Tegyél már fel képet,egy saját gyártotta szerkezetről. hadd lássuk milyen robosztus,és esetleg randa is. A hajóknál a mágikus sújfeleslegről nem is beszélve.
Tudod öreg róka nem vén róka. Már sokmindent láttam,külömböző kísérleteket,és a vége,nem lett jobb a gyárinál,vagy a teljesítménynövelő variáció sem érte meg a fáradságot. No persze a 60-70,de még a nyolcvanas években is muszáj volt,mert a boltban nem lehetett hozzájutni Magyarország on,de még nyugaton is ritkaság volt. Tulajdonképpen a 80 as évektől fejlődött a vízimotorok konstrukcióik, kiegészítőik.
"Nagyobb tömegű motornál ez a lengés már nem játszik, az állandó trimszöget automata folyamatosan változtatja. Az állandó állítás miatt a hidraulikus,vagy golyósorsós elektromos állító szerkezet bírja csak hosszabb távon. "
Olyan szinten vagy vakon, hogy az hihetetlen. Van ilyen rendszer trimmlapnál, de nem powertrimmnél. Valakit kérj meg, hogy engedjen egy powertrimmes motor közelébe, és gyorsan megvilágosodsz.
Baal! Lehet jobban jönnél ki,ha vennél egy komplett gyári cuccot,vezetékekkel,meg tasztatúrával.(nyomógombok,kijelzők.) Ha megcsinálod,rájössz,hogy nem is jön ki olcsóbban,meg nagyobb,és nehezebb robosztusabb lesz. Már sokan kísérleteztek hidraulikusan,és mechanikusan is. Az eredmény,mint az orosz,és amcsi gépek közötti külömbözet.
A témában elég sok az amatőr "barkácsolás". Kisebb tömegű motornál előrehaladás esetén a motor a trimszögállító rúdon keresztüladja át a tolóerőt (nem a forgási tengelyen) Ha acsónak fel-le megy a hullámokon,akkor a motor egy gázelvételnél hátrafelé elbilenhet (hátramenetben ezért van zárnyelv). Nagyobb tömegű motornál ez a lengés már nem játszik, az állandó trimszöget automata folyamatosan változtatja. Az állandó állítás miatt a hidraulikus,vagy golyósorsós elektromos állító szerkezet bírja csak hosszabb távon. A menetes megoldás ilyen esetben nem jöhet szóba.
Ha távvezérelt állítható trimszög kell, akkor az állító szerkezet egyik bekötési pontja a motor,a másik a motorrögzítő pofával szilárd kapcsolatban levő (azzal összeépített) bekötési pont kell legyen. Ha csak simán a fartükörhöz rögzítik a bekötési pontot,akkor a motor nagyon nagy erőt fejt ki a két bekötési pont "eltávolítására" magyarán állandóan "szétfeszíti" a fartükröt.
Alapesetben trimállító nélkül, a fartükört a motor tolóereje és egy a propeller fartükörtől való távolsága függvényében csavaró nyomaték (erőpár) terheli.
Ha a két bekötési pont össze van kötve egy fémszerkezettel,akkor az alapesethez hasonló a terhelés. Ha nincs összekötve, akkor egy jelentős húzóerő is létrejön a fartükör síkjával párhuzamosan.
Ezekre gondolj,a szerkezet kialakításakor.
Egy 2,5 mm vastag rozsdamentes lemezre hegesztett furatos U-profil (bekötési pont), a lemezt a motor satu rögzítő furatain keresztül összekötve (4-6 helyen M6-ös csavaral a fartükörhöz rögzítve) biztosítja a húzóirányú terhelés kizárását.
Úgy tudom,hogy az én motorom nem is kapható powertrimmel,csak talán 25 lóerőtől.Önindító sincs benne,anélkül viszont tök jól megvagyok.
Automata dőlésszög állítás nélkül is "van élet",de ha találnék pl.Ebayn egy univerzális,kis motorba is könnyen beépíthető,kedvező árú,már bevált terméket,akkor lehet,hogy én is beszerelnék egyet.
Mert ha szétszedem, és a szakihoz csak pár veder alkatrészt viszek le hogy az eredeti állapotot állítsa vissza, az általában tartalmaz "okoskodó ügyfél" pótlékot is ;)
A netes szerelésnek is megvannak a hátrányai. Pedig isti biza én is szívesen szerelnék, javítanék... de ...
Meg nekik is meg kell élni valamiből.. meg nem kell mindenhez érteni jó magyar módra...
Élég libéria éves költségét félretenni gyüjtögetni egy 21 éves motor karbantartására :)
A rozsdamentes a rozsdamentessel úgy össze tud rágódni, hogy én még olyat más anyagtól nem láttam. Anya a csavarral, örökre. Állandó kenést igényel. Azt én nem tudom, mennyi helyed van, de ha anyából fér hosszabb, bronzból csináltatnám.