Keresés

Részletes keresés

m61019andras Creative Commons License 2005.01.31 0 0 383

Ha Titibinek nem gond, hogy többen megyünk én csak örülök neki. Értekezz vele ez ügyben és a többit megbeszéljük. :-)

Előzmény: Dash 9 (381)
m61019andras Creative Commons License 2005.01.31 0 0 382
Köszönöm szépen a szíves felajánlást, fogok élni a lehetőséggel! Az első jobb idős tavaszi napon szeretném megejteni, de előtte mail-ben keresni foglak! Előre is köszi!
Előzmény: Törölt nick (379)
Dash 9 Creative Commons License 2005.01.31 0 0 381

Sziasztok!

 

De idén nyáron biztos elmegyek egy nagy fotózó túrára.

 

Lehetne esetleg egy több fős túrát szervezni?

Előzmény: m61019andras (378)
korpi41 Creative Commons License 2005.01.30 0 0 380
csak hétköznap vannak az leírt mozgások???
Előzmény: Törölt nick (374)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.30 0 0 379
Akkor majd választol képet ha itt leszel és ha elfogadod kalauzollak. (Remélem elfogadod, ha má ilyen pofátlanul ajánlottam magam a becses figyelmedbe.)
Előzmény: m61019andras (378)
m61019andras Creative Commons License 2005.01.30 0 0 378

Hát ha lehetne mindháromból egyet, azt nagyon megköszönném. :-)

 

Nekem ez az egész ajkai rész annyira titokzatos, mert soha nem jártam arra.  Azért érdekel ennyire. De idén nyáron biztos elmegyek egy nagy fotózó túrára.

Előzmény: Törölt nick (376)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.30 0 0 377
2004. 06. hó azóta nem nagyon láttam erre M62-est Íme egy szergej Ajkán
Előzmény: m61019andras (375)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.30 0 0 376

Amióta itt van a derót azóta csak elvétve jár erre szergej.

 

Mikori kép kell Ajkáról? Villany? Dízel? Gőzös?

Előzmény: m61019andras (375)
m61019andras Creative Commons License 2005.01.30 0 0 375
Ajkán és környékén van Szergej mozgás? Nincs véletlenül egy képed Ajka állomásról?
Előzmény: Törölt nick (374)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.30 0 0 374

"A halimbai vonal akkor végülk is meddig van meg???"

 

A volt Padragi bánya kapujáig a bánya helyén a kapun belül az új tulaj már felszedte a vágányokat.

 

 

Szóval eddig van meg a vágány.

 

"A bakonyszentlászlói bauxitrakodóról, Peremartonról illetve a péti/inotai vágányokról is tudnál írni hasonló jellegű összeállítást???2

 

Sajnos azokról nem de talán pétről és notáról VasuTOM tud írni.

Szentlászló nem elkerített, csak a fűtőház.

 

"Ajkán a bauxitrakodóra meg Csingerre járnak ki tehervonattal?"

 

Ajka tartalék hordja ki a tehervonatokat mindkét esetben. Bauxitrakodóra naponta 2-3-szor. A mangános kocsikért meg naponta egyszer.

Előzmény: korpi41 (373)
korpi41 Creative Commons License 2005.01.30 0 0 373

hasznos, és gyors válasz, köszi. A halimbai vonal akkor végülk is meddig van meg???

 

A bakonyszentlászlói bauxitrakodóról, Peremartonról illetve a péti/inotai vágányokról is tudnál írni hasonló jellegű összeállítást???

 

Ajkán a bauxitrakodóra meg Csingerre járnak ki tehervonattal?

