Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2005.02.01 0 0 394
Abszolút nem gond jöhettek akárhányan.
Előzmény: m61019andras (383)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.01 0 0 393
Szombaton esetleg még mennek mindkét helyre ha szükséges aztán Szombat estétől a tartalék le van mondva, vasárnap megy délelőtt napizni. Aztán csak este tér vissza. Tehát vasárnap semmi mozgás, csak az ipari gépek dolgoznak, esetleg a rakodón, ha van meló.
Előzmény: korpi41 (380)
korpi41 Creative Commons License 2005.02.01 0 0 392

Ahha!

 

És mi van ebből elkerítve?

Előzmény: vasutTOM (385)
m61019andras Creative Commons License 2005.02.01 0 0 391

Van a gyűjteményemben egy fotó. A készítője Parragh Péter.

 

Az Ózdi Kohászati Üzemek működő gyári gőzmozdony-parkja 1976-ban. A gőzüzemek megszűnte után beolvasztásra kerültek.

Előzmény: vasutTOM (390)
vasutTOM Creative Commons License 2005.02.01 0 0 390

1992-ben jártam Ózdon a vasútüzemnél. Ott kaptam egy fénymásolt listát a következő címen:

 

"Az Ózdi Kohászati Üzemek mozdonyállagát képző mozdonytípusok főbb műszaki adatai - 1966"

Ebben volt egy lista:

 

4      s. nélk.    1435 mm nyt.fogas gőzmozdony    Schweizerische Lf.W.     1907

5      s. nélk.    1435 mm nyt.fogas gőzmozdony    RMST Vasmű Rt. Ózd      1929

6      s. nélk.    1435 mm nyt.fogas gőzmozdony    Schweizerische Lf.W.     1907

7      375         1435 mm nyt. adh. gőzmozdony     MÁVAG Budapest           1952

8      375         1435 mm nyt. adh. gőzmozdony     MÁVAG Budapest           1952

9      375         1435 mm nyt. adh. gőzmozdony     MÁVAG Budapest           1951

14    377         1435 mm nyt. adh. gőzmozdony     MÁV Gépgyár Bp.           1893

15    s. nélk.    1435 mm nyt. adh. gőzmozdony     RMST Vasmű Rt. Ózd      1937

17    316         1435 mm nyt. adh. gőzmozdony     CKD Sokolov NP Praha   1953

18    316         1435 mm nyt. adh. gőzmozdony     CKD Sokolov NP Praha   1953

19    481         1000 mm nyt. adh. gőzmozdony     Krauss és Tsa. Linz        1909

21    481         1000 mm nyt. adh. gőzmozdony     Krauss és Tsa. Linz        1900

22    481         1000 mm nyt. adh. gőzmozdony     Krauss és Tsa. Linz        1900

23    s. nélk.    1435 mm nyt.fogas gőzmozdony    Schweizerische Lff.W.    1907

25    326         1435 mm nyt. adh. gőzmozdony     MÁV Gépgyár Bp.           1894

28    377         1435 mm nyt. adh. gőzmozdony     RMST Vasmű Rt. Ózd      1942

29    482         1000 mm nyt. adh. gőzmozdony     MÁVAG Budapest           1950

30    482         1000 mm nyt. adh. gőzmozdony     MÁVAG Budapest           1950

31    375         1435 mm nyt. adh. gőzmozdony     MÁVAG Budapest           1950

32    375         1435 mm nyt. adh. gőzmozdony     MÁVAG Budapest           1950

33    375         1435 mm nyt. adh. gőzmozdony     MÁVAG Budapest           1950

35    326         1435 mm nyt. adh. gőzmozdony     MÁV Gépgyár Bp.           1897

36    482         1000 mm nyt. adh. gőzmozdony     MÁVAG Budapest           1950

38    s. nélk.    635 mm nyt. adh. dieselmozdony   MASZOLAJ Rt. Bp.           1950

