Aki ismer,az tudja hogy mire számíthat....:-) Aki nem,az csak nagyon óvatosan közelítsen...! Lesz itt MTZ,Gépészet,Humor,Szex....szóval minden ami fontos...:-) Téma korlát nincs !!! Lopott pénzen gazdagodott milliárdosok,és sértődősek kíméljenek a jelenlétükkel !!! A Topik nyitót kritizálni,csak nagyon nagyon indokolt esetben szabad..!:-))) .....ez csak 1 próba...meglátjuk...ha nem megy becsukom a boltot,és megyek máshová "vásárólni"...
Sajnos nem verné meg a 80-as szét hullana 1hét szántás után :))) Az 50-es ekéjével, 3-as ekével gyorsabb lenne csak ennyi lenne a különbség. Viszont nem sokkal lenne gyorsabb mert a nagyobb motorfordulat miatt ott lenne a SZLIP és a nagyobb gázolaj fogyasztás.
Csak meg kell tanulni váltani vele. A nyugati gépekbe se tudod a csoport váltót menet közben váltani abban is csak állóhelyzetben lehet............ azokban is ugyanannyi seb fokozat van mint a 1025-be talán a 1025-be több. :)
A legelső mtz-ék eredeti Carraro egyeneshíddal jött ki. Azokkal nincs gond és ritkán látsz eladót is, pedig 2000-es évek elején jött egy pár darab belőlük ide. Ezzel rontotta el a ruszki, hogy az egyeneshíd mintájára csinált egy egyneshídnak alig nevezhető hídat.
Hát úgy régebben nagyon szimpatikus volt, de mikor láttam a váltó kapcsolási rajzát akkor egyből letettem róla! Főleg azért is, mert akkor még a 1025-ben nem ez a szar digitális műszerfal volt, hanem az analóg fordulatmérő.
Egyetértek, és még pár mázsával több vasat kellett volna beléjük rakni! Fel lehetett volna súlyozni, mint a Jumzot, ha már azok tényleg annyira nehezek.
Már nem egyszer volt itthon is róla szó, hogy egy lepukkantabb 82-est kellene venni 'óccsé'" és azt felsorkerekezni. De én erre mindig azt mondom, hogy " mi a fasznak, sem a kis munkáknál nem lennék előrébb, sem a talajmunkában". Mert hát ugye az előzőnél nem gazdaságos minden munkánál, ha csak nincs hozzá olyan munkagép, talajozásnál meg össze kellene akasztani a 2-őt sokszor. :-D
Azt kellet volna csinálni,hogy nem a fordulatot megnövelni..2200-ra,hanem 1000 köbcentivel megnövelni a motor térfogatát,elosztva,a 4 henger között. Akkor,csak jelenthetne egy 50-es ! ...néha még így is...:-)
Majd ha a 80-assal 4-es Lajta ekét húzol akkor elhiszem, hogy erősebb gép. Az 50-es a 3-ast elviszi. Mind a két gép azonos sebességben szántson. mondjuk terep 5.
Az 50-esnél kb 18 ló jut egy fejre, a 80-asra 3ekefejnél 26 ló, 4 ekefejnél majdnem 20ló.
Mi lenne vele egy Fendt Vario 412-vel ami 53-al megy a közúton ls ECO fokozatban csak 1500-at pörög a motor, hogy kevesebbet fogyasszon. És a gép mögött két HW-8011-es tele tengerivel egyenkét 120mázsa kuki. :)
De miért nem ? ..azért én,egyáltalán nem így halottam más MTZ-s -ektől ! Mifelénk egy 80-as, erősebb mint egy 50-es....Hová tűnik az a 20 lóerő ? Szántás közben is fellehet pörgetni a motort..nem csak szállításkor !:-)