Nekem fél éve van jogsim, forgalomban/rutinpályán tavaly nyáron bénáztam, 35-40 fokban, füstben-bűzben Budapesten... :((
Viszont nagyon kedves és türelmes oktatóm volt, minden fontos dologra felhívta előre a figyelmemet, mindent elmagyarázott, megmutatott, és ha hülyeséget csiná7ltam, akkor vagy csak halkan tett egy megjegyzést, vagy ha nem volt olyan vészes a hiba, akkor rámhagyta, és megvárta, hogy rájöjjek magamtól. Ha óra végéig nem jöttem rá, akkor szépen elsorolta, hogy itt-meg-itt-meg-itt nem így kellett volna.
Kezdetben iszonyú tanácstalanul üldögéltem a kocsiban (jó ez így?, vagy hogy kéne?, á, ezt most elszúrtam, jaj, kinek is van most elsőbbsége?, aha, nekem, akkor gyerünk...), később sokat javult a helyzet.
A vizsgáztatóknak egyiknek sem adtam pénzt, na ja, elsőre meg is vágtak a forgalmin (az oktató belelépett a fékbe, szerintem nem egészen jogosan...), aztán másodszorra sikerült. Persze ekkor még korántsem tudtam vezetni, de legalább a papír megvolt róla. A forgalmitól pedig ne reszkess, csinálj mindent úgy, mint órákon, és menni fog (persze könnyű ezt mondani, én is sokkal bénább voltam a vizsgán, mint egyébként, az oktatóm meg is jegyezte a vizsga után).
Friss jogsival, ha tartasz egy picit a forgalomtól, ültess be valaki nyugis embert magad melllé, aki ismeri a forgalmat, jól vezet, és nem dumál folyton bele, csak ha kéred. Engem az apám v. a kedvesem jelenléte mindig megnyugtatott. Később, amikor már egyedül kocsikáztam, és idegeskedtem, bekapcsoltam a rádiót, és az megnyugtatott. Ma már kimondottan élvezem a vezetést, még a városban is.
Ja, és szerintem jobban jársz, ha Budapesten tanulsz meg vezetni. Pláne, ha egyébként is itt fogsz közlekedni a legtöbbet. Több ismerősöm is van, aki vidéken tanult vezetni, azt szokta meg, és Bp-en szabályszerűen fél.
Ja, és az oktatóm:
Rácz István, ürömi illetőségű, de Újpesten szokta tartani az elméleti előadásokat, és ott van a rutinpálya is.
Ha valakit érdekel közelebbről, előásom a telefonszámát.
Szerintem természetes ha valaki bizonytalan.De egy idő után,úgyis elmúlik.Én magamon veszem észre,minél többet vezetek,hogy egyre bátrabb vagyok.Én azért féltem,mert élesben nem tudott senki belefékezni,ha kellett.
Olyan jó érzés olvasni másokról, akik velem egy cipőben járnak/jártak!
Forgalmi vizsga előtt állok, kresz-műszaki-rutin elsőre, ahogy kell, bár rutinnál kis híján elszúrtam a balra-hátra kapubeállást. Azóta levezettem cváncigezer órát forgalomba, a technikám tökély, de reszketek minden olyan forgalmi szituációban, ami csak egy kicsit is kockázatos (mellékutcából kijönni a Nagykőrösi útra, ahol ezerrel húznak el mellettem a hatalmas kamionok... vagy pl. sávot váltani csúcsban). Az oktatóm szerint kicsit bizonytalan vagyok, ennyi az egész. De én úgy érzem, hogy magam vagyok a megtestesült bénaság. Elmúlik ez valaha is? Mikor lesz így jogsim? Egyre bizonytalanabb vagyok. :-(
Az oktatóm már vinne vizsgára, én meg halogatom, mert a forgalmi vizsga puszta gondolatától is "ökölbe szorul a gyomrom".
Ijesztgetők/bátorítók/vígasztalók/tanácsadók 5leteit várom! :-)
Kedves Planney!Nekem most lesz 2 hetes a jogsim.Nekem eleve kikötötte az oktatóm,hogy nem fizethetek a vizsgáztatónak.2 szer meg is vágtak ennek örömére.Viszont amin meglepődtem,hogy a többi ismerősömmel elléntétben mind a 2x 2-2 vizsgabiztosom volt.