39    s. nélk.    635 mm nyt. adh. dieselmozdony   MASZOLAJ Rt. Bp.           1950

43    482         1000 mm nyt. adh. gőzmozdony     MÁV Gépgyár Bp.           1928

44    377         1435 mm nyt. adh. gőzmozdony     MÁV Gépgyár Bp.           1891

45    326         1435 mm nyt. adh. gőzmozdony     MÁV Gépgyár Bp.           1894

46    377         1435 mm nyt. adh. gőzmozdony     MÁV Gépgyár Bp.           1893

47    377         1435 mm nyt. adh. gőzmozdony     MÁV Gépgyár Bp.           1898

48    377         1435 mm nyt. adh. gőzmozdony     MÁV Gépgyár Bp.           1897

49    377         1435 mm nyt. adh. gőzmozdony     MÁV Gépgyár Bp.           1897

51    377         1435 mm nyt. adh. gőzmozdony     MÁV Gépgyár Bp.           1899

52    377         1435 mm nyt. adh. gőzmozdony     MÁV Gépgyár Bp.           1896

53    377         1435 mm nyt. adh. gőzmozdony     MÁV Gépgyár Bp.           1892

54    s. nélk.    1435 mm nyt. fogas gőzmozdony   ÓKÜ Iparvasúti Gépm.   1957

57    326         1435 mm nyt. adh. gőzmozdony     MÁV Gépgyár Bp.           1894

58    344         1435 mm nyt. adh. gőzmozdony     Pierwsza FCw. Polsce    1959

59    344         1435 mm nyt. adh. gőzmozdony     Pierwsza FCw. Polsce    1959

60    344         1435 mm nyt. adh. gőzmozdony     Pierwsza FCw. Polsce    1959

61   A23-M31  1435 mm nyt. diesel DHM 2-3/304  Ganz-MÁVAG                  1961

62   A23-M31  1435 mm nyt. diesel DHM 2-3/305  Ganz-MÁVAG                  1961

63   A23-M31  1435 mm nyt. diesel DHM 2-4/306  Ganz-MÁVAG                  1964

64   A23-M31  1435 mm nyt. diesel DHM 2-4/307  Ganz-MÁVAG                  1964

65   A23-M31  1435 mm nyt. diesel DHM 2-4/310  Ganz-MÁVAG                  1964

66   A23-M31  1435 mm nyt. diesel DHM 2-4/311  Ganz-MÁVAG                  1965

67   A25-M44  1435 mm nyt. diesel DVM 7-1/502  Ganz-MÁVAG                  1963

68   A25-M44  1435 mm nyt. diesel DVM 7-1/503  Ganz-MÁVAG                  1963

027  s. nélk.    1435 mm nyt. fogas diesel             SPG AG. Wien                 1964

028  s. nélk.    1435 mm nyt. fogas diesel             SPG AG. Wien                 1964

Előzmény: Bárdos Imre (389)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.02.01 0 0 389
 

 

Az Ózdi Kohászati Üzemek mozdonyállaga 1968.VII.14.-én

    

 

Gyári j.         Sorozat               Gyártó                      Gysz/É       Tengelyny.      Megjegyzés

────────────────────────────────────────────────────────────────────

 

OKÜ  4     -         SLM         1833/07   10,9 t   Fogas

OKÜ  5     -         SLM         1834/07   10,9 t   Fogas  

OKÜ  6     -         SLM         1835/07   10,9 t   Fogas

 

OKÜ  7     375       MÁVAG                  9,9 t

OKÜ  8     375 ?     MÁVAG ?                9,9 t

OKÜ  9     375 ?     MÁVAG ?                9,9 t

 

OKÜ 14     377       MÁVAG ?                9,9 t

OKÜ 15     ?         Ozd                    8,7 t

 

OKÜ 17     316       Skoda                 17,3 t

OKÜ 18     316       Skoda                 17,3 t

 

