Aki ismer,az tudja hogy mire számíthat....:-) Aki nem,az csak nagyon óvatosan közelítsen...! Lesz itt MTZ,Gépészet,Humor,Szex....szóval minden ami fontos...:-) Téma korlát nincs !!! Lopott pénzen gazdagodott milliárdosok,és sértődősek kíméljenek a jelenlétükkel !!! A Topik nyitót kritizálni,csak nagyon nagyon indokolt esetben szabad..!:-))) .....ez csak 1 próba...meglátjuk...ha nem megy becsukom a boltot,és megyek máshová "vásárólni"...
Amúgy nagyon egyszerű a 1025 váltója nincs benne semi bonyolultság. A Te 82-esedbe is van csoport váltó, méghozzá az ORSZÁGÚTI és a TEREP. Ezeket állóhelyzetben választod ki és ezen belül tudsz 6 fokozatot kapcsolni. Ugyanez van a 1025-be csak több a csoport fokozat.
Igen a t-150-es már a 70-es években terhelés alatt mechanikusan kapcsolható váltóval rendelkezett.
Szoval a kismotor ugynevezett bendixet a masik oldalon is megtamasztottak a fogaskoszorun tul... Ha igaz lenne...meg lehet beruhaznek egy ilyen kismotorra is:-D
A kismotor felfogatas hogy nez ki? Nekem az oreg '71-es mtz50-en az oninditonak hagyott lyuk masik oldalan (a hatsokerek felol) a harangon van egy lemez fedel... Az minek a helye?
De viszont hasonló váltó már volt a T-150-esben, ahol terhelés alatt lehetett kapcsolni fokozatot. Akkor, hogy nem jutott eszébe a ruszkinak is belefaragni azt a rendszert az 1025-nek a pocsék váltójába? Igény lett volna rá!
Akkor olvas utána, amiről te beszélsz az terhelés alatt kapcsolható váltó. Míg nem volt ez addig azokba se tudtál váltani másikba. John deere-nél ABCD-nek nevezték és betünként volt 4sebesség. Menetközben A-ból B-be nem tudtad rakni. Indulás előt ki kellett választani a betűt majd utána pakolni a sebességet. Ezt váltotta fel a terhelés alat kapcsolható váltó. Itt már nincs tudtommal csoportváltó, hanem van 4sebesség és azokon belül tudsz felezgetni, szorozgatni terhelés alatt. Általában egy sebeségen belül van 2,3vagy 4 váltási lehetőség terhelés alatt.
Hasonló van a 1523.4-esben amit a múltkor raktak be a másikba.
Persze,hogy szántottak de nem 4x35-ös ekével :) Mert a lóerő miatt ennyivel kéne..... Az 50-esek meg sokkal öregebbek, mint a 80-asok. Kisfülkés 80-asba sincs bontatlan gép. :)
Ha gyári beállításokkal megy a 80-as akkor sokáig jó gép én egy szóval se mondtam, hogy szar gépek csak az 50-esektől nem sokkal tud többet max végsebeségre. És ebbe kimerült a tudása ja meg esetleg 1-2dB-el csendesebb a fülke belülről. :)
Hát nemtudom, hogy régebbi szinkrós nyugatiak milyenek, de pl a videón levő Case-knél lehet menetközben csoportot váltani, és 4-et tudsz terhelés alatt kapcsolni, hátrafelé 3-at.
Jó a hangja ezért is ilyen divat! Én is azért voltam oda turbósokért mert tetszett a hangjuk meg még most is, de már rájöttem, hogy a talajmunkázás meg nem hangverseny. :-)
"Sajnos nem verné meg a 80-as szét hullana 1hét szántás után :)))"
Egy kicsivel,több komolyságot kérnék !:-)) ...szántottak már annyit a 80-asok,mint at 50-esek ! az 50-esek,amik még menni tudnak,azok mind fel lettek már újítva ! (párszor..) Nem arról híres a 80-as hogy szétpereg ! Sokkal több ramaty 50-es van !