Szia bocsi a késői válaszért, már 2-3 407 esben kellett cserélni a szivó oldali szelepet a csatlakozóban. Ha nincs benne hűtőközeg akkor nem is szabadna elindulnia a kompresszornak, nem húz be. Két töltettel szerelték őket eggyik az 525g a másik 625g. R134 hűtőközeggel. Egy gyors ráméréssel kilehet deríteni, hogy elment-e a hűtőközeg, ha igen akkor meg egy nitrogénes nyomáspróba kimutatja az esetleges sérülést lukat.
EGR hiba, a takarítás vagy segít vagy nem. 1,6-nál a falazás nem biztos hogy jó ötlet. Egy próbát megér, ha utána depollution failed-et ír akkor vagy egr csere, vagy falazás és szoftveres kiírás.
EGR szelep hiba. Elkoszosodott és ragad. Nekem ugyanez volt a jelenség, nemes egyszerűséggel lefalaztam az EGR szelep lyukát. A rángatás megszűnt, lett több nyomaték és lóerő.
Segítsetek. Mi lehet a gond. Folyamatosan 50-el megyek 4-ben néha rángat a motor, mint ha nem kapna folyamatosan üzemanyagot. Ha gyorsítok, vagy 3-ba nagyobb fordulaton megy a kocsi semmi gond. Alapjárat is egyenletes. 1,6 HDI 2008 év végi.
Keresek 205/60 16-os téli garnitúrát. Ha valakinek lenne emailban.
Üdv neked, sok boldog km-t és évet a legszebb kombival.
De.
Már egy párszor leírtam itt, hogy ez nem Lada. A szerkezete, az elektronikája már szinte nem is autó, inkább űrtechnika. Legalábbis a bonyolultsága a régebbi kocsikhoz képest. Ennek következtében a vállveregető, bizalmaskodó, bennfenteskedő fajta atyai típusú, de műszerekkel és tapasztalatokkal nem rendelkező szerelő nem tudja megjavítani. Az olyan arról ismerhető fel, hogy blöfföl és tippelget, majd a te kontódra nekiáll javaslatokat tenni és cserélgetni az alkatrészeket. Aki motortorpanásra bakot cseréltet, hát az... Ennél durvább, hogy apámnak a kispözsójában kanyarban kattogott a féltengely, erre kicserélték a tűzkarikákat a porlasztók alatt. Szegény öreg be is vette a jó vastag számlát.
Vagyis keress egy hozzáértő szerelőt. Nem feltétlen márkaszerviz a megoldás, de a sufniszerelés komoly károkat tud okozni. A kocsiban és a zsebedben is.
A szenzorok csatlakozóit, a porlaszrók csatlakozóit, a dobozt amiben az elektromos cuccok vannak. Leveszem a fedelet tolok folpackot, majd visszateszem. A nagynyomású víz mindenhová bemegy, hiába víz és porszigeteltek a csatik, jobb a biztonság. Egyszerűbb mint fujkálni levegővel mert valami elszaródott. Milyen hő? Nem járó motornál mosom. :) Hidegen, aztán beröffentem és megszárad.
Megosztok veletek egy elmenyt :-) Mult heten nem is tudom mi utott belem zene nelkul mentem, lehuzott ablak, fekvorendor, hatulrol csorges, katyu, ismet csorges....no mondom hatso kipufogodobnak annyi. Vagy kilukadt vagy szetrohadt....nagyon boldog lettem. Bealltam godor fole es latom hogy azon a hoallo vedolemezen rohadtak le a csavarok es az csattogott neki a dobnak. Orvosoltam a hibat adtam neki egy doboz kipufogofesteket, tudom az nem igen segit mert bevulrol rohad el a dob de legalabb ha valaki ala fekszik akkor jot mutat az egesz kipuforendszer :-)
En elnek a lehetoseggel es kerdeznek egyet klima ugyben :-) Bekapcsolt klimaval sug a legbeomlo, es nem is hut, de kattan szoval bekapcsol. Keves a gaz benne? Tavaly toltottem, a betolto nyilasnal ment el a gaz, szerelo tett oda masik szelepet, bizok benne h megint ott ment el es a hutom jo. Mennyi anyag kell a rendszerbe? Klimas szerelom se tudta, sacc per kabera nyomott bele valamit. Koszi a segitseget
Az adalékok semmit sem érnek, ne vásárolj bele fölöslegesen ilyeneket. A FAP-ot ki kell tisztítani, házilag, vagy vannak helyek ahol ki tudják tisztítani. EGR cserélhető, nem bonyolult, vannak jók bontottan is. De a legjobb megoldás a FAP és EGR szoftveres kiiktatása.