Keresés

Részletes keresés

sanyooo1 Creative Commons License 2017.11.14 0 0 83830

Felétek is nagyon gyűjtik az indiánok a fát? :)

Előzmény: L_áma (83829)
L_áma Creative Commons License 2017.11.14 0 1 83829

Kemény telünk lesz! Nagyon kemény!

 

Valaki garmadával hirdeti a korcsolyát a csónakos szekcióban. :))

süger Creative Commons License 2017.11.14 0 0 83828

Bocsi,Alíznak szólt.

 

Előzmény: süger (83827)
süger Creative Commons License 2017.11.14 0 0 83827

Tegyél már fel képet,egy saját gyártotta szerkezetről. hadd lássuk milyen robosztus,és esetleg randa is. A hajóknál a mágikus sújfeleslegről nem is beszélve.

Előzmény: baada (83826)
baada Creative Commons License 2017.11.14 0 0 83826

abban az esetben jatszik, ha csak tamasztja a hajtast a trim, vagy ha egy segedkeretet mozgat a trim a retesz a kereten van es old utesre

Előzmény: Dooodi (83815)
süger Creative Commons License 2017.11.14 0 0 83825

:))

Tudod öreg róka nem vén róka. Már sokmindent láttam,külömböző kísérleteket,és a vége,nem lett jobb a gyárinál,vagy a teljesítménynövelő variáció sem érte meg a fáradságot. No persze a 60-70,de még a nyolcvanas években is muszáj volt,mert a boltban nem lehetett hozzájutni Magyarország on,de még nyugaton is ritkaság volt. Tulajdonképpen a 80 as évektől fejlődött a vízimotorok konstrukcióik, kiegészítőik.

Előzmény: gezaFater (83822)
Dooodi Creative Commons License 2017.11.14 0 0 83824

"Nagyobb tömegű motornál ez a lengés már nem játszik, az állandó trimszöget automata folyamatosan változtatja. Az állandó állítás miatt a hidraulikus,vagy golyósorsós elektromos állító szerkezet bírja csak hosszabb távon. "

Olyan szinten vagy vakon, hogy az hihetetlen. Van ilyen rendszer trimmlapnál, de nem powertrimmnél. Valakit kérj meg, hogy engedjen egy powertrimmes motor közelébe, és gyorsan megvilágosodsz.

Előzmény: Bujazliz (83819)
lapar Creative Commons License 2017.11.14 0 0 83823

Na, de akkor mit fog bütykölni?

Pont olyan kib@szás lenne, mintha bujazliz kapott volna egy, a célnak tökéletesen megfelelő görgös utánfutót :-)

Előzmény: gezaFater (83822)
gezaFater Creative Commons License 2017.11.14 0 0 83822

Én ezt nem mertem már mondani, mert tényleg azt hiszitek, hogy állandóan kötözködök.

 

Előzmény: süger (83821)
süger Creative Commons License 2017.11.14 0 0 83821

Baal! Lehet jobban jönnél ki,ha vennél egy komplett gyári cuccot,vezetékekkel,meg tasztatúrával.(nyomógombok,kijelzők.) Ha megcsinálod,rájössz,hogy nem is jön ki olcsóbban,meg nagyobb,és nehezebb robosztusabb lesz. Már sokan kísérleteztek hidraulikusan,és mechanikusan is. Az eredmény,mint az orosz,és amcsi gépek közötti külömbözet.

baal Creative Commons License 2017.11.14 0 0 83820

nem a fartükörhöz lesz rögzitve, ezt már lemodelleztem

a satu és a csizma lesz összekötve.

legalább M18-as menetes szárat használunk.

minden ötletet észrevételt megköszönök

Előzmény: Bujazliz (83819)
Bujazliz Creative Commons License 2017.11.14 0 0 83819

A témában elég sok az amatőr "barkácsolás". Kisebb tömegű motornál előrehaladás esetén a motor a trimszögállító rúdon keresztüladja át a tolóerőt (nem a forgási tengelyen) Ha acsónak fel-le megy a hullámokon,akkor a motor egy gázelvételnél hátrafelé elbilenhet (hátramenetben ezért van zárnyelv). Nagyobb tömegű motornál ez a lengés már nem játszik, az állandó trimszöget automata folyamatosan változtatja. Az állandó állítás miatt a hidraulikus,vagy golyósorsós elektromos állító szerkezet bírja csak hosszabb távon. A menetes megoldás ilyen esetben nem jöhet szóba.

 

Ha távvezérelt állítható trimszög kell, akkor az állító szerkezet egyik bekötési pontja a motor,a másik a motorrögzítő pofával szilárd kapcsolatban levő (azzal összeépített) bekötési pont kell legyen. Ha csak simán a fartükörhöz rögzítik a bekötési pontot,akkor a motor nagyon nagy erőt fejt ki a két bekötési pont "eltávolítására" magyarán állandóan "szétfeszíti" a fartükröt.

Alapesetben trimállító nélkül, a fartükört a motor tolóereje és egy a propeller fartükörtől való távolsága függvényében csavaró nyomaték (erőpár) terheli.

Ha a két bekötési pont össze van kötve egy fémszerkezettel,akkor az alapesethez hasonló a terhelés. Ha nincs összekötve, akkor egy jelentős húzóerő is létrejön a fartükör síkjával párhuzamosan.

