Keresés

Részletes keresés

Gondwana Creative Commons License 2011.05.18 0 0 186903

... még egy teleholdas kép ...

(Még csak 8 éve annak, hogy legutóbb bicikliztem a H3 környékén. Kisgondwana kicsit nagyobb lesz, ideje lesz megint elmenni.)

Előzmény: Pinyo (186892)
Lassú Nyíl Creative Commons License 2011.05.18 0 0 186902

Á, csak vak volt, és telefonon irányították. Fehér bottya nem volt?

Előzmény: dhpage (186900)
dhpage Creative Commons License 2011.05.18 0 0 186901

nem csengetett figyelmeztetésként, hanem folyamatosan ezerrel és tekert izomból. kb. mint amikor az autós a dugóban ráfekszik a dudára. magyarul agresszíven és még akkor sem lassított, mikor elordítottam neki mi a helyzet.

Előzmény: halaloszto (186895)
dhpage Creative Commons License 2011.05.18 0 0 186900

azért a pálmát az a csaj vitte, aki halál nyugodtan tekert át a piroson, miközben mobilon telefonált. naaaaaaagyon trendi CicyleChic volt :)))

Előzmény: dhpage (186899)
dhpage Creative Commons License 2011.05.18 0 0 186899

én mondtam is neki, hogy "Biztos tudják, hogy miért Ninja-zod le őket?" :)))))

Előzmény: SzeZo (186891)
dhpage Creative Commons License 2011.05.18 0 0 186898

érdekes módon a többieknek nem okozott gondot felismerni, de ha nem is felismerni, azért lassítani ugyebár közlekedés szabályai szerint (balesetveszély elkerülése, stb. nem akarom idézni...) kellett volna.

 

ja és ha jól emlékszem nem volt lámpája...

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (186889)
Pinyo Creative Commons License 2011.05.18 0 0 186897

Próbáltam tegnap vilard mester egysebességes 29-es bringáját, bár csak síkon, érdekes érzés.

 

Kolossytól szerencsére vilard úgy látszik edzeni akart, mert eléggé tempósan mentünk felfelé, utánaosontam és próbáltam én is egysebességes üzemmódra beállni.

 

Az én 44/18-as áttételem 26-os kerékkel kicsit erősebb volt, mint az ő 32/18-a 29-es kerékkel.

A Szépvölgyi még nem is volt rossz ilyen áttétellel.

 

Szépvölgyitől a HHH felé az első meredek rögtön kiállósnak bizonyult. Persze nem gond, lehet haladni az egysebivel is, de azért váltóssal kellemesebben belőhető a csapásszám.

 

Az éles S kanyar után úgy döntöttem, hogy elég volt a hagyományos singlespeed érzésből.

Ha már szenvedés, legyen kövér. Extrém üzemmódra váltottam, 44/11 elég kényelmetlen volt, 44/12-vel viszont már végigevickéltem. Igazából talán a derekam nem szereti ezt a befeszülést.

Butch Cassidy Creative Commons License 2011.05.18 0 0 186896

Esetleg a wattmérő segít.

 

Én minden görgős edzést pulzusra végzek, és kb. fordulatszámra (na meg időre). Aztán generálértékként beírok 25 km-t óránként, hogy valami táv is legyen. De szerencsére ilyen baleset is talán ha fél tucatszor történik egy évben, inkább a fagyhalál (de leginkább a sí :)).

Előzmény: kivi (186885)
halaloszto Creative Commons License 2011.05.18 0 0 186895

Siman lehet hogy en is azt gondoltam volna, hogy ezeknek a barmoknak is itt kell bandazniuk vazze. Mondjuk csengetni nem csengettem volna, mert nincs mivel.

