ez már offtopic...)
A komáromi és a váci híd is egy nagyobb tengely része. A komáromi nem is lesz része a települések közti forgalomnak, arra már van híd. A váci híd például a 11-es út és Gödöllő közt létesít kapcsolat egy az M0-án kívüli körív részeként.
De igen, maximálisan igazad van, a váci hidat én is a Gombás patakhoz tenném, mint minden épeszű ember és eredetileg oda is volt tervezve. Ott a helye, egyrészt az már a város széle, másrészt ott még közel van a Belváros is és kapcsolódó út is van hozzá a 2104-esben Váchartyán irányába, tehát a hídnak józan ésszel ott a helye. A gond az, hogy vácon van egy Göncöl alapítvány nevű sötétzöld szervezet, amely valami ökológiai tanösvénynek, vagy mi a lófaxnak nevezett gazos mocsaracskát üzemeltet pont ott, ahol az értelmes nyomvonal váci hídfője lenne. Emiatt épülne Vác helyett Sződligetnél a híd, pont ott, ahol semmilyen helyi forgalom nincs a Dunán és elég messze ahhoz, hogy a váci forgalom se érintse a hidat.