OKÜ 19     ?         KrLi                   7,5 t   1000 mm

OKÜ 20     ?         KrLi                   7,5 t   1000 mm

OKÜ 21               KrLi        7124/16    7,5 t   1000 mm

OKÜ 22     ?         Krli        4373/00    7,5 t   1000 mm

OKÜ 23     ?         ?           2863/07   10,9 t   Fogas

 

OKÜ 25     326       MÁVAG ?               13,0 t

 

OKÜ 28     377       MÁVAG ?                9,9 t

OKÜ 29     "Tito"    MÁVAG                  8,3 t   1000 mm

OKÜ 30     "Tito"    MÁVAG       5685/51    8,3 t   1000 mm 

OKÜ 31     375       MÁVAG       5989/50    9,9 t

OKÜ 32     375       MÁVAG                  9,9 t

OKÜ 33     375       MÁVAG       5993/50    9,9 t

 

OKÜ 35     326       MÁVAG ?               13,0 t

OKÜ 36     "Tito"    MAVAG                  8,3 t   1000 mm

 

OKÜ 38     ?         ?                      2,3 t   635 mm  Dhg*

OKÜ 39     ?         ?                      2,3 t   635 mm  Dhg*

 

OKÜ 43     ?         ?                      8,3 t   1000 mm

OKÜ 44     377       MÁVAG ?                9,9 t

OKÜ 45     326       MÁVAG ?               13,0 t

OKÜ 46     377       MÁVAG ?                9,9 t

OKÜ 47     377       MÁVAG ?                9,9 t

OKÜ 48     377       MÁVAG ?                9,9 t

OKÜ 49     377       MÁVAG ?                9,9 t

 

OKÜ 51     377       MÁVAG ?                9,9 t

 

OKÜ 53 ?   377       MÁVAG ?                9,9 t

OKÜ 54     ?         Ozd            6/57   10,9 t   Fogas

 

OKÜ 57     326       MÁVAG ?               13,0 t

OKÜ 58     344       Lengyel     5393/59   14,8 t

OKÜ 59     344       Lengyel         /59   14,8 t

OKÜ 60     344       Lengyel         /59   14,8 t

 

OKÜ 61     A23-002   Ganz-MÁVAG   279/59   15,0 t

OKÜ 62     A23-003   Ganz MÁVAG   293/59   15,0 t

OKÜ 63     A23-017   Ganz MÁVAG   308/64   15,0 t

OKÜ 64     A23-035   Ganz MÁVAG   307/64   15,0 t

OKÜ 65     A23-036   Ganz MÁVAG   310/64   15,0 t

OKÜ 66     A23-046   Ganz MÁVAG   311/64   15,0 t

 

OKÜ 67     A25-014   Ganz MÁVAG   501/62   18,6 t

OKÜ 68     A25-015   Ganz MÁVAG   502/61   18,6 t

 

OKÜ 69     A25-018   Ganz MÁVAG  1105/67   15,4 t

OKÜ 70     A25-019   Ganz MÁVAG  1106/67   15,4 t

OKÜ 71     A25-020   Ganz MÁVAG  1107/67   15,4 t

OKÜ 72     A25-026   Ganz MÁVAG  1224/67   15,4 t

 

A 027        ───        SGP         /64  17,35 t  Fogas

A 028        ───        SGP         /64  17,35 t  Fogas

A 029        ───        SGP         /64  17,35 t  Fogas

 

 

 

* A két gép (38-39) nem tartozott a fűtőház állományába, azokat a durvahengermű területén, annak dolgozói kezelték.

 

 

Forrás: KIEGÉSZÍTÖ SZOLGÁLATI UTASÍTÁS az ÁLTALÁNOS SZOLGÁLATI UTASÍTÁSHOZ az Ózdi Kohászati Üzemek iparvágányain végzett tolatások szabályozására.

 

ÉrvényesÍ: 1968. julius hó 14-én 00 órától

 

HáBé Creative Commons License 2005.02.01 0 0 388

Pálinkásat!

