".....Onnan indult az egesz eszmecsere, hogy ha majd megepul az eszaknyugati resz teljesen, tok jol ki lehet majd koltozni a pilisi falvakba...."
Nem is kell addig várni! Ismerek olyat, aki most költözött Visegrádra a IX. ker. Angyal utcából, mert naponta(!) jár Leninvárosba az üzemébe, és ha kész lesz az M0 északi híd, ő nagyon jól fog járni, mert Pilisszentlászlón keresztül sitty-sutty ér oda és vissza.
Arról is kevés szó esik, hogy a keleti M0 nem csak azért ment ki a városból, mert Rákosborzasztón nem akarták, hanem azért is, mert Pécelen, Gyömrőn és a többi birkaszaros faluban akarták, hiszen ők is meg akarják csinálni a saját kis Budaörsüket.
A hiba ott van, hogy elsősorban a kapacitáshiány csökkentése folyik, holott elsősorban a hosszútávon a területhasználatot és az egészséges teleplésfejlődést támogató hálózatot kellene kialakítani.
- nagy kapacitáshiány van. ezt sokan rossz hálózattervezésként könyvelik el, pedig ez csak kapacitáshiány..."
Lehet, hogy ott is van hiba, csak az valami masik erveles. :-)
Multkor egy masik (mersekelten nyilvanos) topikon is szo volt az M0-rol. Onnan indult az egesz eszmecsere, hogy ha majd megepul az eszaknyugati resz teljesen, tok jol ki lehet majd koltozni a pilisi falvakba. Fura, de ezek utan is azt mondta a tobbseg, hogy dehatazM0 nem noveli a forgalmat, nemtom, erted-e, mire gondolok. :-)
"a prioritásokat már nem a szakik, hanem a politikusok döntik el"
Ma' bocs, de az elobb meg pont arrol volt szo, hogy ez az egesz szakmai kerdes, amatorok csak ne ugassanak bele. Nyilvan felucca se azt mondja, hogy nem kell alternativ, uj utvonal (nem is egy) a kamionoknak a Hungaria helyett. De hogy pont az M0...
egyáltalán lehet nálunk hibát mondani hibás hálózati elemre?
mik ennek az ismérvei?
- felesleges kerülő?, kihasználatlan kapacitás? egy más alternatívához képest túl nagy környezeti kár?
pesten pl. nagy probléma, hogy a hungárián kívül szükséges további 2 gyűrű (meg a sugárutak) helye nincs kihagyva, csak nagy dózerolás, vagy ésszerűtlen nyomvonalkompromisszumok árán lehet ezeket megépíteni...
de ez sem a hálózat/várostervezők hibája, hanem a túl nagy szabadságfokú önkormányzatoké...
"viszont mi az idők kezdete óta folyamatosan az igények mögött kullogunk, és ott tűzoltunk ahol nagyonmuszály..."
Igy aztan olyan is lesz az egesz, amilyen. Pedig kozlekedesi szakemberek tervezik, je. :-)
(Ugye ott volt az ervelesben a hiba, hogy kozlekedesi halozatot kozlekedesi szakemberek tervezzenek, mert ahhoz ertenek, de varost (varosszerkezetet) tan nem nekik kene.)
Így elcsúfítani azt a szép várost... felháborító! Inkább a tömegközlekedést fejlesztenék!
Előre az emberarcú városért!
Az ilyen nyilatkozatok előtt mondjuk ismerni a város szerekezetét, és látni, hogy nem a Staromestske namesti-Kampa-Mala starana vonalra rakják ezeket a csomópontokat.
Az előttem levők már kifejtették, hogy a prágai tömegközlekedés milyen mértékben van fejlesztve, azt azonban hozzá kell tenni, hogy egy ekkora városban a tömegközelekedéssel párhuzamosan illik a közúthálózatot is fejleszteni. Én autóztam a Jizny spojkán, remekül betölti a városi körgyűrű szerepét, és az ipari zónákat, ahol áthalad rettentő módon nem érdekli, hogy ott van mellette egy 2*4 sávos, különszíntű csomópontokkal ellátott út.
Aki egyébként szép csomópontot akar látni, az keresse meg ennek az útnak a Moldva bal parti csomópontját, az is szép.
Ez egy másik topik, ne menjünk itt bele. A hozzászólásodat azonban átgondolnám mégegyszer, főleg arról, hogy ki mennyi időt veszít, kinek hol kell majd átszállnia. Pl. egy újpalotainak.
már emléxem... te vagy a tangenciálishálózatos ember...
ezexerint még mindig nem értetted meg, hogy egy már kialakult sugaras struktúrára nem lehet ráerőszakolni egy tangenciális hálót, mert az jobban mutat..
annyira nem nagy még az M1/M7 - M3 viszonylat forgalma, hogy egy nyamvadt gyűrű ne bírná el.
mennyi lehet most? (20-30e??)
ha majd olyan nagy lesz (pl. 100e/nap felett), akkor már télleg időszerű lesz egy a gyűrűtől független nyomvonalban gondolkodni... (bár a pilis eléggé leszűkíti a lehetőségeket)
Ettol meg kulonbozo szaktudas, kulonbozo dontesi kompetencia egy adott sztradacsomopont megtervezese, egy adott utszakasz nyomvonalanak megtervezese ket adott vegpont kozott, es egy orszag gyorsforgalmi uthalozatanak a megtervezese, es jo esetben nem is ugyanaz a mernok csinalja ezeket.
Semmi sem szent és sérthetetlen, csak vannak dolgok, amik működnek, míg vannak, amik nem. Közlekedési beruházásokat például mérnökök terveznek, mivel egyedül ők értenek hozzá. Nincs alternatíva, a mongol-esztétika szakos, a kohász, traktoros nem jelent alternatívát ez ügyben. Nincs másik oldal. :)