Előzmény: Törölt nick (372)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.30 0 0 372

A felsőcsinger felé vezető vonal épült meg először ezt 1873-ban adták át és a bánya használta a bánya építés része volt. Ekkor volt egy kiágazása az ármin aknánál a először rakodás és fa szállítás zajlott innen, aztán megépült az osztályozó az is innen volt csatlakoztatva a fővonalhoz. Felsőcsingerben a bánya szintén létesített egy rakodót. Később a bánya is megépítette a fűtőházát, ehhez is egy kitérő vezetett a mai üveggyár előtt a völgybejáratánál. Aztán volt egy Edelmann kitérő amit a földbirtokosról neveztek el akinek a majorjához vezetett. A köleskepevölgyi bányanyitással a bánya megvette az addig keskenynyomközű vasutat és normálra építettát így köleskepevölgy bejáratánál becsatlakoztatta a fővonalba. Ma már nincsenek kitérők csak ármin akna fölött ahol egyoron a fát rakodták, ezeket nem használják, egyenesben le vannak szögelve. Illetve az alsó egyenesbe a felső kitérőbe mert vágánytengely ugrás van. Illetve a felsőcsingeri rakodónál vannak kitérők. A vonal közel 7 km hosszú se közel se távol 1m kerítés nem sok annyi nincs.

 

A fővonalból a kenyérgyár előtt ágazik ki a "halimbai" vonal. Ami már temészetesen nem megy ki Halimbáig. Ez is kerítés és kitérő nélkül megy el Bauxitrakodóig. Innen a vonal még tovább megy a volt padragi bányák bejáratáig. De már nem használják. Itt is volt több kitérő is egy a padragi osztályozó alá ment, a másik egy hídon át futott tovább Halimbáig.

 

Ez a két vonal és ipartelep gond nélkül látogatható.

 

A többi iparvágány elkerített terület és nem is igazán lehet bejutni én is csak azért ismerem őket mert tolattam rajtuk.

 

Erőmű az állomásról lehet közvetlenül kiszolgálni. Az osztályozó van, illetve volt közelebb mert néhány vágányát 2003-ban már felszedték. Mellette egy vontató vágány vezet át az erőműbe. Az osztályozó nem lekerített az erőmű abszolut az. Bennt elég negy vágányhálózat van cirka 6-7 km több kitérővel.

 

Timföldgyár. Szintén külön vontató vágánya van, a gyárkaputól körbekerítve. Gyakorlatilag földihalandónak megközelíthetetlen. A vágányhálózata nagyobb mint az erőműé. Az erőművi vontatóvágányból ágazik ki az állomás után.

 

A zagytér iparvágányhálózata pedig a 20-as vonalból ágazik ki az osztályozó alatt. Itt van a fatelep, a doboz kft, és a vastelep. Mind mind körbekerítve de a doboz kft kivételével munkanap szerintem megtekinthető a vastelep mert bemész mint turkec és nem turkálsz hanem mondjuk körbenézel. A fatelep pedig munkanap nyitva hasonló ürügy és kész. A dobozon meg átlátni oda be sem kell menni.

 

Remélem nem hagytam ki semmit.

 

 

 

 

Előzmény: korpi41 (370)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.30 0 0 371

"Járt valaki az Ajkáról dél felé induló iparvágányokon/vonalakon?"

 

Jártam. Mozdonyveztőként is és csak kirándulás gyanánt is. Pl. te is járhatsz rajta mert az ajkai turisták minden évben szerveznek egy vonatot felsőcsingerbe.

 

A többit megbeszélhetjük priviben ha érdekel a téma dobj mailt.

Előzmény: korpi41 (370)
korpi41 Creative Commons License 2005.01.30 0 0 370

Járt valaki az Ajkáról dél felé induló iparvágányokon/vonalakon? Érdekelne, hogy mennyire vannak bekerítve, ágaznak-e ki belőle további iparvágányok, tudtok esetleg olyat, ahová könnyű bejutni, vagy telefonszámot, hogy kit kell keresni?

 

Vágányrajzokat gyüjtök az egész országból, és kiszemeltem a helyet egy tavaszi túrának, csak infót gyüjtök.

M41 2127 Creative Commons License 2005.01.27 0 0 369
Sziasztok!

Íme egy tegnap délelőtti kép. Aznap ez volt az első tehervonat, ami a szegedi teherpályaudvarra (Tisza Teher pu.) ment. Naponta 1-2 ilyen szokott egyébként menni, szinte a 0 a forgalom arrafelé, ezért örültem, hogy tegnap a hóvihar alatt pont sikerült kifogni 1et!

korpi41 Creative Commons License 2005.01.27 0 0 368

Nos a bpi Kábelgyár motorja jó kezekbe került (bár lehet, hogy nem tartják többen jónak az új tulaját), ezt az egyik szerelőtől tudom, aki kiszerelte. Legalább az egy másik , rosszabb állapotú mozdonynak fog segíteni...