 

Újabb "találmányaim" Pécsett:

A21-032

A24-006

vasutTOM Creative Commons License 2005.01.31 0 0 387

Javítás:

 

Péti Nitrogénművek mozdonyai:

 

A25,080 1974.10.2-től, 1796 gyári szám. 1992.03.09-én eladva GySEV-nek.

Előzmény: vasutTOM (386)
vasutTOM Creative Commons License 2005.01.31 0 0 386

Péti Nitrogénművek mozdonyai:

 

11,010  1942-től volt a gyárban, majd a háború után Sajószentpéterre került.

377,076 1939-től, ismeretlen időpontban tovább adva más iparvasútra.

377,262 1950-es évek elején került ide. 1968-ban letétbe helyezve, majd kiállítva. 1993-ban eladva Ausztriának.

341 sor mozdony Győri fűtőháztól 1949-től bérelve ismeretlen időpontig.

226,021 1945 szeptemberétől, 1951-ben selejtezve.

330,305 valamikor az ötvenes években.

330,333 valamikor az ötvenes években.

323,007 valamikor az ötvenes években.

323,032 valamikor az ötvenes években.

Büssing motoros sínautó a háború után.

Harckocsi motoros vontató szintén a háború után.

NAGYCENK diesel mozdony, (Grazer Waggon  und Maschinenfabrik 1926/32757) érkezése ismeretlen, majd 1949-ben elszállítva Petőházára.

A25,024 1967.11.3-tól, 1222 gyári szám.

A25,029 1968.07.3-tól, 1284 gyári szám.

A25,067 1971.03.15-től, 1606 gyári szám.

A25,070 1971.08.2-től, 1681 gyári szám. 1992.03.09-én eladva GySEV-nek.

A25,079 1974.10.2-től, 1795 gyári szám.

A25,080 1974.10.2-től, 1796 gyári szám.

PN-I (Zagyva-Pálfalvai Bányagépgyártó és Javító vállalat, MD-40 típus, 600 mm-s nyomtáv) 1956.04.01-től.

PN-II 1957.02.20-tól.

PN-III ismeretlen időponttól. Mindhárom mozdony 1986.07.28-án elszállítva Nádasdladányi tőzegvasútra.

 

 

Fűzfői Nitrokémia mozdonyai:

 

375,I 1911-től új szállításként. Jelenleg kiállítva a vasútüzem fűtőházánál.

375,II 1950.09.10-től új szállításként. Ismeretlen időpontban selejtezve.

I. tűznélküli mozdony. (Röck István és Első Brünni GTépgyár, 1936/16360, 600 mm nyomtáv.) Jelenleg kiállítva a fűtőháznál.

A25,007 1976.09.29-től a BKV-tól (1963/739 gyári szám).

A25,083 gyári szállítás 1974.09.30-tól (1974/1799 gyári szám).

N-4 (lokomotivbau Karl-Marx Stadt) Megőrizve, felújjítás tervezve.

2 db MD-40-es dízelmozdony. Jelenleg mindkettő kiállítva a fűtőháznál.

1 db Pvg pályamesteri vágánygépkocsi.

 

 

És egy kis csemege:

 

Ózdi Kohászati Üzemek mozdonyállománya 1981. március 31-én:

318,19    VEB Lokomotivbau NDK            1954

318,20    VEB Lokomotivbau NDK            1954

318,21    VEB Lokomotivbau NDK            1954

377,28    RMST Ózd                                 1942

377,48    MÁV Gépgyár                            1897

377,49    MÁV Gépgyár                            1897

377,52    MÁV Gépgyár                            1896

375,31    MÁVAG                                      1950

375,33    MÁVAG                                      1950

344,58    Fabrik Lokomotive Polsce         1959

344,59    Fabrik Lokomotive Polsce         1959

344,60    Fabrik Lokomotive Polsce         1959

4. fogas  Schweizerische Lok. Fabrik       1907

5. fogas  RMST Ózd                                 1923

6. fogas  Schweizerische Lok. Fabrik       1907

23.fogas Schweizerische Lok. Fabrik       1907

54.fogas ÓKÜ iparvasút                           1957

A23,002  Ganz-MÁVAG                             1961

A23,003  Ganz-MÁVAG                             1961

A23,017  Ganz-MÁVAG                             1964

A23,035  Ganz-MÁVAG                             1964

A23,036  Ganz-MÁVAG                             1964

A23,046  Ganz-MÁVAG                             1965

A25,014  Ganz-MÁVAG                             1962

A25,015  Ganz-MÁVAG                             1961

A25,018  Ganz-MÁVAG                             1967

A25,019  Ganz-MÁVAG                             1967

A25,020  Ganz-MÁVAG                             1967

A25,026  Ganz-MÁVAG                             1967

A25,034  Ganz-MÁVAG                             1968

A25,035  Ganz-MÁVAG                             1968

A25,036  Ganz-MÁVAG                             1968

A25,071  Ganz-MÁVAG                             1972

A25,090  Ganz-MÁVAG                             1976

A25,091  Ganz-MÁVAG                             1976

A25,092  Ganz-MÁVAG                             1976

A25,093  Ganz-MÁVAG                             1976

A027       SPG Wien                                  1964

A028       SPG Wien                                  1964

A029       SPg Wien                                  1964

38           Maszolaj (635 mm)                   1950

39           Maszolaj (635 mm)                   1950

 

vasutTOM Creative Commons License 2005.01.31 0 0 385

Sajnos azokról nem de talán pétről és notáról VasuTOM tud írni.

 

Megpróbálom leírni a két iparvasútat.

 

Péti Nitrogénművek:

 

A péti gyár iparvágánya Várpalota állomásról az ún. péti vontatóvágányon keresztül közelíthető meg. Két nagyobb részre van osztva az iparvasút:

A "régi gyár" a 4/1 számú nyíltvonali váltón át a volt "cseri" rakodón keresztül érhető el. Itt vannak a régi erőművi, olajgyári, savüzemi vágányok. Régebben itt MÁV vasúti raktár is működött. Volt itt egy 600 mm-s kisvasút is. A mozdonyok megmaradt példányai jelenleg Kemencén vannak. A normálnyomközű gépeknek egy két vágányú mozdonyszín is van, amit már nem használnak. A gyáregység kiszolgálását régebben a MÁV végezte. Naponta több alakalommal volt iparmenet a gyárba. Jelenleg csak a gyári mozdonyok járnak ide. 

Az "új gyár" vagy szaknyelven csak "F" vágány. Itt van az "F" és az "R" pályaudvar. Az "F" vágányon volt MÁV kereskedelmi és forgalmi szolgálat is. Az állomás Várpalotai oldala helyszíni állítású váltókkal rendelkezik. A gyár felöli vége DOMINO rendszerű, fényjelzős. Itt valamikor komplett irányvonatokat állítottak össze, amit M62-s mozdonyok vittek. A vonatokat itt fékpróbázták és Várpalotán megállás nélkül haladtak keresztül. Jelenleg a MÁV gépek csak ide járnak ki. A várpalotai rendelkező és a helyi térmester engedélyével. A be és kijárati vágányutat a vonatvezető állítja be a menet részére. Körbejárás után a gyáriak által összeállított elegyet viszik be Várpalotára. Itt van még MÁV raktárnok, de már emlegették ennek megszűntetését is. Van itt is egy kétvágányú mozdonyszín. Az "R" pályaudvaron műtrágyát és ammoniát rakodnak.

