Királyom!! Újra itt a pórnép között!! Halleluja,,,!Kezd megjönni az eszed..P38 V8 benzin.Képzeld ismerek egy srácot aki -tök hülye..van neki egy Dízel Defender P38a..nemrég még vett mellé még két P38 V8ast....Ha esteleg váltanál ismét ,tudok vele beszélni, hogy újra a Tiéd légyen az ami egy pár éve még a Tiéd volt😁😁😁😁😁😁😁😁🤣🤣🤣😉😀😉😁
Én adtam el motort 120-ért,de később kiderült,hogy nem kell cserélni a motort, Kompi megcsinálta.Úgy tudom nem lett beépítve.Amennyiben érdekel Kompi biztos tud elérhetőséget a sráchoz,nekem nincs meg a száma.
Disco 1 -emben elég erősen nyikorog a szellőztető ventilátor. MIt tudok vele csinálni? Ez az a dög nagy vas ott az anyós ülés lábtere felett ugye? Ahogy néztem nem olyan egyszerű szétszedni az meg nem látszik megoldhatónak hogy csak úgy odamaszatolok valami szilikon sprayvel!!? Tudnátok tanácsot adni? Köszi
Valakinek van információja arról, hogy a hetényegyházi Milán kinek adta kölcsön a hűtőt egy benzines P38-ról? (őt most nem lehet elérni egy ideig) Megvettem a vasat és szükségem lenne a hűtőjére is!
VAGY
Kinek van elfekvőben 4.6 GEMS motorhoz hűtője + csövek?
Lehet hogy most sokan köpködni fognak de csináltam a facebook-on egy csoportot (Land Rover Discovery Hungary) néven.
A célom az a csoportal hogy minél több disco tulaj egy helyen megoszthassa a gépéről a képeket, az esetleges és aktuális műszaki gondjait illetve fejlesztéseit.
Szóval nem a fórumozás ellen vagyok, de valjuk be őszintén a mai világba sokkal egyszerűbb és gyorsabb egy face csoportba komunikálni.
Mégegyszer nem egy Club-ot akarok létre hozni, csak a disco fanokat eszmecserére összehozni
Üdv minden Land Rover tulajnak és várom az összes disco fanatikust
Remélem sokan leszünk és sok okosságra fény derül majd
Azóta sem sikerült lemérnem a stiftet, elnézéseteket kérem, mert még mindig a hengerfejjel szenvedek teljesítem ki a hobbi iránt táplált szenvedélyemet:))
Köszönöm, közben kaptam tippet dunaharaszti és taksony közti részre, az kicsit közelebb is esik irányban, de lehet a későbbiekben érdekelne ez az általad írt rész is :)
Na figyejé ide. Én aszondom, a disco-1-nél se szebb, se jobb landi nincs :D
Most biztos anyáznak a defi, meg rr tulajok :D
Na de érted, a szépség relatív. Kinek mi tetszik. A műszaki alapok meg nagyon hasonlóak. Most itt nem arról beszélünk, akarsz e UAZt venni a disco helyett, vagy G mergát.
Szerintem kb hasonló hibákra és gondokra számíthatsz.
Viszont ha jól értem egy jobb állapotú kasznid lenne. Na azért miután én bele ástam magam a kaszni javításba, hát nem egy leányálom. Ha tudsz menekülni a dolog elől, az nem hátrányos :)
Pénzben? Én mint lelkes disco-1 tulaj, azt mondom, teljesen biztos, hogy jóval értéktartóbb eszköz az rrc. A disco-1ek lassan kipusztulnak nyom nélkül. Pár hozzám hasonló hülye még életben tartja őket, de úgy igazából semmi extra nincs benne, ami miatt ezt kéne venni mondjuk 5 év múlva is, és nem egy d2-t.
Mondjuk én nem adnám két rrcért sem a kis discot, de ez azért van, mert nekem pont ez okozza azt a mosolyt, amire utalsz. Igen, ha úgy érzed jobb ránézni, akkor vált. Hű társad lehet az is a munkában. Nem dusterből van az sem. Ami elromlik majd megjavítod, és megint sokáig jó lesz.
Ilyen autóknál már az élmény a lényeg, és ha azt több örömet okoz, akkor az kell neked :)
De ha eladod, a pótkerekedről a műanyag takaró akármit nekem adhatod :D
Ez egy nehéz kérdés, sok jó hely van. Akár már Dunakeszi-Fót között, az M2 (Vác felé menet) jobb oldalán is vannak tök jó pályák. Homokos a talaj, agyag, marasztaló sár nem nagy van.
