Szombaton esetleg még mennek mindkét helyre ha szükséges aztán Szombat estétől a tartalék le van mondva, vasárnap megy délelőtt napizni. Aztán csak este tér vissza. Tehát vasárnap semmi mozgás, csak az ipari gépek dolgoznak, esetleg a rakodón, ha van meló.
Az Ózdi Kohászati Üzemek mozdonyállaga 1968.VII.14.-én
Gyári j. Sorozat Gyártó Gysz/É Tengelyny. Megjegyzés
────────────────────────────────────────────────────────────────────
OKÜ 4 - SLM 1833/07 10,9 t Fogas
OKÜ 5 - SLM 1834/07 10,9 t Fogas
OKÜ 6 - SLM 1835/07 10,9 t Fogas
OKÜ 7 375 MÁVAG 9,9 t
OKÜ 8 375 ? MÁVAG ? 9,9 t
OKÜ 9 375 ? MÁVAG ? 9,9 t
OKÜ 14 377 MÁVAG ? 9,9 t
OKÜ 15 ? Ozd 8,7 t
OKÜ 17 316 Skoda 17,3 t
OKÜ 18 316 Skoda 17,3 t
OKÜ 19 ? KrLi 7,5 t 1000 mm
OKÜ 20 ? KrLi 7,5 t 1000 mm
OKÜ 21 KrLi 7124/16 7,5 t 1000 mm
OKÜ 22 ? Krli 4373/00 7,5 t 1000 mm
OKÜ 23 ? ? 2863/07 10,9 t Fogas
OKÜ 25 326 MÁVAG ? 13,0 t
OKÜ 28 377 MÁVAG ? 9,9 t
OKÜ 29 "Tito" MÁVAG 8,3 t 1000 mm
OKÜ 30 "Tito" MÁVAG 5685/51 8,3 t 1000 mm
OKÜ 31 375 MÁVAG 5989/50 9,9 t
OKÜ 32 375 MÁVAG 9,9 t
OKÜ 33 375 MÁVAG 5993/50 9,9 t
OKÜ 35 326 MÁVAG ? 13,0 t
OKÜ 36 "Tito" MAVAG 8,3 t 1000 mm
OKÜ 38 ? ? 2,3 t 635 mm Dhg*
OKÜ 39 ? ? 2,3 t 635 mm Dhg*
OKÜ 43 ? ? 8,3 t 1000 mm
OKÜ 44 377 MÁVAG ? 9,9 t
OKÜ 45 326 MÁVAG ? 13,0 t
OKÜ 46 377 MÁVAG ? 9,9 t
OKÜ 47 377 MÁVAG ? 9,9 t
OKÜ 48 377 MÁVAG ? 9,9 t
OKÜ 49 377 MÁVAG ? 9,9 t
OKÜ 51 377 MÁVAG ? 9,9 t
OKÜ 53 ? 377 MÁVAG ? 9,9 t
OKÜ 54 ? Ozd 6/57 10,9 t Fogas
OKÜ 57 326 MÁVAG ? 13,0 t
OKÜ 58 344 Lengyel 5393/59 14,8 t
OKÜ 59 344 Lengyel /59 14,8 t
OKÜ 60 344 Lengyel /59 14,8 t
OKÜ 61 A23-002 Ganz-MÁVAG 279/59 15,0 t
OKÜ 62 A23-003 Ganz MÁVAG 293/59 15,0 t
OKÜ 63 A23-017 Ganz MÁVAG 308/64 15,0 t
OKÜ 64 A23-035 Ganz MÁVAG 307/64 15,0 t
OKÜ 65 A23-036 Ganz MÁVAG 310/64 15,0 t
OKÜ 66 A23-046 Ganz MÁVAG 311/64 15,0 t
OKÜ 67 A25-014 Ganz MÁVAG 501/62 18,6 t
OKÜ 68 A25-015 Ganz MÁVAG 502/61 18,6 t
OKÜ 69 A25-018 Ganz MÁVAG 1105/67 15,4 t
OKÜ 70 A25-019 Ganz MÁVAG 1106/67 15,4 t
OKÜ 71 A25-020 Ganz MÁVAG 1107/67 15,4 t
OKÜ 72 A25-026 Ganz MÁVAG 1224/67 15,4 t
A 027 ─── SGP /64 17,35 t Fogas
A 028 ─── SGP /64 17,35 t Fogas
A 029 ─── SGP /64 17,35 t Fogas
* A két gép (38-39) nem tartozott a fűtőház állományába, azokat a durvahengermű területén, annak dolgozói kezelték.
Forrás: KIEGÉSZÍTÖ SZOLGÁLATI UTASÍTÁS az ÁLTALÁNOS SZOLGÁLATI UTASÍTÁSHOZ az Ózdi Kohászati Üzemek iparvágányain végzett tolatások szabályozására.
ÉrvényesÍ: 1968. julius hó 14-én 00 órától
Sajnos azokról nem de talán pétről és notáról VasuTOM tud írni.