 

vajk

Előzmény: SzeZo (186891)
Vumurt89 Creative Commons License 2011.05.18 0 0 186894

Én ilyet használok, már akár 5-6 km/h-nál is olyan fénye van, hogy bőven jó gyengén világított részekre. Nekem megváltás volt az elemes lámpák után ezzel közlekedni, főleg úgy, hogy sokszor jövök a vaskötét éjszakában is lakott területen kívül. Még a szembejövő autó fénye se zavaró, sőt már villogtak is le hogy erős a lámpám. 20 km/ körüli tempónál már bőven bevilágít jó 100 méteres utat is.

 

http://www.bumm.de/produkte/dynamo-scheinwerfer/lumotec-iq-fly-t.html

 

Előzmény: Longboat (186893)
Longboat Creative Commons License 2011.05.18 0 0 186893

Tegnap estefelé, szürkületben - még nem volt vaksötét - rám szólt egy bringás, hogy égve felejtettem a lámpát. Nem mondtam neki, hogy akkor sem kapcsolnám ki, ha lehetne. Nem is értem, talán figyelmeztetni akart, hogy ne pazaroljam az elemet?

 

Viszontellenberger, mostanában elmászkálok késő este is tekeregni, és bizonyos helyeken kevésnek érzem a fix agydinamós halogén első lámpát, ami egyébként egy kicsi, de jól látható "fényfoltot" vetít elém az útra. Bitteplíz ne mondjátok, hogy menjek gyorsabban és akkor jobban világít. :-)

 

Szóval létezik olyan első lámpa agydinamóhoz (a jelenlegin ezt a feliratot találtam: Basta Ellipsoid Halogen), ami nem túl erős tempó mellett is kielégítő fényt ad nagyobb területet bevilágít városi közlekedéshez (tehát gyenge közvilágítás mellett látom az utat, nem csak én látszom, nem, nem fogok éjjel DH-zni), vagy tegyek fel a kormányra egy elemes lámpát? Ha a második, akkor elég lehet 3 led, vagy inkább 5+ ledes lámpákban gondolkodjak?

Előzmény: SzeZo (186891)
Pinyo Creative Commons License 2011.05.18 0 0 186892

[Teleholdas]

 

A rakparton szaporodnak a repkedők. Nem szeretnék lámpa lenni.

 

A baleset után lassan indulhatunk tovább - Kacsa utca

 

A kötelező kép

 

HMT (Hold, Magicshine, Torony)

 

Sör-kávé-zsíroskenyér, talán az utolsó volt?

 

Egy hónap múlva talán már ő sem heverészhet a hajópadlón.

SzeZo Creative Commons License 2011.05.18 0 0 186891

Nem volt sötét, inkább csak erős szürkület. A rakpart azon részén amúgy sincs sötét a közvilágítás miatt.

Minimum gyanúsnak kellett volna lenni, hogy ott csoportosul 8 - 10 bringás, és van egy gazdátlan kerékpár, meg egy éppen támogatott személy. Mint, ahogy sok arra haladónak nem a csengő jutott elsőre az eszébe.

 

Egyébként eszméletlenül sok lámpátlan kerékpáros jött. Vilard jókat szórakozott velük. Talán a rend pénzbehajtással megbízott őreinek ezekkel kéne foglalkozniuk és nem a fényes nappal küllőprizma nélkül tekerőkkel. Nagyon hamar rend lenne és a tervezett bevétel is összejönne.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (186889)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2011.05.18 0 0 186890

Egyébként érdekesek ezek a szituációk a másik oldalról nézve. Egyszer az Árpád fejedelem útján mentem befele autóval (időre, munkába), a Szépvölgyinél volt egy baleset, a járókelők az úttesten ápolták a sérültet, de el lehetett volna férni mellette, csak nagy volt a nyüzsi. A gyalogosok a közelben viszont teljesen összezavarodtak, mert amíg nekik volt zöld, csak néztek, mint Rozi a moziban, amikor pedig nekem váltott zöldre, akkor letódultak az úttestre, és kezdtek kolbászolni. Mivel láttam, hogy jól elférek, és segíteni már nem tudok, mert nem fér oda több ember, dudáltam egyet, mert én velük ellentétben nem mehetek pirosban, és mögöttem állt a sor. Erre a HÉV-megállóban állók, akik nem látták közelről, csak annyit vettek észre, hogy én dudálni merészelek, mikor baleset van, elkezdtek átkozódni meg hógolyóval dobálni (noha gondolkodni is próbálhattak volna, de ilyenkor más agyrészek működnek jobban).