Ezekre gondolj,a szerkezet kialakításakor.

Egy 2,5 mm vastag rozsdamentes lemezre hegesztett furatos U-profil (bekötési pont), a  lemezt a motor satu rögzítő furatain keresztül összekötve (4-6 helyen M6-ös csavaral a fartükörhöz rögzítve) biztosítja a húzóirányú terhelés kizárását.

Előzmény: baal (83816)
baal Creative Commons License 2017.11.14 0 0 83818

ok, majd gyártom sorozatban:-D

Előzmény: Béci 72 (83817)
Béci 72 Creative Commons License 2017.11.14 0 0 83817

Szia!

Úgy tudom,hogy az én motorom nem is kapható powertrimmel,csak talán 25 lóerőtől.Önindító sincs benne,anélkül viszont tök jól megvagyok.

Automata dőlésszög állítás nélkül is "van élet",de ha találnék pl.Ebayn egy univerzális,kis motorba is könnyen beépíthető,kedvező árú,már bevált terméket,akkor lehet,hogy én is beszerelnék egyet.

Előzmény: Dooodi (83815)
baal Creative Commons License 2017.11.14 0 0 83816

ebben igaza van

Előzmény: Dooodi (83814)
Dooodi Creative Commons License 2017.11.14 0 0 83815

Ha a te hajtóműved fog valamit? Powertrimmnél ez a felbillenős dolog nem nagyon játszik sehol.

Előzmény: baada (83813)
Dooodi Creative Commons License 2017.11.14 0 0 83814

Az két szezon után jön, itt még csak a fizikai megvalósítás elméleténél járunk.

Sok ott a megoldandó probléma, én egy évig még  biztosan szkeptikus vagyok :)

Előzmény: baal (83803)
baada Creative Commons License 2017.11.14 0 0 83813

elso ketto neztem, ami egybol latszik:

  • a negativ trim lehetosege megszunt -> csattogos lepke effektus 
  • ha fog vmit a hajtas a motor nem tud felcsapodni -> anyagi kar jelentos
Előzmény: killmark (83812)
killmark Creative Commons License 2017.11.14 0 0 83812

A témában elég sokoldalú a DIY mozgalom.

Ez pld egy kulturált megoldás.

https://youtu.be/zr5efT3xo30

Előzmény: Takyka! (83810)
baal Creative Commons License 2017.11.13 0 0 83811

na ezaz

bujazliz biztos megrajzolná 2 perc alatt:-)

Előzmény: Takyka! (83810)
Takyka! Creative Commons License 2017.11.13 0 0 83810

Akkor megkérlek, hogy bőségesen kattogtasd a fényképezőgépet az építés során, mert így nem bírom elképzelni, ki kivel van. Pedig, nagyon érdekel!

 

T.

Előzmény: baal (83800)
Hsanty Creative Commons License 2017.11.13 0 0 83809

És ólcsóbb is. ;)

Mert ha szétszedem, és a szakihoz csak pár veder alkatrészt viszek le hogy az eredeti állapotot állítsa vissza, az általában tartalmaz "okoskodó ügyfél" pótlékot is ;)

 

A netes szerelésnek is megvannak a hátrányai. Pedig isti biza én is szívesen szerelnék, javítanék... de ...

 

Meg nekik is meg kell élni valamiből.. meg nem kell mindenhez érteni jó magyar módra... 

 

Élég libéria éves költségét félretenni gyüjtögetni egy 21 éves motor karbantartására :)

 

Előzmény: L_áma (83787)
Sz.G.E270CDI Creative Commons License 2017.11.13 0 0 83808

Basszus!  Mielőbbi gyógyulást!

Előzmény: marcibán (83789)
baal Creative Commons License 2017.11.13 0 0 83807

köszi

Előzmény: Bujazliz (83804)
L_áma Creative Commons License 2017.11.13 0 0 83806

Mintha mostanában lassan gépelnék....... :)

L_áma Creative Commons License 2017.11.13 0 0 83805

A rozsdamentes a rozsdamentessel úgy össze tud rágódni, hogy én még olyat más anyagtól nem láttam. Anya a csavarral, örökre.  Állandó kenést igényel. Azt én nem tudom, mennyi helyed van, de ha anyából fér hosszabb, bronzból csináltatnám. 

Előzmény: baal (83800)
Bujazliz Creative Commons License 2017.11.13 0 0 83804

Arra figyel, hogy az orsó A2-es, az anya meg A4-es anyagminőség legyen, mert ellenkező esetben összegyógyulnak terhelés alatt.

Előzmény: baal (83802)
baal Creative Commons License 2017.11.13 0 0 83803

van elég, mivel a motor oldalt lesz, csak a kihajtótengely lesz a satu alatt- az meg elfér

nyugi...a kalapot majd én választom:-D

Előzmény: Dooodi (83801)
baal Creative Commons License 2017.11.13 0 0 83802

ja, nem találom a kötőelemek szakítónyomatékát M18, M20 

tud valaki segiteni?

Előzmény: baal (83800)
Dooodi Creative Commons License 2017.11.13 0 0 83801

Kíváncsian várom a fejleményeket(amikor szembesülsz, hogy mennyi helyed nincs ott)  :)

Előzmény: baal (83800)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!