 

A Kelenföldi Erőműben még novemberben voltam bent, akkor az engem bent végigkísérő koma (aki egyébként a villamos cuccokat mutatta meg) mondta, hogy már nincs meg a gép, bár nem győződtem meg róla, de valószínű szétvágva.

uzsgyiremot Creative Commons License 2005.01.26 0 0 367

 

Sziasztok!

 

Matiz, én úgy érzem, anyagi okok miatt nem árt pihentetni a topicmozdony ügyét, úgy gondolom kevesen vagyunk hozzá. Egyelőre.

 

Csg, lassan végzek a vizsgáimmal, készülődj egy találkára úgy február legelején. Mit szólsz hozzá? Kicsit előrébb mozdítjuk a DVD-s dolgot, viszek föl képeket.

Amúgy király volt a link az erőműről, plusz két mozdonyról lebbent föl a fátyol számomra.

 

H B

 

 

Csg12 Creative Commons License 2005.01.25 0 0 366

A Bakonyi Erőmű honlapján találtam: A21-007, A26-010

http://www.prenergia.hu/bakonyi/main.php?site=fotok

Soldato Creative Commons License 2005.01.24 0 0 365

 

 

 Üdv mindenkinek!

 Tudom,hogy volt már ilyen gép a topicban,de ez egy másik:

Hol is van ez?PihenőMunka közben
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.24 0 0 364
Scsabi már jelezte a topic elején. Sajna a topic-mozdony vásárlás ötlete elég hamar kimúlt.
Előzmény: HáBé (363)
HáBé Creative Commons License 2005.01.23 0 0 363

Pálinkásat!

 

Azt hallottam fél fülecskével, hogy a jelenleg Tim-Co Kft. épületében ácsorgó A26-013-as gazdátlan, azaz eladó. Hátha valakit érdekel, hisz a diósgyőri A25-059-esnek is majdnam találtam gazdit, csak végül nem kellett a cégének. :-|

 

HáBé =/= Uzsgyiremot

Csg12 Creative Commons License 2005.01.21 0 0 362

 

 

Ajánlom figyelmetekbe a Ganz motorvonatosok-topikban az 50-es VasutTom hozzászólást.

 

 

cségétizenkettő

Dash 9 Creative Commons License 2005.01.20 0 0 361

Üdv!

 

Nem baj, azért köszönöm a rövid ismertetőt.

Előzmény: uzsgyiremot (359)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.20 0 0 360
Vásárlás témája, összegezni kéne, mi az ami eddig érkezett: kb hányan, és mekkora ráfordítható összeg. Tároló akkor már akadna, de tovább kéne lépni.
Előzmény: Deaf (275)
uzsgyiremot Creative Commons License 2005.01.19 0 0 359

 

Bocs, most látom, hogy erről a gépről teljesen leszerelték a hangtompítót...

 

H B

Előzmény: uzsgyiremot (358)
uzsgyiremot Creative Commons License 2005.01.19 0 0 358

 

Hali!

 

A29 004 és A29 005 vezetőfülkéjének tetején sincs hagtompító. Átszerelték a géptér fölé. A29 004- nél ennek az az oka, hogy máskülönben nem férne be Szőnyben a mozdonyszínbe.

Gondolom a Dunaferrnél nem ez a helyzet állt fenn. Talán így kisebb a rezgés a fülkében? Bár ezért nem hiszem, hogy vállalták volna a költséges átszerelést.

 

H B

Előzmény: Dash 9 (357)
Dash 9 Creative Commons License 2005.01.19 0 0 357
Hova lett a hangtompító? És milyen kis helyes az oldalkorláttal!
Előzmény: rg7 (356)
rg7 Creative Commons License 2005.01.19 0 0 356

Egy kolléga jóvoltából (remélem, hamarosan megmutatja magát itt:)):

Detroit Dália

Előzmény: rg7 (244)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.01.19 0 0 355
Pontosan így van!
Előzmény: kis59 (353)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.01.19 0 0 354
Nem tartom valószínünek.
Előzmény: m61019andras (351)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!