 

Inota gyártelep:

 

Az inotai iparvágányok Várpalota állomásról az ún. inotai vontatóvágányról érhető el. Itt is két részre osztható az ipartelep:

Erőmű iparvágánya jelenleg nincs használatban. Ide valamikor több ezer tonna szén érkezett naponta. A nagyobb vonatok tolómozdonnyal közlekedtek a nagy emelkedésű pálya miatt. A MÁV gépek csak vonatokat vitték fel illetve az itt összeállított üres kocsikat hozták le. A helyi tolatást egy A21-sel végezték az erőmű dolgozói. A rakott kocsikat párosával buktatták. Volt itt egy tartalék csúcs erőmű is ami pakurával működött. Ez csak szükség esetén lett beindítva. Óránként 50 m3 pakurát fogyasztott el. Ide 4 tengelyes tartálykocsikban érkezett a fűtőanyag.

Alumínium kohó iparvágánya az erőmű előtti váltóval ágazik ki. Innen erős emelkedéssel éri el a kohót. Ide naponta visznek timföldes kocsikat. A MÁV gép csak a kapu elé állítja a rakott kocsikat és a kihúzóba kitolt üres kocsikat hozza le. Itt egy A21 mozdony dolgozik. Ritkán előfordul trafó szállítás is. Itt egy érdekes vágányhálózat van. A kohó iparvágány egyik csonkavágánya átvezet egy épületen, amiben van egy nagy teherbírású daru. Ezzel emelik le a trafót. A trafót egy speciális kocsira rakják, majd egy kis fordító korongon elfordítva viszik be a tarfóházba.

Az alumínium kohó iparvágányából ágazik ki egy új iparvágány. Egy Osztrák érdekeltségű betonelem gyár vágánya. Ez 2004-ben készűlt el, de még forgalom nem volt rajta. A tervek szerint vasúti betonaljakat és egyéb betonelemeket gyártanak majd.

 

 

Előzmény: Törölt nick (374)
M41 2127 Creative Commons License 2005.01.31 0 0 384
Ezekszerint akkor idén is lesz ez a különvonat? Jólenne, ha mostmár eljutnék rá... :-)))
Előzmény: Törölt nick (371)
m61019andras Creative Commons License 2005.01.31 0 0 383

Ha Titibinek nem gond, hogy többen megyünk én csak örülök neki. Értekezz vele ez ügyben és a többit megbeszéljük. :-)

Előzmény: Dash 9 (381)
m61019andras Creative Commons License 2005.01.31 0 0 382
Köszönöm szépen a szíves felajánlást, fogok élni a lehetőséggel! Az első jobb idős tavaszi napon szeretném megejteni, de előtte mail-ben keresni foglak! Előre is köszi!
Előzmény: Törölt nick (379)
Dash 9 Creative Commons License 2005.01.31 0 0 381

Sziasztok!

 

De idén nyáron biztos elmegyek egy nagy fotózó túrára.

 

Lehetne esetleg egy több fős túrát szervezni?

Előzmény: m61019andras (378)
korpi41 Creative Commons License 2005.01.30 0 0 380
csak hétköznap vannak az leírt mozgások???
Előzmény: Törölt nick (374)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.30 0 0 379
Akkor majd választol képet ha itt leszel és ha elfogadod kalauzollak. (Remélem elfogadod, ha má ilyen pofátlanul ajánlottam magam a becses figyelmedbe.)
Előzmény: m61019andras (378)
m61019andras Creative Commons License 2005.01.30 0 0 378

Hát ha lehetne mindháromból egyet, azt nagyon megköszönném. :-)

 

Nekem ez az egész ajkai rész annyira titokzatos, mert soha nem jártam arra.  Azért érdekel ennyire. De idén nyáron biztos elmegyek egy nagy fotózó túrára.

Előzmény: Törölt nick (376)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.30 0 0 377
2004. 06. hó azóta nem nagyon láttam erre M62-est Íme egy szergej Ajkán
Előzmény: m61019andras (375)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.30 0 0 376

Amióta itt van a derót azóta csak elvétve jár erre szergej.

 

Mikori kép kell Ajkáról? Villany? Dízel? Gőzös?

