Le kell venni a két anyát a hátsó részről. Aztán valahogy úgy kell nyomorgatni a vasat, mintha össze akarnád hajtani a nyerget. A hátsó cső üreges, és bele van csúsztatva pár centi hosszon az első rúd. Egyszer régen szétszedtük, de már több éve volt.
Tünde robogóhoz keresek komplett hátsó rugóstagot. Ha valakinek rendelkezésére áll ilyen és megválna tőle, vagy ismer olyan helyet, ahol szerezhető ilyen, azt kérem, hogy írjon a következő emil címre:
Húúú, srácok, visszaolvstam az egész topicot, nagyon tetszenek ezeknek a motoroknak a miszikussága. Nyáron dolgoztam szinterező műhelyben egy berva vázat homokoltunk/szintereztünk, meg két panni szoknyát.Akkor még azt se tudtam mik azok :S:S Hiába, tudatlan a fiatalság :S
Kábelezés kész, lámpák felrakva, díszítő elemek felrakva. Kb. 95%-os készültség. A jövő héten megjönnek a hiányzó cuccok a krómozótól, akkor összeáll a vas, és eljön a tesztkör és az első anyázások ideje :-)
Kellene egy pár szürke markolat gumi, meg egy elfogadható hátsó lámpabúra. Valaki tudna segíteni szerezni?
Mint kiderült, van itthon paszta is, rongykorong is. Apám szépen kipolírozta a polírozandó cuccokat: merevítő bajuszokat, szatyorfület, gázmarkolat öntvényét. Nagyon tuti lett :-)
Meglett a foncsor. 1500 pénz volt. Nem lett túl rossz, még ha meg is folyt pár helyen a matéria a széleinél. A képen látszik, mennyire tükrös. A bótos aszondta, ha kedd délig leadja az ember, szerda délutánra kész. És lőn :-) Látszik a tükör összerakva a frissen mosott üveggel, meg az egész benn a gépben. Az eleje ezzel kész.
Egészen kevesett kellett csak anyázni, mert a Danuvia és a Tünde foglalat nem egyforma, pedig az üveg és a foncsor igen. Típuscsalád, ahogy akkor mondták... Kicsi szerelés, és megoldódott a dolog.
Király a géped! Hol tudtál szerezni olyan fehér vagy szürke gumicsövet, amibe a vezetékeket húzod újat??? Pont ez a méretet keresek, de sehol se láttam még. Nincs egy Danuviára való eladó?
Az enyim második szériás. Nem készül, csak rakódik összefele :-) Marótié első szériás. Szerintem egyrészt kevés második szériás készülhetett, másrészt erősen komplikáltabb szerelni, mint a jó öreg TLF-et, azért lehet olyan megveszekedett híre a típusnak.
Az, hogy a gyújtáskapcsolóba forrasztani kell a vezetékeket, szerintem nonszensz :-) Az egyszeri szerelő félhetett erősen a kúpkerék hajtástól is, mert ha az egyszer bezajosodik, ember legyen a talpán, aki kihézagolja. Ráadásul drágább gyártani, mint láncot-lánckereket.
1960-ban kezdték, hosszas vajúdás után. Az első kísérletekről 1958-ból ír az AM. Legyártottak egy első szériát, osztán nekiláttak hibát orvosolni. Változtatások: - eltűntek a burkolatról a hátsó szellőző kopoltyúk, - eltűnt a kip. könyök öntvényt a leömlőhöz rögzítő csavarkötés, - az alkatrészjegyzékben szereplőhöz képest más a légszűrő háza. A gyártást újra indították, és ment az ipar egészen 1961-ig. Akkor leálltak, felső utasításra. Összesen tehát két évben készült Tünde.
Kábelezés akku és burkolat kivételével kész. A jármű nagyjából összeállt, olyan 70%-os állapotú. Néhány dolog krómozása hiányzik, kell még új foncsor az első lámpába. A nagy burkolathoz még hozzá sem kezdtem. A föstő olyan gyorsan csinálta a melót, hogy pár furatot szépen begittelt és lefényezett. Többek között az ülés nyitó gombjának a helyét is :-D Pocsék hozzáférni, úgyhogy bele fog telni pár órába, míg kikotrom a gittet, és közben próbálom nem elcseszni a fényezést körülötte.
Felhívnám a figyelmet a gyári bilux kapcsolóra és a gyári gyújtáskapcsolóra. Biluxot ezen kívül még nem láttam másikat. Véletlen találtam, valakitől elhozott lomok között. A gyújtáskapcsoló belsejében pár alkatrész porrá volt rohadva, a ház meg széttört szétszereléskor sok éve. A fedélen még látszik a 60-as évek végén az újrafényezéskor a rozsdás krómra gondosan rákent piros. Megy krómozóhoz hamarosan.