Keresés

Részletes keresés

Felek Ferenc Creative Commons License 2011.02.24 -1 0 18471

Igen, nekem volt egyértelmű, azért nem fejtettem ki így, ahogy te levezetted. Az iparvágányokban megmaradtak a régebbi, vagy visszabontott váltók (pld. fáspusztai vontatóvágányban 1-1 db 14, 9.3 és 7 kg váltó volt 1963-ban.

Előzmény: Kéri Petya (18469)
bodrostomi Creative Commons License 2011.02.23 0 0 18470

Bocs, hogy megszakítom az eszmecserét, de ez hamarosan aktuális lesz:

 

 

Részletek a Miskolc-Ózd topikban.

Kéri Petya Creative Commons License 2011.02.23 0 0 18469

...szóval akkor ez a bizonyos váltó az AEGV - kiágazásnál volt, nem pedig a vonal végénél, s két vágány volt egymás mellett... köszönöm.

Előzmény: Felek Ferenc (18468)
Felek Ferenc Creative Commons License 2011.02.23 -1 0 18468

400+294=694 :-)

Előzmény: Kéri Petya (18467)
Kéri Petya Creative Commons License 2011.02.23 0 0 18467

A tulajdonképpeni vonalhossz akkor mennyi (volt)? Úgy nagyjából pontosan...

Előzmény: Felek Ferenc (18462)
Lovrin Creative Commons License 2011.02.22 0 0 18466

Dehogy! Aki annyit letett az asztalra (feltett az internetre :) mint te, annak jár ennyi.

Előzmény: Felek Ferenc (18465)
Felek Ferenc Creative Commons License 2011.02.22 -1 0 18465

Moderálja már ki valaki ezt a hozzászólást, mégiscsak nagyképűen hangzik...

Előzmény: Felek Ferenc (18464)
Felek Ferenc Creative Commons License 2011.02.22 -1 0 18464

ON (OFF?)

1994-ben került hozzám két archív fotó a Gyulai GV-ról, azzal kezdődött ez az elhívásom. Bede, Marton és Villányi uraktól tanultam, hol, hogyan és mit kell kutatni, milyen összefüggéseket találhatok, mit figyeljek a terepen. Munkásságom nem azért megismételhetetlen, mert iszonyatosan nagyképű vagyok, hanem mert a nyugdíjas riportalanyaim 75% már az égi kisvasutakon zakatol...

OFF (ON?)

Előzmény: erdőszéli (18463)
erdőszéli Creative Commons License 2011.02.22 0 0 18463

mikor olvastam, egyből előszedtem a térképet, na, mondom, na, pedig neked a kisujjadban van. és kb. ezt vártam, hogy fel sem tűnik senkinek... szerintem ilyen mélységben talán senkit nem érdekel ez a történet, rajtad, petyán, vasúttörténeten és rajtam kívül. nem mondom, hogy ez baj, de figyelemreméltó.

 

pár napig tökbeteg voltam, fel sem tudtam kelni, ágyban laptopon nézegettem a régi térképeket, gugli földjén a nyomokat. ha az ember belemerül, piszkosul el tud vele menni az idő, amire úgy a "dolgos hétköznapokban" nem futná.

 

na, ez jó nagy off lett.

Előzmény: Felek Ferenc (18462)
Felek Ferenc Creative Commons License 2011.02.22 -1 0 18462

Jajjjjjjjjjjjjj, bocsánat mindenkitől, össszetévesztettem a kárászmajorit a vadasmajorival!!!!

 

Én a vadasmajori szárnyvonalat irtam le tegnap! A kárászmajori sztori:

 

20, - Kárász majori rakodóvágány (236/237 szelvényköz)

 

Horgosi Kárász Imre épített birtokának majorjába ezt az iparvágányt, valószínűleg már 1905-ben. A MÁV 1948-ban visszabontotta, a vissznyeremény 300 vfm. 7.25 kg/fm felépítmény. A régi nyomvonalon és még azon is túl viszont a helyi Állami Gazdaság részére új pálya épült. Ennek felépítményét 1963-ból ismerjük a bontási jegyzőkönyvből: 400 vfm 10.9 kg/fm és 294 vfm 9.3 kg/fm, 1 db „i” váltó, vágányzáró sorompó.

Előzmény: Felek Ferenc (18459)
Kéri Petya Creative Commons License 2011.02.22 0 0 18461

Küldtem... + Ludad és Vizesfás.

Előzmény: Felek Ferenc (18457)
Nyírség IC Creative Commons License 2011.02.22 0 0 18460
Felek Ferenc Creative Commons License 2011.02.21 -1 0 18459

Kárászmajori vonalat a Sarkadi Cukorgyár építette 1923-ban, nincs róla tudomásom, hogy bekötötték volna az AEGV-MÁV AK vonalba, esetleg tervezték, de rájöttek, hogy fölösleges. Ismeretlen időpontban (de 1949 után valószínűsíthet) felbontották.