Előzmény: m61019andras (375)
m61019andras Creative Commons License 2005.01.30 0 0 375
Ajkán és környékén van Szergej mozgás? Nincs véletlenül egy képed Ajka állomásról?
Előzmény: Törölt nick (374)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.30 0 0 374

"A halimbai vonal akkor végülk is meddig van meg???"

 

A volt Padragi bánya kapujáig a bánya helyén a kapun belül az új tulaj már felszedte a vágányokat.

 

 

Szóval eddig van meg a vágány.

 

"A bakonyszentlászlói bauxitrakodóról, Peremartonról illetve a péti/inotai vágányokról is tudnál írni hasonló jellegű összeállítást???2

 

Sajnos azokról nem de talán pétről és notáról VasuTOM tud írni.

Szentlászló nem elkerített, csak a fűtőház.

 

"Ajkán a bauxitrakodóra meg Csingerre járnak ki tehervonattal?"

 

Ajka tartalék hordja ki a tehervonatokat mindkét esetben. Bauxitrakodóra naponta 2-3-szor. A mangános kocsikért meg naponta egyszer.

Előzmény: korpi41 (373)
korpi41 Creative Commons License 2005.01.30 0 0 373

hasznos, és gyors válasz, köszi. A halimbai vonal akkor végülk is meddig van meg???

 

A bakonyszentlászlói bauxitrakodóról, Peremartonról illetve a péti/inotai vágányokról is tudnál írni hasonló jellegű összeállítást???

 

Ajkán a bauxitrakodóra meg Csingerre járnak ki tehervonattal?

Előzmény: Törölt nick (372)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.30 0 0 372

A felsőcsinger felé vezető vonal épült meg először ezt 1873-ban adták át és a bánya használta a bánya építés része volt. Ekkor volt egy kiágazása az ármin aknánál a először rakodás és fa szállítás zajlott innen, aztán megépült az osztályozó az is innen volt csatlakoztatva a fővonalhoz. Felsőcsingerben a bánya szintén létesített egy rakodót. Később a bánya is megépítette a fűtőházát, ehhez is egy kitérő vezetett a mai üveggyár előtt a völgybejáratánál. Aztán volt egy Edelmann kitérő amit a földbirtokosról neveztek el akinek a majorjához vezetett. A köleskepevölgyi bányanyitással a bánya megvette az addig keskenynyomközű vasutat és normálra építettát így köleskepevölgy bejáratánál becsatlakoztatta a fővonalba. Ma már nincsenek kitérők csak ármin akna fölött ahol egyoron a fát rakodták, ezeket nem használják, egyenesben le vannak szögelve. Illetve az alsó egyenesbe a felső kitérőbe mert vágánytengely ugrás van. Illetve a felsőcsingeri rakodónál vannak kitérők. A vonal közel 7 km hosszú se közel se távol 1m kerítés nem sok annyi nincs.

 

A fővonalból a kenyérgyár előtt ágazik ki a "halimbai" vonal. Ami már temészetesen nem megy ki Halimbáig. Ez is kerítés és kitérő nélkül megy el Bauxitrakodóig. Innen a vonal még tovább megy a volt padragi bányák bejáratáig. De már nem használják. Itt is volt több kitérő is egy a padragi osztályozó alá ment, a másik egy hídon át futott tovább Halimbáig.

 

Ez a két vonal és ipartelep gond nélkül látogatható.

 

A többi iparvágány elkerített terület és nem is igazán lehet bejutni én is csak azért ismerem őket mert tolattam rajtuk.

 

Erőmű az állomásról lehet közvetlenül kiszolgálni. Az osztályozó van, illetve volt közelebb mert néhány vágányát 2003-ban már felszedték. Mellette egy vontató vágány vezet át az erőműbe. Az osztályozó nem lekerített az erőmű abszolut az. Bennt elég negy vágányhálózat van cirka 6-7 km több kitérővel.

