A H betű engedett arra következtetni (Haykakan). Egyéb örmény képed nincs? Parovoz-on alig van. Grúz, azeri és egyéb türk helyek is érdekelnének (tadzsik, türkmén, kirgíz).
Az odáig rendben van, hogy a vonalon a 120 helyett 140 km/h biztosításához (plusz a lassú szakaszok likvidálásához) - szakaszosan pályafelújítást végeznek, - részlegesen bizbert újítanak, cserélnek, - itt-ott felsővezetéket cserélnek, megerősítenek, - az útátjárókat ellátják a behajtásgátló cuccal.
Na de hogy mindemellett állomási homlokzatokat renoválnak, meg festenek-mázolnak-tapétáznak-akármiznek, az már tipikusan mutatja az árukapcsolásos jelleget. Lesz egy gyorsabb vasúti eljutási lehetőség a két város között? Nosza, gondoljunk bele ebbe a projektbe mindent, amit csak lehet... (Há' valaki majd csak kifizeti, fájjon emiatt az orosz meg az ukrán adófizető feje... :))) )
2M62U-0386:
Aha, köszi. Amúgy azt olvasom mindenféle orosz fórumokon, hogy a GE-s fiúkkal való együttműködésben egyre kevesebb perspektívát látnak. A GE egyértelműen készterméket akar eladni, az RZD meg sokkal inkább technológiák gyakorlati viselkedésére kíváncsi, összehasonlítások elvégzése érdekében.
Leningrádban a Mitiscsi-művek leányvállalata volt a Wind Of Change előtt (erre van is egy kis utalás a "Földalatti történet" című könyben (Kozmosz-könyvek, 1982)). Aztán úgy látszik, önállósultak...
Ha már szóba került Riga, ott is gyártottak tujákat, sok városban (pl. Minszk, Ufa) ma is van belőlük üzemben...