Én ezen a környéken szoktam bóklászni (pirossal, durván a keretezés).
Amit írtam, az meg a kék kör és téglalap, ott egy fél napig el tudsz matatni, príma kis környék.
Műszakinál kérik a műbizonylatot, amit le is másolnak, és amit ki is kell tölteni annak aki felszerelte. Bélyegző, aláírás, stb.
Nincs olyan szintű kapcsolatom vizsga állomáson, hogy papír nélkül beírnák :( Nagyon barátilag is csak annyi segítséget kapnék, ha minden kalappolna, hogy szerezzek egy erre az autótípusra szóló műbizonylatot, meg szereltessem fel szakműhelyben, akik kitöltik a műbizonylatot és aláírják. Akkor leműszakizik és nem fogják szúrós szemmel nézni miért rozsdás az új horog :)
Feltéve, ha az valóban egy eredeti 200tdi classic. Egyszerűen mert kurva ritkák, az értéke (nem a forgalmi értéke) nagyobb.
A mechanika ugyanaz.
A BW osztómű jó, bírja a terhelést az is simán, a V8-hoz is rakták, bírta azzal is 4-500ezer km-en. Nyilván jobban bírja a strapát az LT230, de csak ezért nem cserélném ki kapásból. Majd ha már kezd átugrálni a lánc a BW-ben, meg összeállt a viszkó (ami aszfalton használva kb sose fog, ha terepen elkezded öletni észnélkül, akkor fog), akkor csere, de addig felesleges. Simán ki lehet cserélni, nekem a V8 mögött volt gyárilag BW, lett helyette LT230.
Az LT77-re is fel lehet tenni az LT230-at.
Amit rendbe kell rakni rajta, az tök ugyanaz, mint a discoveryden. Minden tök egyforma bennük.
Tetőkárpitot lehet javítani, a hátsó csomagtérablakból meg lehet kapni fekete alumíniumot, az sose rohad el.
Örülnék, ha tudnátok tanácsolni valamit, mert már 2 napja alig alszom :-DDDDD
El kellene dönteni, hogy kell-e nekem az az RRC, vagy inkább maradjon a DIszkó....... és qvára nem hagy nyugodni a dolog, mert qqqqqqqrrrrrrrrrva szép az az RRC, és valahogy úgy érzem, hogy mindig mosolyra húzódna a szám széle, ha ez a verda állna otthon a garázsban! :-D
Viszont a D1 -től hálásabb-praktikusabb verdát meg nehéz találni, az meg egy olyan jó-egyszerű munkatárs, hogy azt is nagyon szeretem.
Fax tudja, hogy mi vóóna a jobb. Mondjatok valamit, segítsetek dönteni! :-)
Az jó volna, megköszönném. Ki tudja milyen okosságot ír! ;-)
"RR classicot 21 éve hajtok,ebből 8 év tréleres ingázás és 10 év versenyzés-talán elég tapasztalat"
Bírom az ilyen embereket, akik ennyire megszállottjai egy-egy típusnak, ennyi éven keresztül kitartanak mellette! ;-)
Kétség se fér hozzá, hogy ez igen komoly tapasztalat ami ennyi éven keresztül felhalmozódik...... 21 év RRC..... asszem már ismered kívül-belül a technikát! :-)
Pont egy ilyen ember véleményére-tapasztalatára volna most szükségem, illetve mindenkiére, aki képben van RRC-vel kapcsolatban.
A szitu az, hogy imádom-szeretem a Diszkó 1-esemet, de felmerült bennem a lehetősége annak, hogy megváljak tőle.
Nem gondoltam, h ez egyszer meg fog történni, de most kegyetlenül elcsábultam!
Adott egy '92-es évjáratú nagyon szép állapotú 200Tdi motoros Range Rover Classic, amely cirka olyan 1 éve van az egyik jó cimborámnál.
Az én D1-esemen is van még munka bőven (persze ez attól függ ki milyen szintű felújításban gondolkodik...), ezen az RRC-n viszont kevesebb volna, mivel jobb állapotú mint az én D1-em.
Semmi sincs még eldöntve, de először nekem kellene eldöntenem, h kell-e nekem a D1 helyett egy RRC.
A D1-et már viszonylag jól megismertem, sok dolgot rendbe raktam rajta, amire használom arra tökéletes. Mindenféle cuccot is hamarabb találni hozzá (pl. kell egy kasztnielem, mert valami barom belém szállt az úton stb.) mint az RRC-hez, és asszem olcsóbban is.
