Köszönöm szépen a szíves felajánlást, fogok élni a lehetőséggel! Az első jobb idős tavaszi napon szeretném megejteni, de előtte mail-ben keresni foglak! Előre is köszi!
Akkor majd választol képet ha itt leszel és ha elfogadod kalauzollak. (Remélem elfogadod, ha má ilyen pofátlanul ajánlottam magam a becses figyelmedbe.)
Hát ha lehetne mindháromból egyet, azt nagyon megköszönném. :-)
Nekem ez az egész ajkai rész annyira titokzatos, mert soha nem jártam arra. Azért érdekel ennyire. De idén nyáron biztos elmegyek egy nagy fotózó túrára.
A felsőcsinger felé vezető vonal épült meg először ezt 1873-ban adták át és a bánya használta a bánya építés része volt. Ekkor volt egy kiágazása az ármin aknánál a először rakodás és fa szállítás zajlott innen, aztán megépült az osztályozó az is innen volt csatlakoztatva a fővonalhoz. Felsőcsingerben a bánya szintén létesített egy rakodót. Később a bánya is megépítette a fűtőházát, ehhez is egy kitérő vezetett a mai üveggyár előtt a völgybejáratánál. Aztán volt egy Edelmann kitérő amit a földbirtokosról neveztek el akinek a majorjához vezetett. A köleskepevölgyi bányanyitással a bánya megvette az addig keskenynyomközű vasutat és normálra építettát így köleskepevölgy bejáratánál becsatlakoztatta a fővonalba. Ma már nincsenek kitérők csak ármin akna fölött ahol egyoron a fát rakodták, ezeket nem használják, egyenesben le vannak szögelve. Illetve az alsó egyenesbe a felső kitérőbe mert vágánytengely ugrás van. Illetve a felsőcsingeri rakodónál vannak kitérők. A vonal közel 7 km hosszú se közel se távol 1m kerítés nem sok annyi nincs.
A fővonalból a kenyérgyár előtt ágazik ki a "halimbai" vonal. Ami már temészetesen nem megy ki Halimbáig. Ez is kerítés és kitérő nélkül megy el Bauxitrakodóig. Innen a vonal még tovább megy a volt padragi bányák bejáratáig. De már nem használják. Itt is volt több kitérő is egy a padragi osztályozó alá ment, a másik egy hídon át futott tovább Halimbáig.
Ez a két vonal és ipartelep gond nélkül látogatható.
A többi iparvágány elkerített terület és nem is igazán lehet bejutni én is csak azért ismerem őket mert tolattam rajtuk.
Erőmű az állomásról lehet közvetlenül kiszolgálni. Az osztályozó van, illetve volt közelebb mert néhány vágányát 2003-ban már felszedték. Mellette egy vontató vágány vezet át az erőműbe. Az osztályozó nem lekerített az erőmű abszolut az. Bennt elég negy vágányhálózat van cirka 6-7 km több kitérővel.
Timföldgyár. Szintén külön vontató vágánya van, a gyárkaputól körbekerítve. Gyakorlatilag földihalandónak megközelíthetetlen. A vágányhálózata nagyobb mint az erőműé. Az erőművi vontatóvágányból ágazik ki az állomás után.
A zagytér iparvágányhálózata pedig a 20-as vonalból ágazik ki az osztályozó alatt. Itt van a fatelep, a doboz kft, és a vastelep. Mind mind körbekerítve de a doboz kft kivételével munkanap szerintem megtekinthető a vastelep mert bemész mint turkec és nem turkálsz hanem mondjuk körbenézel. A fatelep pedig munkanap nyitva hasonló ürügy és kész. A dobozon meg átlátni oda be sem kell menni.
"Járt valaki az Ajkáról dél felé induló iparvágányokon/vonalakon?"
Jártam. Mozdonyveztőként is és csak kirándulás gyanánt is. Pl. te is járhatsz rajta mert az ajkai turisták minden évben szerveznek egy vonatot felsőcsingerbe.
A többit megbeszélhetjük priviben ha érdekel a téma dobj mailt.
Járt valaki az Ajkáról dél felé induló iparvágányokon/vonalakon? Érdekelne, hogy mennyire vannak bekerítve, ágaznak-e ki belőle további iparvágányok, tudtok esetleg olyat, ahová könnyű bejutni, vagy telefonszámot, hogy kit kell keresni?
Vágányrajzokat gyüjtök az egész országból, és kiszemeltem a helyet egy tavaszi túrának, csak infót gyüjtök.
Íme egy tegnap délelőtti kép. Aznap ez volt az első tehervonat, ami a szegedi teherpályaudvarra (Tisza Teher pu.) ment. Naponta 1-2 ilyen szokott egyébként menni, szinte a 0 a forgalom arrafelé, ezért örültem, hogy tegnap a hóvihar alatt pont sikerült kifogni 1et!
Nos a bpi Kábelgyár motorja jó kezekbe került (bár lehet, hogy nem tartják többen jónak az új tulaját), ezt az egyik szerelőtől tudom, aki kiszerelte. Legalább az egy másik , rosszabb állapotú mozdonynak fog segíteni...
A Kelenföldi Erőműben még novemberben voltam bent, akkor az engem bent végigkísérő koma (aki egyébként a villamos cuccokat mutatta meg) mondta, hogy már nincs meg a gép, bár nem győződtem meg róla, de valószínű szétvágva.
Matiz, én úgy érzem, anyagi okok miatt nem árt pihentetni a topicmozdony ügyét, úgy gondolom kevesen vagyunk hozzá. Egyelőre.
Csg, lassan végzek a vizsgáimmal, készülődj egy találkára úgy február legelején. Mit szólsz hozzá? Kicsit előrébb mozdítjuk a DVD-s dolgot, viszek föl képeket.
Amúgy király volt a link az erőműről, plusz két mozdonyról lebbent föl a fátyol számomra.
Azt hallottam fél fülecskével, hogy a jelenleg Tim-Co Kft. épületében ácsorgó A26-013-as gazdátlan, azaz eladó. Hátha valakit érdekel, hisz a diósgyőri A25-059-esnek is majdnam találtam gazdit, csak végül nem kellett a cégének. :-|
A29 004 és A29 005 vezetőfülkéjének tetején sincs hagtompító. Átszerelték a géptér fölé. A29 004- nél ennek az az oka, hogy máskülönben nem férne be Szőnyben a mozdonyszínbe.
Gondolom a Dunaferrnél nem ez a helyzet állt fenn. Talán így kisebb a rezgés a fülkében? Bár ezért nem hiszem, hogy vállalták volna a költséges átszerelést.