Előzmény: dhpage (186888)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2011.05.18 0 0 186889

Én nem voltam ott, de ha ő ezerrel jött, akkor biztosan látta a sötétben, hogy ott segíségnyújtás folyik?

Javaslom ezt az esetet mellékletként csatolni a sebességkorlátozásról folytatott tegnapi eszmecseréhez.

Előzmény: dhpage (186888)
dhpage Creative Commons License 2011.05.18 0 0 186888

ezt én is meg akartam jegyezni, hogy milyen kőbunkó csávó volt. nem hogy ezerrel beletekert az épp segítő emberek közé, de még veszettül csengetett is. jól bele is ordítottam a fülébe, de szvsz az agyáig nem sikerült eljutni...talán mert nem is volt neki...

 

hát egy komolyabb agyrázkódása biztos volt, mert nagyon nem tudta mi van... :-/

 

én 99%-ban biztos vagyok benne, hogy a műanyag pedál volt a ludas, mert az külön hevert a földön, a tengelynél hosszában  végigrepedve, viszont egy darab karc vagy kopásnyom nem volt rajta. gondolom épp beletekert (talán kiállva) letört a pedál és lecsúszott a lába.

ő nem emlékezett (nem is csoda), a gyalogosok meg a sötétben az esést nem látták, így csak tippelni lehet.

ha esetleg korlátba akad be, akkor az a pedál több részre törik az tuti.

 

egyébként egy relatíve drágább bringa volt (1 hónapos), telóval, jó felszereltséggel. rémes, hogy ezekre is ilyen fos pedált raknak spórolásból...

 

u.i. a Rekis hírek sajna igazak, sorompó van, de ennek ellenére a szokásos zsíroskenyeret megkaptuk, nagyon nagy köszönet nekik!!!

Előzmény: SzeZo (186884)
bm613 Creative Commons License 2011.05.18 0 0 186887

Lásd még:

- Te miért cipeled azt a hatalmas vasrudat?

- Jól jön az, ha megtámadnak.

- De hát meg sem tudod lendíteni ütéshez...

- Viszont ha eldobom, 20 kilóval megkönnyebbülve úgy elfutok, mint a szélvész.

Előzmény: halaloszto (186886)
halaloszto Creative Commons License 2011.05.18 0 0 186886

vagy csak siman jo bazi kemenyre kell venni, es akkor meglepi lesz hogy valojaban milyen konnyu 30-al hasitani.

 

mint a vivok, akik medenceben vivnak, meg a futok akik sullyal futnak, meg asszem boxolni is szokat ugy, hogy gumikotel huzza hatra a kezet. aztan amikor elesben nincs ott a gumikotel, de azzal az erovel/rakeszulessel ut mint amit megszokott, akkor maga is meglepodik milyen gyors lesz.

 

vajk

Előzmény: kivi (186885)
kivi Creative Commons License 2011.05.18 0 0 186885

Nem tudom milyen megoldás van erre... talán a pulzusmérőt lehet felhasználni. Ha mondjuk 42/15 áttételben 90-es fordulatnál sík úton 140 a pulzusod, akkor görgőn ugyanilyen áttételnél, ugyanilyen fordulatszámnál addig kell változtatni az ellenálláson, amig 140 nem lesz a pulzus.

 

Nem jött meg. Próbáld meg újra!