 

A 6.5 kilométeres vonal gróf Nádasdy Tamásné, sz. gróf Wenckheim Mária (1883-1968) tulajdonát képező Tarhos-Vizesfás vonalból ágazott ki. 19/21 szelvényközében forgalmi kitérő, 41/43 szelvényközében rakodóállomás vágányhídmérleggel, 53/55 szelvényközében forgami kitérő épült.

Előzmény: Kéri Petya (18449)
Felek Ferenc Creative Commons License 2011.02.21 -1 0 18458

Az az nagyvasúti mozdonyszín, legalább tudom, hogy 1963-ban még megvolt...

Előzmény: Kéri Petya (18438)
Felek Ferenc Creative Commons License 2011.02.21 -1 0 18457

Nekem is küldjed!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Előzmény: Kéri Petya (18434)
Kéri Petya Creative Commons License 2011.02.21 0 0 18456

Érdekes, Déllő rh. ebben sincs, pedig tervezték utasforgalomra is.

Előzmény: alex_86 (18454)
alex_86 Creative Commons License 2011.02.21 0 0 18455

Remélem így már engedi a linket (nagyban):

 http://img.index.hu/imgfrm/5/4/9/5/IMG_0008675495.jpg

Előzmény: alex_86 (18454)
alex_86 Creative Commons License 2011.02.21 0 0 18454

Az egy évvel korábbi nem játszik? Érvényes 1960. május 29-től 1961. május 27-ig

Előzmény: Felek Ferenc (18413)
Sinbiciklis1 Creative Commons License 2011.02.21 0 0 18453

Azért nem mindenkinek:-)

Előzmény: eMPet (18433)
Sinbiciklis1 Creative Commons License 2011.02.21 0 0 18452

Na és ez, hol van?

Előzmény: eMPet (18432)
Zolas Creative Commons License 2011.02.21 0 0 18451
Előzmény: kktt (18450)
kktt Creative Commons License 2011.02.21 0 0 18450

Nézelődés közben találtam egy képet, ez is "bakterház" lehetett, nem?

 

http://lesifotos.blog.nyugat.hu/2009/03/26/ami-a-vas-megye-latnivaloi-c-konyvbol-kimaradt/

Kéri Petya Creative Commons License 2011.02.21 0 0 18449

Ha már Ludad és környéke, jövök két kérdéssel:

- Ugyanaz a csatolmány, a kérdés, hogy ezekről a megállókról mit lehet tudni (peronhosszon kívül)?;

- Kárászmajor - Kárászmajori elágazás szárnyról milyen infóink vannak?

Köszönöm.

Kéri Petya Creative Commons License 2011.02.21 0 0 18448

A vésztői és a sámsoni igényelhető?

Előzmény: karako-hid (18446)
-d.p- Creative Commons License 2011.02.21 0 0 18447

Egy 1932-es térkép Ludadról.Igaz,hogy nem a kisvasútról szól,viszont nagyon sok nyomvonal van rajta.

 

Előzmény: Kéri Petya (18444)
karako-hid Creative Commons License 2011.02.21 0 0 18446

Ugyanezen helyszínrajzok vannak nekem is.

Előzmény: Kéri Petya (18444)
karako-hid Creative Commons License 2011.02.21 0 0 18445

Én meg bátorkodtam válaszolni :)

üdv.

Előzmény: erdőszéli (18442)
Kéri Petya Creative Commons License 2011.02.21 0 0 18444

Az az igazság, hogy ezek engem is érdekelnének...!

Ludadról nálam 1952 - es bővítési és átalakítási helyszínrajz van, Vizesfásról 1958 - as.

Menetrend pedig alant.

Előzmény: karako-hid (18441)
division by zero Creative Commons License 2011.02.21 0 0 18443

"I. Országos Vasútbarát Találkozó"

Nagyon sajnálom, hogy erról lemaradtam, csak hónapokkal késöbb a Pályaőrben olvastam róla, hogy volt ilyen. Korábban mondjuk azt se tudtam, hogy vannak rajtam kívül más vasútmániások is.

 

GANZ kapcsán úgy emlékszem, hogy a Pályaőrös cikkben az volt, hogy a MÁV azt akarta, hogy vegyék át az egész vonalat iparvágánynak, erre a gyár nem volt hülye, és inkább közútra váltott.

Előzmény: Törölt nick (18392)
erdőszéli Creative Commons License 2011.02.21 0 0 18442

ezügyben bátorkodtam egy mailt küldeni.

Előzmény: karako-hid (18441)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!