Megpróbálom leírni a két iparvasútat.
Péti Nitrogénművek:
A péti gyár iparvágánya Várpalota állomásról az ún. péti vontatóvágányon keresztül közelíthető meg. Két nagyobb részre van osztva az iparvasút:
A "régi gyár" a 4/1 számú nyíltvonali váltón át a volt "cseri" rakodón keresztül érhető el. Itt vannak a régi erőművi, olajgyári, savüzemi vágányok. Régebben itt MÁV vasúti raktár is működött. Volt itt egy 600 mm-s kisvasút is. A mozdonyok megmaradt példányai jelenleg Kemencén vannak. A normálnyomközű gépeknek egy két vágányú mozdonyszín is van, amit már nem használnak. A gyáregység kiszolgálását régebben a MÁV végezte. Naponta több alakalommal volt iparmenet a gyárba. Jelenleg csak a gyári mozdonyok járnak ide.
Az "új gyár" vagy szaknyelven csak "F" vágány. Itt van az "F" és az "R" pályaudvar. Az "F" vágányon volt MÁV kereskedelmi és forgalmi szolgálat is. Az állomás Várpalotai oldala helyszíni állítású váltókkal rendelkezik. A gyár felöli vége DOMINO rendszerű, fényjelzős. Itt valamikor komplett irányvonatokat állítottak össze, amit M62-s mozdonyok vittek. A vonatokat itt fékpróbázták és Várpalotán megállás nélkül haladtak keresztül. Jelenleg a MÁV gépek csak ide járnak ki. A várpalotai rendelkező és a helyi térmester engedélyével. A be és kijárati vágányutat a vonatvezető állítja be a menet részére. Körbejárás után a gyáriak által összeállított elegyet viszik be Várpalotára. Itt van még MÁV raktárnok, de már emlegették ennek megszűntetését is. Van itt is egy kétvágányú mozdonyszín. Az "R" pályaudvaron műtrágyát és ammoniát rakodnak.
Inota gyártelep:
Az inotai iparvágányok Várpalota állomásról az ún. inotai vontatóvágányról érhető el. Itt is két részre osztható az ipartelep:
Erőmű iparvágánya jelenleg nincs használatban. Ide valamikor több ezer tonna szén érkezett naponta. A nagyobb vonatok tolómozdonnyal közlekedtek a nagy emelkedésű pálya miatt. A MÁV gépek csak vonatokat vitték fel illetve az itt összeállított üres kocsikat hozták le. A helyi tolatást egy A21-sel végezték az erőmű dolgozói. A rakott kocsikat párosával buktatták. Volt itt egy tartalék csúcs erőmű is ami pakurával működött. Ez csak szükség esetén lett beindítva. Óránként 50 m3 pakurát fogyasztott el. Ide 4 tengelyes tartálykocsikban érkezett a fűtőanyag.
Alumínium kohó iparvágánya az erőmű előtti váltóval ágazik ki. Innen erős emelkedéssel éri el a kohót. Ide naponta visznek timföldes kocsikat. A MÁV gép csak a kapu elé állítja a rakott kocsikat és a kihúzóba kitolt üres kocsikat hozza le. Itt egy A21 mozdony dolgozik. Ritkán előfordul trafó szállítás is. Itt egy érdekes vágányhálózat van. A kohó iparvágány egyik csonkavágánya átvezet egy épületen, amiben van egy nagy teherbírású daru. Ezzel emelik le a trafót. A trafót egy speciális kocsira rakják, majd egy kis fordító korongon elfordítva viszik be a tarfóházba.
Az alumínium kohó iparvágányából ágazik ki egy új iparvágány. Egy Osztrák érdekeltségű betonelem gyár vágánya. Ez 2004-ben készűlt el, de még forgalom nem volt rajta. A tervek szerint vasúti betonaljakat és egyéb betonelemeket gyártanak majd.
Köszönöm szépen a szíves felajánlást, fogok élni a lehetőséggel! Az első jobb idős tavaszi napon szeretném megejteni, de előtte mail-ben keresni foglak! Előre is köszi!
Akkor majd választol képet ha itt leszel és ha elfogadod kalauzollak. (Remélem elfogadod, ha má ilyen pofátlanul ajánlottam magam a becses figyelmedbe.)
Hát ha lehetne mindháromból egyet, azt nagyon megköszönném. :-)
Nekem ez az egész ajkai rész annyira titokzatos, mert soha nem jártam arra. Azért érdekel ennyire. De idén nyáron biztos elmegyek egy nagy fotózó túrára.