 

Timföldgyár. Szintén külön vontató vágánya van, a gyárkaputól körbekerítve. Gyakorlatilag földihalandónak megközelíthetetlen. A vágányhálózata nagyobb mint az erőműé. Az erőművi vontatóvágányból ágazik ki az állomás után.

 

A zagytér iparvágányhálózata pedig a 20-as vonalból ágazik ki az osztályozó alatt. Itt van a fatelep, a doboz kft, és a vastelep. Mind mind körbekerítve de a doboz kft kivételével munkanap szerintem megtekinthető a vastelep mert bemész mint turkec és nem turkálsz hanem mondjuk körbenézel. A fatelep pedig munkanap nyitva hasonló ürügy és kész. A dobozon meg átlátni oda be sem kell menni.

 

Remélem nem hagytam ki semmit.

 

 

 

 

Előzmény: korpi41 (370)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.30 0 0 371

"Járt valaki az Ajkáról dél felé induló iparvágányokon/vonalakon?"

 

Jártam. Mozdonyveztőként is és csak kirándulás gyanánt is. Pl. te is járhatsz rajta mert az ajkai turisták minden évben szerveznek egy vonatot felsőcsingerbe.

 

A többit megbeszélhetjük priviben ha érdekel a téma dobj mailt.

Előzmény: korpi41 (370)
korpi41 Creative Commons License 2005.01.30 0 0 370

Járt valaki az Ajkáról dél felé induló iparvágányokon/vonalakon? Érdekelne, hogy mennyire vannak bekerítve, ágaznak-e ki belőle további iparvágányok, tudtok esetleg olyat, ahová könnyű bejutni, vagy telefonszámot, hogy kit kell keresni?

 

Vágányrajzokat gyüjtök az egész országból, és kiszemeltem a helyet egy tavaszi túrának, csak infót gyüjtök.

M41 2127 Creative Commons License 2005.01.27 0 0 369
Sziasztok!

Íme egy tegnap délelőtti kép. Aznap ez volt az első tehervonat, ami a szegedi teherpályaudvarra (Tisza Teher pu.) ment. Naponta 1-2 ilyen szokott egyébként menni, szinte a 0 a forgalom arrafelé, ezért örültem, hogy tegnap a hóvihar alatt pont sikerült kifogni 1et!

korpi41 Creative Commons License 2005.01.27 0 0 368

Nos a bpi Kábelgyár motorja jó kezekbe került (bár lehet, hogy nem tartják többen jónak az új tulaját), ezt az egyik szerelőtől tudom, aki kiszerelte. Legalább az egy másik , rosszabb állapotú mozdonynak fog segíteni...

 

A Kelenföldi Erőműben még novemberben voltam bent, akkor az engem bent végigkísérő koma (aki egyébként a villamos cuccokat mutatta meg) mondta, hogy már nincs meg a gép, bár nem győződtem meg róla, de valószínű szétvágva.

uzsgyiremot Creative Commons License 2005.01.26 0 0 367

 

Sziasztok!

 

Matiz, én úgy érzem, anyagi okok miatt nem árt pihentetni a topicmozdony ügyét, úgy gondolom kevesen vagyunk hozzá. Egyelőre.

 

Csg, lassan végzek a vizsgáimmal, készülődj egy találkára úgy február legelején. Mit szólsz hozzá? Kicsit előrébb mozdítjuk a DVD-s dolgot, viszek föl képeket.

Amúgy király volt a link az erőműről, plusz két mozdonyról lebbent föl a fátyol számomra.

 

H B

 

 

Csg12 Creative Commons License 2005.01.25 0 0 366

A Bakonyi Erőmű honlapján találtam: A21-007, A26-010

http://www.prenergia.hu/bakonyi/main.php?site=fotok

Soldato Creative Commons License 2005.01.24 0 0 365

 

 

 Üdv mindenkinek!

 Tudom,hogy volt már ilyen gép a topicban,de ez egy másik:

Hol is van ez?PihenőMunka közben

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!