Bevallom töredelmesen, engem elsôre megvágtak: épp egy jobbos utcához értem, ahol megálltam, elengedni a jobbról próbálkozó ifjú hölgyet, aki alindulásnál lefulladt. Látom, hogy nyílik a motorháztetô, és fickó akar kiszállni a bal elsô ülésrôl, ezért elindultam. A lány ekkor indította a kocsit, csak sebességben felejtette, ezért az megugrott, mejdnem összecsattantunk, az oktató belelépett a fékbe. Naná, hogy megbuktattak.
Tanulság: vizsgán mindig el kell engedni a jobbról jövôt, még ha ô int, meg leáll akkor is...
Ez vizsgaztatotol fugg: en a gyakorlopalyan is, a forgalomban is lenduletesen csinaltam mindent, de szo nem volt megvagasrol.
Igaz, meg az atkosban tortent, es hivatasos jogsiert.
Egyetértek: a legjobb Pesten tanulni és vidéken vizsgázni. Emlékszem az oktatóm arcára, amikor (első és utolsó forgalmi) vizsgán ugyancsak lendületesen vettem egy balkanyart, tuti bukás. De a végén a vizsgáztató megjegyezte, hogy igen nagyjából így kell forgalomban vezetni, de nem a vizsgán!, mert a tanuló legyen óvatos. Ezzel összhangban egy ismerőst viszont azért húztak meg ugyanezen az útvonalon, mert a forgalmas 2x2-es úton két zöld alatt sem tudott/mert átmenni. :-(
Én most tanulok autót vezetni Bp.-en. Megvan már a KRESZ-, az elsősegély- és a rutin vizsgám. Ez utóbbi csak a 2.-ra sikerült, de én csináltam hülyeséget. Viszont eszembe se jutott pénzt csúsztatni a vizsgabiztosnak. A pár hét múlva lévő forgalmin se fogok adni.
Az iskolával teljesen meg vagyok elégedve, az oktatóm baromi türelmes, nyugodt, nem dohányzik, nem káromkodik. És nem akar "aláíratni" kifizetett órákat, ami pedig szokás. A Kresz-tanfolyam 2 hétvégén volt. Halálra untuk magunkat. Egy öreg pasi durrogtatta a béna poénjait.
Ha valakit érdekelne, ez a No1. Autósiskola, a XI. kerületben. Kicsi, de jó.
hát, az má igen rég volt, hogy én vizsgáztam.
Viszont, az Autó és stílus topicban többször volt szó a Gödöllői mesterkurzusról. Amikor én voltam ott, volt ott egy Köves Szilárd nevű tag, aki mellesleg oktat is kezdőket is, ha jól emléxem.
Nekem tetszett a srác hozzáállása.
Hmm... Hát nem is tudom... Ha valaki a délutáni csúcsban tanul vezetni Bp.-en, az biztos szerez némi előnyt a helyi közlekedésben. Más kérdés, hogy egy kicsit macerásabb lesz levizsgázni.
Ha bővebben érdekel, arénázz és sok szépet tudnék mesélni erről a témáról (e-mail, chat)
Koszi a valaszokert, megfogadom alkalomadtan.
Videkkel nekem csak az a bajom, hogy joval kevesebbet vagyok ott, mint Bp-en. De allitolag itt aztan igazan megtanul az ember vezetni. (Az igaz, hogy halalrasz*patjak, de az mas kerdes).
off: Nem tom ki az amugy helyes leanyzo, a nyelvkioltes volt vele a szandekom. :))))
1, Szerintem 5,000 Ft- alatt kár beülni vizsgázni az autóba. Ezt Budapestre értem. Sok ismerősöm tanult itt vezetni. Részemről otthon tanultam (Sopron) és úgy érzem, jobban jártam.
2, Szerintem vidéken nagyobb eséllyel indulhat az ember.
Csak egy rövidke, általános meglátás... Q*va jónak kell lenned ahhoz, hogy úgy merj viszgázni, hogy nem lapul egy megfelelő címletű bankjegy a személyidben, amikor a vizsgabiztos kezébe kerül. Ja és ez autós iskolától független dolog...
Hasonloan a Menjunk fogorvoshoz! topic-omhoz, ezt is abbol a celbol nyitom, hogy tajekozodjak a (lehetoleg) budapesti helyzetrol a temaval kapcsolatban.
Keresem az optimalis autosiskolat, amiben szerintem nagy segitsegemre lehet a kedves Torzsasztaltarsak velemenye/tapasztalata.
Szoval hova menjek? Mennyit adjak erte?
Johetnek az oktato fikazasok/dicseretek, hogy buktam meg, mire figyeljek, barmi...