Kintről az alkatrészárakat nézve kb. ugyanolyan áron van hozzá a cucc.
.........de ami piszkálja a fantáziámat, az a Range megjelenése, stílusa, később ha felújítom egyrészt kevesebb munkám lenne vele (?) mint a D1-esemmel, viszont az értéke az magasabb lenne a kocsinak. Úgy gondolom, munkában tudná ugyanazt nyújtani nekem, mint amit a D1 nyújt.
Tényleg nagyon fasza ez a Range, alvázán gyári festés, alig itt-ott pici rozsdapötty (ezt még most kellene lehorganyozni, míg nem pukkan le...), motorja a tavalyi mínuszokban is pöcc-röff, gyönyörű a blokk hangja, manuális váltós ami számomra előny, olyan ProComp lengéscsillapítók vannak alatta, h még a matrica nincs lekopva az oldalukról, 2"-os emelőszett aláveretve új rugókkal, difik szépen kihézagolva, nem lóg nem kotyog semmi kardán-féltengely stb.stb. Nagyon fasza gép!
Persze a tetőkárpit lóg, a csomagtér ajtó üvegének kerete rozsdál rendesen, szal nyilván azért nem szalon autó ez a verda se.
Aki ismeri mindkét típust, milyen különbségekre lehet számítani egy 300Tdi D1-es és egy 200Tdi RRC között??
Milyen pozitív és negatív dolgokat tud egy RRC egy D1-hez képest?
Ami még kérdésem volna (és ezért is örülök annak, hogy írt itt a topicban olyan fórumtárs, aki tartósan használ(t) RRC-t vontatásra) hogy az RRC Borg-warner osztóműve hogy viseli azt, ha mögé akasztok 3 tonnát??
A D1 LT230-as osztóművében fogaskerekek vannak csak (hála istennek....) és kézzel kapcsolós kp-i difizár, az RRC BW osztóműve meg valami láncos megoldást tartalmaz ahogy nézem, illetve a kapcsolós difizár helyett egy viszkót :-/
Néztem hozzá alkatrészt, hogy ha megnyúlik a lánc, illetve szétcsesződik a viszkó, akkor mire számítsak, hát qva drága még kint is ez a két alkatrész........ csak a lánc árából megvan egy LT230-as komplett nagy felújítása! :-/
Mit szól a nagyobb súlyok vontatásához ez a láncos-viszkós Borg-warner osztómű??????
Megpusztul hamar, vagy nem kell besz*rni, mert bírja a terhelést?
Az LT230-as osztóműnél megoldható mindenféle mechanikai zaj nélkül tök simán (és így szoktam eljárni, ha tényleg nagy súlyt húzok....), hogy rövid áttételből megállás nélkül tudok átkapcsolni hosszúba. Tehát rövid 1-2-3-4, ekkor a kuplungot nagyon megkímélve tudom felgyorsítani a nehéz szerelvényt, majd rövid négy után reccs nélkül át tudom kapcsolni hosszúba az LT230-ast, és húzok neki egy hosszú 2-est, és tök szépen felgyorsul a szerelvény a kuplung és a motor kínozása nélkül is.
A Borg-warner láncos-viszkós izével is megoldható ez? Ott lehet rövidből haladás közben megállás nélkül hosszút kapcsolni, vagy meg kell hozzá állni?????
Továbbá még azt kérdezném, hogy olvastam, h többen is a nagyvilágban szerteszét azt csinálják, hogy kicserélik az RRC BW osztóművét egy LT230-asra. Állítólag az LT230-as fogadó hüvelyét kell hozzá lőni a dologhoz, illetve kell még egy másik első kardán hozzá.
Az egyszerűség kedvéért az RRC-ben lehet LT77-es és R380-as váltó is. Akiket olvastam, azok az R380-hoz tették hozzá az LT230-as osztóművet...... az LT77-hez is hozzá lehet passzítani az LT230-ast vagy csak az R380-ashoz??
Most hirtelen "csak" ennyi kérdésem volna! :-)
Ha azt mondjátok, hogy nem bírja a viszkó és a lánc a vontatás során fellépő nagyobb igénybevételt, akkor (de ez még nagyon a dolgok elébe futás részemről.....) lehet egyszerűbb volna még most amíg még hibátlan, addig leszerelni a p****ccsába azt a viszkós istennyilát, és eladni.
El lehet adni egy ilyen BW osztóművet -ami tökéletesen működik- vagy rám fog száradni az alkatrész? Keresik ezt, vagy nem kell a kutyának se?