Előzmény: gyuro (186883)
SzeZo Creative Commons License 2011.05.17 0 0 186884

Megjöttem a TeleHold túráról, de nem ez lesz a legszebb emlékű. Még a Kacsa utca előtt láttuk, hogy fekszik egy bringás lány (ifjú hölgy) az aszfalton és két gyalogos próbál rajta segíteni. Szegénynek nagyon csúnyán nézett ki az arca, de remélem, rendbe jön. Kb. fél órát vártunk, míg a bátyja megérkezett a bringáért. A mentő sokkal hamarabb ott volt. Az meg egyenesen felháborító, hogy míg páran segíteni próbáltak, az épp' csak embernyi résen fékezés nélkül zúzott át egy sietős bringás.

A Hold egyébként szépen világított. A felső parkolónál visszafordultam, mert a csúszás miatt már elég késő volt és amúgy is az 1.25-ös gumi van fent a montin, amivel kizárt, hogy fel tudtam volna mászni.

A felturbózott lámpám viszont még mindig jól világít, pedig van már vagy 9 óra üzemidő az akksikban. A 3 LED-es korszakához képest fényágyú, de eljátszottam a gondolattal, hogy milyen lenne egy 2-3-szor erősebb...

gyuro Creative Commons License 2011.05.17 0 0 186883

sziasztok,

köszönöm a hozzászólásokat.

kivi, épp az általad leírtak miatt próbálnám kideríteni, mi volna a helyes beállítás,súrlódási együttható, hogy ne essek pofára majd országúton amiatt, hogy az erkélyen mennyire király vagyok :)

off kicsit:írtam mailt a fórumos mail címedre napokkal ezelőtt,kérdeztem egy dolgot.odaért a levél?

 

Előzmény: kivi (186882)
kivi Creative Commons License 2011.05.17 0 0 186882

Igen, a kerék által megtett "út" nem változik. De amikor valaki azt mondja, hogy "tekertem 30km-t a görgőn", akkor azzal becsaphatja saját magát is. Ha a görgő ellenállása nulla, akkor ezt a 30km-t pikk-pakk bele lehet pörgetni, sokkal kisebb munkával, mint kint a sík úton. Ugyanez igaz a sebességre is: ha 10 percet tekersz görgőn 60km/h-val, akkor az nem azt jelenti hogy baromi erős vagy, hanem azt, hogy nincs megfelelően beállítva az ellenállás.

Ezért nem érdemes a görgős edzést kilométerben vagy átlagsebességben mérni, mert nem megfelelő erősség esetén túl könnyen (vagy túl nehezen) gyűlnek a kilométerek. Aztán amikor kimegy az ember az útra, akkor jön a meglepődés, hogy amilyen erővel a görgőn elérte a 30-at, azzal kint a Szigeten épphogy megvan a 25.

Előzmény: Butch Cassidy (186881)
Butch Cassidy Creative Commons License 2011.05.17 0 0 186881

Kivi, ez nekem nem áll össze. Szerintem a sebesség és a táv is tök pontos lesz, persze a befektetett erő változhat, de az így van kint az úton is, nem mindegy, hogy hegynek fel vagy le próbálod a 30-at elérni.

Előzmény: kivi (186879)
..pözsó.. Creative Commons License 2011.05.17 0 0 186880

Sziasztok!

 

Elkészültek az útjelző nyilak a Bakony-200-ra. http://www.facebook.com/media/set/?set=a.199585763417892.45897.100000994092179&l=70120f92cc

 

 

Vasárnap, Veszprémben találkozunk!

 

 

kivi Creative Commons License 2011.05.17 0 0 186879

Akkor lesz ugyanannyi, ha a görgő ellenállását olyanra állítod be, mint amennyi a bringa gördülési ellenállása sík úton és a légellenállás összesen.