A felsőcsinger felé vezető vonal épült meg először ezt 1873-ban adták át és a bánya használta a bánya építés része volt. Ekkor volt egy kiágazása az ármin aknánál a először rakodás és fa szállítás zajlott innen, aztán megépült az osztályozó az is innen volt csatlakoztatva a fővonalhoz. Felsőcsingerben a bánya szintén létesített egy rakodót. Később a bánya is megépítette a fűtőházát, ehhez is egy kitérő vezetett a mai üveggyár előtt a völgybejáratánál. Aztán volt egy Edelmann kitérő amit a földbirtokosról neveztek el akinek a majorjához vezetett. A köleskepevölgyi bányanyitással a bánya megvette az addig keskenynyomközű vasutat és normálra építettát így köleskepevölgy bejáratánál becsatlakoztatta a fővonalba. Ma már nincsenek kitérők csak ármin akna fölött ahol egyoron a fát rakodták, ezeket nem használják, egyenesben le vannak szögelve. Illetve az alsó egyenesbe a felső kitérőbe mert vágánytengely ugrás van. Illetve a felsőcsingeri rakodónál vannak kitérők. A vonal közel 7 km hosszú se közel se távol 1m kerítés nem sok annyi nincs.
A fővonalból a kenyérgyár előtt ágazik ki a "halimbai" vonal. Ami már temészetesen nem megy ki Halimbáig. Ez is kerítés és kitérő nélkül megy el Bauxitrakodóig. Innen a vonal még tovább megy a volt padragi bányák bejáratáig. De már nem használják. Itt is volt több kitérő is egy a padragi osztályozó alá ment, a másik egy hídon át futott tovább Halimbáig.
Ez a két vonal és ipartelep gond nélkül látogatható.
A többi iparvágány elkerített terület és nem is igazán lehet bejutni én is csak azért ismerem őket mert tolattam rajtuk.
Erőmű az állomásról lehet közvetlenül kiszolgálni. Az osztályozó van, illetve volt közelebb mert néhány vágányát 2003-ban már felszedték. Mellette egy vontató vágány vezet át az erőműbe. Az osztályozó nem lekerített az erőmű abszolut az. Bennt elég negy vágányhálózat van cirka 6-7 km több kitérővel.
Timföldgyár. Szintén külön vontató vágánya van, a gyárkaputól körbekerítve. Gyakorlatilag földihalandónak megközelíthetetlen. A vágányhálózata nagyobb mint az erőműé. Az erőművi vontatóvágányból ágazik ki az állomás után.
A zagytér iparvágányhálózata pedig a 20-as vonalból ágazik ki az osztályozó alatt. Itt van a fatelep, a doboz kft, és a vastelep. Mind mind körbekerítve de a doboz kft kivételével munkanap szerintem megtekinthető a vastelep mert bemész mint turkec és nem turkálsz hanem mondjuk körbenézel. A fatelep pedig munkanap nyitva hasonló ürügy és kész. A dobozon meg átlátni oda be sem kell menni.
"Járt valaki az Ajkáról dél felé induló iparvágányokon/vonalakon?"
Jártam. Mozdonyveztőként is és csak kirándulás gyanánt is. Pl. te is járhatsz rajta mert az ajkai turisták minden évben szerveznek egy vonatot felsőcsingerbe.
A többit megbeszélhetjük priviben ha érdekel a téma dobj mailt.
Járt valaki az Ajkáról dél felé induló iparvágányokon/vonalakon? Érdekelne, hogy mennyire vannak bekerítve, ágaznak-e ki belőle további iparvágányok, tudtok esetleg olyat, ahová könnyű bejutni, vagy telefonszámot, hogy kit kell keresni?
Vágányrajzokat gyüjtök az egész országból, és kiszemeltem a helyet egy tavaszi túrának, csak infót gyüjtök.
Íme egy tegnap délelőtti kép. Aznap ez volt az első tehervonat, ami a szegedi teherpályaudvarra (Tisza Teher pu.) ment. Naponta 1-2 ilyen szokott egyébként menni, szinte a 0 a forgalom arrafelé, ezért örültem, hogy tegnap a hóvihar alatt pont sikerült kifogni 1et!
Nos a bpi Kábelgyár motorja jó kezekbe került (bár lehet, hogy nem tartják többen jónak az új tulaját), ezt az egyik szerelőtől tudom, aki kiszerelte. Legalább az egy másik , rosszabb állapotú mozdonynak fog segíteni...
A Kelenföldi Erőműben még novemberben voltam bent, akkor az engem bent végigkísérő koma (aki egyébként a villamos cuccokat mutatta meg) mondta, hogy már nincs meg a gép, bár nem győződtem meg róla, de valószínű szétvágva.
Matiz, én úgy érzem, anyagi okok miatt nem árt pihentetni a topicmozdony ügyét, úgy gondolom kevesen vagyunk hozzá. Egyelőre.
Csg, lassan végzek a vizsgáimmal, készülődj egy találkára úgy február legelején. Mit szólsz hozzá? Kicsit előrébb mozdítjuk a DVD-s dolgot, viszek föl képeket.
Amúgy király volt a link az erőműről, plusz két mozdonyról lebbent föl a fátyol számomra.