Koszi,
Planney
PS: A "Je, egy nullas" jatekosoknak is jo szorakozast kivanok. :-)
Egyébként örökké hálás leszek Édesapámnak aki nem engedte, hogy automataváltós kocsit vegyek. Ugyanis elég nehezen tanultam meg vezetni( annál jobban megy most :-))), és főleg a kuplungolással voltak bajaim.
Most viszont nem jelent problémát ha be kell ülnöm egy másik autóba.
Amerikában csak automata kocsit vezettem. Nekem kényelmesebb volt, nem vagyok egy huzatós fajta, sajnálom a motort :-)))
Well, hogy az eredeti témához szóljak hozzá:
Ajánlom a Sipi Motoros és Autósiskolát. Én is ott "végeztem", egy kedves hölgy volt az oktatóm. Akit érdekel emiljen.
Úgy látom sikerült egy eredetileg offtopic dologgal felkorbácsolni egy kicsit a kedélyeket! Pedig nem akartam semmi rosszat mondani, csak jót akarok magamnak és másoknak, mikor azt írtam, hogy sok embernek át kellene ülni egy automata autóba. Természetesen az itt előttem szólókra ez nem vonatkozik.
Nekem volt lehetőségem több típust is kipróbálni és kialakult egy véleményem a dologról:
Az automata váltó elönyei:
Kényelem, Jobbkéz szabály megadása (csak elegánsan), kíméli a motort, csúcsforgalomban egy áldás ...
Hátrányai: túlfogyasztás (csak városban jelentős), síkos úton tud meglepetéseket okozni (ajánlatos téli gumi használata) nem elég sportos ...
istyu!
egy automata autót is lehet kipörgetni, csak ügyesen kell használni a gázpedálra szerelt kick down kapcsolót (remélem elég szakszerű voltam!)
egyébként a legújabb automata váltók (pl Mitsubishi Carisma) már öntanuló elektronikával vannak ellátva és ezekkel lehet motorféket használni is!
Killa: a kontinensen néhány liter benzin annyiba van mint odaát ugyannyi gallon !
Automata istenítők: tavaly télen elakadtam egy Chev. Lumina APV-vel, a vontatása kicsit lassan megy. Ja, és előtte megevett 100 mérföldön 15 gallonnal. Fuh...
Az automata váltó tényleg jó csúcsforgalomban. Néhány új tipus jön "Triptonic" váltóval, ahol a sebváltó jobbra vagy balra mozgatásával lehet fel- vagy le váltani. Még nem tudtam kipróbálni, a családban két automatás autó van. Egyedüli hátrányuk, hogy nem lehet visszakapcsolással lassitani. Az én kéziváltós kocsimnak még eredeti fékbetétjei vannak, az automatás hasonló futás mellett a 3.-at fogyasztja. Egy statisztikában olvastam, az itt forgalomba hozott autók 85%-a automata váltóval készül. Kb. 100000 mérföldig nincs velük gond! Én mégis csak kézi váltós autót veszek magamnak, egyszer egy Nissan kicsit nedves úton a kanyarban visszakapcsolt! Abban a pillanatban meg is pördült, ha nem lenne gyakorlatom a megvadult autók megzabolásában, biztosan összetörtem volna magam. A fiaimat is kézi váltóval tanitottam vezetni, utána használhatnak automata váltót, az sokkal könnyebb. De ha nem a kézit tanulja meg elöször, sokkal nehezebb megtanulni. Kicsit meglepödtem, amikor a fiamnak új autót vettünk és az automata után kipróbálta a kézi váltóst is és azt kérte. Igaz, nem sokszor kerül csúcsforgalomba.
Én csak akkor nem félek az autóban, amikor én vezetek. Az automata váltó annak jó, aki nem akarja élvezni a vezetést. Nincs annál jobb, amikor a kettest kipörgetem 100-ig, a hármast 130-ig. Ilyet egy automata nem tud.
Az automata tényleg állati jó! Odaát egyszer vezettem egy Chrysler Neon 2.0-t. A kezdeti szélvédő lefejelések (a nem létező kuplung helyett a fék megnyomása tiszta erővel lassításkor a szükségtelen üresbetevésnél)után nagyon élveztem. Kicsit lomhának tünt, de amikor tövig nyomtam a gázt a vezérlése átváltott sportos fokozatba és elég jól kilőtt. Én a taxisok és olyanok helyében nem is vennék mást, akiknek az autó szinte a munkahelyük, főleg dugókban nagyon nagy segítség.
A baj az, hogy nem olyan elterjedtek, így a szervízhátterük sem olyan jó.