 

A két szélsőséges eset nyilván érthető: ha csak meg van emelve a hátsó kerék, de a görgő nem fékezi, akkor szinte nulla erőkifejtéssel tudod 30-as tempóra gyorsítani a kereket, és tartani a sebességet. De egy órányi ilyen "kamu" tekerés közel sem jelent akkora erőkifejtést mint ha ugyanezt kint teszed az úton. A másik véglet a nagyon erősre állított görgő, itt meg vért kell izzadni a 30-ért, holott sík úton azért ez nem olyan nehéz.

 

Egy szó mint száz, görgőn lehet sebességet és akár távolságot is mérni, de ehhez az kell, hogy a görgő ellenállása megfelelő legyen. Ezt nem egyszerű eltalálni, sokáig kell vele próbálkozni. Addig viszont nem lesz hiteles a mérés.

Előzmény: gyuro (186877)
hitman Creative Commons License 2011.05.17 0 0 186878

ha ugyanakkora a hátsó kereked, mint az első, akkor igen. =}

Előzmény: gyuro (186877)
gyuro Creative Commons License 2011.05.17 0 0 186877

sziasztok, korábban kérdeztem a görgőn való tekerésnél a sebesség megállapítását, összevetését a normál kerózás során elért sebességgel.

most még kérdeznék egyet, s lehet hogy nagyon buta dolog lesz :)

szóval, országúton tekerve a sebességmérő kis érzékelője az első villára,kerékre van rakva, s mér 30 km/h sebességet.

amennyiben átrakom a hátsó villára,kerékre a  sebességmérőt, s a görgőn tekerve 30 km/h-t látok a mérőn, ez ugyanakkora sebesség mint az országúti tekerés során az első keréken mért sebesség?

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2011.05.17 0 0 186876

Ja még egy történet a szabálról meg a veszélről:

 

Egy kicsit tanultam a repülés alapjait, és ott a következő példabeszédben részesített egy oktató:

Nem szabad a leszállás után a földön megfordulva visszacsúszni a rajthelyre, hogy megspóroljuk a géptolást, de az oktatónak szabad.

Nem szabad csúsztatva leszállni (azaz amikor a gép orra nem előre áll leszállás közben), de az oktatónak szabad.

Nem szabad a csőrlésben meredeken felszállni, és az oktatónak sem szabad. Mert a fizika nem nézi a papírt.

Előzmény: bm613 (186867)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2011.05.17 0 0 186875

A szabál az szabál, azt megizélni csak a jogkövetkezmények tudatos vagy tudattalan kockáztatásával lehet.

A veszél meg fütyül a szabálra, de ezt itt nem kell magyarázni, mert több a fizikavégzett ember a topikban, mint a jogvégzett.

Egy ideális világban a jogalkotók az ahhoz értők segélyével felmérnék a valódi veszélyeket, és olyan korlátozásokat és lehetőségeket biztosítanának, amelyek óvnának a reálisan felmerülő veszélyektől, nem óvnának a nem létezőktől (hogy mondjuk a pernahajder biciklis tíz másodperc különbséggel kapcsolja a két lámpáját), és mégis lehetségessé tennék a közlekedést mindenkinek.

 

 

Előzmény: bm613 (186867)
Friczy Creative Commons License 2011.05.17 0 0 186874

(szeretnék én negyvennel száguldozni :)))

 

Jónak tartom az összefoglalásodat, ebből már az jön ki, hogy a kerékpárútnak bizony számtalan veszélyforrása van, amelyek jó része az úttesten nem, vagy kevésbé jelentkezik. És mivel tényleg nehéz lenne megoldani szabályozásszinten, hogy ezek mindegyike megoldódjon, az egyszerűbb és jobb megoldás az lenne, ha nem lenne kötelező a használata. Mari néni nyugodtan tudna rajta tovább közlekedni, és nem kellene attól tartania, hogy a száguldók fellökik. És én is eldönthetném, hogy használom-e vagy sem. Ahol jó, ott nyilván, és ez talán némileg ösztönözné a bringaút-tervezőket is, hogy olyan utakat tervezzenek, amelyeket önként használnak a biciklisek.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (186871)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!